Dizel i plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    pa ne znam da li spada u novo ali u BGD je firma Lasta pustila u rad (jedan komad, više marketing) dizel + gas kombinaciju autobusa na redovnoj gradksoj liniji br 15.

    autobus je koliko znam ?eške produkcije.

    dizel +gas se odavno koristi, nije nikakva novost, prili?no lako se konvertuju vozila uz fabri?ki namenski kit, (nema budževina kao kod benzinaca naših) jer je sve šraf na šraf sastavljeno, ispitano, provereno, nacrtano u uputstvu, softver/ mape ve? izradjeno.

    Katerpilar, Detroit Dizel , Kamins i druga imena odavno su za svoje motore na dizel ponudili i gasne uredjaje.
    Australija je najdalje otišla, tamo je skoro 80% komercijalnih vozila preba?eno na gas/ komunalne službe.

    kod nas uglavnom nedostaju investitori, tehnologija je na izvolte.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • no risk - no fun
      CBC Član
      • 14.09.2007
      • 14
      • BiH, Bijeljina

      #47
      'ajmo ljudi da se organizujemo.. pa investiramo u tehniku, al ce to da bude posao sa dizelima, ionako malo trose, jos plin.. dzabe voznja! hehe. samo da nismo tako zaostali, vozio bih i ja sad sa plincinom

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #48
        Ne radi se o zaostalosti, dieseli su ionako ekonomicni, a plinjare pocivaju na ekonomicnosti...

        Treba preci jaaaako mnoooooooogo kilometara da se taj sistem isplati na putnickom automobilu. Cene su sigurno u rangu srednjeg ili skupljeg sekventa. I pri exploataciji se takodje koristi i nafta tako da rok isplativosti biva produzen (jer se manje trosi plin) i tako redom...
        Zatim tu su i sve nepovoljnosti: manji gepek, vise kvarova, taksa za boodale pri registraciji, dodatno odrzavanje...
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          pa neka okvirna cena je kao 3 benzinska sekventa,
          i isplati se (po osnovu goriva) na oko 400.000 -600.000km vožnje.

          dakle, baš treba da se vozi i obi?no nije sam motor i sam gasni uredjaj problem ve? auto ako auto jer danas se retko prave auti koji bez remonta glatko prelaze milionske kilometraže.

          kod komercijalnih dizel vozila je situacija nešto druga?ija.
          obi?no prelaze oko 200,000km u proseku godišnje, pa se kalkulacija svodi na 2-3 godine što je sasvim prihvatljivo.
          a i motori i ostalo je prili?no dužih resursa upotrebe nego obi?nih kola kakva se danas štancuju.

          sa druge strane poenta nije u ceni prevezenog km ve? u ekologiji.

          dizeli strahovito zagadjuju, neuporedivo više nego benzinci nekim specifi?nim samo za dizele otrovima poput ?vrstih ?estica, a što se gotovo potpuno rešava gasnim dodatkom.

          dizel sa gasom ne treba katalizator, ne treba filter ?estica, ne treba add blue ili sli?ni aditiv sagorevanju, ne treba ništa...sam po sebi zadovoljava euro 4, 5 i verovatne budu?e EUro 6/7 propise.

          koks je nepoznat pojam pri upotrebi gasa u dizel ciklusu, pošto je sagorevanje potpuno i na višoj temperaturi.

          Be? i Štokholm na primer imaju (sada) ve? decenijama gradski javni prevoz na gas kombinaciju.

          Novi Sad je pre nekoliko godina takodje pokrenuo probni pilot program gradskog prevoza sa gasnom kombinacijom.

          sa pojavom benzinskih sekvent sistema otvara se i polje drasti?nog pada cene za dizele, pošto se kod dizela isto ubacuje gas u usis pa može i ista mehanika (ispariva?, dizne) a potrebna je razli?ita regulacija rada tj elektronsko upravljanje po drugim parametrima.

          kako je elektronika danas jeftina generalno, realno je da narednih godina i u Evropi krene masovna primena gasa na dizelima, pogotovu uz strožije Euro norme i poja?anje zabrane ulaska dizelima u gradove.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Zloca
            CBC Senator XXL
            • 21.12.2005
            • 510
            • Novi Sad
            • Astra bertone turbo

            #50
            Naleteo sam na nesto zanimljivo:

            GAS DIZEL MOTORI ; CNG-DIESEL ENGINE ; ERDGAS MOTOREN
            - SNAGA CISTOG SAGOREVANJAFirma
            EUROTEH-GAS je ugradila i testira UBRIZGAVAJUCI AUTOGAS
            UREDJAJ na DIZEL MOTOR
            vozilo: KOMBI sa motorom CITROEN 2.5turbodizel:
            uredjaj TULIPGAS-MARINI(ITALIJA)
            PRINCIP RADA MOTORA izel punjenje se smanji na 15-40% a razlika se
            nadoknadjuje ubrizgavanjem CNG( METANGAS) u VAZDUH u usisnu granu motora.
            CNG ima otpornost na samopaljenje pri povecanom pritisku slicno dizel gorivu te se
            smesa ne pali sama u cilindru .PALJENJE se ostvaruje u momentu paljenja dizela.(Tecna
            svecica).Takav motor je kombinacija dizela I cetvorotaktnog benzinca.
            PREDNOSTI;
            1 EKONOMICNOST=USTEDE u VOZNJI 30-60%
            2 EKOLOGIJA cistije sagorevanje do 6 puta u poredjenju sa 100%dizel
            punjenjem istog motora.
            UGRADNJA uredjaja sastoji se iz; 1- UGRADNJE REZERVARA ;Na primer za
            gradski AUTOBUS potrebno je ugraditi rezervare za 800lit METANA,a za KOMBI 100-
            200lit rezervar.
            2-UGRADNJE GASNOG UREDJAJA (ISPARIVAC A;REDUKTORA visokog
            pritiska (220/ 7 /1bar) ;GASNE INSTALACIJE;ELKTRO INSTALACIJE sa
            KOMPJUTEROM;POVEZIVANJE ELEKTRO INSTALACIJE SA MOTOROM(signal
            broja obrtaja i signal polozaja pedale “GASA”.POVEZIVANJE ISPARIVACA I
            REDUKTORA SA SISTEMOM RASHLADE MOTORA(potebno je dodatno grejanje
            isparivaca)
            3-PODESENJE – SMANJENJE PUNJENJA DIZELA(naBOSCH PUMPI).Kod
            rotacionih pumpi podesenje ostaje trajno ,a kod klipnih –linijskih pumpi moze se ugraditi
            uredjaj za brzu promenu ogranicenja punjenja tako da se motor moze momentalno vratiti
            na rad sa 100%dizela.
            4-OMOCU PS -a PODESAVA SE PUNJENJE GASA U CELOM REZIMU
            RADA MOTORA ;U MESTU I NA PUTU.
            MOTOR ZADRZAVA SNAGU,DIM POSTAJE NEVIDLJIV,CENA VOZNJE SE
            SMANJUJE.
            5-CENA UGRADNJE :ZA KOMBI , SA REZERVAROM OD 100LIT =1800-
            2000EUR.autonomija do 400km.
            ZA AUTOBUSE ; KAMIONE ;TRAKTORE 5000-1000EURA.
            6-ISPLATIVOST INVESTICIJE POSLE PREDJENIH 40.000-50.000KM.
            7-CENA METANA: u EU=0.82EUR/kg .U SRBIJI 40DIN/KG.
            8-1KG METANA=1.5LIT DIZELA.100LIT METANA=25LIT DIZELA
            EUROTEH-GAS 23000ZRENJANIN SRBIJA ++38123547023 FAX ++38123547013.
            www.euroteh-gas.co.yu klik autogas _eco gas email;eurotehgas@mgnet .co.yu
            mas.ing.RATKO POPOVIC
            MESTO ZA VASU REKLAMU!

            Za samo 1000 din mesecno! :-)

            Comment

            • srdjan_p
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2004
              • 1915
              • ZR

              #51
              Pa to je drugarov cale...Vec sam spominjao coveka, genije...

              Comment

              Working...
              X