Koje sve opcije ima ovo dugme?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antap
    CBC Član
    • 28.07.2006
    • 62
    • Beograd

    Koje sve opcije ima ovo dugme?

    Ugradih seq. plin u Xsaru Picasso 1.8. Uredjaj je tomasseto. U kabini je ugradjeno dugme koje vidite na slici. Mene interesuje da li neko moze da mi posalje neki dokument gde je opisano sta sve od signala salje ovo dugme, jer, za moj ukus, dobijam i previse informacija.
    Dakle, imamo jednu zutu diodu gore levo, jednu crvenu dole levo, 4 zelene po dijagonali s'leva udesno nagore, i dole desno jedan taster koji ne svetli. A da, tu je i jedan biper koji se povremeno javlja.
    To meni stvara šumu informacija, te blinka te ne blinka, sija crveno, sija zeleno, nekad sija zuto, nekada ne, a naravno, s'vremena na vreme i bipće.
    Ne znam ko je osmislio ovaj interface, ali, po meni, malo se preigrao. Na prethodnom autu, imao sam plin ugradjen u Holandiji. Tu je bilo dugme sa jednom lampicom koja sija zeleno (=vozis na gas) ili crveno (=vozis na benzin), a dugme je ujedno bilo i taster kojim prelazis iz jednog moda rada u drugi. To se meni kao krajnjem korisniku jako dopalo, drugo me i nije interesovalo.
    Sadasnji prekidač ništa ne razumem, ali ako mi neko da neki link ili dokument gde je to objašnjeno, možda ga i zavolim, i shvatim kako je mnogo pametan.
    Hvala


    vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Pa sto ne pita u servisu ako si ti ugradjivao gas ili od prethodnog vlasnika ako si ga tako kupio.

    Da pokusam. Te zelene treba da predstavljaju nivo plina u rezervoaru. Ima ih 4. Kada sve svetlo, logicno da je pun rezervoar. Kako prelazis kilometre tako se i zelene lampice gase. Kada si negde pri kraju nece biti zelenih vec ce sijati crvena, fora kao da znas kad treba na pumpu da ides.

    E sad kad uplais auto, on radi na benzin i tada svetli samo donji taj red koji pokazuje nivo plina. Kada motor dostigne odgovarajucu temperaturu, i ti postignes odgovarajuce obrtaje pali ti se gornja leva zuta lampica, znaci i dalje se vozis na benzin. Zuta lampica signalizira da je sve spremno da se prebaci na plin samo ti treba da imas odgovarajuce obrtaje. E da sve vreme trepte lampice. Kada postignes obrtaje cujes pisak i eto te na plinu a lampice ne trepcu vec konstantno sijaju.

    Eto, pokusao sam, ako shvatis dobro je. Mada kad sad i ja gledam zamrseno je...
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Pametniji je od predhodnog koji si imao.

      Srđan ti je objasnio postupak prebacivanja, a ukoliko sam hoćeš da biraš tip goriva, klikneš na kružić. Prekidač zapišti jednom kada se menja gorivo, a uzastupno pištanje označava nestanak gasa u rezervoaru ili neki kvar na isstemu. Ako ti smeta pištanje, odeš do servisa i ugasi se ta opcija.
      Komplikovan je samo ukoliko korisnik želi da bude komplikovan, a u stvari sve radi sam, nemoraš da ga pineš nikada, ukoliko imaš gasa u rezervoaru.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • antap
        CBC Član
        • 28.07.2006
        • 62
        • Beograd

        #4
        Originally posted by Srdjan
        E sad kad uplais auto, on radi na benzin i tada svetli samo donji taj red koji pokazuje nivo plina. Kada motor dostigne odgovarajucu temperaturu, i ti postignes odgovarajuce obrtaje pali ti se gornja leva zuta lampica, znaci i dalje se vozis na benzin. Zuta lampica signalizira da je sve spremno da se prebaci na plin samo ti treba da imas odgovarajuce obrtaje. E da sve vreme trepte lampice. Kada postignes obrtaje cujes pisak i eto te na plinu a lampice ne trepcu vec konstantno sijaju.

        Eto, pokusao sam, ako shvatis dobro je. Mada kad sad i ja gledam zamrseno je...
        Da rezimiramo: kada trepce, jos uvek sam na benzinu, a kad prestane da trepce, onda sam na plinu?
        Poslednjih 150 km bile su ukljucene zuta i crvena lampica i nisu treptale, te ja to shvatao kao: zbunio se merac i pokazuje da je plin na minimumu, ali da ga jos uvek ima i da se ja vozim na plin. Onda odem da natocim plin (ELP na novom Bgd, pored autoputa) i u bocu koja je nominalno 50l i navodno staje u nju 40l, i kao 'moja nije jos uvek prazna' - meni stade 46.7 litara gasa. E tu mi onda poce crv da radi - jebote, da li ja to vozim na benzin vec ko zna od kada, tj. shvatim tada da ne znam sta treba da mi signalizira prekidac kada u toku voznje nestane gasa i on krene da radi na plin?

        Sta bi trebalo u toj situoaciji da dobijem kao signal? Dakle, vozim na plin, njega nestaje, sta kaze tada prekidac? I sta kada predje na benzin (a ja ga nisam prethodno rucno prebacio, jer u tom slucaju iskljuce se sve lampice), koje signale onda salje prekidac?

        Onu situaciju na pumpi protumacio sam kasnije ovako: vozio sam sve vreme na plin, na prekidacu sija zuto i crveno, meni skoro da je nestalo gasa i ja dolazim na pumpu i u skoro prazan rezervoar sipam tih skoro 47l. Eto, namestilo se.
        A sto se tice benzina i pokazivaca nivoa, on radi na sledeci nacin - prilikom vracanja poklopca rezervoara na mesto, kompjuter preracuna nivo goriva u tanku i setuje pokazivac nivoa na tabli. Kasnije u toku voznje komp. radi preracunavanje preostale kolicine goriva i polako skida crtice na pokazivacu nivoa.
        Kada sam tada sipao plin u auto, skinuo sam samo poklopac rezervoara, pa ga onda vratio i dobio sam na ekranu da je rezervoar pun. Dakle, sve je u redu, benzina nisam malte ne, ni trosio, sve vreme sam vozio na plin. U suprotnom zakljucak bi bio da mi auto trosi 20l plina na 100km.
        vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

        Comment

        • Heinz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 1027
          • Beograd, Voždovac
          • Avensis 2.0 D4D

          #5
          Ne mogu baš da ti ispratim tok misli...

          Kada u vožnji nestane plina, odnosno padne pritisak gasa, začuje se zvučni signal i uređaj sam prebaci na benzin. Pritiskanjem tastera opet možeš da vratiš na gas, ali to neće trajti duže od par kilometara vožnje, i opet će se čuti beep kad uređaj prebaci na benzin.

          Pošto si ostao bez plina, staješ na pumpu i točiš pun rezervoar.
          Sad moraš ručno da prebaciš na plin (nema automatike za to). Plovak u boci je povezan sa senzorom, koji šalje uređaju informacije o nivou goriva (gasa) u boci. Na osnovu tog podatka, uređaj pali lampice (crvena i zelene). E sad, nesavršenost tog sistema daje za rezultat da nivo ne može odmah da se očita, već postoji vremenski interval kada se to čini (ažuriranje nivoa). U svakom slučaju, jako je neprecizan, kako god ga podesili. U praksi to znači (moj slučaj bar) da na te lampice (LE diode) ni ne gledam.

          Sipanje benzina nema nikakve veze sa sipanjem gasa.
          Otvaranje i zatvaranje bilo kog poklopca takođe ne utiče na ono što merači pokazuju.
          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

          Comment

          • nijebitno
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2006
            • 629
            • Modrica

            #6
            @Heinz
            Utice na nekim Renoima, eto sada vidimo i na Xsari Picasso. Kod nekih Francuza, ne znam za druga auta koja koriste ovaj princip, pokazivac goriva na tabli pokazuje nivo prema proracunu ECU-a.
            Tj. kada das kontakt ili u tako nekoj situaciji, ne znam detaljno kako sistem funkcionise, on ocita kolicinu goriva preko plovka, i od tada na dalje ga zabole uvo za plovak, ECU racuna koliko je goriva protjerao kroz dizne i razliku prikazuje na tabli. Na nekima od navedenih auta otvaranje poklopca rezervoara podsjeti ECU da pogleda stvarno stanje plovka, na nekima cak ni to nije dovoljno, sto zna zakomplikovati situaciju onima koji zele da se voze na plin.
            Difference between man and boys is the price of their toys

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Jao šta ste sve ispisali a ja sad tek završio posao
              Sve su ti već objasnili

              Već je pisano ovde o toem da Pežo i Citroen imaju taj problem sa "potrošnjiom" benzina dok se vozi na plin. Putni kompujter nema pojma da se ne vozi na benzin ali ga uredno preračunava kao da se troši.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Fabia & Avensis
                CBC Senator
                • 25.05.2006
                • 215
                • Podgorica - MNE!

                #8
                Ja imam isti uredjaj i isti pokazivac.
                Kod mene sve radi kako treba, uopste nije dosadan ili komplikovan.
                DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  A sad ce slediti i logicno pitanje ( i o ovome je vec pisano ).
                  Ne, ne moze se nikako na lak nacin prevariti ECU. Ipak je on "pametniji" od svih nas. To je nesto kao Francuskinja. Ili je uzmi, ili ostavi. Ako imas srca, naravno.
                  BTW. Ako cekas da ti tank dodje na tri litra gasa pa da tek tada tocis na dobrom si putu da imas problema ne vezano za ovo sada sa diodama koje pokazuju sta vec. Narocito kad dodje zima. Svirajka ce da te poludi. Samo... nema to veze. Vozices se na benzin, sta fali?

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #10
                    Originally posted by Fabia & Avensis
                    Ja imam isti uredjaj i isti pokazivac.
                    Kod mene sve radi kako treba, uopste nije dosadan ili komplikovan.
                    Nije dosadan i komplikovan, ali je neprecizan
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • antap
                      CBC Član
                      • 28.07.2006
                      • 62
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by Fabia & Avensis
                      Ja imam isti uredjaj i isti pokazivac.
                      Kod mene sve radi kako treba, uopste nije dosadan ili komplikovan.
                      Naravno, sve je jednostavno kada razumes o cemu se radi.
                      Dok gledam sa strane u nesto sto blinka, pa ne blinka, pa pisti pa cuti, a usput nemam pojma sta se desava, hiljadu varijanti mi prodje kroz glavu. Od najgore (jebote, ovaj isti signal mi stoji vec zadnjih 150 km, ako on znaci 'vozis na benzin zato sto je nestalo plina', onda mi auto trosi nenormalno plina i to nista ne valja) do najbolje (cool, ovaj isti signal mi stoji vec zadnjih 150 km, to je sigurno 'vozis na gas', super, taman sam stigao na vreme na pumpu da natankam)
                      Kada mi vec neko objasni kako to funkcionise, onda je mnogo bolje, i mogu reci: 'pa ovo i nije tako komplikovano'
                      btw. ako neko ima neki link sa tehnickim uputstvom prekidaca, ne bi bilo lose da postavi (iako je sada sve jasno i nema se tu sta dodati), nece da se baci
                      vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

                      Comment

                      • antap
                        CBC Član
                        • 28.07.2006
                        • 62
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by Heinz
                        Ne mogu baš da ti ispratim tok misli...
                        Sipanje benzina nema nikakve veze sa sipanjem gasa.
                        Otvaranje i zatvaranje bilo kog poklopca takođe ne utiče na ono što merači pokazuju.
                        Priznajem da mi je konfuzan post, to mi se desava kada treba da bacim na papir hiljadu misli, a ne mogu tom brzinom da kucam.
                        U trenutku kada na plinskoj pumpi meni covek sipa skoro 47 litara u bocu zapremine 50l, (a ja ocekujem da ce se punjenje zaustaviti na 80% svoje zapremine, negde na 40 l), prvo sto mi pada na pamet- boca je skroz prazna. Ako je to tacno - znaci da je bila prazna vec duze vreme, jer imam konstantan signal na prekidacu - crvena i zuta sijaju bez blinkanja (kasnije cu na forumu saznati da to ipak znaci 'vozis na plin + uskoro ce ti nestati plina'). Tu je bila moja frka.
                        A u autu za sve vreme voznje skala pokazivaca nivoa benzina opada. Jeste, rekao mi majstor Dora da ovaj pokazivac laze, ali posto ja ne znam da li sam vozio na plin ili benzin - mozda pokazivac ne laze. Onda otvorim poklopac rezervoara, zatvorim, udjem u kola i on opet pokazuje da je pun. Eureka - bice da je sve u redu i da je stvarno bio plin na minimumu neposredno pre tocenja.
                        Sta ti je heuristika - malo komplikovaniji nachin da utvrdim znacenje signala. Ipak sam pre za chitanje nekog uputstva. Manje je stresno
                        vlasnik Xsare Picasso 1.8 + plin

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Uputstvo si trebao da trazis ili sada trazi od majstora koji ti je ugradio gas. Mozes da trazis takodje i SVU ostalu dokumentaciju od drugih delova jer je svaki deo uglavnom propracen nekim papirom.
                          Pa sta ti mislis da su majstori prirodni talenti? Znaju zato sto imaju gde da procitaju mada neki ne rade ni to.
                          Licno mislim da majstori ne daju musterijama "dokumentaciju" namerno.
                          Necu da tvrdim zasto niti da je iz lose namere. Ima to i dobrih i losih strana. Za normalne razumne ljude koji nesto znaju u zivotu je uputstvo za montazu ili rad neceg veoma korisna stvar. Za one druge je rizik da ne pocnu nesto sami da brljaju i "programiraju" pa onda reklamacije kod majstora itd.

                          Comment

                          • Fabia & Avensis
                            CBC Senator
                            • 25.05.2006
                            • 215
                            • Podgorica - MNE!

                            #14
                            Kod mene to ide ovako. Kad upalim motor zute diode blinkaju (kad je u rezervi blinka samo crvena). Kad isparivac dobije radnu temperaturu (40C), motoru je potrebno dva puta da dira odredjeni broj obrtaja (kod mene je 1500) da bi ECU prebacio na plin. Prvi put sistem pusta gas do dizni i u tom trenutku se pali G lampica, posle 3-4 sekunde kada obrtaji motora padaju na 1500 rpm cuje se pistanje i lampice ostaju upaljene, to znaci da auto radi na plin. Kad dolazi do slabog pritiska u boci, tj. kad se isprazni onda prekidac pisti 3-4 puta i automatski prelazi na benzin.
                            Posle punjenja boce, upalis motor i pritisnes dugme <> i to je to.
                            DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                            DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                            Comment

                            • doc
                              CBC Senator
                              • 25.08.2006
                              • 240
                              • BGD/KG

                              #15
                              da pitam, a da ne otvaram novu temu

                              da li je ikako moguce upaliti auto sa sekvent instalacijom bez benzina?
                              Pametniji popusta, ali mentalno...

                              Comment

                              Working...