Upravo sam se vratio sa mora i iznenadio sam se kada sam sracunao potrosnju auto-putem, pun auto (cetvoro i pun gepek stvari) pri brzini od 120-140km/h prosecna potrosnja je bila oko 10l, a kada sam isao magistralnim putevima pri brzini od oko 90km/h potrosnja je bila nesto manje od 9l na 100 km. E sad mene cudi to sto u gradskoj voznji potrosnja ide i do 16l a u autu sam samo ja, znaci maksimalno rasterecen. Ja sumnjam na to da sa instalacijom nesto nije u redu i da negde pusta gas. Sta vi mislite o tome i kako ja to mogu da proverim. Inace auto je Ford escort 1.6 105 konja. Unapred hvala!
Vrlo cudna situacija
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
u gradu je auto maksimalno opterecen pa je i potrosnja najveca.
opterecenje je svako ubrzavanje, a to se dogadja u gradu dok je na autoputu pretezno ravnomerna brzina kretanja a ubrzanja su veoma retka.
ubrzanje x masa= mora da se potrosi energija da to omoguci.
pri tome u gradu puno vremena se provede sa potrosnjom goriva dok auto stoji, pa time ne predje niti 1 m puta.
dakle, sve je normalno i ocekivano.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
-
-
100% je tačno izmereno. I ja mislim da je previše, jer je nekada bila konstantno od 11-13 litara.
A da zaboravio sam da napomenem da kada bocu ispraznim za recimo mesec dana potrosnja je 15-16L, a da kada je ispraznim za par dana potrosnja je oko 13L. U oba slucaja je gradska voznja, maltene iste relacije, na istoj pumpi simpam... I zato sumnjam da negde malo po malo curi plin
Comment
-
-
Po ovim vrucinama do prve raskrsnice motor nabije radnu temperaturu. tako da ne verujem da je to u pitanju. U svakom slucaju oticicu da majstora da vidim da li on moye da utvrdi sta je (cisto sumnjam). Ili mi ostaje da sam uradim dijagnostiku upaljacem, tako cu sigurno videti da li negde curi hehe
Comment
-
-
A evo šta se meni dešava, što se tiče potrošnje. U februaru sam radio osvežavanje motora i servis karburatora. Auto je Citroen BX 1,9. Do tada je u gradu trošio 13-14 l plina, a na otvorenom 9-10.
Posle servisa, potrošnja se znatno povećala, juče sam merio i izađe mi oko 13,5 l u proseku na 100 km. Moram da kažem da motor radi odlično, da vuče odlično, znači, nemam problema što se toga tiče. Vozio sam auto na štelovanje plinskog uređaja, ali jedino što smo uradili je zamena filtera za plin. Majstor je rekao da nema potrebe da se šteluje, jer motor radi odlično. Jedino je predložio da pokušam da zavrtanjem šrafa na crevu koje ide u karburator smanjim potrošnju. To sam juče probao, ne znam da li će nešto vredeti, jer mi se čini da i dalje troši više nego ranije.
Šta predlažete?
Comment
-
-
Cekaj, prije ti je trosio 13-14 u gradu, a sada 13.5 prosjecno...?
Sa kakvom strukturom ceste ? Na otvorenom ?
Potrazi ovdje nacin za pravilno stelovanje smjese na karburatoru, ono nesto sto ti neko sjede u auto, drzi obrtaje na oko 3.000/min. pa nesto zavrnes-odvrnes taj saraf, do granice kada se pocne gusiti i sl. a zatim se jos odvrne 1/2 kruga i to obicno bude to...
Ovo sto sam ti napisao je napisano tacno puno puta ovdje, a ja ga nisam tacno ponovio, tj. nesto sam sigurno propustio navesti, pa potrazi Search-om po Autogas sekciji, i probaj, ne moze ti skoditi...
Comment
-
-
A da li je neko od Vas mozda cuo za (exhaust gas analyser) aparat za analizu izdzduvnih gasova
Citroen BX
Majstor je rekao da nema potrebe da se šteluje, jer motor radi odlično. Jedino je predložio da pokušam da zavrtanjem šrafa na crevu koje ide u karburator smanjim potrošnju.
Citroen BX,prijatelju nadji boljeg majstora
Comment
-
-
Cuj, svi analizatori gasova na karburatoru nece biti jako puno precizniji od "uvceta"... Kad to kazem(o), a nemam razloga da ne vjerujem boljim poznavaocima plina ovdje od sebe, onda je preporuka da se na otprilike (ili po obrtomjeru) 3.000/min. drzi gas, i da se kolicina plina dozira da tu bude optimalna... Sve ispod toga ce onda biti bogatija smjesa, a sve iznad toga siromasnija...
A pri tome ce auto ici onako kako se od njega sa plinom ocekuje... Meni su to isto stelovali isto sa BRC-gasnim analizatorom sa sondom na ispuhu, pa na 3.000/min. okretali saraf dok nisu dobili najoptimalniju smjesu, ali samo na 3.000...
Ako je smjesa bogatija, vise trosi jer ne sagorjeva sve, "cuje se" taj nesagorjeli dio kada izadje iz auspuha, a ne ide kao kada je smjesa "optimalna". Ako je siromasnija, ne ide jos gore, trosi manje, ali ne puno, jer svakako pedalom probijas pod da bi isao...
Comment
-
-
Originally posted by podbagdalacA da li je neko od Vas mozda cuo za (exhaust gas analyser) aparat za analizu izdzduvnih gasova
Comment
-
-
neka se niko od kolega ili kolega forumasa ne uvredi zato sto sam napisao DA LI STE CULI jer mi je bila namera da coveku pomognem da resi svoj problem prekomerne potrosnje auto gasa...
Potpuno se slazem sa Dren sto se tice preciznosti ali ova slika sama govori.
Kolega Dora moze takodje da vidi opseg koji je izbazdaren posebno za auto gas,a posebno za benzin. U tom vec poznatom opsegu idealne smese ja stelujem skoro sve automobile koji koriste auto gas ili benzin.
Klasican primer mogu da navedem moj Volvo koji je u Martu,kada sam ga kupio trosio 23L auto gasa u lokalu, sa malim prepravkama i finim podesavanjem pomocu gas analyzera ja sam potrosnu sveo na 14,5L,takodje u lokalu.
Sonda koja se ubacuje u izduvnu cev od zadnjeg lonca salje malu kolicinu izduvnih gasova u uredjaj koji,koliko sam ja uspeo da vidim kada sam ga rasturao da vidim kako radi,pretvara mali strujni napon nastao zagrevanjem dva zicana vlakna i to salje u analogni pokazivac koji ima izbazdarenu skalu. Ja mislim da sve to radi na principu Lambda sonde ali dobijena vrednost ne oscilira kao kod sonde nego je pretvorena u jednu vrednost koja se menja zavisno od kolicine smese (bogata ili siromasna). Nisam expert tako da mi ne zamerite ako nisam lepo,a pokusao sam, objasnio kako radi i kako se koristi ovaj moj aparat.
Naravno, dosta automobila je proslo preko njega od 1990 godine kada je donet iz Amerike i ja sam se od 1994 godine uverzirao za rad na njemu tako da mi mnogo pomaze. Godine iskustva rada na njemu dovele su do toga da retko dolazi do greske pri stelovanju i naknadnih reklamacija.
Ne bih da ga tupim vise jer ovo je mesto da pomognemo coveku a ne da ja prezentiram kao radi exhaust gas analyzer
Comment
-
Comment