Saab 9000 ne radi lepo na benzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ssale
    CBC Početnik
    • 23.08.2008
    • 6
    • Cuprija

    Saab 9000 ne radi lepo na benzin

    Pozdrav.
    Molim za savet. Auto je SAAB 9000 proizveden 1991. godine, sa elektronskim ubrizgavanjem. Ugrađen je u Jagodini Landirenzo sistem sa isparivačem EC04, uvod TNG u usisni sistem korišćenjem mešača a injektori su "presečeni" emulatorom proizvođača "Protec Digital". Nakon ugradnje auto, uz neznatna podešavanja, korektno radi na plin, ali na benzinu ima nestabilan ler i što je najgore, ne prima gas, trokira i, sve u svemu, loše radi. Nakon više poseta majstorima pokazalo se da nemaju rešenje. Načuo sam da se ovakvom ugradnjom zbog sečenja injektora "poremeti kompjuter" i da je trebalo da se umesto injektora "seče" benzinska pumpa. Molim za stručan savet šta da radim.
    Unapred hvala
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    To sigurno nije problema a pumpa ne treba svakako da se prekida.

    Nisi naveo koji je motor.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • ssale
      CBC Početnik
      • 23.08.2008
      • 6
      • Cuprija

      #3
      Hvala za odgovor.
      Auto je SAAB 9000, proizveden 1991. godine, motor 2.0/98kW (nije turbo). Ako može da bude od koristi, auto je nakon ugradnje plina nešto malo vožen sa isključenim konektorom od protokomera a performanse na benzinu je postepeno gubio tokom par dana (rekao bih da je solidno radio na benzinu odmah nakon ugradnje plina, mada sam se u tom trenutku fokusirao na "osluškivanje" rada na plinu, a potom sve lošije radi na benzinu iz dana u dan). Konektor je, da ne bude zabune, vraćen na svoje mesto na protokomer. Problem i dalje postoji a automehaničar koga sam konsultovao me je uputio na "plinadžije". I dalje nemam rešenje.
      Molim za pomoć i unapred se zahvaljujem.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... light=saab
        Ovde imaš od korisnika TAzz opis kako se resetuje i ponovo uči komjuter da radi kak otreba. ne znam da li je isti postupak za oba motora ali tvoj mehaničar bi trebalo da zna. Probaj to pa ako radi opet par dana kak otreba onda moraš ići do plinadžije da to bolje naštelba.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • ssale
          CBC Početnik
          • 23.08.2008
          • 6
          • Cuprija

          #5
          Konačno nešto opipljivo u smeru rešenja problema!
          Hvala, pokušaću sa opisanom procedurom kalibracije za trionic (ako je takav kod mene) iako su različiti motori. Jedino nigde nisam video zna li ko, ako ova kalibracija bože-zdravlje uspe, kako da resetujem ECU tj. kako da on nastavi da radi na plinu a da ne poremeti to što je naučio na benzinu. Siguran sam da ovde u komšiliku takvog genija neću naći. Ako grešim, molim da me uputite na nekoga. Još jednom veliko hvala za informaciju, sad bar naslućujem razmere problema.
          Srdačan pozdrav od budućeg redovnog člana foruma.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Pa sad, Genije je samo jedan Ja ali nisam u komšiluku
            Šalim se naravno, moraćeš se malo ispružiti za bar Lambda kontrol sistem na tom autu pa bi trebal oda je ok, ako brljavi zbog loše podešene smeše.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Saabo
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1724
              • Vrbas
              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

              #7
              EZK paljenje i Bosh Jetronic LH 2.4.2 su ti kompjuteri... tako da nema ucenja kompjutera...
              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                To je glupo paljenje pa nema nikakvog učenja. Probaj da skineš klemu od akumulaotra na par minuta pa vidi kako radi posle toga.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • ssale
                  CBC Početnik
                  • 23.08.2008
                  • 6
                  • Cuprija

                  #9
                  Hvala za savete.
                  Već je napolju mrak pa sutra nameravam da se po danu (i ako Bog da, svežijem vremenu) posvetim gimnastici - skini klemu, prespoj kleme, sačekaj ... vrati i slično. Javiću šta se bude desilo. Uzgrad, da li bi ugradnja emulatora lambda sonde rešila problem? Ako se ne varam, taj sklop bi trebalo da, kad auto radi na plin, šalje prema ECU signal kakav daje lambda sonda pri idealnoj smeši. Čisto mi je palo na pamet gledajući svakojake komentare na forumu i šta ljudi sve pokušavaju. Ako nije pametna ideja, molim recite mi da ne lutam u tom smeru. Hvala.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Vremenom ce biti sve gore i gore dok ne prestane nacisto da radi na benzin ni na leru isto kao kod mene. Dizne su zapekle garant a mozda je i pumpa jer mora da bude dovoljno benzina u tanku ako je potopljena pumpa. Kod mene nije ali ima modela i gde jeste u tanku.
                    Nema potrebe da se prekida rad pumpe za benzin jer ona ne radi stalno vec samo kad pritisak benzina u sistemu padne tako da se nista posebno ne "trosi" ako se vozi na gas.
                    Ja sam nekada uspevao da malo poboljsam stanje aditivom za benzin ali nikada nisam uspeo da motor radi na benzin kako treba i da predjem brzinu od 80km/h.
                    Ja ne znam sta je predhodni vlasnik radio tako da mi nije poznata cela istorija ali najverovatnije da nije ni vozio na benzin nego samo palio na benzin kako je po defaultu sto ocigledno nije dovoljno.
                    Sad sam napravio neku vrstu bypass-a pa palim na gas direktno ali me je to sto ne radi na benzin kako treba kostalo dva puta slepovanja (nosenja) jednom 160 eura a jednom samo 40 sa popustom do pumpe za gas.
                    Ne valja nista to ako ne radi na benzin kako treba. Pored svega je jako i opasno jer ti se moze desiti da kamioni "predju preko tebe" na autoputu ako slucajno ostanes bez gasa a na benzin ide kilavo.
                    Mozes jos da probas da operes komplet trotel i protokomer karb sprejom ali sumnjam da ce biti ociglednih poboljsanja. Ja sam sve to radio pa opet nista. Jedino nisam cistio dizne jer nisam ni hteo ali mi izgleda da je samo do njih jer se oseca benzin jako a to znaci da dizne najverovatinje "pishaju".

                    Comment

                    • ssale
                      CBC Početnik
                      • 23.08.2008
                      • 6
                      • Cuprija

                      #11
                      Hvala Dranix,
                      iskreno se nadam da moj slučaj neće "toliko da boli", obzirom da je do pre neki dan tj. do ugradnje plina auto na benzinu iš'o ko lud i nije pokazivao niti najmanji simptom problema sa mehanikom/hidraulikom i šta već drugo. Rekao bih da je problem više u ECU i elektonici, neko zbunjivanje, kolizija ili ko zna. Svakako hvala.
                      I dalje razmišljm o onom emulatoru lambda sonde i, kako vreme odmiče, čini mi se sve logičnijim rešenjem. Help!

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Ne postoji dobar emulator sonde, bio bi suviše komleksan da se napravi za sve uslove. Jeftinije je dovesti sistem u red.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Ja imam ugradjen i podesen emulator sonde i opet nista. Nije do toga.
                          Sve zivo je kod mene po PS-u sto se tice gasa ali to nema nazalost nikakve veze sa voznjom na benzin i sa stanjem benzinskog sistema.
                          Imam i glanc novu lambda sondu cak, nov filter za benzin, potpuno cist rezervoar benzina.
                          Siguran sam da ce se stanje benzinskog sistema vremenom degradirati u odredjenoj meri zbog nekoriscenja benzina.
                          Kod 2.4.2 kad se recimo iskljuci protokomer treba da je u LIMP modu kad je duracija dizni fiksna ali ni tako nece da radi. Jednostavno ne vredi nista.
                          To je cist dokaz da nije do elektronike jer je protokomer glavni faktor u regulaciji ubrizgavanja zajedno sa lambda sondom.

                          Comment

                          • ssale
                            CBC Početnik
                            • 23.08.2008
                            • 6
                            • Cuprija

                            #14
                            Izvinjavam se zbog "upornosti" ali ne mogu da verujem da je sistem nepovratno izgubio mogućnost korektnog funkcionisanja na benzinu nakon ugradnje plina. Ako nije do elektronike, počeću da skidam deo po deo gasne instalacije (emulatore injektora, pa mešač) da bih auto, radi utvrđivanja uzroka problema, vratio u približno stanje kao pre ugradnje, obzirom da ništa nije "budženo" (bušeno ili mehanički nepovratno prepravljeno) prilikom ugradnje. Znači, ako nije elektronika ili "brljavi" ECU, to bi trebalo da proradi jer verujem u ispravnost ostalih neelektronskih sklopova. Ako je do elektronike, valjda neko zna kako da to reprogramira ili vrati na "default". Trenutno radim na tome da pozajmim ECU sa ispravnog auta na koji nije ugrađivan plin i koji korektno radi na benzinu pa da vidimo. Sad već počinje da me nervira i neko će, boga mi, da završi u Moravi (izvinjavam se ekolozima, ali negne moram da se ispraznim).
                            Pozdrav i još jednom hvala učesnicima u raspravi.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              E pa slusaj. Nije sasvim jasno sta to znaci da ne ide lepo na benzin.
                              Prilikom ugradnje gasa (ako je venturi a mislim da jeste) postavili su mikser koji zbog prirode posla malo reducira protok vazduha pa ako je to problem onda je to resivo samo ugradnjom sekvencijalnog gasa.
                              Objasni ti nama malo bolje kako se auto ponasa sada na benzinu.
                              Nisam skontao da se to desilo ODMAH posle ugradnje gasa. Ne bi trebalo da bude problema i ne nadaj se da je do elektronike.
                              Opisi nam i sta tacno gasna instalacija sadrzi u motornom prostoru kao i koji je prekidac i ostalo.
                              Kako auto ide na gas u odnosu na ono kako je normalno pre isao na benzin?
                              Kod mene doduse postoji reset ecu-a ali ja ne znam da li to igra ikakvu ulogu jer mi nije nikad isao na benzin kako treba otkad sam ga kupio a imao je vec "samo" 300 000km.
                              Taj motor takodje ne mora da ima emulator dizni vec moze da se resi samo prekidanje dizni rele-om kao sto je kod mene. Kutija emulatora dizni sadrzi vise relea unutra pa moze da se izvede i sa njom posto su one danas jevtine.
                              Kod mene su iz sveznja zica blizu konektora ecu prekinute dve funkcije i prebacene da rade preko relea. Jedna je reset ecu-a a druga gasenje check engine lampice dok se vozi na gas.
                              Osim toga i signala sa lambda emulatora sistem nema nikakve druge veze sa samim ecu-om a i sta bi drugo jos.
                              Na kraju krajeva prebaci na benzin otkaci minus klemu jedno 5 minuta pa je ponovo zakaci. U medjuvremenu mogu da budu otvorena vrata da radi sijalica u kabini ili stisni kocnicu da se isprazni pre ako ima negde nesto u nekom elektrolitskom kondenzatoru.
                              Onda kreni da se vozis samo na benzin pa ces videti. Ne samo par km nego malo duze i to po otvorenom putu najbolje. Namerno ti nisam rekao da izlazis na autoput pa da placas putarinu jos. Salim se. Probaj pa nam javi sta se desava.
                              Ovde na forumu verovatno ima onih koji imaju takav slican motor bez turba a da se voze na gas pa ako vide neka daju neki komentar.

                              Comment

                              Working...
                              X