LCS AC stag xl ? dali neko zna nesto o ovom uredjaju ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    #46
    OK, naprevljen interfejs, zakačeno za računar, postavljena lambda sonda i TPS senzor na osovinu leptira karburatora.

    E sada jedno pitanjce za alfaskorpion -a. Na svim slikama koje si postavio ti je TPS TAČNO 0,62V. Kud ga ubode baš u dlaku na svim? A napisao si da su zadnje dve na oko 2000 obrtaja.

    Pitanje za Ivana i ostale. Može li malo objašnjenja za pojedine parametre...

    TPS THRESHOLD. Da li ovo treba da bude postavljeno malo iznad ler gasa ili više? Ako treba više, onda koliko?

    TPS HISTERESIS. Koji je ovo klinac?

    OPEN - additional opening of actuator after reaching of TPS level - Kada se ovo aktivira? Na kom TPS nivou?

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #47
      Koji tip TPSa si namontirao? Mislim na opseg voltaže ili je switch tip.?
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • alfaskorpion
        CBC Senator XXL
        • 24.02.2007
        • 361
        • Smederevo

        #48
        Originally posted by Yvan
        OK, naprevljen interfejs, zakačeno za računar, postavljena lambda sonda i TPS senzor na osovinu leptira karburatora.

        E sada jedno pitanjce za alfaskorpion -a. Na svim slikama koje si postavio ti je TPS TAČNO 0,62V. Kud ga ubode baš u dlaku na svim? A napisao si da su zadnje dve na oko 2000 obrtaja.

        Pitanje za Ivana i ostale. Može li malo objašnjenja za pojedine parametre...

        TPS THRESHOLD. Da li ovo treba da bude postavljeno malo iznad ler gasa ili više? Ako treba više, onda koliko?

        TPS HISTERESIS. Koji je ovo klinac?

        OPEN - additional opening of actuator after reaching of TPS level - Kada se ovo aktivira? Na kom TPS nivou?
        E pa ovako , voltazu tps-a odredjuje sam tps u mom slucaju je ta vrednost i uglavnom je ista (podsecam da je moj tps 0-5v)
        Na svakoj slici obradi paznju na krivu vrednosti lambde i ona predstavlja reagovanje labde na 2000rpm . To sto je tps 0.62v u trenutku kada sam pustio gas da bi pritisnuo print screen dugme na laptopu nemoj da te buni
        TPS THRESHOLD - vrednost tps-a stalno varira za 0.01v manje -vise , znaci menja se i onda tu stavis malo vecu vrednost (kao ja)
        TPS HISTERESIS- to je ta vrednost za koju voltaza tps-a varira , to ces utvrdidti kolika je jednostavnim posmatranjem u mom slucaju je 0.02v
        OPEN-to je opcija koja odredjuje polozaj stepa kada se dostigne maksimalna tps-vrednost

        Mada mislim da je tvoj tps obidcan switch , prve dve opcije ti nisu potrebne ako pravilno izaberes vrstu tps-a , kao sto ti je ivan rekao moras da znas koji tps si ugradio

        Comment

        • Yvan
          CBC Veteran
          • 01.03.2008
          • 195
          • Kragujevac

          #49
          @ IvanT: TPS je sa nekog VW-a 0-5V. Napravio sam za njega i regulator napona (sa 78L05).

          @ alfaskorpion: OK, nije mi palo na pamet da si pustio gas za print screen. Ja sam razvukao kabl od auta do na sprat do računara Hvala za objašnjenja. A jesi li siguran da je OPEN za max TPS? Znači u našem slučaju to je 5V. Odnosno kad zvekneš gas u patos. Vidim da si tu opciju menjao OFF/ON.

          Comment

          • alfaskorpion
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2007
            • 361
            • Smederevo

            #50
            ako ti je tps kao moj 0-5v , podesi sve kao ja , pa drzi auto na 2000rpm i postavi sliku da vidimo sha se deshava

            Comment

            • Yvan
              CBC Veteran
              • 01.03.2008
              • 195
              • Kragujevac

              #51
              OK, važi, nadam se da ću imati vremena sutra popodne.

              Comment

              • Yvan
                CBC Veteran
                • 01.03.2008
                • 195
                • Kragujevac

                #52
                OK, evo:




                BTW mislim da ono OPEN nije polozaj stepa kada se dostigne maksimalna tps-vrednost. Pisalo je par puta "OPEN" levo od onoga "Lambda rich" a gas nije bio pritisnut do kraja.

                Inče, upravo sam se vratio sa test vožnje, čini mi se da je odgovor na gas mnogo bolji nego pre, pretpostavljam da šljaka ovo obogaćivanje smeše (opcije OPEN i Enrichment)

                Obratite pažnju na dijagram lambda sonde, nije nova, šta mislite je li OK, ili treba da se menja.

                Možda da učitate "Visualisation file" (klikom na ikonicu Open levo ispod dijagrama... Evo dva dijagrama, jedan pre nameštanja TPS-a (1846.acv) i jedan sa aktiviranim TPS-om (20081112.acv):

                http://www.ptt.rs/korisnici/i/v/ivica/s ... jagram.zip

                Javite šta mislite...

                Comment

                • Yvan
                  CBC Veteran
                  • 01.03.2008
                  • 195
                  • Kragujevac

                  #53
                  šta bi, niko nema neki komentar?

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #54
                    mene interesuje,da li se nesto dobija , dali bolje "poteze" , manje trosi ili tako nesto ?
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • Yvan
                      CBC Veteran
                      • 01.03.2008
                      • 195
                      • Kragujevac

                      #55
                      Ja sam trenutno izvadio lambda sondu dok potrošim ostatak super (olovnog) benzina u rezervoaru, tako da ne mogu da ti baš tačno kažem pozitivne efekte svega. Čini mi se da, kako ti kažeš, bolje "poteže", ali mouguće da je to zato što je na autu stara lambda sonda (nepoznatog stanja - možda ispravna a možda ne) pa ne daje tačne podatke i LCS pre-obogaćuje smešu.

                      Javnuću kako je kada potrošim olovni benzin i vozim neko vreme na plin.

                      Inače, koliko sam bar ja čitao, ako ti je sve dobro podešeno, ne bi trebalo da osetiš neku naročitu razliku ni na potrošnji, ni u tome kako "poteže".

                      Ja sam ovo stavio samo zato što me mrzi da se par puta godišmnje (pred zimu i pred leto) zevzečim sa sevisima koji imaju merače izduvnih gasova i da podešavam smešu. Ovako je mnogo prostije. A i bezbednije jer ako je pogrešno naštelovano na siromašnu smešu dolazi do povišenja temperature u pojedinim delovima motora - što, priznaćeš, nije baš pametna stvar.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #56
                        Ako mislis da je to sto si rekao najbitnije onda si stvarno dzabe bacio pare i ulozio trud.
                        LCS takodje zahteva da se dobro podesi i kontrolise povremeno tako da se nisi spasao podesavanja zauvek.
                        Zima-leto? Sta to ima veze? Razlike su neprimetne.
                        Hteo sam da kazem da se LCS-om ne dobija bas previse u odnosu na obicnu slavinu za gas.
                        Da bi bilo koji venturi radio maksimalno dobro potrebno je ali ne i jednostavno da crevo za dovod gasa prema mikseru bude sto krace moguce tj. isparivac sto blize mikseru.
                        Kad bi se ispunio uslov da to bude maksimalno 30-tak cm bilo bi odlicno a posebno je bitno za LCS zbog brzine odziva na dodavanje gasa sto je jedna od glavnih prednosti nad obicnom slavinom ili bi bar trebala da bude.
                        Zasto mislis da bi obicna slavina ostavila motor sa siromasnom smesom dugo?
                        Postoje opsta pravila za podesavanje slavine ali zato postoje i korekcije na osnovu navika ili uslova voznje tako da to nije neki poseban problem pa da tek tako pogoris ventile.
                        Za ljude koji se bakcu sami oko gasa i sami i voze ta svoja vozila nije nikakav problem ni daleko komplikovanije stvari.
                        Na ovom forumu je vec mnogo puta sve zivo u vezi toga napisano tako da tu nema nejasnoca.
                        Podrazumevam da taj ko podesava radi to iskljucivo na uvce bre ikakvih merenja bilo cega. Doduse treba imati i dobro uvce i osecaj u probnoj voznji bez obzira da li je nepoznat auto a posebno je lako ako je poznat koji se vozi stalno.
                        Evo da ilustrujem ako to uopste moze da se opise recima.
                        Kod mene je "vaga" negde na oko 120 u 5. Ako bi povecavao brzinu ide jos nekako do 130 ali posle je vec sporiji rast i drugaciji zvuk motora u ovom polozaju slavine.
                        Ako bi recimo imao nepovoljan vetar vec se oseca da je "vaga" negde vec na 110.
                        Uz blago setanje na autoputu od 100 pa na gore se tacno nadje ta tacka.
                        Problem je sto se u voznji po regionalnim putevima gde su brzine manje to nista ne primecuje. Tek kad krene otpor vazduha i samim tim opterecenje stvari postaju jasnije.
                        Nemam iskustva za voznju uzbrdo kad su znatni i duzi usponi. Verovatno su razlike ogromne i granica vrlo ostra.
                        E tu je recimo prednost LCS-a ogromna.

                        Comment

                        • Yvan
                          CBC Veteran
                          • 01.03.2008
                          • 195
                          • Kragujevac

                          #57
                          LCS mora da se dobro podesi, ali isto tako mora dobro da se podesi rad i bez njega, amo sa slavinom, tako da je to slično. Što se kontrole tiče, tu sam u prednosti, imam instrument (još nije povezan doduše) koji pokazuje kako stoje stvar sa smešom (20 LED dioda).

                          Zima - leto nema neke velike razlike, ali zbog razlike u temperaturi, a time i gustini vazduha i plina, moram malo da podesim ler.

                          Sa LCS-om se ne dobija mnogo u odnosu na pravilno podešen rad motora sa običnom slavinom (to sam i ja napisao), ali mislim da je prednost u manjem zezanju oko podešavanja kada se sve jednom podesi. Meni podešavanje "na uvce" nije jača strana, tako da moram da podešavam po gas analizatoru koga nemam, pa moljakam raznorazne za uslugu (a to ne volim).

                          Što se tiče dužine creva od isparivača do miksera, je li bitna samo dužina (kod mene oko 45 cm) ili i položaj step motora? Odnosno je li bolje da je bliži mikseru, ili nema veze?

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #58
                            Bitna je duzina creva zbog odziva membrane u reduktoru a nije toliko vazno gde je ventil (step).
                            Uopste nije tacno da moras na analizator na podesavanje. Ako si pratio ikada taj tvoj voltmetar sa LED video si kako stoje stvari i sad ti i ne treba vise. I ja ga imam ali ne koristim jer nema sta vise da se cacka.
                            Napravio sam ga iz ciste radoznalosti. Ne kazem da ne koristi ali nije uopste toliko neophodan u sustini.
                            Ne kapiram u cemu ti pomaze LCS u podesavanju lera za leto i zimu.
                            Pokusavam da ti kazem da LCS IMA ipak mnoge prednosti u odnosu na obicnu slavinu samo ih treba ispravno shvatiti i znati iskoristiti u zavisnosti od marke sistema i od mogucnosti.
                            Postoje sistemi koji imaju dosta zanimljivih pametno smisljenih opcija koje pomazu da je auto zivahniji a to mnogima i treba.
                            Stednja goriva i slicne stvari su najvise pitanje samog vozaca i uslova na putu a to je upravo jedna od glavnih zabluda onih koji se odluce da daju nesto vise novca za LCS.

                            Comment

                            • Yvan
                              CBC Veteran
                              • 01.03.2008
                              • 195
                              • Kragujevac

                              #59
                              Možda baš i mogu da skratim crevo malo, ali ne više od 5cm. Razmisliću.

                              Da se razumemo. Nisam mislio da moram sa LCS-om na analizator za podešavanje, nego sa običnom slavinom, jer mi podešavanje "na uvce" i "bolje vuče sada nego sa frtalj zavrnutim šrafčetom" nikad nije dobro išlo. Posle takvog podešavanja odem na gas analizator i vidim da sam (par puta žešće) omanuo.

                              LED voltmetar sam napravio odavno, i ne mislim da ga ubacim da stalno bude uključen, nego povremeno, čisto radi kontrole.

                              Leto / zima - računam da će LCS podesiti ispravno smešu bez obzira na gustinu vazduha / gasa.

                              I, kao što ranije napisah, nisam uzeo LCS radi uštede plina, više kao zanimaciju A i k'o što ti napisa, ima par opcija i čini mi se da je auto malo živahniji...

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #60
                                Nemoj da shvatis bukvalno ali je bitno da mikser i reduktor budu sto blize jer motor radi sinhrono sa membranom u reduktoru.
                                Nije kod tebe daleko uopste nego sam samo rekao nesto sto je uobicajeno da zbog smestaja cesto bude montirano i na skoro jedan metar.
                                Sto se zivahnosti motora tice ona zavisi i od zivahnosti vozaca.
                                Jedan venturi nikada ne moze da ima tako brz odziv na gas kao na benzin. Bas zbog toga se venturi i vozi na specifican nacin. Takav nacin voznje uveliko utice na potrosnju sam po sebi.
                                Zato i ne treba ocekivati cuda od zivahnosti jer zivahno voziti znaci ionako trositi gorivo bezveze u izvesnom smislu bilo da je to benzin ili gas u bilo kojoj verziji.
                                Nisam nikako hteo da kazem da treba venturi voziti obavezno kilavo i kao po jajima ali ne ni ostro previse mada i nece tako ostro ni da ide i kad bi smo to hteli.
                                I pored urodjene tromosti auto MORA da ide veoma solidno sa venturijem a pri tome da ne trosi vise od 20% nego sto bi potrosio benzina.
                                Tek ako to nije slucaj postoji ozbiljniji problem sto se pod normalnim okolnostima i ne desava.
                                Definitivno je voziti na venturi gas razlicito nego na benzin ali je to daleko od nezadovoljavajuceg mada nije bas za trkanje.
                                Cak se i mali motor moze voziti relativno dinamicno po gradu bez problema jednom kad se navikne na gas a da se pri tome ne trosi previse goriva.
                                Nije bog zna sta ali treba malo i znati voziti na takav nacin.

                                Comment

                                Working...
                                X