LPG-probemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amir
    CBC Član
    • 07.11.2008
    • 88
    • Sarajevo

    LPG-probemi

    Pozdrav svima, nakon što sam pregledao temu LPG i vidio šta i kako treba ugraditi u auto da bi se to na kraju moglo nazvati LPG instalaciom, odlučih otvoriti ovu temu.

    Mislim da praktički svaki 2 ili treći valsnik LPG instalacije ima sličnih problema a kako ih otkloniti pitat ćemo administratore
    Za početak kratak opis problema:

    FIAT BRAVA 1.4iSX kupljen sa već instaliranim LPG. Bivši vlasnik tvrdi da se ne isplati voziti na plin i on ti je prišrafio sve slavine na multi ventilu i vozio na benzin. Usput na benzinu auto troši malo > 10lit u puzanju po gradu a na otvrenom zna sići dobro ispod 6 lit stim da nisi smetnja saobračaju! Da auto je uredno atestirano i ima sve prateće dokumente za LPG izuzev naljepnica na vjetrobranu.

    Kažem ja onako u sebi ma j..o levata idem ja naštelati plin garant ga levat nije nikad a plin tada bio duplo jeftiniji od benzina (BiH); kad ono-
    pun tank od 60 lit 250km u gradu, hajd na otvorenom će kao manje; i fakat bi manje čitavih 285 km. Sjednem i sračunam pa troši plina ko da je HAMER, odlučim pitati iskusnije i nađem ovaj forum. E sad evo malo slika:




    to je kao u kabini da možeš izabrati LPG i benzin; ruku na srce auto pali i na plinu i na benzinu isto (odmah) bilo kakavi uslovi bili ! Za ovo crveno dugme niko nezna da mi kaže koji će . tu ?

    od ostale opreme je ugrađeno sljedeće:

    Boca, proizvođač Stara Pazova-Srbija , može sad pričati ko šta hoće ali da je bogdo sve ko boca;
    Multi ventil je XY uz prateći text na italijanskom jeziku, pokazivač je i mrtav i hladan (vazda na nuli, ali ostale funkcije obavlja besprijekorno;

    Elektroventil sa filterom (koji je zamjenjen) je LOVATO



    Vidim da mi sad fale neke slike i to one glavne ali ću ih dodati kasnije;

    Isparivač LOVATO imaju njegovi podaci poslao sam ih pp ali ih sad nemam



    E sad ide ono od čega mi je bilo muka; umjesto elektronike koja simulira rad injektora instaliran je običan relej (jest da je u tonu sa autom ali ...)



    A ovako je pomenuti relej povezan sa injektorom



    Tu je mixer za kojeg nemam sliku kako izgleda u unutrašnjosti




    To nije sve, odem ja da se konsultujem kod majstora a on mi kaže da ima viška vazduha pa on mora uglavit nekakvu prihušnicu, na slici se vidi samo šeraf koji je drži a prava slika sa izmjerenim prečnicima stiže




    Eto to bi bio kratak siže problema uz napomenu da ču slike unutrašnjosti mixera i prigušnice sa mjerama poslati (ovdje je sad tako hladno da se alat ljepi za ruku)
    Moram reći da sam se dobro razočarao jer sam htio LPG ugraditi u BS (na slici) jer isti ja i žena ponekad vozimo - razlog ? 1km/1€
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Dobrodosao, meni se sa ovih slika cini da je to sklepano "s koca i konopca"... Vjerovatno zato i trosi kao T-34 Eco verzija... Atestirano ? Ne vide se bes svi detalji, ali...

    Boca 60 litara ? Nominalne litraze (100%), ili realne (80% teoretskog kapaciteta boce bi se smjelo puniti)... Ako ti je boca zapreminom 60 litara, u nju vetil ne bi smjeo pustati vise od 48 lit... A ako ti staje 60 lit. plina, onda bi boca morala imati 75 litara zapremine... Provjeri.

    Ne sumnjam da ce se i iskusniji plinasi javiti sa svojim vidjenjima...

    Comment

    • amir
      CBC Član
      • 07.11.2008
      • 88
      • Sarajevo

      #3
      Nedirajte mi u BOCU ona je jedina vrijedna atesta ! A ovo ostalo je plač matere božije !
      Vid u atestu stoji 60 lit. mada će Dora znati bolje iz podataka koje sam mu poslao pp. Ja uredno uspem kada je ful prazna 52 ili 53 lit. pa sad kolika god ona bila toliko joj stane

      pozzz

      Comment

      • broj 123
        CBC Senator
        • 29.08.2008
        • 221
        • srbija

        #4
        brate koliko ja vidim ti vozis multi poin auto,a taj prekidac sto imas ti ja za karburator i to crveno dugme ti je ustavri cok tj dugme koje pusta plin kad auto nije upaljen,(da bi auto sa karburator lakse upalio!)!! kod tebe bi trebalo da ide elektronski uredjaj(koji automacki pusta plin na kontakt) a ne vakumski i treba sam da prebaci sa benzin na plin na dodavanje gasa!!

        a to ako je boca od 60litara i u nju stakje toliko to znaci da mu je sonda koja je stavljena na bocu turska ili neispravna i nece da zatvori kad teba nego se boca puni do kraj!!! ali to nije plobelem toliki bitno da ima plin!!

        Comment

        • Tihomirce
          CBC Senator XXL
          • 06.09.2008
          • 443
          • Arandjelovac

          #5
          Koliko ja sa slika vidim , tebi je isparivac isti koji je kod mene bio na Alfi 33-ci i to karburator
          izgleda da se maistor malo oko toga zeznuo , al ajd da nelupam , ima iskusnijih ljudi pa ce ti reci sta ti je ciniti

          Comment

          • error
            CBC Veteran
            • 28.03.2008
            • 175
            • beograd

            #6
            u pravu si. ima i pogreshan isparivach i pogreshan prekidach...
            ali to nema veze sa potroshnjom
            moze da ima problem samo prilikom prebacivanja sa plina na benzin (trokirache dok ne se ne potroshi plin iz cevi, isparivacha i creva)
            a ovo kako je atestirano mi uopshte nije jasno...
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Amire,

              svi delovi koje treba da ima gasni uređaj za taj auto su tu. Uređaj jeste vakumski, ali može da radi sa mono point ubrizgavanjem, iako bi trebao da bude elektronski. Sve je to "malo" nakaradno ugrađeno( iskreno, kao nogama), ali bi i tako kako je trebalo da radi normalno. Ono što je vrlo bitno je jedna fotka mešača, koju ćeš napraviti i postaviti ovde. Skini plastični poklopac sa kućišta monopointa i uslikaj sa strane i odozgo. Nevidi se najjasnije sa ovih fotki koje si postavio, ali izgleda da ti fali fiber između mešača i gornj polovine tela monopointa.
              Na taj način dizna skoro u potpunosti zatvori protok vazduha i skoro da nalegne na difuzor u mešaču. Rezultat svega toga je ogromna potrošnja gasa i loše performanse na benzinu.
              Daj još par fotki pa da nastavimo.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                To sam mu otprilike rekao na PP i stoposto sam siguran da je karika koja nedostaje slika miksera
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Dren
                  CBC Senator XXL
                  • 24.08.2005
                  • 1068
                  • Sarajevo

                  #9
                  A kad mu pomognete da ga napravi, od ustedjenih para moze ogranizovati jedno ovcica - druzenje...

                  Comment

                  • amir
                    CBC Član
                    • 07.11.2008
                    • 88
                    • Sarajevo

                    #10
                    Evo kako sam jučer rekao nastavljam sa ostatkom sličica:

                    Prigušnica urađena od nekakvog čepa a unutrašnje mjere su:
                    priključna cjev prečnik 50mm, "otvor na prigušnici" prečnik 23mm
                    Ovdje VAŽNA napomena, potreba za prigušnicom se ukazala nakon zamjene filtera za vazduh !! Prema rječima majstora tu će ostati dok se filter "malo ne zaprlja"




                    Zatim idu tri slike kroz DIFUZOR ko zna gdje treba gledati vidjet će da je mixer VEČEG promjera od difuzora za možda nekih 4mm ukupno. Nisam bio u mogučnosti skinuti gornji dio difuzora jer nema britvila nego je ta uloga prepuštena silikonu! (a ja ga nemam)








                    eto to bi bilo to, čekam Vaše sugestije

                    pozzz amir

                    Comment

                    • amir
                      CBC Član
                      • 07.11.2008
                      • 88
                      • Sarajevo

                      #11
                      Iako je moje znanje o LPG-u trenutno skromno (više nego skromno) mislim da je mixer OK pod uslovom da onaj njegov veći promjer ne remeti rad. Ljudi, ja bih tražio nešto drugo kao uzrok povečane potrošnje!

                      Zapravo kad malo bilje pogledate sve ove slike, vidi se da je instalaciju uradio neko ko fakat vrlo dobro zna šta može a šta nemože da se radi jer:

                      *nije ugradio emulator injektora a več četiri godine ECU nepravi nikakav problem.
                      *presjekao je tačno jednu žicu (vjerovatno masu) i obezbjedio da auto savršeno pali i ljeti i zimi i kada je hladan motor i kada je zagrijan
                      *stari vlasnik me nije lagao i nema razloga da mu nevjerujem kada kaže da je prve dvije godine ovaj sistem radio savršeno i trošio samo litar više na plinu nego benzinu
                      * cijena svega sa atestom je bila 650 KM 2004 god. kada je za bilo kakvu instalaciju ovdje početna cijena bila > od 900 KM bez atesta

                      Mora biti neka druga ******ština u pitanju i da sve opet bude OK.
                      Da, još nešto, radionica koja je sve ovo ugradila (i možda ponešto i uštinula) trenutno neradi a ja u ove ostale fakat nemam povjerenja pa vidite samo sliku prigušnice !

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #12
                        Silikon umjesto dihtunga ? Super, pa mogao ti je staviti i selotejp, jos si dobro prosao...

                        A sto se tice 900 KM naspram 650 KM, i vidi se zasto je bilo jeftinije... Nazalost, svima bi u totalu bilo jeftinije da je u startu napravljeno kako treba, jer ti imas sanse da platis na mostu, sve sto je bivsi gazda ustedio na cupriji...

                        Vidjeces presudu strucnijih od mene ovdje, mada cinjenica da je "zahtijevao" prigusnicu nakon zamjene filtera zraka ukazuje da je sa novim filterom dobio "previse" vazduha u smjesu koja je bila nariktana za manje, pa je sama smjesa bila siromasna (vise zraka, isto plina). Mozda je nakon toga odvrnuta slavina za plin ali "onako" pa daje previse plina, ili nije...

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #13
                          Dren treba da otvori servis za gas u BiH i da lokalne majstore nauči kako rade autogasni uređaji.

                          Rešenje problema kod ovog automobila je stavljanje odgovarajućeg mešača, skidanje svih restrikcija protoka vazduha i štelovanje potrošnje.
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • amir
                            CBC Član
                            • 07.11.2008
                            • 88
                            • Sarajevo

                            #14
                            Izvini, ali šta ti znači odgovarajuči, jel ima neki tip, broj, naziv šta da tražim ??

                            Comment

                            • BARTONE
                              CBC Senator XXL
                              • 25.09.2006
                              • 398
                              • Bor

                              #15
                              @amire
                              po slikama ista situacija kao kod mene-bosovo ubrizgavanje-dizna..itd
                              mikser treba da ja nekih 44mm i dizna malo "uranja" u mikser,otprilike do polovine miksera
                              precnik difuzora tog ubrizgavanja(mada se ne moze reci da je to klasican difuzor kakvog imaju karburatori),odnosno precnik na mestu gde se nalazi leptir je 36mm
                              i ja sam imao istu situaciju sa tolikim mikserom i mogu ti reci da je to sasvim ok radilo kod mene.Motor inace 1.4ccm
                              dosta sam inace eksperimentisao pa sam stavljao i odstojnik od 10mm izmedju miksera i gornje ploce ubrizgavanja ali tada nikako nisam mogao da doteram rad na leru(venturi efekat slab)
                              bez odstojnika je rad bio ok.-potrosnja normalna uz napomenu da sam morao malo da povecam osetljivost membarane na isparivacu bas iz razloga sto je venturi efekat malo slabiji sa tolikim precnikom miksera
                              onda sam nasao mikser od 38mm znaci isti precnik kao i difuzor kod leptira,ali sam njega morao da ugradim sa onim istim odstojnikom od 10mm pa motor gotovo da i nema restrikciju na usisu tako da na benzinu izvlaci maksimum,na plinu takodje
                              na tvom mestu prvo bi proverio spojeve donji deo ubrizgavanja-mikser-gornji deo ubrizgavanja(eliminisanje eventualno fals vazduha-odgovarajuci dihtunzi)pa probao da ispustim eventualno necistoce iz isparivaca(onaj sraf na dnu isparivaca kad je motor zagrejan),pa onda sto rece IvanT skinuo restrikciju,stelovao ler,osetljivost membrane i potrosnju
                              ako nema rezultata onda probaj sa mikserom pribliznog precnika kao na leptiru ali sa odstojnom plocom 7-10mm da ti dizna ne bi uranjala u precnik miksera,pa ponovno stelovanje
                              sve to naravno bez restrikcije na usisu

                              Comment

                              Working...
                              X