Kengur efekat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    Kengur efekat

    Imam problem sa plinskim uređajem. Od pre jedno nedelju dana (hladnog vremena) mi se dešava do posle kilometar - dva vožnje odjednom počinje da secka, i to žešće, tako da se auto kreće kao kengur. Jutros se to desilo ispred pešakog prelaza, svi se razbežaše kad sam počeo da skackam

    Imam lambda sondu i vidim da je tada smeša siromašna (mereno na malom voltmetru sa led diodama, ne pokazuje tačnu vrednost, samo da li je smeša siromašna ili bogata).

    Ako tada pritiskam i puštam gas (auto stoji u mestu), motor se ne ugasi, u suprotnom se ugasi ako pustim gas, ili ga držim pritisnutog ali ne pomeram papučicu gasa.

    Kada se auto kreće dolazi do pomenutog cimanja. Kao da neko isključuje/uključuje gas. Ili paljenje...

    Može li da bude filter tečne faze gasa?

    Posle oko minut vremena sve je ok, I kada se zagreje sve je super. Nikakvih problema nema. Ili možda karburator (potpuno automatski saug), ili ona klapna za dovod hladnog / toplog vazduha?

    Za malo upućenije, skinuo sam leptir sauga, tako da on nema nikakvog uticaja. Rad pri hladnom / delimično zagrejanom motoru reguliše termo-ventil (greje se iz sistema za hlađenje motora - antifrizom) koji reguliše protok smeše vazduha i plina bajpas kanalom (oko leptira gasa). Huuh, ako ovo nije jasno pitajte, nacrtaću sličicu
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #2
    Vozi na benzin dok se ne zagreje malo...Zamrzava ti se isparivac.

    Comment

    • Yvan
      CBC Veteran
      • 01.03.2008
      • 195
      • Kragujevac

      #3
      Možda si u pravu... Ranijih godina se to nije dešavalo, ali sam imao veći isparivač... Krajem prošle zime sam ga zamenio, i stavio manji (neki Tomasseti).

      A zar ne treba da, ako se već ledi, da se zaledi odmah, a ne posle kilometar - dva vožnje? I da li je tada onako prekriven injem (da stanem i pogledam) ili ne mora da to bude uvek slučaj? A zašto onda ako pritiskam-puštam gas se ne gasi, zar ne bi trebalo da samo bude gore? Logično mi je da se na leru ne gasi, a ako dajem gas, ide više plina i veće šanse za led.

      Problem je što do posla imam 3 km, pa ako vozim na benzin dva, bolje da ga i ne prebacujem na plin...

      Comment

      • rrapaic
        CBC Senator
        • 13.02.2008
        • 225
        • Beograd
        • Fiat Stilo 1.9 JTD

        #4
        Znas kako ja radim (isto mi je posao blizu)?

        Upalim ga na benzin, zatim drzim u mestu par minuta na oko 1000 obrtaja (papucicom, ne saugom), onda prebacim na medjupolozaj. Sacekam da se potrosi benzin, i tek onda palim plin i krecem. Ukoliko nije dovoljno, produzim benzin na 3-4 minuta. A da li je dovoljno, znam po gasu u mestu: cim se papucica/motor neckaju, treba jos malo. Potrosnja benzina je zanemarljiva, ali motoru (i isparivacu) ovo jako prija.
        Uzgred, zasto si menjao isparivac? Ja imam stari RenzoMatic (velik ko tanjir ) i moj majstor kaze da je steta sto se vise ne prave; bolji je od svih novijih modela (njegove reci).
        Pozz

        Rajko
        Fiat Stilo 1.9 JTD

        Comment

        • rrapaic
          CBC Senator
          • 13.02.2008
          • 225
          • Beograd
          • Fiat Stilo 1.9 JTD

          #5
          E da, pomenuo si i klapnu za vazduh. To je cest problem, kad je auto poluzagrejan, klapna je u medjupolozaju, sto ce reci da ide vazduh sa obe cevi. Posledica je da je smesa tada BAS siromasna; cim se klapna prebaci skroz na polozaj za hladan vazduh, sve se unormali.
          Proveri i to, nece da skodi .

          Rajko
          Fiat Stilo 1.9 JTD

          Comment

          • Yvan
            CBC Veteran
            • 01.03.2008
            • 195
            • Kragujevac

            #6
            He, 3-4 minuta... Pola puta do posla. Dobro, možda trećina, zavisi od gužve.

            A što se nećkanja tiče, meni se ništa ne nećka. Krenem čim upalim, i bilo da je benzin ili plin u pitanju auto ide kako treba.

            A isparivač sam zamenio iz razloga što više nisam znao šta da radim, kako da sredim problem rada motora tokom zagrevanja. Upalim, krenem, pa posle minut-dva moram da držim gas da se ne ugasi. Probao sva moguća podešavanja (čak sam i izbacio benzinski karburator i stavio IMPCO plinski), ali nisam ništa uradio. Onda, pošto više ništa nije ostalo da se menja, zamenio sam isparivač, i od tada je OK. Bio sam kod par majstora, ovi za plin su rekli ne valja ti karburator ni na benzin (što je i bilo tačno, ali sam i njega zamenio, ubacio Weber-a pa kasnije i IMPCO-a) a problem stalno tu. Majstori za benzin kažu plin ti sj*bo stvar, čačnu nešto, uzmu pare, i - ništa, čak sam išao i na ultrazvučno čišćenje.

            Inače klapnu za topli-hladni vazduh sam izbacio iz liste mogućih problema tako što sam je zakačio na konstantni izvor vakuuma pa je zatvorena od trenutka kada motor upalim.

            Izgleda da je problem bio smrzavanje isparivača, stao sam i pogledao kada je auto počeo da cima, i (mada je bio mrak) bio je vrlo hladan i pod prstima mi se čini da je bilo inja.

            Probao sam da krenem na benzin pa da prebacim na plin i nisam imao kengur problema, ali je i ovih dana bilo toplije (jutarnje temperature u plusu). Mada nisam siguran da to ima neku silnu ulogu, auto držim u garaži.

            Samo sam mislio da se ovo smrzavanje dešava maltene odmah, a ne posle kilometar vožnje.

            Videćemo hoće li biti drugačije ako bude još hladnih (ispod nule) jutara, mada kako se ovo vreme menja...

            Comment

            • rrapaic
              CBC Senator
              • 13.02.2008
              • 225
              • Beograd
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #7
              E, pa nije to isto, 3-4 minuta u mestu (na 1000 obrtaja) ili u voznji. To je naprstak benzina, a spasava i motor i isparivac. Pomisli na motor, sta se desava kad mu polutecna faza dodje u klipove?
              To sa grejanjem u mestu radim i sa plinom, kad je toplije vreme i ne koristim benzin.

              Rajko
              Fiat Stilo 1.9 JTD

              Comment

              • Yvan
                CBC Veteran
                • 01.03.2008
                • 195
                • Kragujevac

                #8
                Znam da nije isto, ali nije ni naprstak.

                Kakva ti je to polutečna faza? Il' je tečna, ili nije. I mislim da valjda baš ne dolazi tečni gas u cilindre, sigurno bih znao (mislim da ako ima dovoljno tečnosti motor malo "kvrcne" i stane).

                Da se razumemo, sigurno je korisno i pravilno tako kao što ti radiš, samo mene mrzi da čekam.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Ako je loš protok, smrzavanje se dešava nakon nekog vremena vožnje iz razloga što u vožnji treba više plina nego na leru. I obično se dogadja posle kilometar dva ili par minuta vožnje, dotle se isparivač bori sa tim ali temperatura pada konstantno.

                  Kod ovoga je uvek jedan jedini problem, ne sme se dozvoliti da temperatura krene u minus, mislim uopšte u minus a ne ispod nule. Sa povećanim protokom gasa usled vožnje to se samo pojačava i treba sve više temperature da se proces zaustavi i obrne.

                  Znači jako bitna stavka kod nekih motora je protok tečnosti, ispravnost termostata i sl...
                  Kod svih je ali kod nekih je "bitnije"

                  Mnogo ljudi uopšte nam predstavu da im se to svakodnevno dogadja ispod haube jer nikad nisu stali da pipnu isparivač posle kilometar vožnje. Nemaju ni potrebe ako auto ide, ali to uzrokuje povećanu potrošnju i onda majstor može da štelba i štelba dok ne padne u nesvest...

                  Leden motor, nema kretanja punim gasom, laganica...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Yvan
                    CBC Veteran
                    • 01.03.2008
                    • 195
                    • Kragujevac

                    #10
                    Ma znam sve to, samo sam smetnuo sa uma da sam promenio isparivač. Gledao sam nekoliko, tako da nisam siguran kako ovome izgleda komora kroz koju struji antifriz, ali znam da kod jednog (mislim da je IMPCO) kao da je samo izbušena rupa sa jendne na drugu stranu. LandiRenzo SE81 je imao mnogo veću komoru - znači bolju razmenu toplote. Ovaj Tomaseto je sigurno gori po tom pitanju, manji je.

                    Inače na posao idem nizbrdo, a skackanje se dešavalo pred kraj nizbrdice dokle obično stignem sa nogom van gasa...

                    Nema druge, moraće malo na benzin.

                    Comment

                    • rrapaic
                      CBC Senator
                      • 13.02.2008
                      • 225
                      • Beograd
                      • Fiat Stilo 1.9 JTD

                      #11
                      "Polutecna" faza znaci da je data zapremina tecnog gasa tacno na "cvoru" pritiska i temperature (presek sa grafika iz udzbenika fizike), tako da se desava konstantna konverzija tecnosti u gas, ali i gasa u tecnost. To gledas svaki dan, recimo u pretis loncu, samo sto je tu temperatura vode oko 110 Celzijusa, a pritisak pare 2-3 bara, vec kako koji lonac je u pitanju.
                      Za gas, temperatura je dosta niza... kao i pritisak (prakticno atmosferski).
                      Pozz

                      Rajko
                      Fiat Stilo 1.9 JTD

                      Comment

                      Working...
                      X