Gubi snagu kad je gas do kraja, poveca kad se malo oduzme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    nisam bio ni svesan koje djubre nam prodaju ovde
    pricas o gasu ili benzinu ?

    ovde nam prodaju gas iz Nemacke, Madjarske i odlicnog je kvaliteta uglavnom, zaista retko se desi da nije dobra tura. mozda mi se desilo 2 puta u zadnje 3-4 godine, i to ovog proleca kada je bila ona nestasica/ divljanje cena.

    kod gasa je sve isto, i ovde i u PG i bilo gde jer ima samo 2 komponente u sastavu- butan i propan koje su same po sebi veoma cisto gorivo.

    jedina razlika je sastav mesavine propana i butana i time nesto razlicita energetska vrednost ali to nema veze sa kvalitetom goriva- prirodna osobinatih goriva.

    lepo je cuti da je auto proradio..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      nisam ni sumnjao da ce super da mu radi.....
      ZASTAVA je najbolji auto na svetu..sta se cudis?
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        da li to stvarno kosta samo 50? i gde bih to mogao za te pare da promenim
        kosta toliko, ili manje (vise) zavisno od toga gde nadjes potrebne delove i da li su novi ili polovni. uglavnom vrti se oko te cifre....

        mozes sam da promenis, to nije servisna operacija pa da neko to sistemski radi vec prepravka sistema paljenja, ili ako nadjes nekog iskusnog elektricara koji zna i ima vremena da se pozabavi time a da ne kosta podosta.

        uglavnom, ako imas sve potrebne delove ne moras nista sam da napravis/ proizvedes i tada je ugradnja jednoznacna operacija, nista preterano komplikovano.

        ako delova nemas vec krenes sam da ih napravis onda je to malo obuhvatniji posao..

        sto se temp. motora tice normalno je da je visa na gas, tako je na svim autima ali nije normalno da se to vidi na skazaljci i da se motor zaista vise greje od potrebnog.

        proveri kompeltan sistem hladjenja, narocito termostat i sam hladnjak da li su u okviru radnih parametara (izmeri hod i temperaturu otvaranja termostata, ili ga zameni za neki kvalitetan recimo engleske ili nemacke proizvodnje, Zastavine zaobidji oni su vec fabricki losi).

        hladnjak trba da bude spolja cist a iznutra bez taloga kamenca (koji je izolator).

        ali, bojim se da je mozda problem u samoj konstrukciji s obzirom da je na Zastavama hronicna boljka pregrevanje motora , sve dok nije uveden aluminijumski hladnjak (onaj veci, celom sirinom sto ide).

        (to je problem poznat za skoro sve italijanske automobile iz tog doba, konstrukcija im je takva da se lako pregrevaju kada se motor normalno optereti, kasnije je to reseno sa drguacijom kornstrukcijom nanovijima).

        ako se ne pregreva bitno, ja ne bih nista dirao osim dobro oprao hladnjak spolja i iznutra i vozio sa umerenim opterecenjem motora, znaci do najvise 1/2 hoda pedale gasa.

        sa boljim paljenjem ce jos porasti temperatura sagorevanja, i nesto malo povecace se i snaga motora.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          ne cudim se, drago mi je da nam je kolega zadovoljan dobijenim rezultatom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • vivicav
            CBC Član
            • 12.04.2005
            • 72
            • Pancevo

            #20
            Imam Z 101 mediteran iz '82, paljenje prepravljeno na beskontaktno sa originalnim delovima koji se ugradjuju u Skalu. Najbolje u svemu je što kada podesiš paljenje, nema diranja do zamene zupčastog kaiša ili neke radnje gde je potrebno skinuti zupčasti. Sve nabavljeno polovno na Bubanj Potoku . Svecice NGK, obicne sa jednim krakom, nisu V line, kablovi silikonski, prva ugradnja, opet sa Skale.
            Temperatura motora na normali i nema razlike ni prilikom voznje na benzin. Hladnjak je stari tip tj. bakarni ili možda mesingani. Auto se vozi nenormalno oštro s obzirom na godine i pređenu kilometražu i nikad nije bilo porasta temperature osim leti na velikim usponima kada se vozi svo vreme trećom i punim gasom. I u tom slučaju se temperatura podigne za, po instrumentu, jednu debljinu kazaljke i tu se zaustavi. Padom opterećenja se sve vrati u normalu. Zbog svega ovog mislim da ipak nešto nije uredu sa nekim od sistema na tvojim kolima (rashladni, paljenje), a ne sa samom konstrukcijom vozila.
            Yeah
            http://img285.imageshack.us/img285/3192/plin0tv.gif

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #21
              hvala brick za argumentovane savete. hvala zorane na podrsci.

              dakle, planiram menjanje paljenja. (ovo sa plat. dug. je - hvala mu - radilo 24 godine). javicu rezultate...

              sto se temp. tice, provericu sistem. inace imam znacajno slabije grejanje (ustrebalo na zlatiboru - vozio sam nocu) otkako mi se rasprsivac kao parazit nakacio na vod. pumpu paralelno sa radijatorom za grajanje. jel to inace problem i sa 100% ispravnim sistemima ili... ?
              .

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                samo napred, sa prepravkom paljenja mozes samo da dobijes, i sa perfoomansama i sa potrosnjom u pozitivnom smeru.

                ondasnjih godina platine su bile uobicajeni sistem i sasvim ok je radilo ali smo danas malo vise razmazeni pa trazimo vise, bitno vise...

                sam isparivac ne trosi mnogo toplote, pogotovu kada je vec zagrajan tako da to ne bih rekao da je bas ok stanje, sumnjam na smanjeni protok u sistemu verovatno oslabila pumpa za vodu.

                to se poklapa i sa opisom da pri opterecenju motora temperatura/ skazaljka se malo pokrene, sto znaci da je moguce da lokalno u glavi dolazi do zadrzavanja duze nego sto treba vrele vode/antifriza jer je spor transport do hladnjaka.

                sistem hladjenja funkcionise na pricipu transporta toplote, voda/antifriz jhe samo medijum- prenosnik pa ako je transport los i odvodjenje toplote je nedovoljno za termicke zahteve tokom procesa sagorevanja.


                na Fiatima je to bio tipican problem, preveliki zazori (neprecizna izrada) lopatica same pumpe u odnosu na kuciste kao i korozija istih pa time i smanjeni pritisak koji stvara pumpa i umanjeni protok. znalo je to da bude i ok ali je zavisilo od primerka do primerka sta se ubode, takva su moja iskustva.

                takodje treba proveriti i stanje kaisa da ne proklizava i time sporije okrece pumpu od potrebnog broja obrtaja.

                mada, na tom motoru i posle toliko godina ja ne bih nista dirao sve dok moze normalno da se vozi i nema nikakvih drugih smetnji u radu- ono sto radi ne diraj ....staro pravilo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                Working...
                X