Problem sa paljenjem - nema pravila kad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackb
    CBC Početnik
    • 06.09.2009
    • 5
    • pa

    Problem sa paljenjem - nema pravila kad

    Auto je klasičan jugo 55 88 god. Sistem je Landirenco a detalji će se videti (eventualno) sa slike. Prekidač nije klasičan za vakuumske sisteme već je (izgleda) za sekvencijalne (auto sam dobio sa plinom), jer nema klasičan prekidač već neki "touch" sistem što se vidi sa slike:



    Problem je sledeći: kao što u naslovu piše dešava se da neće da upali na plin bez nekog određenog pravila na pr. desilo mi se danas oko 12H (idealni vremenski uslovi oko 22 C) a da pritom auto nije radio od sinoć - skroz hladan. Dešava se i kada je auto zagrejan - na pr. pre neki dan (prilično topao) vozio sam se dugo po gradu i svratio na pupmu, natočio plin, da krenem - kad ono međutim - vergla ali ništa. Prebacim nekako na benzin (što je inače problem kada to pokušavam da uradim pre paljenja i u toku verglanja - zbog prethodno opisane prirode prekidača - ali to je već drugi problem) i uspem da upalim. E sad ono najbitnije - kad tako neće da upali na plin stalno se čuje caktanje pretpostavljam nekog elektroventila (zvuči mi da je onoga na boci) a u tom "ritmu" caktanja i led diode na prekidaču se gase i pale ali i sam prekidač cakće. To caktanje se inače uvek čulo i prilikom gore opisanog problema kod prebacivanja gas-benzin, benzin-gas ali mu nisam pridavao važnost sve do pojave ovog problema - da ne mogu da upalim na plin a inače je, dakle, teško da "ukači" pa da prebaci na benzin pre paljenja (samo dam kontakt) ili tokom verglanja kao što sam gore već napomenuo. Inače mi je prethodni vlasnik rekao da sistem takav da može da se ugradi i na injection motore, "samo treba da se ugradi neki deo od cca 30 evra". Pretpostavljam da je zato takav prekidač, ali i isparivač:





    Pa ću zloupotrbiti temu i za pitanje u vezi drugog "problemčića", naime na isparivaču ne mogu da nađem onaj ventil za ispuštanje "ulja" tj. merkaptana" evo i slike odozdo:



    pa ako neko zna nešto više o ovom modelu isparivača i dali se iz njega uopšte ispušta to ulje, molim za savet. Inače sa plinom je pređeno od ugradnje 15.000 km i ništa još niije pipano, pa ni filter. Svećice su stare pola godine ali one trokrake super bosna, paljenje elektronsko (komutator) kablovi stari oko 2 god. skoro menjan filter za vazuh. Dovod plina je zabušen u karburator. Uh, pretpostavljam da sam smorio ali skoro sam gurao sam auto kroz grad pa ako neko ima ideju gde je problem unapred sam zahvalan.
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

    Isparivac je klasican Landi LSE elektronski model. Prekidac je odgovarajuci za taj sistem i naravno nema veze sa sekvencijalnim sistemima. Sto se tice problema, proveri sve elektricne kontakte u instalaciji prekidaca, a moze se desiti da je sam prekidac problem. Na samom dnu isparivaca postoji inbus sraf koji odvijes i ispustis ulje....
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • blackb
      CBC Početnik
      • 06.09.2009
      • 5
      • pa

      #3
      Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

      Pretpostavljam da misliš na ovaj inbus šraf:



      Nije mi palo na pamet da to može biti inbus jer svi ostali spominju mneke šrafove (pa i plastične) koji se odvrću rukom. Probaću mada mu je vrlo teško prići. Proveriću sutr i kontakte prekidača. Gde se inače vezuje masa sistema (ako tu ima nekih pravila) pa da proverim i nju. Inače auto radi na gas bez problema - sem paljenja.

      Comment

      • duh koji hoda
        CBC Veteran
        • 10.03.2009
        • 123
        • djavolja varos

        #4
        Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

        jeste to je taj imbus. a proveri sve buksne, pogotovu masu.

        Comment

        • blackb
          CBC Početnik
          • 06.09.2009
          • 5
          • pa

          #5
          Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

          Avaj prijatelji to uopšte nije imbus pa ni običan šraf već obična okrugla rupa! Više nemam ideja a kao što se vidi sa slike počeo je sam da curi to ulje svuda okolo dole. Elem, proverio sam i sve spojeve, mase sam čak skidao i šmirglao (dve su na samom isparivaču) ali opet isto.

          Jedino što sam uočio je da kada tako zeza pri paljenju (a sad je počeo pri svakom paljenju), ako u toku verglanja stisnem prekidač on onda za trenutak isključi sve led diode pa onda za trenutak upali onu za benzin i tada se čuje da cakne (bogami kao i da malko pukne) neki prednji elektroventil, onda se sam vrati na plin i odmah upali. Sve ovo uradim u toku jednog neprekidnog verglanja, dakle kao da nekako pobudim tim prekidanjem neki elektroventil od napred. Može li jednostavno to ulje u isparivaču ili prljav plinski filter (ponavljam nikad menjan za 15.000km) da uzrokuje ovaj problem? Iako, opet kažem, auto se normalno ponaša u vožnji na plin.

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

            Avaj prijatelju, oteraj ti "to" do majstora ako neznas sta radis....
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • Dalibor Vukić
              CBC Senator
              • 08.09.2009
              • 279
              • Beograd

              #7
              Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

              Ne može od ulja i filtera takav problem, uzmi običan voltmetar i proveri šta se dešava na pobudnom kontaktu ventila, ako ima napon, a isključuje se i uključuje onda je masa, ako napon nestaje, onda je prekidač ili ožičenje.

              Comment

              • blackb
                CBC Početnik
                • 06.09.2009
                • 5
                • pa

                #8
                Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

                Dalibore ako može malo bliže objašnjenje - pretpostavljam da misliš na plinski ventil na kome je i filter, da je pobudni kontakt onaj na kome je + ali samo mi reci da li je dovoljno da dam kontakt i da merim ili neko mora i da zavergla?
                Takođe, neki su mi pominjali onaj ventil na samom isparivaču (plinski čok) kako njega da proverim voltmetrom?
                Hvala

                Comment

                • Dalibor Vukić
                  CBC Senator
                  • 08.09.2009
                  • 279
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

                  Ja sam mislio na plinski ventil. Naravno, mora da se vergla, da bi se stvorila situacija u kojoj cakće. Posmatraš šta se dešava sa + na ventilu. Za takve stvari je zgodniji analogni voltmetar, jer je lakše i uočljivije pratiti kazaljku nego ispis na LCD. Postoji mogućnost da pokretač pravi problem, ako previše obara napon u instalaciji pogotovo zbog tipa prekidača, pa proveri i šta je sa naponom akumulatora prilikom pokretanja motora. O tom ventilu na isparivaču stvarno ne znam ništa, jer se nisam sretao sa tim isparivačem.

                  Comment

                  • blackb
                    CBC Početnik
                    • 06.09.2009
                    • 5
                    • pa

                    #10
                    Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

                    Ajde da podnesem izveštaj: bio kod autoelektričara koji je proverio sve, i alarm (blokada je na varnici a ne na alenseru) i struju oko plina, i uložak kontakt brave, i skidao alanser za koga je rekao da je OK ali je ugradio jedan relej koji pojačava struju ka njemu i rekao je da samo alanser može da (eventualno) dalje bude problem. Međutim problema više nema - mnogo bolje vergla i pali uopšte ili skoro bez tog caktanja.
                    Što se tiče isparivača - moje izvinjenje - ono JESTE imbus, naime stigao sam i kod majstora za plin koji ga je odšrafio ali je iscurelo samo 3-4 kapi merkaptana.
                    Sve u svemu nadam se da sam rešio probleme, ali videćemo posle neke duže vožnje. I hvala na savetima.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Re: Problem sa paljenjem - nema pravila kad

                      Po opisu bih rekaoda si rešio problem, ako anlaser vuče previše struje kod paljenja, pada napon pa relei i namotaji ventila nemaju dovoljno snage da ostanu u otvorenom položaju.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      Working...
                      X