Nemam pojma šta mu je

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vandeo
    CBC Član
    • 30.03.2006
    • 79
    • Petrovac

    #16
    Re: Nemam pojma šta mu je

    Originally posted by slavko_bgd
    Moguća su 3 razloga:
    1. Nedostatak goriva na visokom opterećenju (odvrni za 1/4 kruga regulator protoka,"štel-šraf" i probaj auto);
    Probaću, mada sam primetio da mi je potrošnja plina u poslednje vreme poprilično skočila.

    Originally posted by slavko_bgd
    2. Kvar na razvodniku paljenja ili sistemu paljenja u smislu uglova predpaljenja;Neodgovarajuće svećice;
    Vrlo moguće, to potvrđuje majstor Dorinu teoriju. Ovih dana kada sam proveravao ovo oko pregrevanja, primetio sam i da je dosta ulja baš na spoju između razvodne glave i glave motora (možda nema veze, ali je nauljeno). Svećice su original koje su fabrički propisane u autu, i takve vrsta se koristi od kupovine auta, i samo ta, a i menjao sam ih pre 1000 km.
    Originally posted by slavko_bgd
    3. Neispravan isparivač-prodor gasa preko gumene membrane visokog pritiska u rashladni sistem i stvaranje vazdušnih čepova koji dovode do pregrevanja glave; Proveri u ekspanzionoj posudi da li *stinking* plin iz nje i da li se mnogo podiže nivo antifriza kad je motor vruć;
    Proveriću za miris plina, ali tako nešto će ipak ćekati na proveru priliko servisa plinskog urđeđaja.

    Originally posted by slavko_bgd
    Taj motor MOŽDA ima razdvojen davač i prekidač signala temperature motora.Davač meri temperaturu rashladne tečnosti a prekidač radi kao bimetal i uključuje signalnu lampicu i nalazi se najčešće na glavi motora. Znači da temperatura na glavi može da bude nedozvoljeno visoka i kada je temperatura rashl.tečnosti u dozvoljenom opsegu.
    Davač signala se nalazi na glavi motora. Moj auto je fabrički imao samo onu lampicu koja se upali ukoliko pregreje, i nije imao pokazivač temperature. Ja sam kompletnu instrument tablu zajedno sa instalacijom koja je falila prebacio sa drugog citroena koji je imao sve pokazivače. Taj davač na glavi sam zamenio davačem sa drugog citroena i išao je na isto mesto na glavi. Čini mi se da nema više davača za temperaturu. Postoji jedan na bloku, ali on je za pritisak ulja i jedan na bloku, ali niže, koji meri nivo ulja u motoru.
    Originally posted by slavko_bgd
    meni je na LADI indikovano pregrevanje motora na plinu pod većim opterećenjem, iako voda u hladnjaku nije bila pregrejana,nije čak ni uključivala ventilator. Davač temp kod Lade je na glavi motora. Razlog je bio zaprljanje gasnog filtera.Dakle,sumnjam da je kod tebe razlog br.1 .
    [/quote][/quote]
    Filter gasa menjam na svakih 10000km kako mi je i savetovao majstor, tako da bih isključio i to.
    U svakom slučaju, probaću ovih par stvari koje mogu da proverim sam u sopstvenoj režiji, a sledeći korak mi je, pretpostavljam, redovan servis plinskog uređaja i provera paljenja i sl.
    I hvala na savetima svima.

    Comment

    • vandeo
      CBC Član
      • 30.03.2006
      • 79
      • Petrovac

      #17
      Re: Nemam pojma šta mu je

      Uglavnom sam proverio paljenje, na nekoliko mesta, i svi kažu da je paljenje u redu. Ono paljenje lampice se i dalje dešava kada preforsiram auto. Ispucalo je crevo za ler, i to zamenjeno. Zamenjeno i crevo od isparivača do karburatora, čisto da budem siguran.
      Međutim, primetih nešto zadnjih dana što bi možda moglo da ima veze...
      Kada vozim na benzinu, i pokušam da izvučem malo više od motora, recimo, kada obilazim drugo vozilo i potrebna mi je startnost u datom trenutku, sve je ok, motor recimo, u trećoj doguram do 3500 rpm i vidim da sam daleko od nekog maximuma (što je i u redu) odn. znam da mogu da izvučem još više pre no što prebacim u veći stepen (ali i ne pokušavam).
      E sad, na plinu je sasvim druga priča. Recimo, ista situacija, rastežem motor u trećoj da bih nekog obišao, blaga uzbrdica i kada motor dođe do 3500 rpm, počinje da, blago rečeno zavija i vidim da od treće više nema ništa od snage i da sam došao do maximuma, prebacujem u 4. .....

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #18
        Re: Nemam pojma šta mu je

        Uglavnom sam proverio paljenje, na nekoliko mesta, i svi kažu da je paljenje u redu.
        Onda je ostalo samo da se proveri regulacija smeše i da se,eventualno, zatvori dotok toplog vazduha u motor. Što će rećiravac gas-majstor.

        Comment

        • vandeo
          CBC Član
          • 30.03.2006
          • 79
          • Petrovac

          #19
          Re: Nemam pojma šta mu je

          Dotok toplog vazduha je zatvoren još od instalacije sistema (postavljen šraf koji ne dozvoljava klapni da otvara dotok toplog vazduha) a ako misliš na regulaciju smeše na karburatoru, e to jedino ako nije dobro naštelovano kada je rađen servis karburatoral.

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #20
            Re: Nemam pojma šta mu je

            Mislio sam na gas,pričamo o gasu.
            Problem je kada se voziš na gas, izaziva ga ili neadekvatna smeša gasa i vazduha ili neadekvatan momenat paljenja smeše.
            Ako je paljene provereno statički i dinamički, onda se usmeri na pripremu gorive smeše. Kao što je Slavko Bgd objasnio, problem je za majstora za gas.

            Comment

            • vandeo
              CBC Član
              • 30.03.2006
              • 79
              • Petrovac

              #21
              Re: Nemam pojma šta mu je

              Statička i dinamička!
              To mi je objašnjavao i Dora prilikom zadnjeg telefonskog razgovora, međutim...
              Na tri mesta sam proveravao paljenje i svi kažu da je sasvim dobro naštelovano (proveravaju nekim "stroboskopom"). Ali, kada im pomenem,odnosno priupitam, da li je i dinamičko i statičko paljenje u redu, bukvalno sva tri su me lika gledala bledo.

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #22
                Re: Nemam pojma šta mu je

                Za statički možemo uzeti da je to ugao koji je približan uglu predpaljenja prilikom rada motora na leru a "meren" stroboskopom.
                Dinamički ugao se meri isto stroboskopom,ali u rastućem i opadajućem režimu rada motora kao i na određenim repernim brojevima obrtaja.
                Potreban je profesionalni alat,baza podataka kao i određeno znanje i iskustvo u takvim poslovima.
                Kod nas se popravka svodi na prostu zamenu svega redom dok se ne zamaskira problem iz raznoraznih razloga te otuda taj blagoteleći pogled majstora kod kojih si bio.

                Comment

                • vandeo
                  CBC Član
                  • 30.03.2006
                  • 79
                  • Petrovac

                  #23
                  Re: Nemam pojma šta mu je

                  Problem je što ovde nemam kome da se obratim a dalje nemam pojma kod koga da idem. Problem definitivno postoji. I izluđuje, naravno.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #24
                    Re: Nemam pojma šta mu je

                    Objasnio sam ti već, šta je problem staviti stroboskop i pogledati na koliko ode paljenje recimo na 3000 obrtaja, bar to prostačkom metodom da se uradi??? Ako majstor nema kredu neka ode do knjižare, podeli remenicu bar na 4 dela to je 90 stepeni po komadu pa će bar orijentaciono znati....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • slavko_bgd
                      CBC Senator XXL
                      • 24.03.2009
                      • 771
                      • Batajnica
                      • Stilo 1.6 16V MW

                      #25
                      Re: Nemam pojma šta mu je

                      Kasno paljenje u nekom režimu?
                      Uzrok: razvodnik ili neki od regulatora (najčešće centrifugalni).
                      Plin sporije sagoreva u cilindru,ono što ne sagori u potpunosti sagoreva naknadno u izduvu.
                      Zato ti se greje menjač i poluga ručne, previsoka temperatura izduvnih gasova, moguće da se toplota prenese i na indikator temperature. Znači, nije klasično pregrevanje motora nego visoka EGT (ne pitaj me šta je EGT-nemam pojma!).
                      Dora ti je lepo objasnio a ja ti dajem jedan savet, pre nego što opet odeš kod majstora:
                      1. Kupi u knjižari flomaster, crveni( na rados') ili crni (protiv uroka)
                      2. Obeleži flomasterom na podnožju razvodnika njegov položaj u odnosu na motor
                      3. Otpusti vijak za fiksiranje razvodnika, okreni razvodnik u smeru suprotnom od kazaljke sata (ulevo) tako da se obeleženi reperi udalje 3-4 mm.

                      *Na ovaj način pomeraš paljenje u ranije(veći ugao predpaljenja) u svim režimima.Predpaljenje se može pomerati u ranije do neke granice. Prvi znak da je prerano paljenje je teško "verglanje" a kada radi motor javlja se "kliktanje" motora u mestu i "seckanje" u vožnji pri usporavanju. Ako prepoznaš ove simptome, vrati razvodnik u predhodni položaj.

                      4.Fiksiraj razvodnik, zatvori haubu, pali motor, provozaj ga na plin i napiši brzo šta se dešava.

                      'bem ti slučaj, kao alergija!
                      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                      Comment

                      • vandeo
                        CBC Član
                        • 30.03.2006
                        • 79
                        • Petrovac

                        #26
                        Re: Nemam pojma šta mu je

                        Alergija! Ali baš pravo poređenje!

                        Evo iskustava:
                        Probao sam sa pomeranjem za otprilike jedan, a posle i dva stepena. Što sam više okretao glavu, slabije je palio i osetno se odrazilo na samu startnost auta, međutim, neku promenu u samoj vožnji na otvorenom nisam primetio, osim, naravno, što mi opet upali lampicu kada ga preforsiram. .
                        Još par stvari koje nisam pomenuo ranije a koje možda imaju veze.
                        Prvo, pre no što se počeo pojavljivati problem, uradio sam štelovanje ventila, pa me interesuje ima li to ikakve veze sa istim, recimo prerano otvaranje ventila i slično.
                        Drugo, odavno imam još jednu "pojavu" u radu motora koja je uvek prisutna. Kada je auto na leru, primetna je, na svakih nekoliko sekundi, oscilacija u radu motora, odnosno, jedva primetno, ali ipak primetno, jeste to, da padne broj obrtaja recimo sa 900 na 850 i odmah se vrati na staro pa posle nekoliko sekundi opet isto. Pošto mi to nikada nije pretstavljalo problem nisam ni obraćao pažnju. Čak je, ukoliko je noć i upaljena svetla, na trenutak vidljivo, ukoliko se baš "zagledam" u tablu, kao da padne nivo osvetljenja odnosno kao da auto na trenutak izgubi struju, ali, opet navodim, to je jedva delić sekunde.... i pojavljivao se samo na leru. Kada ga držim na većem broju obrtaja, to se ne ispoljava.
                        Vredi li menjati razvodnu glavu? Da li bi to rešilo problem?

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Re: Nemam pojma šta mu je

                          Probaj na drugu stranu...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • vandeo
                            CBC Član
                            • 30.03.2006
                            • 79
                            • Petrovac

                            #28
                            Re: Nemam pojma šta mu je

                            Probao sam...
                            Nažalost, nije dobro.
                            Postoji neka deonica puta od oko 30-35 km na kojoj sam do sada testirao ponašanje vezano za pregrevanje auta (petnaestak kilometara kroz sela, pa pravac od petnaestak kilometara, i onda ima i uspon. Kada je paljenje bilo 'normalno', lampica se upali na otprilike 20-25 km puta, skrećem pažnju da je to samo kada "ganjam" auto, sa pomeranjem u levo, možda malo kasnije, a sada, sa pomeranjem u desno, upalila se nakon 15 km. Vozio sam opet oštrije, bilo nas je troje u autu i upali se na 105 km/h.
                            Pomerio sam za oko 2 stepena u desno ovog puta. Auto je mnoooogo startniji, dosta je "reskiji" zvuk motora, ler se povećao za oko 200 obrtaja, ali opet, eto je lampica, čak se i digla temperatura motora (kazaljka) nakon testiranja, a u gradskoj vožnji, i kazaljka je bila za možda dva tri milimetra više pomerena prema crvenom od uobičajenog položaja (od sredine)

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #29
                              Re: Nemam pojma šta mu je

                              Da li je bregasta u fazi sa radilicom? Da li su,možda,ventili pretegnuti?

                              Comment

                              • vandeo
                                CBC Član
                                • 30.03.2006
                                • 79
                                • Petrovac

                                #30
                                Re: Nemam pojma šta mu je

                                Što se tiče bregaste, to ništa nisam dirao već četiri godine, kako je menjan zupčasti, a već rekoh, ventili su štelovani prošlog proleća, možda čak baš tada kada su počeli da se dešavaju problemi. Hajde da napomenem da su ventili bili poprilično 'veseli' dok ih čovek tada nije naštelovao i od tada se nisu više čuli.

                                Comment

                                Working...
                                X