nekoliko pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    nekoliko pitanja

    Pozdrav,
    Kao sto rekoh u pitanju je Golf II 1.6karb. '90. god. presao 54000km od toga 7000 na gas. Pre ugradnje Lovato uredjaja promenjene svecice, stavljene NGK po specifikaciji proizvodjaca za taj tip motora (trokrake), promenjena , razvodna kapa i ruka jedino su kablovi ostali stari ali i njih cu uskoro zameniti. Naime, po ugradnji uredjaja za gas auto je izgubio saug za nekih 500 obrtaja. Pre ugradnje radio na 1500 dok se na zagreje a onda spustao lagano do 800. sada je nesto jedva 1000 - 1100 i kad postigne radnu temp. radi normalno na 800-850. Medjutin na gasu obrtaji padaju na 500rpm, kad se malo provoza podizu se na 700-750rpm. prebacim na benzin 800-900rpm. Jos jedna stvar je da kad upalim svetla na leru obrtaji padnu ispod 500rpm i auto pocinjinje da trese ali se ne gasi. Sa dodavanjem gasa ne vidim promenu u jacini svetla. sta bi to moglo da bude. Sumnjam na lose sagorevanje tj da smesa nije adekvatna jer je izduv pomalo garav, nije cist potpuno kao sto sam ovde negde procitao da treba da bude.
    Bas sam se nacukao, nadam se da sam pruzio dosta informacija pa gasadzije navalite. Naravno voleo bih da cujem misljenje strucnjaka IvanaT i Dore. Jedna stvar je da mi susret sa IvanomT i jedno stelovanje ne gine posto ga majstor kod koga je uredjaj ugradjen steluje na uvce. Na ugradnju samog uredjaja nemem primedbi, uradjeno je maximalno pedantno za moj pojam mada nikad se ne zna... verovatno ce mu IvanT nesto naci da ne valja. Inace uredjaj sa bocom za r.tocak i ugradnjom me je kostao 270Evra.
    Pozdrav
    deutsche gemacht-gut gemacht...
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    pojacaj ler gas na rasprsivacu(mali zupcasti sraf),odvrciga dok ti ler gas nebude oko 800 do 900 obrtaja, sa upaljenim svetlima .
    samo ti je nizak ler gas...95% da je samo to.
    i nemoj da cepidlacis...pomiri se sa tim da ako zelis da ti ler gas bude normalan na GASu,morace da di bude malo visi na benzinu, naprimer...
    1000 obrtaja.

    PS:ako si imao nameru da ides kod majstora....,nema potrebe da postavljas pitanje na forumu...odes pravo kod majstora
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Originally posted by zoranbg
      pojacaj ler gas na rasprsivacu(mali zupcasti sraf),odvrciga dok ti ler gas nebude oko 800 do 900 obrtaja, sa upaljenim svetlima .
      Mali lapus, nije na raspršivaču, nego na isparivaču
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        da da lapsus...isparivac.
        i da ...sva ta stelovanja i provere RPMa ,radi na zagrejan motor.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: nekoliko pitanja

          Originally posted by zverko
          Na ugradnju samog uredjaja nemem primedbi, uradjeno je maximalno pedantno za moj pojam mada nikad se ne zna... verovatno ce mu IvanT nesto naci da ne valja. Inace uredjaj sa bocom za r.tocak i ugradnjom me je kostao 270Evra.
          Pozdrav
          Cena sve govori a i problemi koje imaš. Auto mora da ima saug i na gasu pogotovo taj auto ako je mikser dobar. Verovatno ti nije dobro naštelovano i to nema veze sa uvcetom već sa... Probaj kako ti je rečeno da namestiš ler na isparivaču da su najviši obrtaji ali ako padaju obrtaji kad upališ svetla to ukazuje na loš rad alternatora to jest regulatora napona. Pada napon na svećicama pa padaju i obrtaji.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ali ako padaju obrtaji kad upališ svetla to ukazuje na loš rad alternatora to jest regulatora napona. Pada napon na svećicama pa padaju i obrtaji.
            hm, broj obrtaja nema veze sa napononom alternatora, i broj obrtaja je kameno stabilan sve i da je alterantor potpuno izvadjen ili otkacen.

            napon na svecicama nikada ne moze da padne toliko nisko da utice na broj obrtaja, to znaci sve dok akumulator ima bar 9V (totalno prazan) svecice c jos uvek savrseno raditi.

            dokaz za to je prost- pri svakom paljenju motora anlaser povuce toliko struje da napon akumulatora pada ispod 11V, aletarnator uopste jos ne daje struju a svecice rade bez problema.

            opadanje obrtaja pri opterecenju motora ukazuje na lose sagorevanje, odnosno nepodesenu smesu kao uzrok problema.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Re: nekoliko pitanja

              Originally posted by zverko
              Jos jedna stvar je da kad upalim svetla na leru obrtaji padnu ispod 500rpm i auto pocinjinje da trese ali se ne gasi. Sa dodavanjem gasa ne vidim promenu u jacini svetla. sta bi to moglo da bude.
              Verovatno alternator/regler jer na malim obrtajima ne daje dovoljno struje da pokrije sve potrosace a regler mu onda dodatno optereti primarno kolo tako da se to prenese na kais tj radilicu i zato ti padaju obrtaji.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Originally posted by brick
                dokaz za to je prost- pri svakom paljenju motora anlaser povuce toliko struje da napon akumulatora pada ispod 11V, aletarnator uopste jos ne daje struju a svecice rade bez problema.

                opadanje obrtaja pri opterecenju motora ukazuje na lose sagorevanje, odnosno nepodesenu smesu kao uzrok problema.
                Kod paljenja se motor okreće brzinom od 40 obrtaja i ne vidim kako to može da bude dokaz da ne padaju obrtaji??? I nije mi jasno zašto se takav problem reši kad se promeni regulator napona??

                Svećice rade i na 9 volti akumulatora samo ima manje struje na primaru pa manje i na sekundaru ili nije tako? Mislim da manji napon na svećici utiće na rad motora.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  dakle, vas savet je da promenim regler na alternatoru. ok. da li je moguce na mom motoru "idealnu" smesu podesiti pomocu nekog uredjaja ili to moze samo na uvce. kada sam promenio filter za vazduh morao sam ici na ponovno stelovanje jer auto nije iso ni priblizno kao pre. lik ga je naturirao na 4-5000rpm i izvrteo ventil na dovodu i na isparivacu. posle toga auto ide ko blesav, potrosanja u gradu 12l ali ler gas opet slab. probao sam da mu podignem ler kao sto ste rekli odvrtanjem srafa na isparivacu na levo. posle 3/4 kruga motor pocinje da trese isto tako i kada se zavrne kontra. vratio sam ga u prvobitni polozaj i sada je ler i dalje 700rpm. nakon duze voznje popne se na 900rpm. secam se da je prvi put lik stelovao ler gas na samom karburatoru, da li da uradim isto to? neko gore rece ce na benzinu onda ler biti 1000 sto mi ne smeta posto ga i onako ne vozim na benzin osim ujutru dok se ne zagreje.
                  pozdrav
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • don
                    CBC Senator XXL
                    • 13.04.2005
                    • 483
                    • Beograd

                    #10
                    Pazi ovako,za 1.6 motor rad u leru po fabrickom je 950+-50, a neki minimum je 750, a sto se tice paljenja svetla dozvoljen je pad od 50 obrtaja.
                    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      I nije mi jasno zašto se takav problem reši kad se promeni regulator napona??
                      koji konrektno problem, na kom autu, sa kojim reglerom, ima mnogo varijabili...

                      problem se resi uglavnom sto se promenom reglera umanjuje rad alternatora, oslabljuje sto za posledicu ima lakse obrtanje motora odnosno tacnije manje kocenje motora od strane alternatora.

                      normalno ispravan auto sve i da je alternator u kratkom spoju mora da odrzava broj obrtaja na leru konstantnim tako sto povecava otvor leptira/ dovod vazduha a brizgaljek dobijaju duzi impuls i uspricavaju vise goriva.

                      potpuno isti sistem regulacije kao sto se dogadja kada se ukljuci grejac zadnjeg stakla, okrece volan pa opterecuje servo, ukljuce farovi, ili klima kompresor...

                      dakle, uzrok promeni broja obrtaja nije regler vec neispravna regulacija rada motora na leru. samo je sa praznim akumulatorom/ reglerom u kratkom spoju to jasno vidljivije, mislim regulacija koja i inace marginalno funkcionise.

                      pricam o ubrizgavanju jer je to sistem sa povratnom spregom, karburator nema te finese...

                      sto se tice varnice, bobina ne radi na principu transformacije napona kao trafo vec na principu samoindukcije. svaki sistem paljenja se projektuje da radi savrseno pouzdano sa jako sirokim marginalima, donja granica napona je obicno oko 7-8V da bi na sekundaru naponi bio 25-30 kV.

                      upravo zbog zimske eksploatacije.


                      manje struje na primaru pa manje i na sekundaru ili nije tako
                      nije tako, struja primara nema uticaja na struju sekundara posto sekundar nije spojen omski, ima beskonacni otpor.

                      primar je omski otpor, zatvoreno stjno kolo, sekundar je otvoreno strujno kolo.



                      Mislim da manji napon na svećici utiće na rad motora
                      da, mislim i ja. taj manji napon je oko 4-5 V na primaru bobine kada se moze primetiti uticaj na rad svecica.

                      ionako se struja primara bobine automatski podesava prema naponu tako sto se produzava vreme punjenja bobine (premeri kompjuter napon, temperaturu okoline i shodno tome odredi trajanje ciklusa pounjenja bobine i time kolicinu sacuvane energije za samoindukciju.


                      prakticno, osim sa platinama elektronsko paljenje je potpuno energetski efikasno na svecici nezavisno od napona akumulatora primara.

                      energija u bobini veoma malo, zanemarljivo malo, zavisi od napona vec zavisi od vremena koliko dugo se puni odredjenom strujom do faze zasicenja gvozdja (magnetnog fluksa).

                      u praksi, ispravan sistem paljenja i ispravan sistem ubirzgavanja drze kameno stabilnim broj obrtaja na leru potpuno odvojeno od stanja akumulatora, stanja ili postojanja/ nepostojanja reglera, opterecenja elektro potrosascima bilo koje prirode i vrste, mehanickih opterecenja klime, serva ili drugoga...

                      osnovni ulazni parametra pri radu ECU ubrizgavanje je upravo broj obrtaja koji odredjuje duzinu impulsa brizgaljki i otvorenost leptira/ motorica- ventila za vazduh radi kompenzacije varaijabilnog opterecenja.

                      tako radi svaki moderan benzinac.

                      kao sto sitna neispravnost rada na benzinu ne smeta ali se drasticno pokaze pri ugradnji gasa, tako i marginalni sistem stabilizacije broja obrtaja na leru postane nestabilkna i osetljiv kada se optereti.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #12
                        uh....
                        nego recite vi meni sta ja treba da radim, sta da menjam, servisiram?
                        nemojte mi samo reci auto....
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • Ladislav
                          CBC Senator
                          • 14.12.2004
                          • 223
                          • Kragujevac
                          • Lada Niva 1.7i

                          #13
                          Originally posted by zoranbg
                          pojacaj ler gas na rasprsivacu(mali zupcasti sraf
                          Mene bi zanimalo tumacenje zasto ne na karburatoru, pogotovo zato sto stelovanje na karburatoru cesto vidjam, a jos nisam video da neko steluje ler na isparivacu.

                          Ili mozda nekom slucajnoscu svi koje sam gledao grese ?

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #14
                            @Ladislav...negrese sigurno..ali se prvo podesi ler gas(koliko moze) na gas instalaciji,pa tek onda na karbu...jer se podrazumeva da je na karbu vec bilo namesteno.
                            a i na karbu kad stelujes lera gas na gasu(plinu),ne reaguje tako spontano..ako razumes sta ocu da kazem..
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • Ladislav
                              CBC Senator
                              • 14.12.2004
                              • 223
                              • Kragujevac
                              • Lada Niva 1.7i

                              #15
                              Aaaaaa, znaci prebacim na benzin pri radnoj temperaturi, upalim farove, pa ako motor radi kako treba, ne diram karburator?

                              Comment

                              Working...
                              X