Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaskez
    CBC Član
    • 28.02.2010
    • 18
    • Beograd

    Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

    Po Dorinom savetu otvaram novu temu.
    Ford Escort 1,6, 89' sa K-glavom i Lovato uredjajem; i unapred se izvinjavam ako mi tehnicki izrazi nisu ispravni.
    Auto vozim od nesto pre leta 2009 i skoro pola godine je isao savrseno. potrosnja LPG-a od 9,5 do 12 (zimi do 14).
    Nesto pre Nove Godine sam ga parkirao i posle pola sata probao da upalim na gas - nece. Majstor koji ga je ugradio mi je onda posle 5tosatnog cimanja ugradio novi rasprsivac i silikonom zadihtovao mesac na usis u motor.
    Posle toga je isao oko 2 nedelje kako treba. Zatim se desila detonacija koja je pocepala debelo rebrasto crevo na usisnoj grani. Auto sam jedva oterao kod automehanicara jer je sad jedva isao i na benzin. Da ne duzim, zamenjen je ceo razvodnik, razvodna ruka, kapa, kablovi, svecice, bobina itd. Drugi plinadzija mi je (uz konstataciju da se sa K-glavom necu na LPG navozati ljudski!) promenio veliku membranu na novom Lovato rasprsivacu koja je bila pocepana od detonacije. Kasnije sam video da se to desilo jer postoji crevo koje povezuje usis sa mesacem i to montirano tako sto je izbusen metalni poklopac membrane u sredini, a zapusena silikonom 2 zareza na poklopcu. U temi "Čemu služi crevo...." Dora je objasnio da to crevo odrzava ler - koji ja nemam.
    Na kraju sam otisao kod treceg koji mi je skinuo stari mesac koji je bio pun rastopljenog silikona, stavio adekvatnije gumeno crevo na usis; i na kraju tog creva, znaci od u****, zatitnu klapnu i plasticni mesac. Skinuo mi je crevo za ler.
    Pitajte, savetujte,
    Hvala unapred i za sve dosadadasnje vise-nego-korisne odgovore


    Na slikama:


    "ispod haube"


    originalni mesac pun silikona


    rasprsivac sa rupom


    mesac odozgo


    originalno rebrasto crevo sa metalnom cevcicom na sredini


    originalno rebrasto crevo prislonjeno na novo


    novo crevo za usis sa zastitnom klapnom i mesacem
    "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
    Douglas Adams
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #2
    Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

    Krenimo od nekog početka, ima li ler i kako radi na benzinu?
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • vaskez
      CBC Član
      • 28.02.2010
      • 18
      • Beograd

      #3
      Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

      Na benzinu radi odlicno (automehanicara mogu samo da pohvalim oko toga), malo sam mu podigao ler u nadi da cu ga dobiti i na LPG-u, ali bez uspeha.
      Na plinu bude 200-500 obrtaja pa moram non-stop da drzim nogu na gasu, a cak i onda radi neuravnotezeno. Ponekad se desi da bude na 700-800 (i dalje ne radi ravnomerno), ali cim sledeci put pritisnem papucicu pada.
      Poslusacu Doru, pa cu sutra vratiti ono crevo od membrane isparivaca do usisne grane. Samo mi treba savet da li da ga ubacim na slobodnu rupu isparivaca ili nadjem neku drugu iza sigurnosne klapne?
      Zaboravio sam da pomenem da je sa originalnog rasprsivaca, sa racve jedno crevo islo u mesac, a drugo cini mi se u metalnu cevcicu na sredini rebrastog creva. Nisam siguran da li je ono za ler isto islo u mesac.
      "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
      Douglas Adams

      Comment

      • srce
        CBC Član
        • 08.04.2009
        • 24
        • Nis

        #4
        Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

        Srce ovako se neces navoziti jer kad bude puko zemlja ce da se trese.
        Prva varijanta je ispravna i trebao si samo obratiti paznju na struju to jes na svecice,kablove,kapu,ruku,bombinu.
        Moraces da uradis kompenzaciju izmedju isparivaca i u**** da bi dobio pravilnu smesu.Sraf za ler gas je previse utegnut
        sto govori da nesto nije u redu.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

          Postoje mikseri sa klapnom tako da nije morala biti radjena ova kombinacija miksera i klapne. Ja bih stavio tu mikser-klapnu na usis. prvo ako već hoćeš da imaš klapnu onda treba da štiti sve a to je i deo creva do sadašnje klapne.

          Po tome koliko si zavrnuo šraf na isparivaču se vidi da ima pola tone viška gasa na leru, zato ga nemaš ali si onda morao odvrnuti slavinu do daske da bi imao snagu. Ono crevo što si ga skinuo ("majstor") služi kao kompenzacija za ler na taj način što na leru povlači kontra membranu i zatvara dotok gasa koji je prevelik za ler. To je inače otvoreno prema atmosferi i tu nema ništa sem vazduha ali u ovoj kombinaciji obrnute K glave mora da se uradi kompenzacija. nekad nije dovoljno precizna pa se pribegava stavljanju slavine (male) na to crevo i na taj način se fino reguliše koliko će potpritisak povlačiti membranu.

          Crevo se stavlja na usinu cev ali ne blizu usisne grane jer je prevelik potpritisak, što dalje. Možeš i tu na mikser da staviš ako ga nećeš menjati i nema veze što ima gasa jer je sve hermetički zatvoreno. Ja te otvore na isparivaču zatvaram tečnim metalom a prethodno ih nabijem čekićem, zatvorim skroz.

          U konkretnom slučaju nema veze ler sa radom na benzinu, bio dobar ili ne bez ovog creva nema lera na plinu. Ne mogu da iskopam slike takvog motora koji smo radili davno, bilo je na sajtu ali sad ih nema nigde, to jest tu su negde na disku ali u moru ostalih nema ih Bio sam jasan u opisu, nadam se...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • vaskez
            CBC Član
            • 28.02.2010
            • 18
            • Beograd

            #6
            Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

            Vraticu crevo, ali ne bih da busim usisnu gumu. Znam da su klapna i mesac na losijem mestu, ali da su montirani na samom usisu ne bih voleo da ih ih opet dihtuju silikonom (videli ste mesac).
            Da li mogu da stavim crevo za ler na jedno od dva mesta oznacena strelicama? Gornje vec ima rupu, pa bih samo skinuo zastitni poklopac, a drugo bih morao da busim. Stavio bih i malu slavinu ako je tu prevelik potpritisak.
            Molim za komentar da li moze da prodje atest kad se sve ovo sredi?
            "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
            Douglas Adams

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

              Možeš na ono desno mesto da staviš kompenzaciju. Sad tek vidim na ovoj slici da je mikser naopako montiran, treba ga okrenuti za 180 stepeni. Vazduh ulazi sa pogrešne strane.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                Ako okreneš mikser,neceš moći da ga montiraš. Majstor ti je to iskarabudžio sačuvaj nas Bože.

                Za taj motor ide mikser fi72/32 mm, metalni, bez klapne i montira se na kućište prigušnog leptira.
                Davno sam to radio,a i puk'o mi Explorer u mozgu pa za svaki slučaj premeri spoljni prečnik kućišta leptira na najširem delu. To je u stvari mera unutrašnjeg prečnika kućišta miksera( fi 72) . "32" je unutrašnji prečnik onog prstena sa rupicama kroz koji ide gas.
                Klapna može da se montira na potezu mikser-K glava, pošto ti ju je majstor već "uturio" u sistem.Po meni nije neophodna.
                Kompenzacija može i tamo gde ti je Dora rekao i tamo gde si ti obeležio.Vidi gde ti je zgodnije da postaviš priključak (fi10 ili fi12 odnosno navoji M10x1 ili M12x1, šta već nađeš). Važno je da kompenzacija bude na liniji K-glava>mikser i da se spoji sa spoljnom stranom drugostepene membrane isparivača, dakle tamo gde je već bilo. Rupe na poklopcu je najsigurnije zatvoriti tečnim metalom ili nekom epoksidnom smolom (BISON ima smolu koja se umulja kao plastelin, zalepi preko rupe i pusti par sati da se osuši. Ima ih u farbarama, "Rodicu", "Tempu"...)
                Dakle, probaj da nađeš drugi mikser, postavi sve ovako kako smo ti savetovali i onda piši da ti pomognemo da našteluješ tog tvog Pežoa...mislim Forda...šta li je već.

                Pozdrav
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • vaskez
                  CBC Član
                  • 28.02.2010
                  • 18
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                  Postavicu povratno crevo tamo gde je Dora rekao. Danas sam konacno uspeo da nadjem originalni prikljucak za crevo koje ide na to mesto na jos starijim modelima od ovog (zamislite, postoji i stariji )

                  @slavko_bgd tu ne bi mogao navoj jer je taj "krushkasti" deo od gume.

                  Povratna detonacija mi je, izmedju ostalog, pocepala i tu drugostepenu membranu tako da bih klapnu po svaku cenu voleo da imam.
                  Dora, Slavko, hvala na preciznim savetima,
                  kad namontiram sve javicu za dalje instrukcije.
                  "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
                  Douglas Adams

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #10
                    Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                    @vaskez

                    Znam da je od gume,nego sam mislio da može i cevčica sa navojem u smislu prečnika, zato sam ti napisao "šta već nađeš".
                    U svakom slučaju treba ti dobar lepak da to ne ispada iz creva.
                    Samo guraj i napiši dokle si stigao.

                    pozdrav
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • vaskez
                      CBC Član
                      • 28.02.2010
                      • 18
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                      Namontirao sam L prikljucak i stavio crevo (unutrasnji precnik fi10) i vratio ga na rasprsivac gde je i bio, a rupe sam zapusio visokotemperaturnim silikonom. Po crveno-braonkastoj boji rekao bih da su njime i bile zapusene.
                      Pre toga sam probao da zapusim rupe trakom i upalim auto - IMA LER!
                      Ovo su slike mesaca, sa strane gde u rupu ulazi vazduh i jedna da uporedite sa starim. Nisam imao cime da izmerim danas, ali rekao bih da su precnici isti.
                      Ne vidim rupice, ali sam "napipao" neke proreze. Da li po slici potpuno sigurno mozete da kazete da je mikser naopako postavljen? Izvinite sto vas 2 puta proveravam za to, samo hocu da sam siguran pre nego sto i taj deo krenem da rasturam.





                      "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
                      Douglas Adams

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac



                        Na mikseru imaš šrafiće za učvršćivanje, vazduh treba da ulazi sa druge strane, tako je napravljen konus u mikseru. Nisma odmah obratio pažnju na taj detalj.
                        Njemu je bilo lakše tako da okrene zbog uklapanja delova slagalice.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • vaskez
                          CBC Član
                          • 28.02.2010
                          • 18
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                          Uspeo sam nekako da skinem i okrenem mesac (svaka cast Dora) i usput mu izmerio unutrasnji precnik: 32mm (bas kako je Slavko rekao)
                          Auto sada kad se zagreje ide isto i na benzin i na plin!
                          Jedino je sada na plinu nestabilan ler, na svakih sekund-dva osciluje izmedju (idealnih) 900 i 1000 obrtaja, dok je na benzinu stabilnih 1100 (to znam da su mi bili podigli jer nikako nisu mogli da ga dobiju preko 500).
                          Mesac ubacuje gas samo u sredini, tj. prorezom manjeg precnika, dok je veci i dalje zapusen.
                          Da li da probam da dodam 2 creva za mesac ili mozda nesto drugo?
                          "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
                          Douglas Adams

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                            Mesac ubacuje gas samo u sredini, tj. prorezom manjeg precnika, dok je veci i dalje zapusen.
                            Pojasni ovo malo...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • vaskez
                              CBC Član
                              • 28.02.2010
                              • 18
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Ford Escort IV, K-Glava: nema ler, menjan rasprsivac i mesac

                              Gas ulazi na 3 proreza u sredini mesaca, dok je druga rupa na mesacu zapusena plasticnim srafom.
                              "I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."
                              Douglas Adams

                              Comment

                              Working...
                              X