nisi ravnatelju promasio ni malo,i ja se slazem sa onim sto si napisao,u principu sto je veci "luft" na osovinici moras manji zazor na platinama da mu das...i tacno se na stroboskopu lepo vidi,a 10 stepeni je ok
Dvel bi trebao biti procenat u srazmeri koliko su vremenski platine otvorene,a koliko zatvorene.
Ko je radio podesavanje platina mernim listicima,zna da je to vrlo tesko precizno podesiti,zato su izmislili taj dvel,a u zavisnosti od karakteristika bobine,moze biti razlicit.Ako se radi o starijim vozilima,neminovno je da postoji malo lufta u osovinici i stoga je potrebno ici na manji zazor,veci dvel.Ako je luft veci,na vecem gasu doloazi do veceg zazora na platinama i one ne stignu da se dovoljno vremena zatvore,da se bobina napuni strujom i dolazi do trokiranja na vecim obrtajima.S obzirom da je auto dosta star predlozio sam stoga i manji zazor,ne bi li iskljucili veci luft razvodnika kao moguci problem.
A u karakteristikama bobine vidimo da imamo otpor primara koji je blizi karakeristikama za el.paljenje.Sa skopcanim otpornikom,za platine bi trebalo biti oko 3.5oma...znaci da ako merimo na polovima i imamo 3.5omma,a jos zakacen otpornik,imacemo problem sa slabom varnicom.,opet znaci,ako na polovima merimo 3.5oma,moramo iskljuciti otpornik na toj bobini i bice sve u redu
Odoh ja sada da vratim paljenje na 10 jer ste se slozili oko toga, i da probam taj dvel da stavim na 70, kao i da izmerim otpor bobine na polovima da vidimo sta je to.
a i konacno da nas izvestis ( ja bar nisam video ) jel taj razvodnik ima lufta i koliko,ako mnogo zabacuje platine dzaba krecis.
a svecice posto su za benzin na 0,8 , stavi na 0,7 mm zbog gasa.
Platine ne mogu da spustim vise od 62,63 moracu da proslicujem nosac tj kacenje gde ide sraf da bih mogao da ih spustim na 70.
Kad ga turiram platine variraju od 63 na koliko su pa do 57-58.
Paljenje je bilo malo ranije nastelovano, uglavnom kad sam prikacio stroboskop tacka paljenja se nije ni videla tacnije otisla je u kasnije paljenje. Zasto se to desilo ne znam???? Sraf na razvodniku je krvnicki bio stegnut. Sad sam ga stavio na 10-ku.
ishod je da auto znatno bolje vuce, jedino sto se desava hoce nekad kad krenem u napred pa ukocim pa brzo ubacim u rikverc pa poklopim jaci gas zagusi se malo?
Otpor bobine na polovima unimer pokaze nekih 12,pa odma 5 pa 3,6,pa pada na 3,5 pa 3,3 i sve sporije i sporije do nekih 1,9 -2.0.
Napominjem jos jednom da mi napon na 12V pada hocu reci na leru na semaforu upaljena svetla, dam migavac i svetlo u kabini blinka, ili dam migavac ugasi se radio, ili dam migavac i nista hocu da svirnem sirena nema snage da zapisti a radio se ugasi. Ne znam da li ovo moze da utice na rad bobine? I kad smo vec kod toga jel ovo problem alternatora ili reglera ili ..... ?
Ostavi te platine i paljenje tako,ne bi tu trebao da bude vise problem
Nesto si ti tu zavrzao,uvek mozes smanjiti zazor i dobiti visi dvel,ne mozes nekada povecati,jer se pojeo fiber na platinama,pa u zurbi moras slicovati.Ne diraj to vise,resi problem sa opstom strujom
To kako si merio bobinu mi lici na los unimer ili dotrajale baterije u njemu...upss,a mozda se radi o profi unimeru pa tako radi zbog preciznosti
A,cim menjas zazor na platinama,menja se i ugao palenja
Odavno ocistio sve mase i lepo stegao,jedino ako ima neka skrivena koju ne vidim. Pre par dana sam izvukao i novu pletenicu na sasiju i sve je bilo super koji dan i sad opet isto, tj znatno manje nego ranije ali opet negde pada napon. Provericu sve jos jednom.
@ Teca
Sto se tice platina nove su,ali za razliku od starih limcic na koji idu srafovi je malo razlicit od proslih platina tj totalno drugacije stoje platine nego one stare. Jednostavno platina kad je pomeram udari u sraf i nema gde dalje. No da to ne diramo vise,jer i ja mislim da je ok, auto znatno bolje ide.
Unimer je daleko od profesionalnog,a za baterije si potpuno upravu ne pamtim da su i kad su menjane, zamenicu ih sutra pa probati ponovo.
@ b_samardzic
Provericu napon pa javljam.
I meni je taj isparivac sumnjiv od prvog dana i ako sam menjao membrane.
Comment