Uticaj plinske elektronike na izmjerenu temperaturu vazduha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rimano
    CBC Član
    • 19.01.2009
    • 10
    • Tuzla
    • Fiat Bravo

    Uticaj plinske elektronike na izmjerenu temperaturu vazduha

    Pozdrav.

    Posjedujem Fiat-a Bravo 1.6 16v 99g sa ugradjenjim venturi plinom. Duzi period imam problema sa visokim ler gasom. Kada se motor malo zagrije ler gas se penje na 3000ob/min. Jedan od nacina borbe sa ovim obrtajima je paljenje klime cime se uspiju oboriti obrtaji na 1000ob/min. Ova metoda ne pomaze nakon duze voznje.
    Isparivac je remontovan i nije moguca regulacija ler gasa na isparivacu. Stelovanjem ler gasa moze se postici jedino da se auto ugasi na leru ili da radi na visokim obrtajima. Dva puta sam isao u servis i nisu uspjeli namjestiti ler gas podesavanjem isparivaca.
    Nema pukotina ili otvora na usisu. Kada radi na benzinu leg gas je normalan. Mada i na benzinu nekada poslije duze voznje obrtaju pocnu rasti do 1500 ob/min.

    Ono sto sam primjetio preko dijagnostike je da se temperatura vazduha na usisu koriguje kada se prebaci na plin. Kada rado na benzinu mjerri npr 50 stepeni a kada se prebaci na plin ECU registruje da je temperatura 4-5 stepeni.
    Takodje kada je motor zagrijan i radi na leru step motor je otvoren 15 koraka. Davanjem gasa broj koraka se povecava i kada se prebaci na plin stepper ostaje otvoren 45 koraka. To je pretpostavljam razlog visokih obrtaja na leru jer motor dobija vise vazduha.

    Da li je normalno da plinska elektronika koriguje izmjerenu temperaturu ili to predstavlja kvar na elektronici (OMVL)? Pretpostavljam da zbog manje registrovane temperature ECU otvara stepper malo vise da bi motor radio "korektno".
    Planirao sam postaviti novi isparivac ali sumnjam da ce to rijesiti problem. U mojoj blizini nema servisa koji servisira plinske instalacije sa OMVL elektronikom.
    Hvala
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Venturi sistem nema nikakvu elektroniku sem emulatora dizni i prekidača a to nikako ne utiče na senzor temperature ili bilo šta drugo. Ler ne možeš namestiti na isparivaču jer je on isparivač-reduktor i služi da doda plina u motor koliko treba. Ler, kao i sve ostalo i dalje kontroliše motor ili motorni ECU.

    Skini jednu klemu na minut dva pa kad resetuješ ECU probaj da vidiš kako se ponaša.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • rimano
      CBC Član
      • 19.01.2009
      • 10
      • Tuzla
      • Fiat Bravo

      #3
      Moj isparivac zovu elektronac (Lovato sa elektro ventilom na sebi) i ima onaj plasticni saraf za regulaciju smjese na leru.
      Resetovao sam ECU ali nije ni to pomoglo.

      Senzor temperature je spojen na elektroniku od plina a ne na ECU direktno.
      Prvobitno sam pomislio da je manja temperatura zato sto plin nije dovoljno ugrijan pa on smanji temperaturu na usisu, medjutim promjena temperature se desava trenutno kada se prebaci na plin i ne vjerujem da senzor moze tako brzo odreagovati.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        I na tarabi ima nešto nacrtano ali deradi... Tako je i taj tvoj isparivač "elektronac" a od elektronikre nema ništa. Nebitno za priču, ne vidim razlog da se bilo šta čačka oko senzora temperature a pogotovo ne da se isti spaja na sistem za plin. Morao bi dati neku sliku jer ja mislim da si tu malo pobrkao lončiće oko nekih stvari....
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • speedplus
          RIP Bio nam je drug!
          • 15.01.2007
          • 2419
          • LAZAREVAC

          #5
          da ti nemaš slučajno, Lambda control sistem,kad već spominješ plinsku elektroniku???mada,bolje daj slike,jer koliko vidim,teško da ćemo te razumeti ovako

          Comment

          • chobo13
            CBC Senator XXL
            • 01.05.2009
            • 1274
            • pozega,srbija
            • AUDI,VW

            #6
            verovatno je LCS,OMVL,a lovato isparivac.moguce da se neko igrao majstorluka pa je prevezivao senzore i mesao ih malo na plinski deo malo na motorni...

            Comment

            • rimano
              CBC Član
              • 19.01.2009
              • 10
              • Tuzla
              • Fiat Bravo

              #7
              I meni je bilo cudno sto ga zovu elektronac kad isparivac radi na mehanickom principu.

              Slike bih mogao nabaciti sutra.
              Vjerovatno je LCS. Od elektronike imam AEB471 to je emulator MAP senzora i
              OMVL Reg-Matic GAS SELF SETTING REG817.
              Ovo drugo je vjerovatno emulator lambda sonde ali nisam mogao naci detaljnije informacije na netu.

              Uglavnom kad prebacim na plin i pustim gas ECU ne vrati stepper motor u istu poziciju kao kad je u leru na benzinu sto poveca dotok zraka i podigne obrtaje.

              Zvao sam danas OMVL distributera u Hrvatskoj i kazu da nebi se smjela temperatura na usisu toliko promijeniti kada se prebaci na plin, odnosno ne bi smjeo emulator modificirati mjerenje.
              Last edited by rimano; 17.08.2013, 00:34.

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                Originally posted by rimano View Post

                Zvao sam danas OMVL distributera u Hrvatskoj i kazu da nebi se smjela temperatura na usisu toliko promijeniti kada se prebaci na plin, odnosno ne bi smjeo emulator modificirati mjerenje.
                Pošalji slike, ako nisi rešio problem, ako jesi reci šta je bio problem.
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • rimano
                  CBC Član
                  • 19.01.2009
                  • 10
                  • Tuzla
                  • Fiat Bravo

                  #9
                  Nisam dugo navracao na temu jer nije bilo nikakvih komentara.
                  Uspio sam djelimicno rijesitit problem, ali ne u potpunosti.
                  Nekoliki stvari sam odradio.
                  Ocistio sam stepper mottor i pokrenuo samo adaptaciju parametara putem dijagnostike. Pojavio se i problemi sa lerom na benzinu ali poslije ovog koraka ler gas na bezinu je popravljen.
                  Vratio sam blokadu na usisu na prethodni polozaj koja je na preporuku osobe koja se razumije u plin prebacena iza filtera za vazduh. Primjetio sam da u****va vazduh kroz kutiju filtera i zbog toga ima uticaja da li je blokada prije ili poslije filtera.
                  Nakon ovog koraka gasio se na leru.
                  Izvrnuo sam kolut za podesavanje ler smjese gotovo do kraja, samo sto nije ispao. Ovo sam morao uradtiti jer sam u toku reparacije isparivača malo istegao feder na klackalici


                  I dalje je prisutan proglem da poslije duze voznje 15KM+ gas se pocne sam dodavati. Ako u tom trenutku prebacim na gorivo obtaju osciliji od 800 pa dao 2500 obrtaja.Ovo me zeza vec godinu i po. Ako ugasim pa upalim auto situacija se smiri.

                  Comment

                  • ragazzoni
                    CBC Senator XXL
                    • 24.02.2009
                    • 774
                    • Obrenovac i okolina
                    • Opel Omega 2.0i-16v

                    #10
                    On ne treba da ima nikakvu blokadu na usisu, zatvara se četvrtasti otvor na plastičnom kućištu iznad brave haube, da ne bije pritisak vazduha kad se vozilo kreće, i buše se dva otvora na strani do motora fi 30. Ostalo ostaje fabrički i udihtovno.
                    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                    Comment

                    • rimano
                      CBC Član
                      • 19.01.2009
                      • 10
                      • Tuzla
                      • Fiat Bravo

                      #11
                      To je vec uradjeno ali je ubacena i ta blokada koja na sebi ima otvor otprilike fi20.
                      Za sad je sve ok osim tog dizanja obrtaja poslije malo duze voznje. Kad stignem provjerit cu kako kuciste filtera dihtuje i izvaditi tu blokadu pa da vidim kako se ponasa.

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        ako nista ne namestis drugo,kada skines tu restrikciju u****,nece ti dizati obrtaje kada se zagreje.ali ce ih obarati kada je hladan.
                        mada probaj pa vidi.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        Working...
                        X