Problem sa detonacijama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Inace se dizel samopali i ovako na samo 250°C.
    da, to je neka minimalna temperatura zavisno od cetanskog broja.

    zato zimi i nastaju problemi sa paljenjem dizel motora kada im oslabi kompresija.

    slabija kompresije> niza temperatura manje sabijenog vazduha> nema dovoljen temperature i nema paljenja dizela.

    ko ne veruje, moze da proba...
    sipa dizel u benzinski motor, usprica (bez svecice koja se skine naravno) i nece se upaliti. razlog premala kompresija odnosno preniska temepratura sabijenog vazduha.

    i obrnuto. u dizel motor kada se sipa benzin on se samo pali i bez svecice.

    taj efekat se koristi zimi kada se doda 10% benzina da pripomogne paljenju dizel motora.

    benzin se samoupali i time podigne temperaturu vazduha u cilindru i time posredno zapali i dizel (koji se inace ne bi upalio usled losje kompresije).

    umesto benzina koristi se etar za startovanje istrosenih dizel motora.

    poznati trikovi...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      kako se to samopali metan odn. mesavina metana i vazduha bez temperature, velikog pritiska i varnice u rudnicima. Spontano?
      da, spontano.

      takav je sastav metana. prakticno slicno kao vodonik(praskavi gas, ono sto nastaje punjenjem olovne akubaterije).

      zato i jeste obaveza da se akubaterija puni u jako dobro ventilisanom prostoru i da se ne sme koristiti u zatovrenom prostoru, izmedju ostalog.

      za razliku od metana (prirodnog gasa, CNG, gradkosg gasa kako ko vec zove) niti butan niti propan niti dizel niti benzin nemaju tu osobinu i potpuno su bezbedni od samopaljenja u bilo kojoj koncentracijii sve dok nema varnice ili im ne poraste temperature preko kriticne kada se samopale.

      kako u (ispravnom) benzinskom motoru nikada nema te kriticne temperature (konstrukciona osobina benzinskog SUS motora) nuzna je varnica da se smesa benzina/LPG i vazduha zapali.
      bez obzira koja je koncentracija odnosno mesavina.


      ali, na samopaljenje utice i povratni plamen iz cilindra koji se siri preko otovrenog usisnog ventila u usisni plenum /karburator i koji moze svojom visokom temperaturom da zapali smesu gasa/benzina i vazduha koja tek trba da udje u motor.

      to se moze prosto videti kada se namerno (ili greskom) pogresno podesi staticko pretpaljenje na klasicnom sistemu sa platinama i sukne plamen kroz karburator nagore ka filteru vazduha.

      tada detonira i benzin, opet je razlog varnica odnosno lose podesen sistem paljenja.

      mozda pomalo zbunjuje, skoro sve sto se tice sagorevanja u benzinskom motoru zavisi od varnice, ona je najvazniji faktor za njegov pravilan rad. i u smislu kolicine energije koju sadrzi u sebi i u smislu tacno vrlo preciznog trenutka kada mora da se stvori.
      ranija ili kasnija varnica i eto nama neispravnog rada benzinskog motora.

      sve i da je savrsena svecica, perfektni kablovi, razvodna ruka kapa i ostalo.

      proces sagorevanja je vrlo zeznut i vrlo vrlo precizan. u pitanju su nanosekunde koje se zahtevaju po pitanju preciznosti (1x10-9 sekunde iliti 0,000000001 delic sekunde..ovako je odmah jasnije sta se trazi).

      poprilicno automobila imatakve sistem paljenja koji rade skoro pa odokativno, odnosno nisu dovoljno precizni i time su takvi auti i motori samo priblizno ispravni vec u samoj fabrici.


      razlog je cena koju zahteva visoka preciznost i ekonomija proizvodnje velikih serija gde se tezi sto nizoj proizvodnoj ceni.

      efektivni kompromis odredjuje i kvalitet konstrukcije i izrade sistema paljenja, time posredno i osobine vozila u realnom radu pri razno raznim uslovima okoline ukljucujuci i razna goriva po osobinama.


      neki sistemi paljenja imaju ugradjenu i funckiiju samoucenja odnosno uce koja je vrsta benzina sipana u rezervoar i shodno tome se samoprogramiraju da naprave adekvatnu varnicu bas za taj benzin koji je u rezervoaru.

      sipanjem drugog benzina, drugi rezervoar i sistem paljenja se samoprogramira na potpuno nove parametre rada adekvatne tom novom benzinu.

      itd... malo zeznuto ali takvi sistemi postoje vec 20tak godina i uspesno se koriste ali su skupi i nisu za prosecan econo auto velike serije.

      stvar je vise ekonomije i filozfije proizvodjaca ( o ustedama) nego tehnicko pitanje.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment


      • #33
        Originally posted by dranix
        Cena LPG je nesto ispod pola evra. Ima ga kvazi svuda ali uglavnom nema italijanskih adaptera osim na retkim velikim pumpama na glavnim auto putevima (posebno blizu francuske granice). Gas je jos uvek najjevtiniji kod nas (Franciska, Holandija i Nemacka su skuplje). Napisi mi kojim putem ides i koji ti je radijus sa punim tankom jer je Nemacka "chupava" sto se tice nabavke LPG-a. I ja sam mislio da je lako ali nije bas tako jer ga relativno retko ima. Ipak bio sam spreman za to u vidu liste sa mnogim alternativnim pumpama koje nisu na putu vec su pored njega (mislim pre svega na M3 put). Ja predjem samo 350+ km sa tankom pa je to "mali" problem Takodje moze biti problem i to sto mnoge pumpe ne rade non stop. Pitaj sve sto te zanima. Adaptera mozda i ima i na malim pumpama ali ih treba traziti od pumpadzije posto sam tocis gas. Ja imam pa nisam trazio nikada ali sam video da negde ima duplih creva, jedno francusko (italijansko) drugo nemacko (belgijsko). U Holandiji sam recimo pozajmljivao od pumpadzije a negde je adapter vezan tankom sajlom za pistolj. Holandjani inace imaju bajonet sistem.
        Ja krecem iz NS i prosecna potrosnja mi je ispod 10litara na autoputu a u rezervoar mi staje 59 litara znaci autonomija mi je 550-600 km. Plus ponecu benzina pun jer nesto sam gledao jeftiniji je bezolovni par dinara kod nas nego LPG uz sam autoput u nemackoj. Preporuci mi ako mozes gde da sipam i da li da idem madjarska /austrija ili hrvatska / slovenija?

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #34
          Originally posted by brick
          Nisam znao da dizeli imaju svećice a nafta je još teže zapaljiva
          salis se ili samo vucec za jezik

          dizeli nemaju svecice niti varnicu ali imaju temperaturu- dizel se ubrizgava u vazduh zagrejan na 450+ C.

          i tek tada se moze upaliti.

          bez vrelog vazduha nema paljenja dizela
          Rekao si da se ne može ništa zapaliti bez varnice. Naveo sam ti dizel koji se pali bez varnice, benzin koji se takodje pali bez varnice i ne treba mu pritisak, i gas koji se takodje pali bez varnice na 580 stepeni. LPG ne metan.
          Dizel se pali trenjem, topao vazduh koji je sabijen pomaže tome ali je glavni razlog paljenja trenje koje pravi dizna izbacujući mlaz pod velikim pritiskom u sabijen vazduh.
          Kako si naveo postoji praskavi gas koji detonira sam od sebe bez varnice i temperature, ugljena prašina u odredjenoj koncentraciji sa metanom takodje detonira sama sebe.
          Aerosolni eksploziv detonira kad postiogne odredjenu koncentraciju.

          Pošto se već educiramo, šta je to različito izmedju injectiona i karburatora u korist karburatora. Šta god da mu radiš (karburatoru) teško ćeš izazvati detonaciju. Varnica i kompet struja u 99% slučajeva primitivizam i ni stanje nije bolje posle 20 + godina.

          LPG detonira samo u koncentraciji 2.5 do 8.5, tu koncentraciju je lahko moguće postiči kad patosiraš pedalu u drugoj....
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #35
            Originally posted by brick
            ali, na samopaljenje utice i povratni plamen iz cilindra koji se siri preko otovrenog usisnog ventila u usisni plenum
            Upravo tako. Pored prvog razloga za detoniranje - pogresne varnice ,drugi je upravo taj koji je brick naveo do sada naglasavan kao siromasna smesa.
            Tako da se zna tacno zasto dolazi do tkz. detonacije.
            Upravo takva smesa, dovodi do visokih izduvnih temperatura i pojave tkz.hot-spot-a u cilindrima, koji jos prilikom u****vanja smese, upale istu te se ona zapali kroz ceo usis i nastane detonacija. Bitnu razliku medju cestim ili retkim detonacijama igra i timing otvaranja i zatvaranja ventila, gde je kod nekih motora povratni puls sa vrelim gasovima izrazeniji prilikom preklapanja ventila i mogucnost samozapaljenja veca
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #36
              Shaq,
              za put kroz Hrvatsku i Sloveniju ne znam mada ima ovde na forumu nekih informacija o pumpama tamo.
              Ako ides kroz Madjarsku onda stanje izgleda ovako nekako.
              Iz NS imas u Subotici (nadji bolnicu pa desno, pa levo). Onda preko oko Segedina i kad izadjes na pravi auto put
              prema Budimpesti imas dve simetricne OMV na nekih 50km ISPRED Budimpeste i na kraju imas isto simetricne na samoj granici sa Austrijom u Madjarskoj (isto OMV).
              Tamo uzmi obavezno.
              Izmedju Budimpeste i Austrije ima mnogo novih pumpi ali NI NA JEDNOJ NEMA GASA u oba smera osim na onima na granici.
              Onda nemas kroz Austriju nista.
              Kad udjes u Nemacku i krenes ka Regensburgu putem M3 na izlazu 108 (oko 50km istocno) ISPRED Regensburga pise
              neupadljivo "autogas" mesto NIEDERWINELING izadji slobodno i prati znak (nije tesko) i nema ni 2 km. Isto za povratak na autoput.
              U povratku kuci isto svrati tu da imas gas kroz Austriju do Madjarske.
              Ja sam svracao oba puta na ovu pumpu nocu i pumpa za gas je iskljucena pa nemoj da mislis da nemaju gasa.
              Udji unutra trazi adapter ako ti treba i da ti ukljuce da tankas. Danju je mozda ukljucena stalno, ne znam.
              Na ovoj pumpi u povratku kuci mozes da kupis vinjetu za Austriju ako ti treba.
              Ako ovu promasis nemas vise ni jednu na samom putu sve do Wurtzburga (HAIDT odmoriste) (rasthof-autohof) oko 20km ISPRED (istocno)
              od samog Wutzburga gde isto ima simetricna velika a to je jako daleko odatle (350 km). Tu tankaj takodje.
              Ja sam morao da tankam jos na jednoj pumpi do Belgije ali ti mozda ne moras.
              To je na izlazu 45 ili 46 mesto NIEDERHAUSEN (EPPSTEIN-BREMTHAL) oko 2 km od puta. Trazis putokaz za SHELL pumpu kad sidjes.
              Ne juri i gledaj lepo. Primeti znak da je cuveni Hockenheim samo 17km odatle (mi nismo svracali, ).
              Taj izlaz ti je negde na 38 km posle Frankfurta kad ides sa istoka (juga).
              Jedino ova pumpa od navedenih ne radi non stop vec: pon-petak od 06-21 i su-ned 08-21.

              Posle u Holandiji ili Belgiji imas skoro svuda (svaka pumpa) i nesto jevtiniji gas. Ne tankaj u Holandiji ako ne moras.
              Inace, u Madjarskoj kupujes za evre i dobijas kusur u evrima takodje. Naravno da primaju i metalni novac (najbolje da imas).
              Za vinjetu isto. Posalji PP kad dodje vreme za polazak pa da se vidimo negde ovde. Pitaj ako jos nesto nije jasno.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Rekao si da se ne može ništa zapaliti bez varnice
                da, podrazumevano unutar motora auta.
                mozda nije bilo jasno napisano..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • skymobile
                  CBC Član
                  • 13.08.2005
                  • 97
                  • Sibir u Srbiji
                  • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

                  #38
                  dranix
                  Da li motor primetno reaguje na odvrtanje ili zavrtanje slavine za gas? Ako kilavo reaguje onda je moguce da vuce fals vazduh da je filter gasa ili da je los mikser drugo nista ne postoji. Proveri takodje da li ima ulja u isparivacu i ispusti ako ima. To ti je to. Ako si siguran da je pre bilo onako kako kazes tj. bez problema resices lako. Ako nije bilo ni pre bas najbolje onda imas mozda neodgovarajuci mikser ako eliminisemo fals vazduh kao eventualni problem. Takodje verujem da bi majstori odmah znali sta je kad bi nasao nekog. Posebno da li je mikser ok za taj motor (karb) a to je osnovno.
                  Pa bas i ne primecujem da motor nesto extra mnogo reaguje na odvrtanje slavine za gas.
                  Filter gasa nije 100%
                  Ostaje samo da je mixer ne odgovarajuci ili da vuce fals vazduh...
                  Varnica je ok, probano sa novim kablovima,originalnim donesenim iz Svabije, ne ovim sa buvljaka.
                  Kako da znam je li mixer odgovarajuci?
                  Da postavim sliku mixera ovde? Moram li ga skidati da bi ga slikao?
                  Eh da dane bude zabune, motor je sa multi point ubrizgavanjem[/quote]
                  When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #39
                    Jer to GSI mislim SFI. Tesko da je mesac odgovarajuci.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • skymobile
                      CBC Član
                      • 13.08.2005
                      • 97
                      • Sibir u Srbiji
                      • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

                      #40
                      Ne nije GSi, motor je 1.4i multi point, oznaka motora C14SE ima 60 KW.
                      Danas sam skidao mikser, i vratio ga posto sam ponovo stavio silikon na spojeve i za sada nisam imao ni jednu detonaciju. Probacu jos malo, pa cu vam javiti sta se desava.
                      Miris gasa jos nisam otkolio, jos se po malo oseca kad radi na leru
                      When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

                      Comment

                      • skymobile
                        CBC Član
                        • 13.08.2005
                        • 97
                        • Sibir u Srbiji
                        • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

                        #41
                        Ne nije GSi, motor je 1.4i multi point, oznaka motora C14SE ima 60 KW.
                        Danas sam skidao mikser, i vratio ga posto sam ponovo stavio silikon na spojeve i za sada nisam imao ni jednu detonaciju. Probacu jos malo, pa cu vam javiti sta se desava.
                        Miris gasa jos nisam otklonio, jos se po malo oseca kad radi na leru
                        When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

                        Comment

                        Working...
                        X