Neispravan elektroventil plina, ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #31
    Imas i resenje na prethodnoj strani. Pisao sam o bajps ventilu kako da ga nastelujes. O tome zasto je nedelju dana palio dobro mogu samo da pretpostavim. Uvece si ga parkirao kasno i pravio kratke relacije uvece pa je plin kapljicno ostao u usisnoj grani i nije stigo da izadje iz usisne grane. Ili je bilo toplije vreme tih nedelju dana.

    Comment

    • Yvan
      CBC Veteran
      • 01.03.2008
      • 195
      • Kragujevac

      #32
      Uadio sam kako si rekao, i već par dana lepo pali. Mesingani šrafčić je bio skroz zavijen, odvio sam ga 1 krug, motor je počeo da se guši, onda sam ga zavio pola kruga, tako da je sada odvijen pola kruga. Lepo pali, nadam se da će i na dalje, mada sam do sada više puta mislio da sam rešio problem.

      Malo sam gledao po Internetu i naišao na uputstvo koje mi liči na ovo što si ti ispričao. S tim što se ipak razlikuje u tome kako koji šrafčić nazivaju. Tekst je na engleskom, a i možde se radi o nečem sasvim drugom, pa molim za komentare.

      Dakle kaže: Na isparivaču imate dva šrafa, jedno za osetljivost membrane (liči mi na moje mesingano šrafče na vrhu isparivača), i drugo za bajpas lera (npr kod mene crno plastično šrafče za posešavanje smeše na leru).
      Podešavanje: Odšrafiti dosta šraf za osetljivost membrane. Onda zašrafiti šraf za podešavanje smeše ler gasa do kraja. Zatim polako šrafiti šraf osetljivosti membrane do tačke kada malo fali da se motor ugasi, pa na kraju lagano prišrafiti šraf za podešavanje lera dok se ne dobije dobar ler.

      Zvuči li ovo vama OK? Mogu li da smatram da je kod mene gornji mesingani šraf - šraf koji podešava osetljivost membrane? I da podesm rad isparivača ovako?

      Comment

      • BJL
        CBC Senator
        • 20.05.2013
        • 275
        • backa palanka
        • golf 3 1.8

        #33
        Ja mislim da ti je taj plasticni za osetljivost membrane a javice ti se neko strucniji pa ces cuti sigurniji odgovor

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #34
          Plasticni sraf je zaregulaciju osetljivosti membrane. Mesingani je bajpas ventil i on je vise za prvo jutarnje paljenje. Tebi je plasticni sraf dobro nastelovan. Nisi se zalio na ler gas. Tim srafom regulises podpritisak gasa u isparivacu.Ne diraj ga. Mesinganim srafom ubacujes plin iz prve membrane, debele u drugu osetljivuembranu. Motor na leru trosi najmanje plina. Bajpas ventil ubacuje uvek istu kolicinu plina i jedino je bitno da ne ubacuje vise plina nego sto motor moze da potrosi na leru. Plasticni sraf se uvek steluje sa zavrnutim bajpasom. Dobro si uradio i nebi trebalo da imas problema sa jutsrnjim paljenjem. Probaj ujutru da ti dva puta odradi kontakt i vidi jel pali bolje. Za sad se sve uklapa u pricu sem sto mi se cini da je taj bajpas ventil previse osetljiv. Mada nisam nikad imao prilike da ga stelujem.

          Comment

          • Yvan
            CBC Veteran
            • 01.03.2008
            • 195
            • Kragujevac

            #35
            Znači samo sam pobrkao šrafove, crni plastični = osetljivost membrane, mesingani = bajpas. Procedura štelovanja je OK?

            Comment

            • speedplus
              RIP Bio nam je drug!
              • 15.01.2007
              • 2419
              • LAZAREVAC

              #36
              Originally posted by b_samardzic View Post
              Mesingani je bajpas ventil i on je vise za prvo jutarnje paljenje. Tim srafom regulises podpritisak gasa u isparivacu..
              totalno pogrešno,odnosno ništa tačno nije

              Comment

              • Yvan
                CBC Veteran
                • 01.03.2008
                • 195
                • Kragujevac

                #37
                Pa može li onda malo pojašnjenje?

                Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #38
                  Ja se nadam da je speedplus pogresio slucajno i slucajno izvuko dve nevezane recanice pa spoijo u isti kontekst. Ako je namera losa onda ne bih da komentarisem dalje.
                  Sad se setih da su se mnogi zalili sto koristim novi red dok pisem post. Jedino zbog toga sam prestao da ga koristim a u ovom slucaju bi sigurno olaksao razumevanje napidanog.

                  Comment

                  • speedplus
                    RIP Bio nam je drug!
                    • 15.01.2007
                    • 2419
                    • LAZAREVAC

                    #39
                    U brzini nisam ni primetio da je ispalo kao da je spojeno.Sve u svemu definicija Mesingani je bajpas ventil i on je vise za prvo jutarnje paljenje. je pogrešna.Taj šraš ti uprošteno služi kao LTFT(ti Samardžiću znaš šta je to),odnosno da se podesi opseg količine propuštanja gasa u okviru kojeg će se podesiti osetljivost/odziv.

                    Tim srafom regulises podpritisak gasa u isparivacu.. To ne postoji.Ja razumem šta si hteo da kažeš,ali ko ne zna,totalno ga navodiš na pogrešno mišljenje.Nema podpritiska u isparivači(bar ne u komori u kojoj se nalazi gas(uvek tu vlada neki nadpritisak,dok motor radi na gas).

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #40
                      Za podpritisak si potpuno u pravu. Ne razmisljajuci o tome sam napisao pogresno. Trebalo je da pise nadpritisak koji je prisutan sve do šrafa na crevu.
                      Bajpas ventil pusta odredjenu količinu plina bez obzira na nastelovan pritisak isparivača. Ta kolicina nesme da bude veca od minimalne potrosnje tj ler gasa.
                      Moze da se nasteluje ler preko bajpas ventila ali u tom slucaju on regulise pritisak u isparivacu a pri vecoj potrosnji gasa dolazi do pada pritiska u isparivacu. Tad ulogu preuzima plasticni sraf za osetljivost. To je pogresno nastelovan uredjaj. Moje misljenje je da bajpas ventil ne sme da utice na rad motora tj sluzi samo za stelovanje ubrizganog gasa za utarnje paljenje.
                      Kad je bajpas previse odvijen membrana na leru konstantno drzi klackalicu zatvorenom sve do povecanja potrosnje gasa.
                      Lepo si se ogradio da u isparivacu nema podpritiska dok auto radi na gas.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Nije mati tukla sina što se kockao nego što se vadio. Lupetaš za sve pare i ne čudi me da ti je idol Brick, i on je tako natkurčio sve majstore i niko nema voje da se nadserava sa njim. Sad mi samo reci koliko si naštelovao vakumskih BRC, Zavoli I tih Tomasetto isparivača pa da ti kažem koliko si velik.

                        Taj mesingani šraf imaa totalno drugu funkciju od te koju ti uporno da ne kažem šta...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Yvan
                          CBC Veteran
                          • 01.03.2008
                          • 195
                          • Kragujevac

                          #42
                          Originally posted by Dora View Post
                          Taj mesingani šraf imaa totalno drugu funkciju od te koju ti uporno da ne kažem šta...
                          Interesantno da niko neće da napiše malo deteljnije ulogu mesinganog šrafa. IvanT je samo napisao "šrafče je za fino podešavanje smeše. ", ti ovo gore. Kada neko pokuša da objasni slede komentari kako nije u pravu, ali ne i objašnjenje.

                          Bilo kako bilo, ja sam sada isparivač naštelovao ovako:

                          Motor zagrejan na radnu temperaturu i ugašen.
                          Skinuto crevo od isparivača ka karburatoru.
                          Zavrnut bajpas (mesingani u mom slučaju) šraf.
                          Skinuta žica od plinskog prekidača i dovedeno +12V direktno sa akumulatora na elektroventil.
                          Odvijen šraf osetljivosti membrane (crni, plastični u mom slučaju), pa lagano zavijan dok ne prestane da izlazi gas.
                          Vraćena žica sa plinskog prekidača i crevo ka karburatoru.
                          Ovijen bajpas šraf za 1 krug.
                          Upaljen motor, i pomoću bajpas šrafa naštelovan ler.

                          Probna vožnja nije pokazala nikakve probleme, a napisaću kako stvari stoje kroz itvesno vreme.
                          Komentari i ispravke su dobro došli.

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #43
                            Gospodine dora nastelovao sam samo oko 20-30 uredjaja i to poznanicima besplatno zbog agonije koju su prosli obilazeci majstore po 10 puta.
                            Secam se objasnjenja nekih clanova foruma da taj sraf sluzi da sporije padaju obrtaji nakon pustanja pedale gasa al to nije za komentarisanje.
                            Ivane moja pretpostavka je da ce auto ujutro da ti upali dobro ali da ces nakon kratke voznje i gasenja motora tesko upaliti auto. Mislim da ce doci do prebogate smese. Nakon paljenja ce te zezati ler dak se ne ugreje isparivac. Mada mnogo zavisi od konstrukcije a i stanja motora.
                            Sad vec neznam zasto insistiras na Brick-u! Ja svoju gresku uredno priznajem i kazem da sam pogresio ne pokusavajuci da zavijam i preformulisem smisao.
                            Samo nastavljam da branim teoriju uloge bajpas ventila obrazlazuci to zakonima fizike. Ja bi stvarno voleo da majstori nisu toliko sujetni i da mi bar kazi iskustva iz prakse sa tim bajpas ventilom. Jedino sto sam definitivno ustanovio da svi majstori zaviju bajpas do kraja i samo nasteluju uredjaj da radi a bajpas ostane zavijen.

                            Comment

                            • Yvan
                              CBC Veteran
                              • 01.03.2008
                              • 195
                              • Kragujevac

                              #44
                              @]b_samardzic Ovo podešavanje sam našao u uputstvu za podešavanje Landi Renzo SE81 isparivača. Znači msliš da bi bilo bolje da podesim kao što si napisao na drugoj stranici: "Dok je zagrejan auto odvijaj taj mesingani sraf sve dok ne pocne da se gusi auto. Onda ga zavij za pola kruga i probaj kako ce da ti upali auto ujutru"?

                              A i ja bih voleo da neko od majstora iskustvom prokomentarišu ovo podešavanje, i potkrepe ga objašnjenjem, drugačijim od "To nema pojma".

                              Comment

                              • BJL
                                CBC Senator
                                • 20.05.2013
                                • 275
                                • backa palanka
                                • golf 3 1.8

                                #45
                                Originally posted by b_samardzic View Post
                                Ivane moja pretpostavka je da ce auto ujutro da ti upali dobro ali da ces nakon kratke voznje i gasenja motora tesko upaliti auto. Mislim da ce doci do prebogate smese.
                                Ovaj deo me bas zanima, od kad sam ugradio plin u golfa cesto mi se desi da nakon sto upalim hladan auto i predjem recimo 2oo metara stanem i ugasim, nakon toga kad palim moram da dodam gas i duze verglam da bi upalio. Kod mene nije niko nikad dirao taj mesingani sraf. Jel to do tog srafa ili do neceg drugog

                                Comment

                                Working...
                                X