Povecanja potrosnja plina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marek
    CBC Senator
    • 16.09.2005
    • 243
    • Beograd

    #16
    Nasao sam jos odavno u uputstvu za ladu ziguli da je zdravije da se odmah krene dok je auto pod saugom jer je vreme zagrevanja motora u voznji krace nego kad stoji na leru, a samim tim je i vreme habanja manje, ja se toga pridrzavam pa cim se auto zagreje toliko da moze da vuce i da ne cima ja iskljucim sauh na ladi. Na yugu mi je automatski sauh i on se gasi kada auto postigne odredjenu temperaturu.
    Naravno u startu ne przim po gasu nego tek kad se zagreje, znaci dok se ne zagreje furam rege

    Comment

    • mfengineer
      CBC Veteran
      • 24.06.2005
      • 145
      • Novi Beograd
      • Mazda 626 i-V6 2.5

      #17
      naterao sam sebe na jednu naviku .... dok se krecem saug je spusten a kad stajem (semafor ...) mada nabavio sam malo bolji termostat za vodu koji prilicno duze drzi vodu u bloku , pre nego sto otvori vod ka hladnjaku , tako da mi se auto relativno brzo zagreje, brze nego kod ostalih yugica i zastava (barem u kojima sam bio)....
      pitanje za strucnjake, za koliko procenata/litara/otprilike uvlaci goriva vise na saug-u i kolika je potrosnja goriva na ler-gasu, ispravne zastave, na 950 rpm? tipa koliko trosi litrara na 1 h?
      MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #18
        to za potrosnju izracunaj sam.
        ako imas auto sa karburatorom...upali auto na benzin sacekaj malo 2-3min,prebacin na medju polozaj(da je zatvoren i benzin i gas) i onda shtopuj vreme koliko ce da radi dok se ne ugasi.
        zapremina lonceta u karbu je otprilike nekih 50 ml .(ubite me ako gresim,nisam siguran )
        pa ti onda racunaj koliko potrosi za 1 sat.

        pa onda meri sa saukom na ladno.
        i meri bez sauka sa zagrejanim motorom,pa nam iznesi ovde laboratorijske rezultate =]
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          nabavio sam malo bolji termostat za vodu koji prilicno duze drzi vodu u bloku , pre nego sto otvori vod ka hladnjaku , tako da mi se auto relativno brzo zagreje, brze nego kod ostalih yugica i zastava (barem u kojima sam bio
          mozes li da objasnis vise zasto bi se tako desavalo, posto sumnjam da je moguce...

          termostat nema nikakvog uticaja na brzinu zagravanja niti kolicinu toplote koju odaje motor u radu, niti na jednom autu niti jedan termostat ma koje radne temperature. (praksa do sada i teorija tako kazu).

          pitam jer ne razumem cime se razlikuje uticaj termostata koji se otvara na 99C i koji se otvara na 85C na brzinu zagrevanja motora a oba su u hladnom stanju potpuno zatvorena i bez protoka. ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • omBRE
            CBC Član
            • 11.09.2005
            • 90
            • Zemun/Chicago

            #20
            Zar se ne zagreje motor brze, ako mu termostat drzi vodu zatvorenu u bloku? Motor greje vodu u bloku, i tek kad ta voda dodje na temperaturu na kojoj termostat otvara dolazi do mesanja sa onom u hladnjaku, i onda krece proces sporijeg grejanja. Sto ce reci da temperatura na kojoj termostat otvara ima veze sa vremenom zagrevanja motora.
            Koristeci ovu logiku motor se brze zagreje ako je slavina grejanja zavrnuta, tj okrenuta na hladno (jer onda ne mora da se greje i mali hladnjak grejanja u kabini)?
            Ako nisam u pravu nek' me neko ispravi...
            a vi kako te?

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #21
              gresis @ Ombre...za uticaj grejanja u kolima si u pravu(veca kolicina vode ce sporije da se zagreje)...ali za termostat nisi...razmisli ..da nemoramo ovde da kucamo eseje.
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                onda krece proces sporijeg grejanja
                ne ide bas tako. proces grejanja je uvek istog obima kolicine toplote, ili jednostavnije iste jacine. bilo da je hladan, vruc, leto ili zima.
                grejanje je posledica toga sto je sagoreo benzin.

                temperatura na kojoj termostat otvara ima veze sa vremenom zagrevanja motora
                ostalo si dobro opisao ali zakljucak...

                vreme zagrevanja motora je isto jer je svaki termostatu zatvoren kao pocetno stanje, i kolicina toplote ili jacina zagrevanja motora je uvek ista za bilo koji termostat.

                smatra se da je motor zagrejan kada predje 60C, kada je i grejanje kabine kao i opteretivost motora i sve ostalo u okviru dozovljenih radnih parametara.

                temperatura otvaranja termostata ukazuje kada zapocinje -hladjenje- motora iz razloga da se ne pregreje.

                vreme zagrevanja motora je isto sve dok je termostat zatvoren i nema hladjenja, a tako radi jedan ispravan sistem na autu. (bilo kom).

                Koristeci ovu logiku motor se brze zagreje ako je slavina grejanja zavrnuta, tj okrenuta na hladno (jer onda ne mora da se greje i mali hladnjak grejanja u kabini)?
                aha, taj grejac u kabini je sto se motora tice hladnjak zapravo i on utice na kolicinu toplote koja se oduzima motoru odnosno na jacinu zagrevanja.

                kako je ta slavina grejanja zapravo opet termostat (ima doduse i varijanti sa klasicnim mehanickim slavinama na nekim autima) tako i kroz taj grejac (zapravno hladnjak) protok vode zavisi od podesenih radnih parametara- konkretno ako je grejanje automatsko onda taj termostat je u startu zatvoren i nema protoka odnosno motor se zagreva punom jacinom. kada dostigne 30C termostat se otvori potpuno i pocne grejanje kabine a kada dostigne sonda (termostat ima sondu koja se nalazi spolja u vazduhu koji oseca temperaturu kabine) od vozaca namestenu temperaturu termostat se opet polagano zatvara i onda opet otvara i time regulise protok kroz grejac a da zadrzi podesenu temperaturu.

                takvi grejaci sa termostatom se koriste vec oko 30tak godina pocevsi od luksuzne klase a danas su maltene standard i u najjeftinijim autima.

                u bilo kom sistemu grejanja, kolicina sagorelog benzina je osnovni toplotni generator koji odredjuje brzinu zagrevanja motora...da uzmemo da su masa motora, kolicina vode i sve ostalo fiksni parametri.

                termostat na motoru nam ne sluzi za (regulacije) grejanje niti zagrevanje vec za hladjenje, i ta nominalna temperatura pokazuje kada zapocinje hladjenje inace vec zagrejanog motora.

                sve dok postoji ispravan termostat bilo koje radne temperature brzina zagrevanja motora je ista, odnosno prakticno ista sa zanemarljivo malim razlikama koje su nebitne za nas slucaj koji razmatramo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Originally posted by omBRE
                  Koristeci ovu logiku motor se brze zagreje ako je slavina grejanja zavrnuta, tj okrenuta na hladno (jer onda ne mora da se greje i mali hladnjak grejanja u kabini)?
                  Ako nisam u pravu nek' me neko ispravi...
                  Motor se greje do temperature koja mu treba, termost kasnije samo održava tu temperaturu.
                  Termost se otvara na tačno odredjenoj temperaturi. Vreme da se postigne ta temperatura je ista kao i kad bi umesto termostata stajala cigla, olvajs ili šoljica od kafe. Daklem, termostat ne utiče na vreme postizanja radne temperature sem kad je pokvaren i ostane otvoren.

                  Mali "hladnjak" u kabini se ne greje, greje se voda koja ide iz motora u njega, a ona se greje u motoru. Posredno to jeste hladnjak jer odaje toplotu u kabinu pa time produžava vreme potrebno za dostizanje krajnje radne temperature. Fabrika je razmišljala o tome pa je to tako dimenzionisano da ne smeta normalnom procesu zagrevanja. Može da smeta jedino tvojim nogama koje se smrzavaju i očima koje teško vide kroz zamagljeno staklo.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment


                  • #24
                    Potrosnja plina

                    Mozda sam malo zakasnio sa ovim, ali sam se tek "ukljucio" na ovaj forum.
                    Ja vec skoro dve i po godine vozim na plin, i vrlo sam zadovoljan, a isplatio mi se za devet meseci, jer sam se vise vozio nego do tada na benzin.
                    Motor mi je karburatorski, LADA 1600, i jedino sto sam radio malo cesce nego do ugradnje uredjaja za autogas je podesavanje paljenja, i to na benzin. I sve sto uz to ide, ako je neophodno (zazor ventila, karburator ako je zacepljen, i dr.).
                    Jos nisam promenio ni filter za gas, nisam ni znao za to (sutra cu da se "raspravim" sa tipom sto ja ugradio uredjaj), i stvarno sam vrlo zadovoljan sa voznjom na gas.
                    Nastelovao sam ventil na dovodu plina do karburatora, ne vozim "ostro", i potrosnja je 9/100, kakvu nisam imao ni sa benzinom, dok nisam doterao motor, malo pre ugradnje autogasa.
                    Eto, nadam sa da ce ovo nekome da koristi, posto vidim da ima zainteresovanih korisnika sa karburatorskim motorom.

                    Comment

                    Working...
                    X