ledi isparivac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nenad79
    CBC Član
    • 03.05.2006
    • 46
    • C:\Srbija\Beograd\Rusanj

    ledi isparivac

    pozdrav svima...
    predstavio sam se kako i red nalaze kad se udje u neciju sobu
    a sad o mom malom problemu koji me "blago receno" izludjuje...
    desava mi se ,s'vremena na vreme (par desetina km) da mi zaledi isprivac.
    Auto Opel corsa 1.4 8v 96to
    Lovato sa automatskim prekidacem..uvek palim na benzin...
    da naglasim da nemam nikakvih problema sa podizanjem temerature kad vozim na benzin.
    npr. vozim 6-7 km (temperatura OK) i onda upadnem u neku guzvu i skoci tem. i upali se ventilator i odradi svoje ali opet nespadne na nivo kao kad vozim na benzinu..drzi dosta visoko i na samoj granici da se upali ventilator. tako predjem jos 6-7 km (do kuce) i tu pogledam da je isprivac hladan,..samo sto nije skroz zaledio) i onda po pobicaju duze verglam da upalim na benzin...
    pre neki dan mi je poceo da ledi posle 10tak km...malo teze upalio na benzin i drzao stalno povisenu temperaturu...posetio sam majstora za gas i on kaze da najverovatnije termostat glavi....sto vi mislite o tome ?
    grejanje u kabini mi radi normalno i kad pocne da ledi i kad pipnem crevo koje dovodi vodu u isparivac..i ono je toplo...a ono crevo koje ide iz hladnjaka u termostat je vrelo...dali moze termostat koji cas otvara ,a cas ne da prouzrokuje ispravic da zaledi ?
    ps. probao sam da ekspoerimentisem i sa bogatijom smesom
    ima li ko kakvu ideju?
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #2
    Vaydusni cep

    Koliko se meni cini to bi mogao biti vazdusni cep koji zaustavi protok vode ka isparivacu.
    Cini mi se da je negdje napisano da isparivac mora biti nize smjesten od boce rashladnog sistema upravo zato da bi se i on dozracivao zajedno sa rashladnim sistemom.Provjeri da li je kako treba.

    Za svaki slucaj procesljaj diskusije i sacekaj odgovor nekog "starijeg", ja se a tvom mjestu ne bih bas pouzdao u mene
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • master
      CBC Član
      • 06.04.2006
      • 68
      • Nis

      #3
      Ja sam imao slican ili cak i isti problem,i kod mene je upravo bilo to sto je rekao "nijebitno"-vazdusni cep...ja sam to resio tako sto sam dok sipam rashladnu tecnost otvorio onaj ventil za ispustanje vazduha na crevu i sipao tecnost sve dok na ventilu ne potece tecnost bez onih vazdusnih mehurica,onda sam samo zavrnuo taj ventil i to je to...ne pouzdaj se mnogo ni u moj sud,posto nisam bas "strucan" ali me ni je to resilo problem ledjenja isparivaca...

      Comment

      • nenad79
        CBC Član
        • 03.05.2006
        • 46
        • C:\Srbija\Beograd\Rusanj

        #4
        evo novosti u mom obracunu sa isprarivacem
        pre pola sata sam zapao u neku omanju guzvu na vidikovcu i temperatura se na benzinu digla na skoro 100 stepeni...i kad sam parkirao kod maxi-ja da proverim da li je poceo da ledi isparivac vidim da je auto poceo da kuva...tj. da voda izbija na posudu...
        odmah mi je palo napamet da nije glava problem jer sam procitao u nekom od postova da je su to simptomi...
        otiso sam odmah kod drugara mehanicara i on mi je rekao da mi je crkla prva brzina na termo davacu ! reko mi je da nije glava jer bi se onda nabijala kompresija i neko debelo crevo ( koje ide u motor..ne znam tacan naziv) bi ocvrsnulo...reko mi je da zato sto ne radi ta prva brzina na termodavacu..da zato auto kuva na ~ 100 stepeni i stvara se vazdusni dzep koji ledi isparivac... cim smo upalili grejanje na 4 stepen..posle 20tak sekundi prestao je da kuva...
        ima li tu logike ili da odem i ispljujem drugara mehanicara i njegovou teoriju

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          definitivno nedostatak rashladne tecnosti. kako i zasto pronadji. posto ne postoji pokazivac da li je nivo na maksimumu, kreni polako jedno po jedno. uglavnom, nemas dovoljan protok rashladne tecnosti kroz isparivac. to je sve.
          kais, vodena pumpa, uvijeno crevo, chep, vazdusni chep, lose povezano, negde curi... dopisi dalje. ima puno uzroka za tu posledicu.
          ne mora da znaci da ako su ti oba creva vrela, voda prolazi kroz isparivac. ON je taj koji treba da je vreo, ne zaboravi.
          mislim da je dobra fora s ispustanjem i pravilo sa nivoom nizim od radijatora. u krajnjem, zatvori skroz radijator i na ta creva prevezi SAMO isparivac.

          srecno
          .

          Comment

          • master
            CBC Član
            • 06.04.2006
            • 68
            • Nis

            #6
            Originally posted by dekideki
            ne mora da znaci da ako su ti oba creva vrela, voda prolazi kroz isparivac.
            Tacno,ne mora da znaci,i kod mene su oba creva bila vrela a nije bilo protoka...

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Ukoliko nema protoka kroz isparivac, oba creva za dovod rashladne tecnosti NIKADA nece biti vrela.

              Moze da se desi da budu vruca na delu creva blizem T racvama sa kojih je uzeta rashladna tecnost, ali celom duzinom nikada. Ako nema protoka, nema ni grejanja kako creva, tako ni isparivaca, valjda je to makar jasno.

              @nenad79

              Sredi prvo termo davac, pa ispitaj stanje nanovo. Ako ti se u vise navrata desavalo, da dodje do kljucanja rashladne tecnosti, to moze biti relativno pogubno za glavu motora. Iskreno se nadam da ce posle zamene termo davaca sve biti u redu.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                sto veec rekose termo prekidac za aktivaciju elektro ventilatora je prvi korak.
                ali, mene nesto buni u toj prici, opisu dogadjaja.
                ako pretpostavimo da je tacno da motor prokuva na 100C i nastane parni cep a sto je moguca teorija vrlo je cudno da se pominje da je u sistemu rashladna tecnost...
                jer ona kljuca tek na 115C kada je skinut cep posude i sistem na atmosferskom pritisku a kada je sve ok i sistem pod natpritiskom antifriz bi trebao tek na oko 125 do 130C da prokljuca.

                ako kljuca tecnost koja nije voda na samo 100C nesto dodatno i ozbiljno nije u redu sa komplet sistemom.

                hladan isparivac je poseldica nepostojanja protoka tecnosti, jedino tecnost koja protice moze da donese/odnese odnosno da prenosi toplotnu energiju. ako miruje nema prenosa toplote. (prisetimo se kako funkcionise radijator u kuci kada se zatvori ventil i time spreci protok kroz njega).

                termostat nije uzrok kvara osim ako na njemu ili njegovom kucistu (kako je vec montiran) najsatje curenje sistema jer je probio dihtung ali to se obicno vidi po tragovima osusenog antifriza na povrsini.

                kada rashladna tecnost prokuva temepratura glave motora skace sa normalnih 250C na preko 400C sa unutrasnje strane posto vazdusni mehurici odnosno vazduh ne prenosi i ne odvodi toplotu.
                obicno je posledica havarija glave pa treba sto pre pronaci uzrok dok je sada jos hladno vreme.
                na leto, ne mislim ni da zamislim..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sasafilipovic
                  CBC Član
                  • 06.04.2005
                  • 56

                  #9
                  Video sam sličan slučaj na Asconi. Sve normalno samo ledi isparivač. uzrok je bila neispravna pumpa za vodu. Nije pravila dovoljan pritisak da progura vodu kroz isparivač. tip je to rešio tako što je stavio priključak iz isparivača bliže pumpi za vodu i isparivač nije više ledio.

                  The Toecutter, he knows who I am

                  Comment

                  • nenad79
                    CBC Član
                    • 03.05.2006
                    • 46
                    • C:\Srbija\Beograd\Rusanj

                    #10
                    jutros sam oterao auto u servis jer mi ovaj ortak (sto je konstatovao kvar na prvoj brzini termodavaca) nije bas...hmmm..iskusan
                    u servisu su ustanovili da termodavac radi..samo sto malo kasnije pali prvu brzinu...problem je ,kao sto je vecina vas sugerisala, u protoku tecnosti...
                    jutros sam primetio da se na providnom sudu za dolivanje tecnosti nalazi sloj...tj. talog kao nekog braon blata sa zrnima peska !??!?!
                    to je isplivalo nakon jucerasnjeg prokuvavanja...otkud blato u rashladnom sistemu ?
                    veceras me zvao majstor iz servisa i rekao da su skidali hladnjak i cistili ceo sistem koji je bio maltene skroz zapusen...i morali su da nose hladnjak na ciscenje sa nekom pushkom pod velikim pritiskom ?!
                    Izgleda da je zapusen hladnjak bio uzrok slaboj..tj..nikakvoj cirkulaciji vode...
                    Jedino se pitam odakle blato ,li kako da ga vec nazovem, u sistemu ?

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #11
                      Ne vjerujem da je bas blato, ali prljavstina jeste.
                      Ako kazu da je sistem bio jako zacepljen onda je se pri "prokuvavanju" stvorio pritisak koji je probio taj talog koji se sastoji vjerovatno od hrdje, kamenca i jos kojecega sto se uspije izdvojiti iz vode i antifriza tokom godina pri prilicno viskokim temperaturama koje vladaju u motoru.

                      Ili se taj talog npr. jednostavno negdje odlijepio (dosadilo mu da bude prilijepljen) od zidova rashladnog sistema i napravio zacepljenje.
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        odakle blato ,li kako da ga vec nazovem, u sistemu ?
                        korozija delvoa sistema, normalna pojava kod neodrzavanih auta.

                        u prevodu, auto verovatno nikada nije bio servisiran do sada sto se tice sistema hladjenja a redovno menjanje anifriza na 36 meseci ili 40.000km po uputstvu za odrzavanje auta nije izvrsavano.

                        ako je vec tako lose stanje sistema zateceno ja bih batalio pranje i zamajavanje oko toga sa hladnjakom- kupio bih novi i trajno resio problem i mirno cekao letnje uslove voznje.

                        i hladnjaci imaju konacan vek trajanja, preventivno menjanje antifriza (koji sadrze u sebi inhibitore korozije) povecavaju taj vek.
                        inace, antifriz vec posle oko 2 godine pocinje blago da bude kiselina i da nagriza sistem hladjenja (pospesuje koroziju) jer su se potrosili aditivi prekomerno.
                        pricam o klasicno glikol antifrizu (zeleni, plavi tj klasican tip).

                        treba proveriti i pumpu za vodu, sasvim je moguce i da je ona iznutra pojedena (peraja i kuciste) i ima povecani zazor i time manji protok od potrebnog pa je potrebna zamena.

                        fabrika daje tacnu meru (izmeri se sublerom) zazora i granicu koliko je max taj zazor. ako je veci zazor od propisanog pumpa mora da se menja (potrosena) iako jos ne curi posto ne vrsi funckiju kako je predvidjeno.

                        proveri stanje posotejecih delova rashladnog sistema i trazenu cenu popravke/ ciscenja.
                        moze da se desi da su novi delovi jeftinije resenje problema, a svakako trajnije.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • nenad79
                          CBC Član
                          • 03.05.2006
                          • 46
                          • C:\Srbija\Beograd\Rusanj

                          #13
                          nazalost auto sam kupio pre par meseci ... u globalu je bio u dobrom stanju ali smo odmah videli da nije bio odrzavan..
                          cim sam ga kupio morao sam odmah da menjam kaiseve,sve filtere, spaner, diskove i plocice,svecice i naravno ulje..sve je bilo istroseno
                          to zadovoljstvo me je kostalo 11 000 dinara.
                          sutra idem kod majstora da preuzmem kola pa cu da popricam malo sa njim oko pumpe..
                          inace za ciscenje celog rashladnog sistema i naravno testiranje istog..+ ciscenje nekog filtera koji je na pumpi..ili membrane..ne mogu da se setim sta je rekao ..cena svega je 2000 dinara...mislim da nije mnogo.
                          pod uslovom da sve bude OK..
                          jos jedno pitanje..da li se u Corsu ( motor x14sz) sipa onaj sinteticki antifriz i da li se on mesa sa vodom ili se sipa cist ?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            izvini, meni se prema opisu stanja sistema za hladjenja i ovog povelikog spiska stvari koje su odmah menjane cini da je auto imao jako tezak zivot, jedva u voznom stanju i daaaleko od dobroga.

                            srecom dosao je u prave ruke pa ces ga ti vec osposobiti polako da se povrati iz kome

                            ja kada racunam cenu popravka uvek se baziram na ceni za 5 godina eksploatacije tako da je meni recimo skupo da dam 2000 dinara za sanaciju kvara bez sustinski otklanjanja uzroka, pa tako jedno 4-5 puta ili vise dok konacno deo/sklop/ auto ne ispusti potpuno dusu.

                            radije u startu odvojim 5000 sto lici da je 2-3 puta skuplje i time samo jednom i trajno resim uzrok, time i problem koji se vise nikada ne pojavljuje.

                            uvek mi je bilo tesko da razumem stav da je Jugo jeftin za odrzavanje a ono mora svakih 5-10 dana da se izvrsi neka popravka da bi bas sve funkcionisalo apsolutno ispravno kako se i ocekuje na jednom autu.
                            barem je moje iskustvo sa Jugicima takvo, u roku od 4 godine sa 6 razlicitih komada ne pamtim da se dogodilo da se spoje 3 dana uzastopce a da nesto na nekom nije bilo pokvareno.
                            pri tome raspona starosti je bio od 2 dana do godinu i po dana.
                            cak i onaj kupljen direktno u fabrici, sa sve obimnim servisom je uspeo da se pokvari na putu od KG do BG. novi Jugo je jedva izdrzao 20tak (dvadesetak) km do prvog kvara i nevozljivog stanja.

                            zasto ovo pisem, nije jeftino sve sto tako izgleda na prvi pogled.

                            ne sumnjam da ce u tvojim rukama auto biti blizi fabrickom stanju.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #15
                              Sto brick voli da ubedachi choveka, to je chudo jedno... Polako, bre, covek samo sto je uzeo auto, ne ubijaj mu volju. Pritegnuce ga on, deo po deo, i ima da se voza, od meraka. A inache, ovo sto si rekao za yugo, sto posto se slazemo, iako ja nisam vozio juga. Ja volim da sednem u auto i da znam da treba da okrenem kljuc i da krenem, a ne da mu bajem u bob, koji deo blistavog srpskog inzenjeringa ce sledeci popustiti...
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              Working...
                              X