Jeep 4.0 LPG: ponekad nezgodan ler gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr_W
    CBC Član
    • 17.06.2005
    • 65
    • Beograd

    Jeep 4.0 LPG: ponekad nezgodan ler gas

    Dakle, imam nezgodan problem koji majstori koji su ugradili lpg ne znaju da reše, a i ja sam odustao od njih.. Pre nego što se odlučim da skinem to i eventualno ga ugradim negde drugde, pokušao bi da uradim neku dijagnostiku sa svoje strane.

    Ovako:

    Motor je 4.0L renix, tj 90 godište, ima na sebi dosta km (na brojaču 300k), na benzin radi savršeno, bez ikakvih problema, ali na ler gasu, na semaforu, kada sam u D(rajvu) (automatik) nekad dobijam efekat kao da vozim stari razdrndani dizel... znači čudno je to što je broj obrtaja standardan, ali motor kao da ima premalo snage.

    Evo šta sam do sada promenio, uradio, probao.

    filter za vazduh je nov (iako savijen od detonacija (usled ranijih problema) ).
    svećice su nove (NGK 7373)
    kablovi su novi (ACDelco)
    tečnosti za hlađenje (tj grejanje) ima dovoljno, i cirkuliše korektno kroz isparivač.
    vakumski sistem sam pokušavao da proverim špricanjem wd40 oko kritičnih mesta, i nisam našao nikakav problem.
    usisnu granu sam očistio, sada je kao hirurški instrument čista.
    IAC, tj step motor za ler vazduh sam očistio,
    TPS, tj senzor za poziciju leptira sam proverio i podesio prema servisnim putstvima.
    O2 senzor, tj lambdu sam prvo promenio za univerzalnu, što se pokazalo kao jako loša ideja, jer po svemu sudeći (informacijama sa neta), renix motori koriste malo drugačije sonde, i to se sve negativno odrazilo i na rad motora na benzin, i na plin.. tako da sam vratio stari O2.

    Očajan ler se javlja na svim temperaturama motora (i hladan i topao), osim neposredno nakon paljenja - čim ga upalim, radi odlično par minuta, a nakon toga po slučajnom izboru ili nastavi da radi dobro, ili pređe u "dizel" mod.

    Isto tako ne zavisi ni od spoljašnje temperature niti od vlažnosti vazduha. Pritisak ulja takođe ne igra nikakvu ulogu.

    LPG sistem je u "kompjuterski" štelovan nebrojeno mnogo puta, štelovan je i ručno, zamenjen mu je i ECU, i isparivač i lambda kontrola. Ništa od toga nije dovelo do promene (na bolje). U servis ću sledeći put ići samo kad se odlučim da mi ga skidaju.

    E da, uređaj je Landi. ne znam koja oznaka, ali ako je to bitno mogu lako da pogledam-proverim.

    Potrošnja gasa je očekivana, za nijansu veća od benzina, što mi celokupnu ekonomiju stvari svodi na relativno pozitivnu stranu.. naravno samo ako rešim ovaj problem koji čak i meni (a ja ne da nisam stručnjak za motore, nego me te stvari nisu ni zanimale.. ali common sense ipak imam) govori da ovakvo ponašanje motora nije uopšte zdravo.

    Za sada ne bi odustajao kompletno ni od LPG, a ni od ovog auta

    Ako neko ima neki savet, koji se ne svodi na skini uredjaj, ugradi gas tamo-i-tamo, bio bi vrlo zahvalan ako bi mi to pomoglo da resim ovaj problem..

    Btw, mislim da nema potrebe da navodim u kom sam servisu ugradjivao lpg, ali ako postoji ovde neka crna lista, ja ću ih rado dodati.. jer nije samo to sto meni ler gas ne radi kako treba, nego su ti ljudi krajnje neprofesionalni i neinformisani.. ali to je već neka druga priča.
    MUD IS ALL WE NEED
    http://www.srbija4x4.com
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Koliki je broj obrtaja na benzinu u leru i kad je u brzini a zakočen? Isto pitanje za gas.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • mr_W
      CBC Član
      • 17.06.2005
      • 65
      • Beograd

      #3
      Tačan broj obrtaja ne bi mogao da odredim, jer je skala vrlo grubo podeljena u tom opsegu. Ali opšta zapažanja su mi da nema neke značajne razlike izmedju količine obrtaja na lpg i benzin, znači oko 700-800 na ler gasu.

      A kad je zakočen, broj obrtaja padne za recimo 200. Sve je to vrlo grubo određeno, znam.. ali interesantno je da čak i ako se poveća broj obrtaja minimalno (jako laganim pritiskanjem papučice gasa), na lpgu se i dalje primećuje grub rad motora.

      I još par stvari koje su mi pale na pamet dok sam čitao ostale postove ovde po forumu.

      1. da li je moguće da pošto mi je sada filter vazduha iskrivljen, ne dihtuje dobro i ne stvara dovoljan vakuum, pa da zbog toga loše leruje ponekad ?
      2. da li zazor na svećicama, koji je fabrički 0.8mm ima uticaja na to ?
      MUD IS ALL WE NEED
      http://www.srbija4x4.com

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        600 obrtaja je malo da bi dobro radio na gasu za taj motor, otprilike kritična tačka. Treba ga naštelovati da radi dobro kad je u brzini i zakočen.
        Filter sigurno smeta što je iskrivljen jer je to skoro kao i da ga nema ako pored njega prolazi vazduh.
        Svećice su na nekoj granici, neće mnogo smetati za benzin ako ih smanjiš na 0.7 pa vidiš da li je uticalo.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • mr_W
          CBC Član
          • 17.06.2005
          • 65
          • Beograd

          #5
          Ok. Menjam filter pod hitno, ako ne vec sutra.. A i svecice valjda nece biti problem.

          Ali sam danas primetio jos jednu stvar, koja mi se manje svidja, a vezana za vakuum sistem. To je da mi se ler gas menja kako pritiskam kocnicu, i naizgled bolje radi (i ima vise rpm) dok je pritiskam (tj 'pumpam').. a to bi na mom autu znacilo da brake booster (srpski?) pusta negde vakum i da bi ga valjalo menjati, jer je pred crkavanjem. Bas me to saznanje obradovalo..

          Hvala na savetima, sutra javljam kako se ponasa.

          Nego, probacu i bez brake boostera, tj da zapusim taj dovod.. (ne da vozim bez boostera, nego samo parkiran ))
          MUD IS ALL WE NEED
          http://www.srbija4x4.com

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Pumpanje kočnice izaziva suprotan efekat, treba lošije da radi a ne bolje. Treba proveriti i onaj nepovratni ventil na crevu do serva ali ako probaš bez creva videćeš razliku i sam...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • mr_W
              CBC Član
              • 17.06.2005
              • 65
              • Beograd

              #7
              Promenio sam filter danas. Stari je bio iskrivljen, a ujedno i lose postavljen, jer je plasticno kuciste blago razvaljeno

              Sad je novi filter dosta lepo legao, ali i dalje imam osecaj da postoji sansa da se fals vazduh provlaci, tako da mi sleduje popravka kucista..

              Nego, sa novim filterom zaista radi bolje, tj motor radi stabilno veci deo vremena, mada se i dalje desava da ponekad ima nestabilan i grub ler gas. E sad, meni se cini da to ima veze sa tim sto obrtaji padnu na oko 500, jer ako tada malo korigujem gas (papucicom), na vec 600-700 vraca u normalu.

              Vakuum nisam stigao da proverim, jer je vremena bilo malo, motor vruc, a hteo sam i da promenim zazor na svecicama sa 0.9mm (toliko sam izmerio) na 0.7mm .. nakon te intervencije nisam primetio bas nikakve promene (ali ni ranije nisam imao problema sa detonacijama od kako su svecice i kablovi zamenjeni). Nadam da to nece negativno uticati na dalji rad motora (potrosnju goriva ??).
              MUD IS ALL WE NEED
              http://www.srbija4x4.com

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Sredi kućište do kraja da ne vuče nigde falš vazduh i onda verovatno treba neko štelovanje smeše pa bi to bilo uredu izgleda. Ako radi na 500 obrtaja do je dobro jer je to za gas jako malo.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • mr_W
                  CBC Član
                  • 17.06.2005
                  • 65
                  • Beograd

                  #9
                  Učvrstio sam kućište sad tako da dobro dihtuje, i popravio i klapne (da dobro zatvaraju)... probao sam sa zapušenim crevom od brake boostera - motor radi bez ikakve razlike u odnosu na stanje sa vakuumom priključenim na booster... što možda čak i znači da je booster ipak ok ?

                  E sad.. i dalje imam ponekad, doduše prilično ređe taj nestabilan ler.. Daću još jednu šansu ovima iz gas servisa da našteluju "kompjuterski", pa šta bude..

                  Ne znam šta bi još moglo biti.. Osim tog zaista malo čudnog efekta da se rpm i dalje povećava kad pumpam kočnicu Ali to se i onako dešava i prilikom rada na benzin, tako da ne verujem da je vezano za plin.

                  I da.. pokušavao sam malo da vrtim onaj šraf koji izgleda kao da je za podešavanje, na isparivaču, ali nije imalo nikakvog efekta, pa sam ga vratio u originalni položaj.. da li je to normalno ponašanje ?!
                  MUD IS ALL WE NEED
                  http://www.srbija4x4.com

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Nije normalno, ne znam koji šraf si vrteo ( može da ima dva) ali svaki donosi promenu kad se pomera, na bolje ili na gore. Potrebgno je iskustvo za odnos oba šrafa tak oda ti to ne bih objašnjavao. Sad kad si pozapušavao sve rupe daj šansu majstorima da probaju bolje da podese, imaće lakši posao.
                    Izostanak promene (koju primetiš) kad okrećeš šraf na isparivaču, ukazuje na višak goriva u glavnom vodu do miksera pa ne dolazi do promene jer je štelovanje na isparivaču u maloj količini.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    Working...
                    X