Dakle, imam nezgodan problem koji majstori koji su ugradili lpg ne znaju da reše, a i ja sam odustao od njih.. Pre nego što se odlučim da skinem to i eventualno ga ugradim negde drugde, pokušao bi da uradim neku dijagnostiku sa svoje strane.
Ovako:
Motor je 4.0L renix, tj 90 godište, ima na sebi dosta km (na brojaču 300k), na benzin radi savršeno, bez ikakvih problema, ali na ler gasu, na semaforu, kada sam u D(rajvu) (automatik) nekad dobijam efekat kao da vozim stari razdrndani dizel... znači čudno je to što je broj obrtaja standardan, ali motor kao da ima premalo snage.
Evo šta sam do sada promenio, uradio, probao.
filter za vazduh je nov (iako savijen od detonacija (usled ranijih problema) ).
svećice su nove (NGK 7373)
kablovi su novi (ACDelco)
tečnosti za hlađenje (tj grejanje) ima dovoljno, i cirkuliše korektno kroz isparivač.
vakumski sistem sam pokušavao da proverim špricanjem wd40 oko kritičnih mesta, i nisam našao nikakav problem.
usisnu granu sam očistio, sada je kao hirurški instrument čista.
IAC, tj step motor za ler vazduh sam očistio,
TPS, tj senzor za poziciju leptira sam proverio i podesio prema servisnim putstvima.
O2 senzor, tj lambdu sam prvo promenio za univerzalnu, što se pokazalo kao jako loša ideja, jer po svemu sudeći (informacijama sa neta), renix motori koriste malo drugačije sonde, i to se sve negativno odrazilo i na rad motora na benzin, i na plin.. tako da sam vratio stari O2.
Očajan ler se javlja na svim temperaturama motora (i hladan i topao), osim neposredno nakon paljenja - čim ga upalim, radi odlično par minuta, a nakon toga po slučajnom izboru ili nastavi da radi dobro, ili pređe u "dizel" mod.
Isto tako ne zavisi ni od spoljašnje temperature niti od vlažnosti vazduha. Pritisak ulja takođe ne igra nikakvu ulogu.
LPG sistem je u "kompjuterski" štelovan nebrojeno mnogo puta, štelovan je i ručno, zamenjen mu je i ECU, i isparivač i lambda kontrola. Ništa od toga nije dovelo do promene (na bolje). U servis ću sledeći put ići samo kad se odlučim da mi ga skidaju.
E da, uređaj je Landi. ne znam koja oznaka, ali ako je to bitno mogu lako da pogledam-proverim.
Potrošnja gasa je očekivana, za nijansu veća od benzina, što mi celokupnu ekonomiju stvari svodi na relativno pozitivnu stranu.. naravno samo ako rešim ovaj problem koji čak i meni (a ja ne da nisam stručnjak za motore, nego me te stvari nisu ni zanimale.. ali common sense ipak imam) govori da ovakvo ponašanje motora nije uopšte zdravo.
Za sada ne bi odustajao kompletno ni od LPG, a ni od ovog auta
Ako neko ima neki savet, koji se ne svodi na skini uredjaj, ugradi gas tamo-i-tamo, bio bi vrlo zahvalan ako bi mi to pomoglo da resim ovaj problem..
Btw, mislim da nema potrebe da navodim u kom sam servisu ugradjivao lpg, ali ako postoji ovde neka crna lista, ja ću ih rado dodati.. jer nije samo to sto meni ler gas ne radi kako treba, nego su ti ljudi krajnje neprofesionalni i neinformisani.. ali to je već neka druga priča.
Ovako:
Motor je 4.0L renix, tj 90 godište, ima na sebi dosta km (na brojaču 300k), na benzin radi savršeno, bez ikakvih problema, ali na ler gasu, na semaforu, kada sam u D(rajvu) (automatik) nekad dobijam efekat kao da vozim stari razdrndani dizel... znači čudno je to što je broj obrtaja standardan, ali motor kao da ima premalo snage.
Evo šta sam do sada promenio, uradio, probao.
filter za vazduh je nov (iako savijen od detonacija (usled ranijih problema) ).
svećice su nove (NGK 7373)
kablovi su novi (ACDelco)
tečnosti za hlađenje (tj grejanje) ima dovoljno, i cirkuliše korektno kroz isparivač.
vakumski sistem sam pokušavao da proverim špricanjem wd40 oko kritičnih mesta, i nisam našao nikakav problem.
usisnu granu sam očistio, sada je kao hirurški instrument čista.
IAC, tj step motor za ler vazduh sam očistio,
TPS, tj senzor za poziciju leptira sam proverio i podesio prema servisnim putstvima.
O2 senzor, tj lambdu sam prvo promenio za univerzalnu, što se pokazalo kao jako loša ideja, jer po svemu sudeći (informacijama sa neta), renix motori koriste malo drugačije sonde, i to se sve negativno odrazilo i na rad motora na benzin, i na plin.. tako da sam vratio stari O2.
Očajan ler se javlja na svim temperaturama motora (i hladan i topao), osim neposredno nakon paljenja - čim ga upalim, radi odlično par minuta, a nakon toga po slučajnom izboru ili nastavi da radi dobro, ili pređe u "dizel" mod.
Isto tako ne zavisi ni od spoljašnje temperature niti od vlažnosti vazduha. Pritisak ulja takođe ne igra nikakvu ulogu.
LPG sistem je u "kompjuterski" štelovan nebrojeno mnogo puta, štelovan je i ručno, zamenjen mu je i ECU, i isparivač i lambda kontrola. Ništa od toga nije dovelo do promene (na bolje). U servis ću sledeći put ići samo kad se odlučim da mi ga skidaju.
E da, uređaj je Landi. ne znam koja oznaka, ali ako je to bitno mogu lako da pogledam-proverim.
Potrošnja gasa je očekivana, za nijansu veća od benzina, što mi celokupnu ekonomiju stvari svodi na relativno pozitivnu stranu.. naravno samo ako rešim ovaj problem koji čak i meni (a ja ne da nisam stručnjak za motore, nego me te stvari nisu ni zanimale.. ali common sense ipak imam) govori da ovakvo ponašanje motora nije uopšte zdravo.
Za sada ne bi odustajao kompletno ni od LPG, a ni od ovog auta

Ako neko ima neki savet, koji se ne svodi na skini uredjaj, ugradi gas tamo-i-tamo, bio bi vrlo zahvalan ako bi mi to pomoglo da resim ovaj problem..
Btw, mislim da nema potrebe da navodim u kom sam servisu ugradjivao lpg, ali ako postoji ovde neka crna lista, ja ću ih rado dodati.. jer nije samo to sto meni ler gas ne radi kako treba, nego su ti ljudi krajnje neprofesionalni i neinformisani.. ali to je već neka druga priča.
Comment