Nista opasno (zasad), al' nervira...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    Nista opasno (zasad), al' nervira...

    Kako vidim da nisam dobio vise meritornih misljenja ( @Heinz tebe izuzimam...) u drugoj temi, otvaram solo-nastavak ovdje...


    Auto je Skoda Felicia 1.3LX, karburator, 76.000 km... BRC je kompletan sistem (sa mjesacem na karburatoru), osim STAKO toro-boce... Ugradjen prije cca. godinu dana, ili malo manje... U medjuvremenu, na 10.000 od ugradnje plina, ociscen filter gasa ( ustvari malo plasticno sito...), i to je bilo prije cca. 3.500 km...

    Najbolje podesavanje smjese su u servisu napravili od "trece srece", cim su kupili lambda-sondu za vanjsku montazu na otvor auspuha ( prije toga je "odokativnim" stelovanjem jednom bila prebogata smjesa, a drugi put presiromasna...)... Nastelovana je da na 3.000 o/min. bude optimalna ( po LED diodi na uredjaju)... Ispod je bogatija, preko siromasnija, ako sam ja dobro shvatio...?

    U zadnjih mjesec-dva, primijetio sam da mi se ler-gas na plinu, kod zagrijanog motora, spusti toliko da pocne da se pali lampica za punjenje akumulatora na tabli... Znaci na granici gasenja... Uvijek palim na benzin (osim kad zaboravim, ali to je rijetko), i na benzinu je u svim rezimima ler-gas stabilno iznad granice gasenja, tj. na oko 800-850 o/min. Na plinu pada i do 400-500 o/min. ali samo kod zagrijanog motora (pretpostavljam da je kod hladnog saug zasluzan za vise obrtaje)... Tako da se pomazem tehnikom prsti-peta u svakodnevnoj voznji, ali pocinje da me nervira... Jos kada ubjedjujem zenu da i ona vozi na plin, a prsti-peta joj nisu ni na kraj pameti, rizikujem corbu od jezika...

    E sad, nista od podesavanja nisam dirao od posjete servisu, jedino je moguce da je zracni filter zreo ili blizu zrelosti za zamjenu, jer koliko me pamcenje sluzi, uskoro ce biti 10.000 km na ovome... Cini mi se i da mi je potrosnja plina porasla za 1-2 litra u zadnje vrijeme...

    Da li solo zracni filter u pred-zacepljenom stanju moze toliko uticati na to ?

    Jos sam primijetio da kada npr. stojim na semaforu, i "napumpam" kocnicu 3-4 puta, makar i njezno, obrtaji "skoce" na propisanih 800-850 o/min. u trajanju od par sekundi...?

    Kako da istjeram gremline ? Moze li se nekim sarafom na isparivacu to malo "podici", jer ne bih da diram saraf na crijevu za smjesu, koji mi daje najbolji (dosad) odnos performansi i potrosnje ? Ako treba i slikacu instalaciju i isparivac da mi zaokruzite sta treba da okrenem...

    Unaprijed hvala...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Prljav filter znatno utiče na rad plina, već i vrapci znaju... Promeni filter, ako se ne popravi, ima na isparivaču šraf za ler, treba ga malo odvrnuti ili zavrnuti...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Dren
      CBC Senator XXL
      • 24.08.2005
      • 1068
      • Sarajevo

      #3
      Promjenim, pa cemo dalje ako se ne rijesi...

      Hvala

      Comment

      • Dren
        CBC Senator XXL
        • 24.08.2005
        • 1068
        • Sarajevo

        #4
        Promijenjen zracni filter, i druga prica... Sve je opet OK... Dobio sam i na vlastitoj kozi provjeren odgovor na moje gornje pitanje:

        Zracni filter (zacepljen) i sam moze znatno uticati na rad motora na plinu...!!!

        Dora, hvala...

        Jos jedno podpitanje... Ima li potrebe da malo pokusam sarafom za ler na isparivacu podici obrtaje na stand-gasu, jer su jos uvijek blago nizi nego na benzinu...? Mislim nije kriticno, vratili su se kod zagrijanog motora na nekih 700 o/min. sto nije na granici paljenja lampice, ali se malo po zvuku rada motora osjeti da mu koji obrtaj vise ne bi falio...?

        Da pokusamo ? Ja uslikam i ovdje stavim, a vi mi nacrtate sta da okrecem i koliko...?

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ne moraš slikati, na isparivaču postoji samo jedan šraf koji se odrvće i zavrće rukom. Pokreni ga i ostavi tamo gde ima najveći broj obrtaja. Podrazumeva se skroz u grejan motor.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            BRC je kompletan sistem

            Ne moraš slikati, na isparivaču postoji samo jedan šraf koji se odrvće i zavrće rukom.
            Kod BRC isparivaca ler se steluje inbus kljucem 4, a sraf koji se steluje rukom, je ekvivalent mesinganom srafu kod Lovato isparivaca, sa gornje strane. Znaci taj sto se steluje rukom ne diraj, bas mnogo.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • nesaj
              CBC Član
              • 09.06.2006
              • 30
              • Topola, Šumadija, centar sveta !

              #7
              Ja pratim ovu temu *kolko vidim ovo sa filterom za vazduh važi i kod mene, znači menjam ga što pre, hvala Dora*, e sad, mene zanima, ako je taj inbus 4 ler, šta je onda ovaj što se rukom može pomerati (pošto se ne razumem oko Lovato uređaja koje je IvanT spomenuo) =]

              =]

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                To je bajpas koji zaobilazi membranu i pušta konstantno odredjenu količinu gasa čim je ventil uključen. Količina se odredjuje tim šrafom. Čemu služi, duga priča

                Onda moja ispravka, BRC imaoci, drntajte taj imbus
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Aladin
                  CBC Senator
                  • 17.08.2005
                  • 223
                  • Beograd

                  #9
                  Drndao taj imbus sraf... Posto sam imao problema sa ler gasom na mom BRC-u jedno vreme je pomagalo okretanje onog srafa sto ide rukom. E, kad sam ga zavrnuo do kraja a obrtaji i dalje bili niski malo sam se igrao sa imbusom pa onda opet doterao onim prvim srafom...
                  Iz nekoliko pokusaja sam sredio ler gas da stoji na stalnih 900 o/m
                  Cuk, cuk, cuk... da kucnem u drvo, vec duze vreme mi ne menja ler gas. Ipak, imbus cetvorka stoji u kaseti.... Sta zna BRC sta je 900 kila...
                  Ko prvi devojci - sam u nju upada!

                  Comment

                  Working...
                  X