Originally posted by Dora
Lada, ler gas i secenje usisnika vazduha
Collapse
X
-
Zadnja dva dana sam čitao postove o svjećicama, pa sam odlučio smanjiti zazor. Stavio sam NGK iridium prije nekih 25000. Originalni zazor im je bio 1,1 a ja sam izmjerio 1,15 kada sam ih izvadio. U Ladinoj dokumentaciji piše da zazor treba biti između 1 i 1,13. Smanjio sam zazor na 0,8 i čini mi se da se ponaša puno bolje. Nestale su neke čudne vibracije koje su se pojavile u leru (one su nestale i sa drugim svjećicama koje sam isprobao), a auto mi se čini malo startniji nego ranije. Definitivno se ponaša bolje pri malom broju obrtaja u većoj brzini, jer je ranije u takvom režimu znao trzati, a sada se to više ne javlja (doduše vozim ga tek jedan dan s modificiranim svjećicama).
U utorak ga vozim u servis da pogledaju da li se može nešto napraviti sa propadanjem obrtaja u leru.
Comment
-
-
ne znam da li zazor na iridijumskim može da se smanjuje a da se ne upropaste kakakteristike sve?ice...
ali za klasi?ne ako na ladama sa dir ubrizgavanjem koristite manji zazor od propisanog riskirate kvar modula paljenja(ne piše džabe u uputstvu da je najstrožije zabranjeno proveravati rad motora sa skidanjem kabla sve?ice u radu) injektorke imaju bobinu pove?ane voltaže i sa samoregulacijom (prilagodjavaju se sve?ici) pa su pregorevanja elektronike usled ne poštovanja gornjeg pravila ?esta...
Comment
-
-
Na nekoliko mjesta na Internetu sam nasao preporuku za smanjenje zazora. Evo ovdje za ngk:
Cak, ako se pogleda onaj dijagram ovisnosti probojnog napona o zazoru, vidi se da je probojni napon na plinu uz zazor 0,8 veci od probojnog napona na benzinu uz zazor 1,2.
Istina neki pisu da ne treba nista mijenjati. Ali meni se auto puno bolje ponasa otkako sam smanjio zazor. Bez smanjenja zazora mi se, u zadnje vrijeme, poceo javljati check engine sa greskom missfire detected
E sada, zasto bi elektronika riknula ako sam smanjio maksimalni napon koji se javlja u sustavu?
Comment
-
-
Moze se komotno smanjiti zazor i za 0.20mm od standardnog za benzin.
Sto se tice pregaranja modula za paljenje to se upravo desava kad iskra NE PRESKOCI a to se desava zato sto je zazor preveliki a ne premali.
Povecan zazor ima svoje druge dobre osobine ali to samo ako uslovi zadovoljavaju.
Pisali smo vec opsirno o tome nego ne citate forum.
Comment
-
-
Originally posted by dranixMoze se komotno smanjiti zazor i za 0.20mm od standardnog za benzin.
Sto se tice pregaranja modula za paljenje to se upravo desava kad iskra NE PRESKOCI a to se desava zato sto je zazor preveliki a ne premali.
Povecan zazor ima svoje druge dobre osobine ali to samo ako uslovi zadovoljavaju.
Pisali smo vec opsirno o tome nego ne citate forum.
Comment
-
-
pazi sad ja sam na euro 3 motoru odmah po kupovini zamenio set sve?ica (stavio ngk sa 0.8 zazorom) automobil je lepo išao na plin ali na bezinu sam imao upravo neujadna?en rad. eksperimentalno sam stavio ngk vline 1.1 i posle pola sata vožnje automobil je dobio nogmalan ler..
otad sam prešao 30 000 (tri servisna intervala) i sve je u redu. tako da je sasvim ok ostaviti zazor u fabri?kim normama,ja bih recimo kod misfaeringa obratio pažnju i na vn kablove...
Comment
-
-
Ja ga vozim sa tvornickim zazorom od pocetka i nikada nisam imao nikakvih problema sa benzinom. Sa plinom je znao nekada trznuti kod naglih ubrzavanja. U zadnje vrijeme je na plinu postao nemiran u leru. Vodio sam ga i u servis za plin na stelanje i ciscenje i to je pomoglo. Sada kad sam smanjio zazor trzanje pri ubrzavanjau i nemiran rad u leru su nestali. Nista drugo nisam mijenjao tako da je vjerojatno to pomoglo. Kablove sam promijenio prije nekih mjesec dana kada se poceo javljati "check engine". Inace sa tim svjecicama sam provezao 25000 sa zazorom 1,1 (prosirio se na 1.15 vremenom) i nije bilo problema do skora (sa lerom, trzanje se javlja od pocetka). Sada cu malo voziti ovako pa cu vidjeti kako ce se ponasati. Inace i sa zazorom 0,8 na benzin u leru radi savrseno mirno, tako da trenutno ne vidim neke nedostatke ove modifikacije. Ako se sta pogorsa probat cu nesto novo.
Comment
-
-
Ukratko. Svecicu posmatrajte kao potrosac a bobinu kao izvor energije.
Za citav sistem paljenja je zdravo da nikada ne dolazi do toga da ne preskoci iskra. U protivnom moze da rikne bobina, da krenu da probijaju kablovi ili da napon probije negde dalje. Kad izostane iskra napon u sistemu je znatno visi nego kad redovno okida za sta je sve normalno i predvidjeno.
Miran rad na leru pod uslovom da je zazor dobar najvise zavisi od izbora odgovarajuce temperaturne vrednosti svecice. Toplija svecica nacelno radi stabilnije na leru a hladnija je bolja za visoku turazu ali posto je to nemoguce uzima se ili ista vrednost kao za benzin ili eventualno za stepen hladnija ako se auto vozi pretezno po autoputu na gas a posebno ako se vozi zesce.
Normalno niko ne preporucuje za obicne motore skupe svecice od egzoticnih materijala ali se ponekad takav izbor veoma isplati. Nema potrebe da se skidaju i kontrolisu zbog njih samih jako dugo (reda 80-100k) moze se staviti veci zazor bez rizika, itd.
Comment
-
-
[/quote] Inace sa tim svjecicama sam provezao 25000 sa zazorom 1,1 (prosirio se na 1.15 vremenom) .[/quote]
fabricki zazor je od 1.1 do 1,13malo si preterao bez obzira na iridijum...
nisam rekao da ja ngk bpr6 es v-line menjam redovno na 10 000,
ni ngk nije što je nekad bio...
Comment
-
-
Imam dodatno pitanje. U zadnje vrijeme imam problem sa "Missfire detected", dakle dolazi do preskakanja paljenja. Uz sve ove promjene (kablovi, svjecice, korekcije na plinskom uredjaju) to se jos uvijek javlja, ali nesto rjedje, mozda jednom u 5-7 dana. Da li uzrok tome moze biti neki problem sa plinskim uredjajem ili problem treba traziti iskljucivo u sustavu paljenja automobila (dakle jos mi jedino ostaje bobina)?
Comment
-
-
Da li se siromasna smjesa moze otkriti na kompjuteru? Bio mi je vec dva puta kod servisera za plin od nove godine. Ako se moze otkriti kompjuterom, pretpostavljam da bi to vidjeli, jer su ga prikljucivali na kompjuter.
Modul za paljenje (da li je to onaj dio koji proizvodi visoki napon?) nije mijenjan. Zato i pitam jer nije bas jeftin, pa da znam da li mi se isplati.
Comment
-
-
Može se otkriti ali zahteva znanje dijagnosti?ara koje se ogleda u uklju?i lambda sondu ili fuel trim trenutni ili zbirni...Ali nauka je to...
Mana je što Ladu bole uvo za OBD2 standard pa tera svoj i treba tester baš za Ladu...
Iz mog iskustva u ovlaš?enim Ladinim servisima od dijagnostike možeš da dobiješ samo polne bolesti iliti narodno picajzle, ostalo jok...
Zaboravih, modul paljenja se lako ispituje osciloskopom i ne menja se napamet...
Comment
-
Comment