Problem za Doru i Ivana
Dakle ljudi ovako stoje stvari
motor 1.4monopoint Boshov system za ubrizgavanje
isparivac BRC
bez emulatora
prekidac u kabini sa tri polozaja
polozaj 1 start na benzin-posle 2000 o/min prelaz na plin
polozaj 2 start direktno na plin
polozaj 3 samo benzin
Problem nastaje posle par km voznje na plinu,motor nece na benzin.Upali on,ali ko da radi na 3 klipa,jedva se i odaziva na papucicu gasa.
Nabedjene plinadzije se hvataju za glavu a toboze toliko su citroena odradili kojima nije potreban emulator,samo eto moj je nesto specifican pa nece da radi,a emulatora nemaju i da ja navratim za neki dan.Još 20-25 evrića i rešen problem kažu oni.
Ono sto ja u medjuvremenu treba da radim to je da svaki put kada hocu voznju na benzin treba prvo da otkacim klemu sa akumulatora,sacekam 10-20sec da se kompjuter izresetuje i startujem na benzin.
Priznacete idu sve hladniji dani.Sa ovim jutarnjim temperaturama 5-10 nije problem start na plinu,vise strahujem za zivot membrane u isparivacu.
Iz svega sto sam procitao na forumima definitivno trebam emulator,samo hoce li komp. i dalje da brlja?Navodno po recima jednog majstora koji je imao slucaj sa citroenom i pored emulatora komp. i dalje prijavljuje gresku pa je jedini spas lambda kontroler.(180 evrića sa ugradnjom.Sta kazete-mnogo?)
Pitam ja sada prvenstveno Doru i Ivana (i ostale clanove,naravno)jeste li imali slucaj ugradnje u citroena?
Jesu li toliko zaguljeni sto se tice te elektronike?
Zar je moguce i dalje prijavljivanje grešaka i pored emulatora ?
Iz svega sto sam procitao i koliko ukapirao lambda kontrola ce mi dati samo nižu potrošnju i bolje performanse.Džaba mi emulator ako cu i dalje svako jutro otkačinjati klemu.
Mada sam uveren da ce emulator da odradi svoje,osim ako su ti citroeni toliko zaguljeni?
Potrošnja 8.5 otvoreno 11.5 grad sa povremenim kliktanjima motora na uzbrdici i na jedvite jade do 110-120 u petoj.
Odvrtanjem šrafa za 1/4kruga kliktanja gotovo da i nema ali je potrošnja u gradu skočila na celih 15l gasa.Sada ima snage i u petoj,ali priznaćete za nepunih 1400 kubika mnogo plina.
Ljudi šta predlažete?
Ono sto ja u medjuvremenu treba da radim to je da svaki put kada hocu voznju na benzin treba prvo da otkacim klemu sa akumulatora,sacekam 10-20sec da se kompjuter izresetuje i startujem na benzin.
Eto reeeseeenja! Znaci treba ugraditi rele koji radi reset ECUa. Potrebno za svaki Bosh mono sistem, stavio mu emulator, lambda kontrolu ili tri vracare ispod haube.
P.S. Odgovor si dobio, a nisi se predstavio u temi predvidjenoj za to.
Gledaj, da se predstavis i nastavis da "boravis" na forumu, a ne da resis problem i nema te vise, inace sledeci put nema pomoci. OK?
Dobije čovek sifilis i oće da mu odfikare onu stvar, to mu je jedini spas.
Ide on tako svetom i traži doktora da ga spase, gde god pita amputacija i tačka. U gluvo doba noći sazna za jednog indijanskog vrača koji leči sve.
Ode do njega i pokaže problem. Ovaj gleda i mudruje, pa mudruje i gleda i na kraju reče zaključak.
Beli vrač pojma nemati, to ne treba seći, (čovek se ozari, konačno spas...) to samo otpasti....
Vrač kod kojeg si išao pojma nemati....
Pročitaj poruku u sredini strane a odštampaj i njemu (vraču) da čita.
Dora,Ivane
sad razmatram šemu,a vi ispravite ako šta pogrešim
Sistem sa lambda kontrolerom bez emulatora
Prekidač u kabini sa indikacijom količine plina u boci
Start motora uvek na benzin
Signal se uzima sa bobine-na podešenom broju obrtaja uključuju se ventil na prečistaču plina i ventil na isparivaču-istovremeno relej prekida napajanje benzinskog injektora.
Ovo zaboravih-prvi kontakt kjuča startuje relej i prekida vezu tako da ECU nije u stanju da memoriše ?grešku? odnosno vidi prekidanje injektora.
Signal sa postojeće lambda sonde i signal sa TPSa(položaj otvorenosti leptira za gas) obradjuje LOV?ECO? i uz pomoć STEPmotorčića reguliše količinu plina koja ulazi u motor.
Signal sa lambde bi trebalo da se podesi na 1Hz
Ne mogu samo da prokljuvim ulogu NTCa sa šeme-da on ne meri možda temperaturu u****nog vazduha ili možda će na osnovu temerature motora odrediti momenat prelaska sa benzina na plin i treće: u sprezi sa TPS i LAMBDOM a u zavisnosti od temp.motora ili vazduha preko LOV?ECO?,zajedno sa regulišu količinu plina.
Jesam li ljudi ja ovu šemu protumačio kako treba ili lupam u prazno????
Ono što ću morati to je:
? da promenim prekidač u kabini
? dodam relej za reset memorije ECUa
? eventualno promenim relej za prekid injektora(mada je ovaj postojeći od 30A)
? izbacim postojeći i stavim originalni mikser
? i naravno LOV?ECO? sa stepom
? put se podrazumeva do Dore ili Ivana jer ovde u okolini(Bor-Zaječar-Negotin)ne znam ko bi to znao da odradi(bar nisam čuo)
? ne bih ponovo do ?vrača?-bojim se neće znati šta mu donosim na čitanje
Koliko bi ta intervencija mogla koštati i znate li koji sajt gde se može videti mikser za ovoga citroena?
Pozdrav ljudi!!!
Ne mogu samo da prokljuvim ulogu NTCa sa šeme-da on ne meri možda temperaturu u****nog vazduha ili možda će na osnovu temerature motora odrediti momenat prelaska sa benzina na plin
Rastumacio si odlicno, a NTC senzor meri temperaturu isparivaca(tj. rashladne tecnosti koja prolazi kroz isparivac), da bi na odredjenoj "dozvolio" motoru da predje na gas.
Rastumacio si odlicno, a NTC senzor meri temperaturu isparivaca(tj. rashladne tecnosti koja prolazi kroz isparivac), da bi na odredjenoj "dozvolio" motoru da predje na gas.
TO BI IVANE ZNACILO DA MESTO NTCa MOZE BITI PRAKTICNO BILO GDE GDE MOZE MERITI TEMP.VODE ILI MOZDA IMA VEC PREDVIDJENO MESTO U SAMOM ISPARIVACU?
Comment