U pitanju je Fiat Tipo 1.4 karburator sa Lovato sistemom. Generalno sam bio jako zadovoljan kako to funkcionise ali je bilo bubica koje sam tokom ove 2 godine eksploatacije postepeno morao da resavam, malo uz pomoc majstora a malo i sam. U dva navrata smo resavali problem sa fals vazduhom, prvi put silikonom, drugi put smo precnik creva koje dovodi vazduh prepolovili izolir trakom. Plin je tada nastelovan i sve je radilo bezprekorno nekih 8 meseci a onda su poceli problemi. Konkretno, posto uglavnom tokom toplih letnjih dana auto palim iskljucivo na plin, primetio sam da je auto izuzetno lenj sve dok ne dostigne onaj pik radne temperature - oko 85 stepeni rashladne tecnosti. Posle toga, sve je super, auto ide bez ikakavih problema. E, sad da opisem malo kako to motor radi dok je hladan: ne stuca ili stuca vrlo malo, ali je do te mere lenj da bukvalno mogu papucicu gasa da stiskam do kraja, i necu dobiti apsolutno nikakav odgovor. Nekad je gotovo nemoguce voziti tako pa moram da vratim na benzin dok se motor ne zagreje do one temperature koju sam gore naveo. Potrosnja je inace u granicama normale, (navikao sam na glad Fiat-ovih motora za gorivom) i nisam primetio nista neobicno sem toga, dakle kad se motor kad zagreje, ide fantasticno.
Medjutim, primetio sam nesto zanimljivo: kada zavijem slavinu na crevu koja dovodi plin u karburator za nepun krug problemi koje sam opisao gore skoro potpuno nestaju, ali onda dobijam veliki pad snage motora pri punom gasu na plin jer mu je to ocigledno isuvise ogranicen protok. Otvorio sam dotok samo za pola kruga i tako trenutno ovo podesio na sredinu izmedju ove dve krajnjosti i to kako-tako radi, ali mi i dalje nije jasno sta je problem, jer znam da motor ranije nije bio ovoliko "izbirljiv" kada je u pitanju bila smesa plina i vazduha.
Probao sam da prestelujem plin po metodi sa foruma: "3000 obrtaja, zavijem dok se ne gusi, pa malo odvijem itd.." i na kraju se ispostavi da je to je bas ova zona u kojoj motor najbolje radi akoju sam odokativno sam otkrio.
Inace, svecice su zamenjene pre 5000 km, filter za vazduh pre par stotina km (tada sam osetio vrlo mali boljitak za neko vreme), ulje i filter ulja pre 2000 km, vazdusnih cepova u rashladnom sistemu nema, isparivac se greje na vreme i ravnomerno. Uvek se trudim da svake nedelje predjem par desetina km na benzin i kad smo vec kod toga, nemam apsolutno nikakavih problema u voznji na benzinu.
Iako sam za ovih par godina upoznao sve probleme koje moj auto ima u voznji na plin, vodim racuna i uglavnom malo sta moze moze da me iznenadi, ovo mi bas nije jasno. Da li je u pitanju ipak lose nastelovan plin ili mozda neki kvar na instalaciji (kojoj evo pocinje i treca godina eksploatacije ili nekih 25000 km predjenih na plin bez neke vece intervencije sto se samih delova sistema tice)?
Ako moze mala pomoc da probam ovo da resim jer se plasim da se mozda radi o uvodu u neki ozbiljniji kvar koji ce me mozda sacekati pred zimu.
Medjutim, primetio sam nesto zanimljivo: kada zavijem slavinu na crevu koja dovodi plin u karburator za nepun krug problemi koje sam opisao gore skoro potpuno nestaju, ali onda dobijam veliki pad snage motora pri punom gasu na plin jer mu je to ocigledno isuvise ogranicen protok. Otvorio sam dotok samo za pola kruga i tako trenutno ovo podesio na sredinu izmedju ove dve krajnjosti i to kako-tako radi, ali mi i dalje nije jasno sta je problem, jer znam da motor ranije nije bio ovoliko "izbirljiv" kada je u pitanju bila smesa plina i vazduha.
Probao sam da prestelujem plin po metodi sa foruma: "3000 obrtaja, zavijem dok se ne gusi, pa malo odvijem itd.." i na kraju se ispostavi da je to je bas ova zona u kojoj motor najbolje radi akoju sam odokativno sam otkrio.
Inace, svecice su zamenjene pre 5000 km, filter za vazduh pre par stotina km (tada sam osetio vrlo mali boljitak za neko vreme), ulje i filter ulja pre 2000 km, vazdusnih cepova u rashladnom sistemu nema, isparivac se greje na vreme i ravnomerno. Uvek se trudim da svake nedelje predjem par desetina km na benzin i kad smo vec kod toga, nemam apsolutno nikakavih problema u voznji na benzinu.
Iako sam za ovih par godina upoznao sve probleme koje moj auto ima u voznji na plin, vodim racuna i uglavnom malo sta moze moze da me iznenadi, ovo mi bas nije jasno. Da li je u pitanju ipak lose nastelovan plin ili mozda neki kvar na instalaciji (kojoj evo pocinje i treca godina eksploatacije ili nekih 25000 km predjenih na plin bez neke vece intervencije sto se samih delova sistema tice)?
Ako moze mala pomoc da probam ovo da resim jer se plasim da se mozda radi o uvodu u neki ozbiljniji kvar koji ce me mozda sacekati pred zimu.
Comment