Imam problem, lose nastelovan plin ili nesto drugo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Imam problem, lose nastelovan plin ili nesto drugo...

    U pitanju je Fiat Tipo 1.4 karburator sa Lovato sistemom. Generalno sam bio jako zadovoljan kako to funkcionise ali je bilo bubica koje sam tokom ove 2 godine eksploatacije postepeno morao da resavam, malo uz pomoc majstora a malo i sam. U dva navrata smo resavali problem sa fals vazduhom, prvi put silikonom, drugi put smo precnik creva koje dovodi vazduh prepolovili izolir trakom. Plin je tada nastelovan i sve je radilo bezprekorno nekih 8 meseci a onda su poceli problemi. Konkretno, posto uglavnom tokom toplih letnjih dana auto palim iskljucivo na plin, primetio sam da je auto izuzetno lenj sve dok ne dostigne onaj pik radne temperature - oko 85 stepeni rashladne tecnosti. Posle toga, sve je super, auto ide bez ikakavih problema. E, sad da opisem malo kako to motor radi dok je hladan: ne stuca ili stuca vrlo malo, ali je do te mere lenj da bukvalno mogu papucicu gasa da stiskam do kraja, i necu dobiti apsolutno nikakav odgovor. Nekad je gotovo nemoguce voziti tako pa moram da vratim na benzin dok se motor ne zagreje do one temperature koju sam gore naveo. Potrosnja je inace u granicama normale, (navikao sam na glad Fiat-ovih motora za gorivom) i nisam primetio nista neobicno sem toga, dakle kad se motor kad zagreje, ide fantasticno.
    Medjutim, primetio sam nesto zanimljivo: kada zavijem slavinu na crevu koja dovodi plin u karburator za nepun krug problemi koje sam opisao gore skoro potpuno nestaju, ali onda dobijam veliki pad snage motora pri punom gasu na plin jer mu je to ocigledno isuvise ogranicen protok. Otvorio sam dotok samo za pola kruga i tako trenutno ovo podesio na sredinu izmedju ove dve krajnjosti i to kako-tako radi, ali mi i dalje nije jasno sta je problem, jer znam da motor ranije nije bio ovoliko "izbirljiv" kada je u pitanju bila smesa plina i vazduha.
    Probao sam da prestelujem plin po metodi sa foruma: "3000 obrtaja, zavijem dok se ne gusi, pa malo odvijem itd.." i na kraju se ispostavi da je to je bas ova zona u kojoj motor najbolje radi akoju sam odokativno sam otkrio.
    Inace, svecice su zamenjene pre 5000 km, filter za vazduh pre par stotina km (tada sam osetio vrlo mali boljitak za neko vreme), ulje i filter ulja pre 2000 km, vazdusnih cepova u rashladnom sistemu nema, isparivac se greje na vreme i ravnomerno. Uvek se trudim da svake nedelje predjem par desetina km na benzin i kad smo vec kod toga, nemam apsolutno nikakavih problema u voznji na benzinu.
    Iako sam za ovih par godina upoznao sve probleme koje moj auto ima u voznji na plin, vodim racuna i uglavnom malo sta moze moze da me iznenadi, ovo mi bas nije jasno. Da li je u pitanju ipak lose nastelovan plin ili mozda neki kvar na instalaciji (kojoj evo pocinje i treca godina eksploatacije ili nekih 25000 km predjenih na plin bez neke vece intervencije sto se samih delova sistema tice)?
    Ako moze mala pomoc da probam ovo da resim jer se plasim da se mozda radi o uvodu u neki ozbiljniji kvar koji ce me mozda sacekati pred zimu.
  • mirko
    CBC Senator
    • 18.05.2006
    • 202
    • Prokuplje

    #2
    a jel skinuto ono crevo za vruć vazduh sa izduvne grane?
    U onom kućištu sa strane postoji klapna koja sama prebacuje toplo/hladno pa ti je to možda bio problem u tokom leta
    znači vruć vazduh nikako
    'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Jel' je iscedjeno ulje iz isparivaca? Nije navedeno koliko je to u km dve godine voznje. Kako to da je isparivac mogao da se podesi na pocetku a posle je morao da se zatvara dovod vazduha i to za polovinu. To je previse. Imas los mikser definitivno za taj motor ako opet negde ne pusta fals vazduh.
      Ja bi isao redom i po potrebi sledece bi uradio:
      Zamenio ako treba filter gasa, skinuo i rasklopio isparivac i ocistio ga, skinuo mikser i zacepio po proceni mozda cak i 1/3 rupica. Sve lepo proverio da ne pusta negde fals vazduh. Proverio kablove i ostalo u vezi struje kad se vec radi.
      Ako je vec karburator a ako je ubusena dizna umesto miksera onda bi akcenat bacio na isparivac i da ne vuce negde fals vazduh kao i na to gde je postavljena dizna. Taj motor bi po meni uz malo pameti morao da radi dobro bez ikakve restrikcije vazduha na ulazu i iz upotrebu normalnog a ne nekog levog (no name ili kineskog) filtera vazduha.
      Nadam se da majstori imaju iskustva sa tim motorom i da ce dati neki komentar. Navedi vise podataka u vezi instalacije. Citajuci ovaj forum dosao bi i sam do istog zakljucka kao i ja a mozda je i nesto trece.
      Skrati muke ( i cenu, vreme) i sebi i eventualnom majstoru time sto ces uraditi sta mozes i sam i na taj nacin eliminisati neke moguce uzroke problema.
      Kad podmazujes klackalicu u isparivacu koristi silikonsku mast. Da je membrana nova ja bi i nju premazao (istrljao) istom mascu pre montaze cak i ako je moderna, teflonska ili bar poprskao silikonskim sprejom.

      Comment


      • #4
        Izvinjavam se sto ne odgovorih odmah, ali rekoh bolje prvo da probam neke stvari pa tek da gnjavim dalje. Da krenemo redom:

        Crevo za vruc vazduh stoji gde je i bilo od kada sam ugradio plin, dakle ne znam sta bi tu trebalo da radim. Radio je s tim dobro i pre ovih problema tako da ne znam da li je pametno da tu nesto menjam. Otvaranje isparivaca je vec visa matematika za mene, to vec ne bih voleo sam da radim.
        Iscedio sam sam ulje iz isparivaca a bilo ga je, na moje iznenenadjenje zbog pozamasne kilometraze (oko 25000 km), tek nesto vise od 2 kapi, plus talog na dnu cepa koji sam ocistio. Provereno ponovo da li negde vuce vazduh, sve izgleda u redu.
        Zamenjena je plasticna slavina za stelovanje metalnom, i racva koja ide iz elektro ventila. Plin sam opet ja nastelovao i opet je situacija slicna, mada mi se sada motor mnogo lepse ponasa kada startuje hladan na plin.
        Tu sam negde blizu resenja, ali me sada vise kopka da li da pokusam da skinem onu izolir traku koja je pregradila crevo za vazduh na pola precnika i da ponovo pokusam da nastelujem plin prema tom starom (originalnom) precniku? Sta sam uopste dobio/izgubio tim pregradjivanjem cevi za vazduh (to mi majstor nije objasnio), manju potrosnja, manju snagu? Potrosnja plina je zanimljva:na otvrenom putu sasvim solidnih 8 l/100km a u gradu zastrasujucih 14-14,5 l/100km.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Imas los mikser za taj motor. Skidanjem te izolir trake ces imati jos vise problema. Dogovori se sa nekim majstorom ko je radio bas takve automobile da ti promeni mikser za odgovarajuci ako takav postoji a verujem da je takav auto veoma rasprostranjen i poznat. Jos nesto. Ulje se ispusta kad je isparivac vreo. Dve kapi na 25k mi se cini malo.
          Ta izolir traka koja cini obstrukciju na ulazu vazduha sluzi da pojaca potpritisak u usisnoj grani, odn. da pojaca venturi efekat a samim tim i povlacenje gasa iz reduktora. Drugim recima. Tvoj mikser je za veci motor. Podrazumeva se da nigde nemas bas UOPSTE neku pukotinu gde vuce falsh vazduh. Ako je slucajno imas onda nikakvo stelovanje samo po sebi ne pomaze. Malo si podataka dao o mikseru pitaj majstora koji je to mikser pa ce ti nasi drugari majstori odmah reci sta je tvoj problem. Oni znaju sve sta se nalazi na trzistu i sta valja a sta ne, jer su probali
          Uzgred. Kazes da se bojis da cackas sam. Jel ti ovde samo trazis odgovore na svoje probleme ili mislis da ih otklonis sam?
          Slicne probleme imaju mnogi pa citaj malo postove i saznaces puno. Ipak tvoj problem neces nikada do kraja resiti pomocu stapa i kanapa i kupovinom delova za gas na pijaci ili napamet. Citaj pazljivo forum. Ovde je (skoro) SVE vec napisano i po vise puta. Ako si vec znao da trazis da ti se ugradi Lovato reduktor onda trebas da znas da taj isti Lovato pravi i miksere za sve vozila pa tako i za tvoje. E, takav mikser kupi kod Lovato predstavnika i ugradi ili kupi i trazi da ti to neko drugi uradi ili cuvaj izolir traku.

          Comment

          • mirko
            CBC Senator
            • 18.05.2006
            • 202
            • Prokuplje

            #6
            Ja ipak mislim da tebe zeza taj vruć vazduh. I sam kažeš da kad se motor zagreje na radnu temperaturu nemaš nikakvih problema i da radi normalno a tada se ta klapna sama prebaci na hladno i vuče vazduh sa strane iza žmigavca. Sve dok vuče vruć vazduh sa izduvne grane , motor se guši.
            Probaj da skineš ono rebrasto luminijumsko-papirno crevo i da ga saviješ iza fara ili ga jednostavno skini.
            rekao si da ti se ovo dešava letos kada su ove velike vrućine, zimi nisi imao ovaj problem a nećeš ni ove zime
            Ako nije ni to onda probaj nešto što ti je dranix napisao

            PS.I ja imam istog tog tipa i potrosnja mi je oko 10 gradska i 8 auto-put. Palim ga i leti i zimi na plin bez problema iz prve
            'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Originally posted by mikele
              Izvinjavam se sto ne odgovorih odmah, ali rekoh bolje prvo da probam neke stvari pa tek da gnjavim dalje. Da krenemo redom:

              Crevo za vruc vazduh stoji gde je i bilo od kada sam ugradio plin, dakle ne znam sta bi tu trebalo da radim. Radio je s tim dobro i pre ovih problema tako da ne znam da li je pametno da tu nesto menjam.
              Crevo za topao vazduh ne treba da postoji ili bar da se fiksira klapna na stalno hladno.
              Da je do sada radio kako treba ne bi trebalo da ima pola u**** zatvoreno a ako već ima onda treba da je svejedno jeli hladan ili vruć.
              Znači nije nikad do sad radio kako treba. Šta treba da uradiš već su ti rekli.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment


              • #8
                @dranix:

                Jeste, isparivac je bio vreo kada sam pustao ulje, zato i mene cudi otkuda toliko malo.


                Znaci, da skidam crevo?
                To je ona fora, "intercooler-like", hladan vazduh i tome slicno....jel da?
                Izvinjavam se na neznanju, ali nisam bas iz price o mehanici i elektronici, nesto od ovih gore zahvata je obavio majstor a nesto ja sam.
                Lekar sam po zanimanju tako da je moje znanje u vezi ovoga s obzirom na okolnosti i vise nego prosecno, pa ne zelim da se pravim suvise pametan u vezi onoga sto nedovoljno poznajem. Otuda i ovakva pitanja.

                Pozdrav.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Ako nisi siguran da si dobro razumeo. Auto na gas mora UVEK da vuce hladan vazduh mada je normalno predvidjeno da vuce i topao dok se ne zagreje motor. Za to u kucistu filtera (ili samom crevu) postoji klapna koja preusmerava vazduh. Ta klapnica treba da je fizicki fiksirana da vuce samo hladan vazduh. Nije u pitanju nista poput "cold air intake" sto podrazumeva jos mnogo dodatnih radnji. Uvek je pozeljno da motor u****va sto hladniji vazduh inace ali bas tolika modifikacija nije neophodna za pravilan rad na gas. Poenta je da taj motor MORA dobro da radi bez ikakve restrikcije vazduha a ti kad ti tvoj majstor dodje kazi da mora da ima zalepljen nos flasterom stalno jer je to zdravo. Cisto da ne crkne ali da se muci
                  Sta je ustvari tvoj majstor uradio?
                  On je nedostatak odgovarajuceg miksera kompenzirao delimicnim gusenjem ulaza vazduha da bi dobio dovoljan vacuum u usisnoj grani da bi motor uopste vukao gas. Posebno na leru kad motor stvara u****va manje tj. stvara mali potpritisak. To je inace tehnika koja se primenjuje ali to NIJE normalno jer je takvom intervencijom motor zagusen skroz na vecim obrtajima a i ovako je to slabasan auto. On ti je smanjio protok za pola!!! Kapiras sada sta se tek recimo desava ako negde vuce fals vazduh. Vacuum pada, nema snage da povuce gas iz miksera mada vazduh dovoljno u****va i smesa je siromasna a na takvu motor nece da vuce nikako niti se ikako moze naterati gas na silu jer nije pod velikim pritiskom vec je gas od reduktora do miksera pod neznatno pozitivnim pritiskom u odnosu na atmosferski. Znaci ako venturi efekat ne postoji i to veoma izrazen nema povlacenja gasa a obicno je to tako jer nije ili dovoljan konus u mikseru ili su prevelike rupice ili je veliki precnik miksera ili kombinacija tih parametara. U tom slucaju mozes ti odvrnuti slavinu i do kraja ali dovoljno gasa neces dobiti nikako. Motor je taj koji vuce gas koliko mu treba a slavina ogranicava SAMO MAKSIMUM koji mu ti dozvolis. Teoretski moze i da ne postoji uopste.

                  Comment


                  • #10
                    @dranix:
                    Da ti zahvalim prvo na strpljenju i izuzetno edukativnom odgovoru. U svakom slucaju jesi u pravu da se vecina informacija moze naci iz prethodnih postova kojih ima zaista mnogo na forumu, ali je neophodno mnogo pretrage, a s obzirom da je "search" funkcija na ovom forumu dosta neprecizna to nije bas lako i potrebno je strpljenja da se prevrene 10-ak stranica sa isto toliko tema po strani da bi se izvukao neki zakljucak, a s obzirom da je to laiku a i polu-laiku malo tezak zadatak zbog nedovoljnog poznavanja materije, otuda i moja trapava pitanja.
                    Apsolutno uvazavam vase savete jer je ocigledno da iza njih stoji dosta znanja i iskustva ali imam (inace i u zivotu) blago nepoverenje prema stavu da nesto treba promeniti suprotno od onoga kako je odredio proizvodjac-konstruktor nekog uredjaja. Konkretno, nije mi bas lako da razumem zasto u motoru automobila postoji sistem za dovod toplog vazduha a majstori kazu da je neophodno da motoru stize iskljucivo hladan, pa mi stoga malo cudno zvuci cinjenica da je sistem za topao vazduh konstrukcijski visak u motoru, ako sam dobro razumeo. Drugo, otkako sam ugradio plin uvek je (s obzirom na intervencije do sada vezano za tu instalaciju kao sto su bile: stelovanje paljenja, smanjenje precnika u****, i sada klapna za topao vazduh) auto vukao odlicno, trosio priblizno isto gasa i prakticno isto radio bez obzira na bilo koju od intervencija. Intervencije koje sam gore nabrojao su uglavnom bile resenja za sitne probleme kao sto su bila povremena gasenja i gusenja van radnog temperaturnog rezima motora i mozda moj licni perfekcionizam da mi auto radi savrseno gas. A s obzirom na sve to, moj je zakljucak je bio:"ako mi hladan vazduh nije trebao za ovih 25000 km verovatno mi ne treba ni sada, a problem je verovatno u necemu drugom". S toga kada sam i postavio pitanje mislio sam da je u pitanju neki "wear and tear" problem kao sto je filter za plin ili tako nesto.

                    @Dora:

                    Ne znam sta treba da znaci "nikada do sada nije radio kako treba" iz majstorske perspektive ali iz moje vozacke trazim da auto na gasu daje snagu i ponasanje priblizno fabrickim podacima, potrosnju u granicama normale (necu bas cepidlaciti za litar ili dva preko "proseka") i pouzdanost da mogu da vozim u cugu par hiljada kilometara, pola godine ili vise bez problema. Svo troje od ovoga sto sam nabrojao sam imao otkada sam ugradio plin, zato dozvoli da ocenu o tome da li radi dobro ipak dam ja.



                    Da ne duzim dalje, poslusao sam savet, uspeo sam da fiksiram klapnu za topao vazduh ispred filtra tako da auto sada dobija samo hladan vazduh. Iskreno me jako zanima sta ce biti kada krenu ovi zimski mrazevi ali dobro, videcemo. Problem iz naslova teme je kao da kazem, resen, odnosno primecujem blago poboljsanje ali nista drasticno. Primetio sam nesto drugo: motor sada ima izuzetno ostar zvuk,i na benzinu i na plinu. Mogao bih priblizno da ga opisem kao nesto sam davno zapamtio kao zvuk koji sam dobio kada bismo skidali filter za vazduh na motoru Yuga kada pre**** motor. Meni se zvuk inace jako svidja a da li je sve OK, nadam se da jeste. Snaga motora je priblizno kao i ranije, cak skoro ujednacena izmedju benzina i plina (ranje nije bila, bilo je diskretne razlike u korist benzina) s tim sto sam primetio nesto zanimljivo. Na benzinu imam ravnomeran porast snage dok pritiskam papucicu gasa,a na plinu trenutan odziv na pocetku hoda papucice, zatim na sredini blago inertan i onda poslednja trecina kada papucica dodje od tog 2/3 polozaja pa do kraja, zastrasujuci porast snage gotovo kao da motor ima turbinu, prosto je neverovatno kako vuce sa tih 78 konja, plus taj ostar zvuk koga ranije nisam imao, zaista odlican osecaj. Mislio sam da je u pitanju lose nastelovan plin ali nije, zavijao sam slavinu u razne polozaje i nasao polozaj u kome je snaga najveca.
                    Ne znam da li je pametno da menjam filter za gas ili trazim vise dlaku u jajetu. Plin inace jeste po sebi jako problematicno gorivo koje trazi besprekorno ispravan motor, a i pitanje je da li se ista moze vise uporediti s obzirom da kvalitet plina varira za par dana i okviru jedne plinare.
                    Ako neko jos ima komentar u vezi ovoga sto sam naveo vezano za rad motora posle intervencije voleo bih da ga cujem, makar kao potvrdu da je sve u redu. Ako ne, hvala vam puno na razumevanju i savetima, posebno Dranix-u.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Originally posted by mikele
                      @Dora:
                      Ne znam sta treba da znaci "nikada do sada nije radio kako treba" iz majstorske perspektive ali iz moje vozacke trazim da auto na gasu daje snagu i ponasanje priblizno fabrickim podacima, potrosnju u granicama normale (necu bas cepidlaciti za litar ili dva preko "proseka") i pouzdanost da mogu da vozim u cugu par hiljada kilometara, pola godine ili vise bez problema. Svo troje od ovoga sto sam nabrojao sam imao otkada sam ugradio plin, zato dozvoli da ocenu o tome da li radi dobro ipak dam ja.
                      Ako ti ceniš da je auto išao kako treba onda sad vrati sve nazad i zaboravi onaj donji deo poruke koji si napisao kako ti sad auto ide bolje.

                      Daklem, ti si amater (sam si rekao), dobio si sve dobre savete šta da uradiš. Dranix je imo živaca da ti sve objasni u sitna creva, možda će imati živaca i da ti objasni čemu služi taj topao vazduh u motoru i zašto ga noviji automobili nemaju.
                      Sve to piše na forumu i to na mnogo mesta. Samo treba čitati. Razumem ja da nemaš vremena i da se možda ne snalaziš sa opcijom search ili da ti možda i kad nadješ što šta nije jasno pa izaziva nedoumiocu.
                      Tvoje vreme je ograničeno ali i tudje vreme je ograničeno.

                      To ipak nije razlog da se ljutiš ili da pomisliš da sam arogantan jer ti nisam sve objasnio u sitna creva nego sam tvrdio da ti auto nikad nije išao kako treba. Ja znam da nije išao kako treba, ako ti znaš drugačije, onda sam popravljaš, samo vratiš sve kako je bilo ranije....

                      Iz druge perspektive, dodješ nekom u kuću i pitaš za savet. Dobiješ savet "skini crevo" i onda kažeš ma nemaš ti pojma, švaba je postavio to crevo i to tu treba da stoji. Moj odgovor glasi nek ti švaba onda popravi auto.

                      Neki dan sam iz prakse o ovome pisao baš ovim rečima.
                      Prema tome nema ljutnje, svako ima svoje....

                      Zaboravih samo da dodam na kraju. Kad trčiš sa maramicom na ustima, trčiš ti, ali kad skineš maramicu, joj lepote.....
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • mirko
                        CBC Senator
                        • 18.05.2006
                        • 202
                        • Prokuplje

                        #12
                        @ mikele ti si imao problem sa hladnim motorom i to blokiranje klapne na hladno bi trebalo to da reši osim ako nije i nešto drugo u pitanju, ali kada se motor zagreje on svejedno vuče hladan vazduh i tebi ostaje sve kao što je i pre bilo ništa tu nisi promenio. neznam o kakvim promenama pričaš ali to ti nije od toga. možda si ga samo malo bolje uštelovao. a ako se bojiš zime pa ti ga pali na benzin kao što si i do sad . mislim da imaš 72 hp

                        @ Doro Fiat & Švabe pa nemoj sad da se vređamo

                        PS:šala
                        'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

                        Comment


                        • #13
                          @Dora:


                          Kako si i sam negde naveo, pismena komunikacija ume cesto da bude dvosmislena. Mada ne bilo lose da sada, kada vec ima dovoljno informacija, u "sticky" stavite i resenja najcescih problema koja imaju automobili sa plinskom instalacijom. To je inace praksa na forumima cija je tematika vezana za upotrebu nekog proizvoda ili sistema odnosno iskustava s njim. Tipican primer su forumi posveceni hardveru i problemima koji se cesto srecu sa odredjenim uredjajem (recimo maticnom plocom, optickim uredjajem i slicno).
                          Mislim da bi tako svima bilo lakse da uz manje lutanja i prevrtanja search-a relativno brzo dobiju ideju sta treba da rade i traze, a posebno amaterima, koje ovaj forum i najvise zanima, jer sumnjam da majstori ovde mogu da saznaju mnogo vise informacija nego sto bi to inace dobili nekom medjusobnom komunikacijom. Da ne spominjem da bi i vas eksperte to resilo muke da odgovorate na nebulozna pitanja. Dakle, ono sto se sada nalazi u "sticky"-ju je odlicno ali mislim da mu ovo fali, pa ako neko ima vremena da se posveti tome, mislim da bi poboljsalo i kvalitet ovog foruma koji vec dobija dimenzije reference za ovu problematiku u ovom delu Evrope, mislim na ovo govorno podrucje.


                          @mirko:



                          Verzija mog motora je 159.A2. Kako podaci kazu, a evo dole i jednog linka za referencu, trebalo bi da je jaci od injection verzije tacno onako kako sam naveo. Ne mogu da tvrdim 100% ali bi trebalo da se to slaze i sa podacima u Autodati, ako me secanje ne vara. Posto na linku koji dajem postoje i slike verzija 1.4 motora medju kojima je i moja, na drugom linku je i slika mog motora za poredjenje.




                          http://img144.imageshack.us/img144/6161 ... tormf4.jpg


                          Pozdrav!

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Znaci stvar je "legla". Jos samo nesto. Ako je auto presao vec 25k krajnje je vreme da se menja filter tecne faze gasa. Majstori u Srbiji preporucuju da se to radi cak na 10-15k verovatno sto znaju iz iskustva da treba. Inace operacija je brza i jako jevtina. Ako je filter delimicno zacepljen to se najvise oseca na visim obrtajima a ako je cementiran onda se vec gusi i na nizim (tako kazu). Zaprljani filter takodje utice i na brzinu odziva na gas. Sto se odrzavanja gasne instalacije tice potrebno je menjati taj filter, ponekad izdrenirati ulje i to bi bilo sve za oko 150k koliki je navodni vek trajanja isparivaca (membrana uglavnom). Zimi membrane postaju kruce dok je motor hladan ali to ne znaci da ce se pocepati ako se pali na gas na temperaturama do -20°C. Ovo zadnje je jedna od tekucih zabluda. Jedino sto je potrebno za paljenje zimi na gas je procedura (znanje, tehnika) koja je negde jako dobro objasnjena ovde na forumu i naravno dobar akumulator sto i inace treba za zimu. Polazak s mesta posle paljenja na gas zimi je normalan posle 10-15 sekundi i dalja voznja do recimo 2k sledecih 2-3 minuta cak i za vece motore a za manje je jos manje kriticno jer se mnogo brze greju. Paljenje na benzin se ISKLJUCIVO preporucuje zbog smanjenja rizika od detonacija (jer one ponekad prouzrokuju skupe stete). E, sad. Neki su automobili prirodno jako skloni detonacijama a neki skoro i da nisu sto najvise zavisi od oblika i velicine kutije filtra za vazduh. Ovo zadnje takodje zavisi i od ugradjene opreme i nacina ugradnje. Verujem da i pored konkretnog iskustva majstori za gas znaju da procene stanje rizika i na oko iako recimo nikada do tada nisu imali prilike da vide bas takav auto. Shodno tome moze se IZRICITO zabraniti startovanje motora na gas direktno a preventivno treba paliti na benzin svaki auto. Ja to nikada ne radim (ne palim na benzin) ali ne mogu da kazem drugacije vama i preuzmem odgovornost za napisano.

                            Comment

                            • mirko
                              CBC Senator
                              • 18.05.2006
                              • 202
                              • Prokuplje

                              #15
                              U pravu si 78 sory ima 6 vrsta tog 1.4 pa sam zaboravio tvoj. Treba proveriti i da li duva na taj iberlauf može i to da zeza. ali ne bih rekao pošto ti je motor ovako ok

                              Pozdrav
                              'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

                              Comment

                              Working...
                              X