Ledi isparivac..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sh0ne
    CBC Početnik
    • 12.04.2006
    • 6
    • Beograd, Blokovi

    Ledi isparivac..

    E ovako..prvo pozdrav svima! Situacije je sledeca:

    U pitanju je Opel Corsa A 1.2 OHV. Radjena mu je glava pre 8 meseci.
    Pre neki dan se desilo da mi je auto posle mozda 5-10min voznje(plin) poceo naglo da trza. Naravno, stao sam, otvorio haubu i video da se isparivac zamrzao. Tom prilikom sam primetio da na jednom T-delu (koji sprovodi vodu do isparivaca) kaplje voda. Proverio sam nivo vode i video da je relativno malo potrosio. Sutradan sam uzeo lepo i skinuo taj T-deo i proverio da li je neko od tri creva slucajno napuklo ili sl. ali sve je bilo u redu. Vratio sam sve nazad na mesto i radio je ok. Sutra ujutro dolazim do kola i vidim ispod auta baru. Otvorim haubu kad ono kaplje opet na istom mestu? Nije mi jasno s obzirom da sam lepo zategnuo selne i opet prolazi voda? Uglavnom, posle toga mi se opet desavalo da zaledi isparivac i pored toga sto mu ne fali voda. Odmah sam pomislio da je u pitanju vazdusni cep..ali sad je tu problem sto ja ne znam kako da ga se resim? Prilikom rada sam primetio da na tom istom T-delu voda prolazi iz motora u grejac kabine ali ne prolazi i na trece crevo koje vodi do isparivaca. Znaci od tri creva, dva creva su topla dok je trece hladno(ala objasnjavam :/ ). Veceras ista stvar. Opet mi se zaledi isparivac i ja opet jurim vazdusni cep (uzalud?)..kad primetih da mi dimi ispod auta. Sagnem se..kad ono dim iz iberlaufa kao iz auspuha..?(temperatura je tada premasila radnu) Ucinilo mi se da i kaplje malo. Inace auto ne trosi ulje. Kasnije sam opet otisao da vidim sta da radim..upalio..kad ono sve normalno..pustio vodu u isparivac..iz iberlauf-a ne duva ni malo..a kamoli da dimi...? Sad mi nista nije jasno. Otvorio expanzioni sud da vidim da li je slucajno pustio vodu i kako sam gurnuo prst da vidim gde je nivo video sam da su mi na prstu ostale neke grumuljice..kao blato? naravno ne u velikim kolicinama..ali podosta..? Inace sto se tice gubljenja vode tokom noci, tako se desilo jos mozda jednom i onda sam prilikom izlaska iz kola, svaki put otvarao cep expanzionog suda da spusti pritisak, i taj problem se vise nije javljao. E sad..molio bih cenjene clanove foruma da mi pomognu! cisto da ne jurim neke cepove uzalud.

    p.s. zaboravio sam da napomem: Isparivac (LOVATO) je visoko postavljen i cevi za vodu koje ga napajaju nisu vezane paralelno sa radijatorom koji je u kabini.

    Hvala!
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Pazi na temperaturu motora pa tek posle na deo creva i sam isparivac.
    Moze se desiti (kuc, kuc) da kroz dihtung na glavi nabija pritisak u sistem za hladjenje. Ako nije to spasao si se. Da li su creva naduvena kad stanes da pogledas kao da ce svakog trenutka da se rasprsnu? Proveri kako izgleda ulje.

    Tvoj problem lici kao da nema veze sa gasom.

    Isparivac TREBA da bude paralelno sa grejacem ili da se uzme sa grejanja leptira (trotela) ako to kod tebe postoji tako.
    Isparivac OBAVEZNO treba da je nizi od HLADNJAKA a ne samo od ekspanzionog suda (nemacka norma za atest). Radi to i kad je visoko ali nije bas pouzdano.
    Ako mislis da zadrzis auto odmah razmisljaj od premestaju isparivaca negde nize. U protivnom nikada neces biti siguran da ce stabilno da cirkulise kroz isparivac.
    Ako mozes uslikaj konkretnu situaciju pa ce sve mozda odmah biti jasno onima sto to dobro znaju.

    U sledecoj recenici ti je najvaznija definicija.

    Nije bitno koliko tecnosti cirkulise vec da se to desava kontinuirano jer samo takav rad omogucava da je isparivac uvek vreo cak i onda kad bi recimo crevo bilo mnogo tanje nego sto ustvari jeste.

    Profesionalci ce reci gde je to tacno mesto za montazu kod takvog auta jer verujem da poznaju raspored napamet posto model nije redak.

    Da nije ta bara ispod auta od leda koji se otopio sa isparivaca?
    Ako nije, oprez !
    Uveri se 100% da nije slucajno probio dihtung na glavi. Sve ostalo se mnogo lakse resi.

    Ja sam imao takav problem sa zamrzavanjem i resio mi je Dora. Kad covek zna, zna.

    Sumnja je bila da je bila delimicno pojedena pumpa za vodu.
    Pumpu sam iz drugih razloga promenio pre par meseci a kad sam skinuo staru bila je kao nova (dzabe sam promenio tu staru jer mi je bio los hladnjak 13 godina star).
    Znaci samo da je uglavnom djavolska stvar sa kretanjem tecnosti osnovni problem i nista drugo.
    Veruj mi da sam sve zivo bio proveravao vise puta i da je sve bilo uredno odzraceno i opet nekako napravi vazdusni cep i to kad se da jaci gas a po gradu nikada. Da ne verujes svojim ocima da je moguce. Bas mi je zao sto creva nisu providna pa da se vidi sta se to ustvari desava.

    Comment

    • npetar
      CBC Član
      • 21.08.2006
      • 98
      • Beograd

      #3


      Evo ugradnje kod mene (Corsa A 1.2, OHC), 10.000km presao na TNG-u bez problema (Landirenzo oprema).
      To "blato" po meni aludira na ciscenje sistema za hladjenje. Negde je zapusilo i pumpa ne moze da ostvari dovoljan protok tecnosti sto rezultuje ledjenju isparivaca a kad negde malo progura, progura "blato".
      Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

      Comment

      • Ji 4Tze
        CBC Senator XXL
        • 04.05.2006
        • 806
        • bg
        • Honda CR-V 4WD

        #4
        Re: Ledi isparivac..

        Originally posted by sh0ne
        Otvorio expanzioni sud da vidim da li je slucajno pustio vodu i kako sam gurnuo prst da vidim gde je nivo video sam da su mi na prstu ostale neke grumuljice..kao blato? naravno ne u velikim kolicinama..ali podosta..?
        to blato, meni je lichilo na alge a to zovu emulzija i znak je da je u nekom trenutku u sistemu za hladjenje uslo ulja. Ako se javlja i nakon sto si uklonio sa chepa i po vrhu boce, onda verovatno nije dobar dihtung glave. Tako su meni rekli, no, nije se vise videlo na chepu exp. suda
        proveri jel imas bele skrame na chepu od ulja, ako se ne varam, tako se gleda da li u ulju sluchajno ima vode, sto je opet znak da je dihtung glave gecrkt

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #5
          To je i meni prvo palo na pamet... Isparivac se greje tecnoscu za hladjenje motora i ne bi smeo da zaledi ?!
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • campi
            CBC Veteran
            • 11.06.2005
            • 169
            • Srbija

            #6
            pitanj...odgovor....

            Obzirom da kazes da je glav amotora radjena skorije......da li ti je majstor (ili ti) ko je vec radio glavu nosio istu na obradu ili je samo promenio dihtung i vratio j enazad...?????????????????
            Ukoliko nije brusena oce da s edesi da je opet probio pritisak klipova u sistem za hladjenje(nabija pritisak) sto gore ljudi takodje pomenuse...nadam se da je nseto drugo ali sve mi lici da je to.....


            Pozdrav

            Comment

            Working...
            X