Zar nije jednostavnije staviti emulator dizne da se kompjuter ne zavaljuje u limp mode.
Passat '90. god. Problem!!!!
Collapse
X
-
Ne odlazi u limp mode zbog isklucenog brizgaca, vac zbog smese. Ako bi se ugradio i emulator brizgaca i lambda kontrola, opet bi morao da se odradi reset ECUa.
Jednostavno, takav je Monomotronic i nema pomoci, osim reseta.
Comment
-
-
Reset podrazumeva da nešto ostane bez struje na odredjeno vreme. Rele to radi preko svojih kontakta koj isu zatvoreni ili otvoreni, automatski prekida?.
Otpornik je potroša?, ne vidim kako bi on mogao da prekine struju, ili ja ne razumem pitanje...
Comment
-
-
Ako nastivimo sa pisanjem, posvadjaces se sa komsijom. Otpornik se ne koristi u te svrhe, a povezivanjem otpornika na stalno napajanje ECUa komsija pravi velike "gluposti", da ne kazem sr@nja.
Vise bi voleo, da nisi dobro razumeo komsiju, ali...
Comment
-
-
Ok, zaobodjimo komsu i onako ne treba puno da se vidi kako ne razume elektroniku bas puno. Sve u svemu, bio sam da uzmem onaj rele za koji niko ne zna koji je. Napokon jedan lik mi predlozio da vas pitam za svaki slucaj da li moze Finderov 4031 rele od 12V i 10A sa 5 izvoda? 2 su + i - namotaja koji pomera prekidno kolo, ostala tri cine prekidno kolo.
Pitanje je da li ovo moze ili ne?????Joko ovo, Joko Ono i ubishe Lenona...
Comment
-
-
Comment
-
-
Pozdrav!
Izvinjavam se sto dizem temu iz mrtvih, ali i ja imam isti problem sa istim modelom automobila.
Ono sto me zanima, je sledece:
koliko vremena je potrebno da se posle reset-a ECU-a, on vrati u normalno stanje (ponovo nauci da vozi na benzin <- krajnje laicki receno) ili se on vrati na fabricka podesavanja odmah(koja su i postavljena za rad na benzin)?
Jos jedna stvar, meni su ovi simptomi poceli da se javljaju mnogo kasnije, (ne u pvih par dana po ugradnji plina) vec posle skoro 2 godine intenzivne voznje na plin.
Unapred hvala!Ford Mondeo MK3 2001 2.0 107KW Petrol
Comment
-
-
Evo da pokusam ja da odgovorim, mozda nalupam, ali mozda i pomogne.
Kao prvo, tek sam sad procitao CELU diskusiju iznad (jun 2007.) i sta reci, SVAKA CAST majstorima; ko zna, ZNA.
Drugo, ECU je kako kapiram mali PLC sa memorijom, i programiran je da stalno UCI, je l' da. Pa prema memorisanim podacima, modifikuje sopstveni rad. To je ocigledno.
Trece, onom liku (nikolica) je ECU pravio probleme jer su parametri za benzin i plin (kod njega) dosta razliciti. Tacno?
Cetvrto, kod passatCL-a su izgleda ti parametri bili vrlo slicni, pa je zato ECU mudro cutao, to jest nije nista ometao, ni remetio u voznji.
Peto, sledi zakljucak da su se passatCL-u parametri voznje na plin posle 2 godine, BITNO promenili, pa je ECU poceo da brljavi, odnosno da se buni (na promenu plin/benzin). Gresim li negde?
Ako je sve ovo gore tacno, sledi da ECU lepo (kulturno) opominje gazdu da nesto sa plinom nije kao sto je bilo. Prema tome, treba obratiti paznju na plinsku instalaciju (vazduh, smesa, nesto trece...?); a ne gubiti vreme sa ECU-om: ako je mogao da cuti PRE, moci ce i opet, samo treba srediti plin.
Nadam se da nisam mnogo omasio temu; ako jesam, brisite post
RajkoFiat Stilo 1.9 JTD
Comment
-
-
hmm..... vidis, i ja sam razmisljao na tu temu! kao inzenjer (doduse softveras) isto sam pomislio da je mozda nesto do plina, medjutim, automobil ide na plin, slobodno smem reci, odlicno. Bez ikakvih problema, i u ovom trenutku, mnoogoo bolje nego na benzin koji je jedva upotrebljiv:
skoro sam vozio Nis-Knjazevac-Nis sve na benzin i primetio da motor bolje radi, ali nije ni prici ispravnom radu. i dalje ne prima gas kako treba. mozda je problem kombinovan(potreban reset + jos nesto nije u redu)
npr. na benzinu nemam ler gas! automobil se odmah ugasi! ni zagrejan ne uspeva da ga odrzi. cim prebacim na plin, ler gas je potpuno ok.
jos jedna svar koja me zanima je i temperaturna karakteristika tor rele-a koji treba da ugradim. da ne bude da na -15 ili +40 napolju a auto mi stoji na suncu pa je rele +60, ne mogu da upalim auto jer rele ne radi pa mi ECU nema struju???
bilo bi lepo da neko napise par recenica na temu tog rele-a(gde ga ugraditi, da li se greje, kako zastititi, itd). u svakom slucaju, potpisacu da ni jedan majstor u Nis-u nema pojma da je to potrebno ugraditi, tako da skidam kapu majstorima sa ovog foruma.
svaka cast!Ford Mondeo MK3 2001 2.0 107KW Petrol
Comment
-
-
Ovo kako si opisao probleme sa benzinom/plinom, meni jako lici na promenjen "dotok vazduha"...
Da li si u ovih 2 godine isao na povremena stelovanja plina? Moguce je da ti filter za vazduh ne valja, ili obrnuto, negde dobija previse vazduha, pa ti majstor dosteluje plin prema novom stanju, a benzin ko ****, to ionako nije njegova nadleznost.
Pisao je Dora o ovome, sad ne znam koja tema tacno.
Meni je cele zime potrosnja plina (bila?) velika, a nisam mogao da provalim ZASTO. Sve sam probao, vrteo srafove, stelovao kod majstora, i sam takodje, ubijao motor u pojam i nista; trosi pa trosi. A onda sam ovde procitao/naucio ponesto o "dotoku vazduha". Pa sam se setio da sam na pocetku zime stavio nov filter za vazduh (stari sam kupio sa autom 2006.; ko zna otkad je).
Da skratim pricu, stavio sam busnu kesu na matoro, siroko crevo za hladan vazduh, da smanjim dotok istog. I - eto ga, auto se unormalio; spao je na 12-13 po gradu (Renault 19, 1.4). Vazno je takodje da benzinu ne smeta. Sad mi je ostalo da se resim kese, i da to uradim kako valja (da zamenim crevo novim i uzim).
Prijatelju, prastaj na offtopic-u... samo zelim da pomognem
RajkoFiat Stilo 1.9 JTD
Comment
-
-
da ne bude da na -15 ili +40 napolju a auto mi stoji na suncu pa je rele +60, ne mogu da upalim auto jer rele ne radi pa mi ECU nema struju???
priseti se koliko desetina takvih releja ima u autu, i gle cuda svi rade godinama i decenijama na svim mogucim temperaturama.
ako ne znas koji relej uzmi onaj za glavne farove, taj je minimalno 25A, robustan je, vecito traje, jeftin je....
o cemu se ovde prica i stvara fama nije mi jasno.
najobicnija trivijalna stvar, koja je jos i nacrtana u shemi ugradnje gasnog uredjaja, rutinska operacija kod Boscohovih ECU opste poznata i vrapcima na grani. nacrtano i gde se sece, i koja je boja zice..ma sve.
da skratim, ECU benzina se i inace fabricki napaja preko releja ali se taj obicno ne koristi jer je mnogo lakse preseci 2 zice, prespojiti 1 pin na samom ECU konektoru.
i tada ne treba cak ni taj dodatni relej. (ovo je za malo iskusnije sa relativno osetljivim ECU multipin konektorima, ali nikakav problem za majstore koji ugradjuju gas jer to rade i zavezanih ociju maltene)
neko je pitao koliko je potrebno vreme za reset.
za Motronic ne znam ali za Jetronic je 42 sekunde.
dakle, ugasis motor prebrojis do 45 u sebi i kada pokrenes motor radi ce sa fabrickim parametrima na benzin, i sve je odmah optimalno.
naravno, ako je sam motor u potpuno ispravnom elektro mehanickom stanju ukljucivo i sve senzore i sve servo motore koji regulisu rad motora.
ako je sam motor neispravan relej i prekidanje struje nece pomoci da se povrati rad na benzinu jer problem je na sasvim drugom mestu koji elektronika ne moze da koriguje.
neispravan motor je recimo i samo neispravan TPS senzor, ili servo motor za vazduh ler gasa.
ili uprljane i zalepljene iznutra dizne benzina.
na primer, najcesci faktori koji prave probleme.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ako je sve ovo gore tacno, sledi da ECU lepo (kulturno) opominje gazdu da nesto sa plinom nije kao sto je bilo. Prema tome, treba obratiti paznju na plinsku instalaciju (vazduh, smesa, nesto trece...?); a ne gubiti vreme sa ECU-om: ako je mogao da cuti PRE, moci ce i opet, samo treba srediti plin.
ali... ovaj citirani deo masi poentu.
rec je o Venturi sistemu koji nema ECU pa time i nema aktivnu regulaciju smese.
cak i da ima servo motor za plin (lambda kontrola) lako se moze desiti da taj ne uspeva da dovoljno precizno i dovoljno brzo regulise maseni protok plina pre svega jer je potpritisak nakon isparivaca kod Venturija stalno promenljiv.
da kazem prosto, temelj se ljulja a servo motor se trudi da odrzi fasadu.
s obzirom na Venturi sistem (koji je karburator u sustini) kao nekompatibilan sa ECU koji radi sa povratnom spregom to umesto natezanja plinske regulacije svako malo (sto je neefikasno a opet nedovoljno precizno) usled promenljivih uslova okoline poput vazdusnog pritiska, temperature vazduha, nadmorske visine pribegava se prostijem i daleko jeftinijem resenju.
pri svakom gasenju motora se pobrise trenutna radna memorija ECU sa (obicno) fals podacima.
pri sledecem paljenju motora na benzin ubacuje se iz ROMa fabricki set podataka sa stanjem kada je auto bio nov u tu radnu memoriju- ECU zadovoljan, motor dobro radi, plin radi nezavisno.
dakle, kod Venturija ECU na benzin nema pojma (nema nikakvu komunikaciju) da se potura plin kao gorivo (a plin je dovoljno razlicito gorivo po osobinama sagorevanja) i samo je pitanje vremena kada ce pobrljaviti.
najprostije je skidanje ECU sa stalnog napajanja pd +12V (kontakt 30) cime se nakon odbrojavanja vremena od oko pola minuta brise radna memorija sa zbrljanim podacima u medjuvremenu prikupljeno.
takodje i u voznji, ako se sa duze voznje na plin rucno prebaci na benzin (recimo da se proba, nestalo plina) moze se desiti da motor lose radi, trese se pa cak i ugasi.
ne treba da odmah upaliti vec sacekati oko 1 minut, da reset ECU odradi proceduru, i trenutno ce se sve magijom popraviti sto se tice rada na benzin.
ako je pitanje da li je provereno, jesam proveravao i uverio se u praksi.
za svaki tip - vrstu ECU majstori obicno znaju koji je metod pogodan.
Bosch ECU je notorno poznat da mu treba reset odnosno prekid napajanja izvesti pri ugradnji.
posto ja nisam majstor a ovde ih ima, ispravice koji ECU sta zahteva od priprema tog tipa.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
pozdrav
novi sam na ovom forumu i videh ovu temu imam slican-isti problem...
Passat 1.8 GL 90gp negdej pise da je to monomotoric-procitah na nekom ruskom forumu... insalacija za plin karburator"rucno prebacivanje" nema na 2500-3000obr. desava mi se da na plin pali radi sve bez problema ali na benzin kad ga palim provo mi je dizao obrtaje na 2-4hiljade
i nece da spusti nikako... sad mi trza na benzin kao da "gubi struju" na dizni i samo trza u voznji, na leru OK ali u voznji na benzin izgladnim odmah posle rucka
ima prekid jedne zice na el.dizni preko relea,pa neki rele prekida jednu na lamda sondi i ima jos jedan rele koji prekida neku cini mi se crvenu
da nije moguce da je zastekao jedan...sad ga vozim na plin stalno palim... i tako mi trosi plina 9-10l ja zadovoljan sa tim
ako je neko razumio moj problem i zna sta bi moglo da bude da mi nekako pomogneVW Passat 1.8 GL 90g.p.
Comment
-
Comment