Stelovanje lera, obicni venturi i single point ubrizgavanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #16
    Red je dan napisem da kako sam rijesio problem, mozda nekom bude od koristi.
    Osnovni problem sa trzanjem i losim radom se rijesio mijenjanjem kablova, koji su kostali oko 35evra, u Modrici nema skuplje

    Hajde, rekoh, sada da ga i nastimamo kako valja. Odvezem ga kod nekog majstora u Teslic, po labavoj preporuci. Pogleda tip paljenje strobom, kaze dobro, turne mu neku sondu nazad, pipka nesto plasticni sarafic i kaze: "Ovo su otisle membrane, ne moze to da se namjesti, stalno mu je bogata smjesa". Pomenem mu ja onaj metalni sarafcic, kaze jok, plasticni je glavni. Inace covjek je imao na zidu neki Lovato certifikat, to ga je i zeznulo...

    Uzmem ponovo onu Voltranovu knjizicu u ruke, malo probistrim forum a uz sve to mi se naglo prodobri i rodjeni otac te pocne da me slusa. Elem ispadne da je kod Voltrana stelovanje drugacije od Lovata iako slicno izgledaju i svi pricaju da je kopija Lovata.

    Stelovanje Voltran :
    Gas na 3000 obrtaja po poznatom principu, citiram Doru
    Zagrejan motor, držiš na oko 3000 obrtaja i zavrćeš šraf na onoj debeloj cevi, kad počne da padaju obrtaji onda odvrćeš dok ne prestanu ići gore. Tada odvrneš još malo, pola kruga ili četvrt zavisi.
    Za fiksiranje papucice gasa preporucujem drvenu kajlu

    Zatim ugasiti auto, zaviti oba sarafa na isparivacu, odvrnuti metalni 3 kruga, upaliti auto i stimanjem oko pola kruga lijevo desno naci najbolji rad na leru.
    Odvrtati plasticni saraf na isparivacu dok se ne osjeti promjena u radu, motor je cijelo vrijeme na leru, i zatim zavrnuti pola kruga.

    Ovakvim stelovanjem sam postigao da mi je MIL lampica uglavnom ugasena, potrosnja je i dalje oko 12litara plina, i ide bolje nego prije stelovanja(kadet karavan 1.8i).

    Razlika u odnosu na Lovato je sto kod lovata bajpas(koji se regulise metalnim sarafom na isparivacu) nije sam dovoljan za rad na leru, vec se rad na leru "dotjeruje" kombinacijom osjetljivosti membrane(plasticni saraf na isparivacu) i tog bajpasa.
    Kod Voltrana se ler stima samo na tom bajpasu(metalnom sarafu), a osjetljivost membrane (plasticni saraf) se podesava tako da je na leru zatvoren glavni ventil, a cim se pritisne papucica gasa i potpritisak u grani poraste da membrana pocinje da otvara. Upravo zato se i odvrce plasticni saraf dok se ne osjeti promjena u radu(sto znaci da je membrana pocela da reaguje i na ler gasu) a zatim se zavrne za pola kruga.
    Dok je Lovato majstor pokusavao da nastima na plasticnom sarafu, metalni je bio previse odvrnut i davao je suvise bogatu smjesu, sto kod Lovata ne bi bilo moguce jer bajpas nije dovoljno velikim, i zakljuci covjek da su mi otisle membrane.

    Stelovanje Lovato , nece da skodi da se ponovi
    Zagrejan motor, držiš na oko 3000 obrtaja i zavrćeš šraf na onoj debeloj cevi, kad počne da padaju obrtaji onda odvrćeš dok ne prestanu ići gore. Tada odvrneš još malo, pola kruga ili četvrt zavisi.

    Zatim na isparivaču namestiš na leru najveći broj obrtaja koji možeš da postigneš, da najmirnije radi, sa onim plastičnim sivim šrafom.

    Na kraju šrafcigerom odvrneš malo onaj mesingani šraf odgore na isparivaču i malo dodaš gas i odmah pustiš pa pratiš kako se stabilizuje ler. Cilj je postići da obrtaji prilikom puštanj gasa ne padnu ispod lera. Tako dodaješ i puštaš gas uz eksperiment sa tim mesinganim šrafom. Kad postigneš najbolje eventualno ako je potrebno još minimalno korigovati sivi šraf ali obično ne treba..
    Hvala na paznji i dovidjenja
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #17
      Gde si nasao to uputstvo, da i ja trazim za BRC?

      (nemam knjizicu)

      pozdrav
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Pisano je o podesavanju BRC-a ovde na forumu. Ja sam doslovno preveo sta pise u uputstvu korak po korak. IvanT je takodje objasnio. Potrazi pa stampaj. Pise VISE nego u samom uputstvu.

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #19
          Naso sam , thanks

          Neverovatno da se od svih isparivaca na svetu meni zalomi najzaguljeniji za stelovanje!!!
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #20
            neznam po cemu je najzaguljeniji..ja doduse imam "pneumatski" BRC AT 90 P. nastelovao prvi put ( iz vise puta) dok nisam uskladio potrosnju-performanse i to je to...nediram ga vise..a i nema potrebe.
            ljudi grese kad im odjednom skoci potrosnja ili nesto slicno,oni odmah pocnu da odvrcu-zavrcu sraf za protok-potrosnju ili ler sraf na isparivacu i onda sve "pokarabasaju" a plus imaju i dalje problem koji im je naprimer izazvao vecu potrosnju il nesto drugo ... ako je radio na nekom podesavanju dve godine naprimer..pa nije mogao sam da se odvrne ili zavrne.
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • gorky
              CBC Senator XXL
              • 08.06.2007
              • 860
              • Vojvodina,Kikinda

              #21
              opušteno,nije to uopšte zaguljen reduktor,to je jedan od najboljih na tržištu,samo je zahebano kad ne znaš pa još kad zaboraviš,kao u dekijevom slučaju

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #22
                @gorky

                Super sto si tu, imam par pitanja, ja cu da pisem kako sam razumeo, a ti me napsuj ako sam pogresio. Nisam vest sa alatom, a muka me naterala da sam ovo radim. Majstori kod mene mi uglavnom jedno nameste, a dva pokvare.


                1. Zatvoriti potpuno sraf za podesavanje ler gasa.
                - to je onaj inbus sraf

                2. Zaustaviti motor i skinuti cev za gas.
                - cev koja ulazi u isparivac ili ispred filtera gasa?

                Onda ukljuciti spulnu reduktora i elektricnog ventila gasa
                privremenim
                prikljuckom na akumulator.
                - jel ventil na samom isparivacu ili onaj na filteru?

                3. Okretati sraf za podesavanje osetljivosti dok ne prestane
                mlaz gasa.
                - jel se misli na onaj sraf za osteljivost membrane?

                4. Podesiti sraf drugi put ali ga ne zatvarati previse.

                Bolje je da postoji malo curenje nego da je sraf zategnut
                previse.

                5. Iskljuciti privremenu konekciju spulni.

                6. Otpustiti sraf za podesavanje ler gasa za jedan i po krug.

                7. Vratiti sve kako je bilo na pocetku mehanicki i elektricki.


                8. Startovati motor i podesiti ler gas SAMO pomocu tog srafa.
                - pretpostavljam da se misli na inbus sraf

                Cudi me da se ne spominje onaj sraf na crevu koje se racva, jer nishki majstori uglavnom tu sredjuju ler gas.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #23
                  Mozda zato sto tamo nije vruce.

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    #24
                    deki teorija ponekad ume da napravi zbrku u praksi.ovo ću napisati samo jednom NEMA UNIVERZALNOG METODA ZA PODEŠAVANJE GASNOG UREĐAJA (mislim na venturi prvenstveno) podešavanje gasnog uređaja zavisi od niza faktora kao što je tip ubrizgavanja,stanje motora,stanje gasnog uređaja,vrste mixera...to štelovanje "na uvce" je prilično deplasirano jer treba mnogo godina iskustva da bi to uradio kako treba.ja sam ti već jednom savetovao da se okaneš tog metoda "uradi sam".ako imaš želju za tim lepi sam tapete recimo,napravi kućicu za ptice itd.taj imbus šraf koji pominješ nemoj nikada da diraš,nemoj da me pitaš zašto,samo jednostavno nemoj,to što ti želiš da podesiš se ne podešava preko njega.nemoj misliti da od svog posla pravim neku posebnu nauku,ali određeni stepen znanja i iskustva mora da stoji iza svakog kvalitetnog posla

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #25
                      Originally posted by deki-ascona
                      @gorky



                      2. Zaustaviti motor i skinuti cev za gas.
                      - cev koja ulazi u isparivac ili ispred filtera gasa?
                      da ti kazem i ja kao amater koji nesto malo zna.
                      kad bi skinuo cev koja ulazi ispred filtera(el.ventila za gas) .. napravio bi cudo.gas bi "shiknuo" pod punim pritiskom direktno na tvoje ruke,lice i po motoru tvog auta...a ti bi trcao do gepeka(ako se setis u frci) da zatvoris rucno ventil na multiventilu(na boci se nalazi multiventil)
                      znaci: AKO POSTAVLJAS OVAKVO PITANJE ... ONDA NEDIRAJ NISTA!!!

                      pa onda pitas : "Onda ukljuciti spulnu reduktora i elektricnog ventila gasa
                      privremenim
                      prikljuckom na akumulator.
                      - jel ventil na samom isparivacu ili onaj na filteru? "

                      u "uputsvu" pise da dovedes sa akumulatora struju na OBADVA,a ti pitas na koji od ta dva ?!?!?! ... pa na OBA ne na JEDAN...
                      nemoj da se ljutis,samo sam iskren i direktan..nisam grub.
                      ali ako postavljas ovakva pitanja nista nediraj.

                      @gorky ti je to rekao na svoj nacin a ja na svoj.

                      pozdrav,sve najbolje .
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • deki-ascona
                        Bio nam je drug! RIP
                        • 10.04.2007
                        • 2118
                        • NI , Trosharina

                        #26
                        Sve je ok, ukapirao sam. Ipak moram da trazim majstora koji zna sta radi.

                        Ne zamerite sto pitam svasta jer mi je forum resio mnogo problema i ustedeo brdo novca.

                        hvala i pozdrav
                        Originally posted by Valent Vudriga
                        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                        Comment

                        Working...
                        X