Red je dan napisem da kako sam rijesio problem, mozda nekom bude od koristi.
Osnovni problem sa trzanjem i losim radom se rijesio mijenjanjem kablova, koji su kostali oko 35evra, u Modrici nema skuplje
Hajde, rekoh, sada da ga i nastimamo kako valja. Odvezem ga kod nekog majstora u Teslic, po labavoj preporuci. Pogleda tip paljenje strobom, kaze dobro, turne mu neku sondu nazad, pipka nesto plasticni sarafic i kaze: "Ovo su otisle membrane, ne moze to da se namjesti, stalno mu je bogata smjesa". Pomenem mu ja onaj metalni sarafcic, kaze jok, plasticni je glavni. Inace covjek je imao na zidu neki Lovato certifikat, to ga je i zeznulo...
Uzmem ponovo onu Voltranovu knjizicu u ruke, malo probistrim forum a uz sve to mi se naglo prodobri i rodjeni otac te pocne da me slusa. Elem ispadne da je kod Voltrana stelovanje drugacije od Lovata iako slicno izgledaju i svi pricaju da je kopija Lovata.
Stelovanje Voltran :
Gas na 3000 obrtaja po poznatom principu, citiram Doru
Za fiksiranje papucice gasa preporucujem drvenu kajlu 
Zatim ugasiti auto, zaviti oba sarafa na isparivacu, odvrnuti metalni 3 kruga, upaliti auto i stimanjem oko pola kruga lijevo desno naci najbolji rad na leru.
Odvrtati plasticni saraf na isparivacu dok se ne osjeti promjena u radu, motor je cijelo vrijeme na leru, i zatim zavrnuti pola kruga.
Ovakvim stelovanjem sam postigao da mi je MIL lampica uglavnom ugasena, potrosnja je i dalje oko 12litara plina, i ide bolje nego prije stelovanja(kadet karavan 1.8i).
Razlika u odnosu na Lovato je sto kod lovata bajpas(koji se regulise metalnim sarafom na isparivacu) nije sam dovoljan za rad na leru, vec se rad na leru "dotjeruje" kombinacijom osjetljivosti membrane(plasticni saraf na isparivacu) i tog bajpasa.
Kod Voltrana se ler stima samo na tom bajpasu(metalnom sarafu), a osjetljivost membrane (plasticni saraf) se podesava tako da je na leru zatvoren glavni ventil, a cim se pritisne papucica gasa i potpritisak u grani poraste da membrana pocinje da otvara. Upravo zato se i odvrce plasticni saraf dok se ne osjeti promjena u radu(sto znaci da je membrana pocela da reaguje i na ler gasu) a zatim se zavrne za pola kruga.
Dok je Lovato majstor pokusavao da nastima na plasticnom sarafu, metalni je bio previse odvrnut i davao je suvise bogatu smjesu, sto kod Lovata ne bi bilo moguce jer bajpas nije dovoljno velikim, i zakljuci covjek da su mi otisle membrane.
Stelovanje Lovato , nece da skodi da se ponovi
Hvala na paznji i dovidjenja
Osnovni problem sa trzanjem i losim radom se rijesio mijenjanjem kablova, koji su kostali oko 35evra, u Modrici nema skuplje

Hajde, rekoh, sada da ga i nastimamo kako valja. Odvezem ga kod nekog majstora u Teslic, po labavoj preporuci. Pogleda tip paljenje strobom, kaze dobro, turne mu neku sondu nazad, pipka nesto plasticni sarafic i kaze: "Ovo su otisle membrane, ne moze to da se namjesti, stalno mu je bogata smjesa". Pomenem mu ja onaj metalni sarafcic, kaze jok, plasticni je glavni. Inace covjek je imao na zidu neki Lovato certifikat, to ga je i zeznulo...

Stelovanje Voltran :
Gas na 3000 obrtaja po poznatom principu, citiram Doru
Zagrejan motor, držiš na oko 3000 obrtaja i zavrćeš šraf na onoj debeloj cevi, kad počne da padaju obrtaji onda odvrćeš dok ne prestanu ići gore. Tada odvrneš još malo, pola kruga ili četvrt zavisi.

Zatim ugasiti auto, zaviti oba sarafa na isparivacu, odvrnuti metalni 3 kruga, upaliti auto i stimanjem oko pola kruga lijevo desno naci najbolji rad na leru.
Odvrtati plasticni saraf na isparivacu dok se ne osjeti promjena u radu, motor je cijelo vrijeme na leru, i zatim zavrnuti pola kruga.
Ovakvim stelovanjem sam postigao da mi je MIL lampica uglavnom ugasena, potrosnja je i dalje oko 12litara plina, i ide bolje nego prije stelovanja(kadet karavan 1.8i).
Razlika u odnosu na Lovato je sto kod lovata bajpas(koji se regulise metalnim sarafom na isparivacu) nije sam dovoljan za rad na leru, vec se rad na leru "dotjeruje" kombinacijom osjetljivosti membrane(plasticni saraf na isparivacu) i tog bajpasa.
Kod Voltrana se ler stima samo na tom bajpasu(metalnom sarafu), a osjetljivost membrane (plasticni saraf) se podesava tako da je na leru zatvoren glavni ventil, a cim se pritisne papucica gasa i potpritisak u grani poraste da membrana pocinje da otvara. Upravo zato se i odvrce plasticni saraf dok se ne osjeti promjena u radu(sto znaci da je membrana pocela da reaguje i na ler gasu) a zatim se zavrne za pola kruga.
Dok je Lovato majstor pokusavao da nastima na plasticnom sarafu, metalni je bio previse odvrnut i davao je suvise bogatu smjesu, sto kod Lovata ne bi bilo moguce jer bajpas nije dovoljno velikim, i zakljuci covjek da su mi otisle membrane.
Stelovanje Lovato , nece da skodi da se ponovi
Zagrejan motor, držiš na oko 3000 obrtaja i zavrćeš šraf na onoj debeloj cevi, kad počne da padaju obrtaji onda odvrćeš dok ne prestanu ići gore. Tada odvrneš još malo, pola kruga ili četvrt zavisi.
Zatim na isparivaču namestiš na leru najveći broj obrtaja koji možeš da postigneš, da najmirnije radi, sa onim plastičnim sivim šrafom.
Na kraju šrafcigerom odvrneš malo onaj mesingani šraf odgore na isparivaču i malo dodaš gas i odmah pustiš pa pratiš kako se stabilizuje ler. Cilj je postići da obrtaji prilikom puštanj gasa ne padnu ispod lera. Tako dodaješ i puštaš gas uz eksperiment sa tim mesinganim šrafom. Kad postigneš najbolje eventualno ako je potrebno još minimalno korigovati sivi šraf ali obično ne treba..
Zatim na isparivaču namestiš na leru najveći broj obrtaja koji možeš da postigneš, da najmirnije radi, sa onim plastičnim sivim šrafom.
Na kraju šrafcigerom odvrneš malo onaj mesingani šraf odgore na isparivaču i malo dodaš gas i odmah pustiš pa pratiš kako se stabilizuje ler. Cilj je postići da obrtaji prilikom puštanj gasa ne padnu ispod lera. Tako dodaješ i puštaš gas uz eksperiment sa tim mesinganim šrafom. Kad postigneš najbolje eventualno ako je potrebno još minimalno korigovati sivi šraf ali obično ne treba..
Comment