"Shpricanje" plina i hladan start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ladislav
    CBC Senator
    • 14.12.2004
    • 223
    • Kragujevac
    • Lada Niva 1.7i

    "Shpricanje" plina i hladan start

    Da ne bude zabune, a posto ne znam kako se strucno zove deo koji me zeza, rec je o onom delu na isparivacu koji je povezan sa dugmetom u kabini pomocu kojeg se rucno ushprica malo plina pre paljenja da bi se olaksao hladan start.

    Problem je sto ta "shpricna" meni nekad radi, a nekad ne.

    U stvari, nije ni to problem, problem je sto meni auto vise nece da upali bez "shpricanja"

    Cele prosle zime mi shpricna nije radila, a umesto nje sam koristio krajnje jednostavan i efektan sistem: povucem saug do 1/3, verglam tacno 4 sekunde i dodje do paljenja (sa spricnom vec u toku prve sekunde).

    Medjutim ove zime auto jednostavno nece da upali bez shpricanja - mogu da verglam i 10 sekundi, ne vredi. Kao se povremeno "javi" motor, ali nedovoljno da povuce.

    Obicno je dovoljno da jednu zicu skinem i vratim na mesto da bi se kontakt uspostavio, medjutim, nekad nece ni tako.



    Sta bi trebalo da uradim da auto ipak upali bez shpricanja? (verujem da mogu i sam da provalim kako to da izvedem, nego me stra' da se ne isprazni akumulator u procesu trazenja resenja)
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    ako nece bez spricanja,onda ga ostavljaj uvece na benzinu da bi ga ujutru upalio na benzin pa prebacio na gas.

    a sto se tice toga da ti neradi "spricanje" gasa. proveri dali su obe zice na spulnu za spricanje dobro povezane i da imaju tesan kontakt.otkaci zicu koja dovodi + sa prekidaca na tu spulnu a onu koja dovodi masu ostavi(to je ona sto je vezana za sam isparivac kao masa.) uzmi zicu dovoljne duzine,pa dovedi + direktno sa akumulatora i vidi dali ce onda da "klikce","sprica" ... eto mozes tako kad je hladno,otvoris haubu spricnes "rucno" pomocu zice,vratis na svoje mesto zicu koju skines,pa onda upalis auto iz kabine normalno.
    ako ti neklikce kad dovedes direktan +,onda je moguce da je spulna oslabila pa kupis novu i zamenis...ali pre toga dobro proveri zice do nje,zategni proveri masu da nije labava.
    u sustini ako je sve dobro i "tesno" povezano :
    1.oslabila spulna treba da se zameni (mada postoji opcija da se skine,pa da se "klipchic" koji ona poteze malo podmaze da ga lakse povuce).
    2. slab napon (negde gubi pa nema snage da povuce klip,aktivira spulnu)

    ima tu jos jedna stvar( da te nezbuni).. napon na kontaktu "moze" da nebude isti na tom mestu,i kad radi motor.
    meni je prekidac za Gas dobijao struju ( + ) sa bombine,i imao sam isti problem kao ti.
    zato sto sam na taj nacin na spulnama imao + 9 Volti a ne 12V kao sto je predvidjeno..to je zato sto moja bombina ima balast pa na kontaktu ima 9 V.
    resio sam stvar tako sto sam struju za prekidac(to jest za sve spulne) uzeo sa Sirene jer ona radi i kad auto nije na kontaktu i uvek je na 12 Volti ... naravno da je i pored toga sto ima svoj osigurac,stavljen dodatno i onaj koji je bio kad je sve bilo vezano na bombinu... i od tad sve radi OK. i sve Spulne jace "klikcu" kad se aktiviraju,racunajuci i tu za spricanje koju uvek stisnem par puta ,pre nego sto zaverglam auto (kod prvog paljenja) kad je vruc naravno ne koristim to ,nego samo zaverglam i upali.

    PS: pazi ako budes radio to sam,da ne napravis neki kratak spoj pa da bude "vatrica" .. ,ako nisi vican da sam uradis ili nisi razumeo sta sam ti pisao ,nediraj nista,prepusti sve nekom dobrom majstoru .
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Ladislav
      CBC Senator
      • 14.12.2004
      • 223
      • Kragujevac
      • Lada Niva 1.7i

      #3
      Originally posted by zoranbg
      ako nece bez spricanja,onda ga ostavljaj uvece na benzinu da bi ga ujutru upalio na benzin pa prebacio na gas.
      Na benzin tek nece ni da glone.


      Originally posted by zoranbg
      uzmi zicu dovoljne duzine,pa dovedi + direktno sa akumulatora i vidi dali ce onda da "klikce"
      E tooo, na takve trikove sam mislio



      Samo, i dalje mi nije jasno zasto nece da upali bez spricanja, a prosle godine je hteo.

      Da ne bude da je neki veci prekid u pitanju, pa spricna ne radi ne zbog pomenute spulne, vec jer uopste nema struje, pa ne radi ni osnovni elektroventil koji treba da "pusti" plin iz isparivaca kad se okrene kljuc?

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        " Da ne bude da je neki veci prekid u pitanju, pa spricna ne radi ne zbog pomenute spulne, vec jer uopste nema struje, pa ne radi ni osnovni elektroventil koji treba da "pusti" plin iz isparivaca kad se okrene kljuc? "

        to ces da proveris isto kao i za spulnu za "spricanje" .
        daj kontakt,pa otvori haubu, i skidaj jednu zicu i vracaj sa glavnog el.ventila za gas..mora da klikce..proveri i njegove kontakte dali su "tesni" i dali je dobar kontakt gde je glavni el.ventil povezan na masu auta.

        e sad sto nepali ko prosle godine
        pa prosla jedna godina ...kad si menjao sta?:svecice,filter vazduha .....
        mozda je oslabeo akumulator,anlaser...boga pitaj sta ..to je vec skroz druga tema.. bolje ne zapocinji

        ja bih krenuo od svecica,njihove provere i zamene dobrim..NGK tacno odgovarajuce za tvoj motor..naprimer.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • CannoN
          CBC Senator XXL
          • 15.09.2007
          • 485
          • Beograd

          #5
          I meni od ove zime ne pali na plin a ono za spricanje ni nemam.

          Srecom na benzinu pali pouzdano i lako.

          Mislim da cu pre sledece zime da zamenim membrane na isparivacu posto ne vidim sta bi drugo moglo da bude?

          Comment

          • Hermes
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2006
            • 1306
            • https://t.me/pump_upp
            • bemve

            #6
            Odvrni malo tu spulnu, pa probaj da li hoce da klikne kad pritisnes dugme na prekidacu.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Heinz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 1027
              • Beograd, Voždovac
              • Avensis 2.0 D4D

              #7
              Originally posted by Ladislav
              Samo, i dalje mi nije jasno zasto nece da upali bez spricanja, a prosle godine je hteo.
              Kada je promenjen filter za gas?
              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Nesto ovde nije jasno do kraja.
                Spulne elektroventila ne treba da su otvorene (ni jedna) kad je kljuc samo na kontaktu nego motor MORA da se vrti bilo da se anlasuje ili da je vec upaljen.
                Sumnjam da je spulna za start u prekidu. Pre mislim da je do "kvaliteta" gasa tj. da jednostavno nema dovoljno pritiska iz same boce jer je previse butana u mesavini a hladno je.
                Filter tecne faze nema veze sa ovim.
                Da bi se proverilo da li su spulne ispravne treba se uzimati ziva struja (+) direktno sa akumulatora. Naravno da tada i nema veze da li je motor na kontaktu ili nije.
                Sta se desava pri startu vruceg motora?
                Btw. Membrane se obicno menjaju tek kad puknu.
                Veoma moguci scenario je i da je akumulator los (jako los) i da u kriticnom trenutku kad anlaser radi padne napon i ne moze spulna da povuce ventil.

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  dranix

                  Spulne elektroventila ne treba da su otvorene (ni jedna) kad je kljuc samo na kontaktu nego motor MORA da se vrti bilo da se anlasuje ili da je vec upaljen.
                  Kod venturi sistema sa vakumskom membranom, špulna elektro ventila za gas je otvorena čim je ključ na kontaktu, a gas "krene" ka motoru već kod alnasovanja, povlačenjem membrane, vakumom koji stvori motor.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Uh Ivane, nisi dovoljno jasan.
                    Kad je kljuc samo na kontaktu zatvoreni su: ventil na boci (ko ga ima), i ventil za gas u motornom prostoru.
                    Koji je onda otvoren?
                    Pretpostavimo da reduktor nema nista od elektrike osim eventualno ventila za start.
                    Dalje.
                    Ako reduktor ima start spulnu ona bi mogla da bude spremna da se ubrizga ono malo gasa pod pritiskom koji se nalazi izmedju ventila sa filtrom i u****.
                    To ne znaci da je bilo koji ventil otvoren vec da je samo moguce da se stisne taster za rucno ubrizgavanje pre starta (okretanja kljuca).
                    Ja imam start spulnu koja nije cak ni prikljucena. Neko je mislio da nema potrebe pa je ostavio tako.
                    Ogromna je verovatnoca da posle duzeg stajanja i ne vozenja uopste vise nema pritiska izmedju ventila sa filtrom i reduktora i dalje tako da je dzabe pritiskanje tastera za okidanje start spulne.
                    Ja obicno u tom slucaju moram da verglam malo duze da gas stigne.
                    Ako sam juce ili prekjuce poslednji put vozio onda pali normalno.
                    Znam, starudija pusta negde polako ali sigurno.
                    Kod venturija je ustvari membrana UVEK vacuumska. Kakva bi bila inace?
                    Elektricna? Zbog elektro ventila koji ne sluzi nicemu skoro?
                    Sasvim je jasno da je glavni faktor snaga akumulatora jer ako se motor vrti dovoljno brzo i membrana se povlaci dovoljno povuce gas i da upali brzo. Ako motor kilavi onda.....

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Kad je kljuc samo na kontaktu zatvoreni su: ventil na boci (ko ga ima), i ventil za gas u motornom prostoru.
                      Ne. Kada je ključ na kontaktu, otvoren je elektroventil za gas u motornom prostoru i na rezervoaru ako ga ima.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Kod mene nije, vec su povezani zajedno (paralelno) taj i ventil na boci.
                        Iskljucuju se ako se motor ne vrti i sami.
                        Cemu bi uopste sluzili ti ventili ako zanemarimo upotrebu benzina nego da imaju ISKLJUCIVO sigurnosnu ulogu.
                        Sta ako neko NEMA elektricni ventil na boci a to je jos uvek normalno u Srbiji a bilo je i ovde do skoro (juna 2002.)?
                        Nista, znam. Gas nije opasan ali je zabranjeno parkiranje u podzemnim garazama jos uvek bez obzira koliko kosta gasna instalacija.
                        Ludo, zar ne?
                        Kod skroz primitivnih instalacija je tako kao sto ti kazes pa je bas dobro da ljudi znaju da ne drze motor na kontaktu dugo onako bez potrebe posebno ne u zatvorenom prostoru.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          #13
                          Kod venturi sistema u samom isparivacu postoji vakumski ventil.

                          Kad se zavergla i stvori vakum u usisnoj preko pasebnog tankog creva

                          od usisne do isparivaca ventil se aktivira i pusti plin.

                          Proveri da ti nije naprslo to crevce hoce i zbog toga da zeza hladan start.

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #14
                            Znaš onaj vic? Kaže majka sinu : "sine pa ti se drogiraš!" Sin : "Pa kevo, kako se uzme? U neku ruku DA, a u neku NE..."

                            Zavisi od sistema za gas i tako je ne samo u Srbiji, već u svim zemljama gde se još uvek voze klasični venturi vakum sistemi.

                            Venturi sistemi za karburatorske motore se dele na venturi sa vakumskom membranom i venturi sa el. špulnom na reduktoru. Kod onih prvih, elktro ventil za gas se aktivira već kada je ključ na kontaktu, ali gas ne ide ka motoru sve dok se motor ne zaalnasuje. Tada vakum koji stvori motor, povlači vakumsku membranu, koja dozvoljava da gas uđe u komoru niskog pritiska, pa ga kasnije "dozira" membrana niskog pritiska.
                            Kod drugih, ulogu membrane vakuma igra el. špulna na isparivaču, koja se ne aktivira dok se motor ne zaalnasuje, isto kao ni el. ventil u motornom prostoru. Prvim davanjem kontakta, oni dobiju napon an 2-3 sekunde i gase se dok se motor ne zaalnasuje.

                            Tako da u principu nema neke velike razlike u tim sistemima, pa ni kod jednog gas ne izlazi is reduktora dok je ključ na kontaktu, kada je sve ispravno.

                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • CannoN
                              CBC Senator XXL
                              • 15.09.2007
                              • 485
                              • Beograd

                              #15
                              Izlazi kod mene zbog neodgovarajuceg prekidaca.

                              Zasto da cekam da membrana pukne?
                              Pres`o sam skoro 100k sa njom - sigurno je izgubila na elasticnosti i pitanje je vremena kada ce puci ako vec nije napukla.

                              Comment

                              Working...
                              X