Kako se šteluje plin kod dvoglog karburatora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yvan
    CBC Veteran
    • 01.03.2008
    • 195
    • Kragujevac

    Kako se šteluje plin kod dvoglog karburatora?

    Dakle digao sam ruke od IMPCO sistema... Razlog - nisam koristio karburator (znači samo plin ništa benzin), pa nisam mogao da ga nateram da radi kada je motor hladan (nema sistem za hladan start), mada neki tvrde da može - ja nisam uspeo

    Vratio sam se na prethodnu varijantu LandRenzo SE-81 raspršivač i Weber 32 ADF karburator - bušen, sa cevčicama.

    Pošto još uvek nisam našao adekvatan mikser može li neko da mi objasni kako se šteluje plin? Ide raspršivač, pa Y račva sa dva regulaciona ventilčića pa crevce do cevčice (navoj M10x1) do svakog grla. Sekundarno grlo se otvara mehanički i kreće sa otvaranjem kada je prvo na oko 2/3.

    Trenutno sam zatvotio ventilčić za sekundarno grlo, pošto po gradu ga i ne koristim, ali bih voleo da mi to radi kako treba. Kada odvrnem ovaj ventilčić ništa naročito ne dobijem, otvori se drugo grlo (osetim po gasu), ali auto "povuče" tek preko 3500 obrtaja. I to u početku mlako. Na benzinu je ovo drastično bolje, i oseti se da lepo "povuče" i na nižim obrtajima.
  • torlak
    CBC Veteran
    • 10.11.2007
    • 100
    • knjazevac

    #2
    pozz
    probao si da, koliko sraf za prvo grlo,toliko i sraf za drugo grlo odsrafis?

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Ovo je malo komplikovano ako nemaš iskustva. Uglavnom radno grlo treba da je više odvrnuto od pomoćnog. Kombinacijom i probom u vožnji možeš doći do pravog rezultata.

      Drugo grlo nikad ne dihtuje kao da ga nema tako da iako ne radi ipak ide malo gasa i kroz njega.
      Otrprilike našteluješ prvo grlo kao da je jedino, ono 3000 obrtaja i ostalo pa onda dodaješ drugo koliko treba pa onda sve to malo zajedno koriguješ
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Yvan
        CBC Veteran
        • 01.03.2008
        • 195
        • Kragujevac

        #4
        Pa upravo tako sam i tadio. Naštelovao sam radno grlo, a onda odvrtao i zavrtao pomoćno. Skoro nikakva razlika. Ali to sam radio poodavno, skorije sam se baktao sa Impco-m. Probaću danas ponovo, pa javljam.

        Drugo grlo nikad ne dihtuje kao da ga nema tako da iako ne radi ipak ide malo gasa i kroz njega.
        Interesuje me jedna stvar. Zašto bi, dok je pomoćno grlo zatvoreno, primarno grlo vuklo plin iz raspršivača a ne vazduh iz pomoćnog grla? Povezani su Y račvom.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Kako zamišljaš da vuče vazduh? Iznad svakog grla je ringla od miksera ili dizna u svakom ako je bušen. Ako ide bilo koja količina vazduha ići će i adekvatna količina gasa kroz bilo koje grlo, shodno tome koliko si omogućio slavinom da se povuče gasa.
          Nemaš neki ventil na račvi koji bi totalno zatvarao gas.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Yvan
            CBC Veteran
            • 01.03.2008
            • 195
            • Kragujevac

            #6
            Lep zamišljam Motor radi ima vakuuma u primarnom grlu i lagano vuče plin (kroz cevčicu - diznu). Leptir sekundarnog grla zatvoren. Znači iznad leptira je vazduh i ako pretpostavimo da je vakuum dovoljno jak u primarnom grlu može da se desi da povuče taj vazduh umesto plina iz raspršivača.

            Ako ide bilo koja količina vazduha ići će i adekvatna količina gasa kroz bilo koje grlo, shodno tome koliko si omogućio slavinom da se povuče gasa.
            U tome i jeste stvar. A šta bude kada je sekundarno grlo zatvoreno?


            BTW evo malo sam podešavao danas. Ventil na crevu za plin sekundarnog grla je bio potpuno zatvoren. Motor radi na leru. Otvoranje ovog ventila smanjilo je broj obrtaja, ali sam uspeo da ga vratim podešavanjem lera na raspršivaču.

            Test vožnja... Rezultat: Kada se otvori drugo grlo (pun gas) auto "povuče" ali mnogo gore nego na benzinu. Prilikom otpuštanja gasa imam osećaj da negde oko zatvaranja drugog grla, iako smanjujem gas, čini mi se da auto za kratko počne da ubrzava.

            Znači loše podešeno. Nosim se mišlju da nabavim wideband lambda senzor sa displejem (ima relativno jeftinih verzija u kitu iz Kanade), pa da merim kakva mi je smeša i da probam tako da podesim. Jer (bar ovde u KG-u) svaki majstor ga posesi i kaže "OK, teraj", ali ipak test vožnja i moj ukus nije zadovoljen.

            Zato i pitam kako se podešava, pa da sam namestim kako mi se sviđa.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Rekao sam već da je teško opisati jer je svaki auto specifičan za sebe. U kombinaciji su tri šrafa za podešavanje. na slavini dva i na isparivaču jedan. Sva tri utiču na snagu i potrošnju.

              Merenje gasova bi pomoglo u velikoj meri.

              Očigledno nemaš sliku u glavi kako to sve radi.
              Ako je grlo zatvoreno, dihtuje kao frižider, nema onda ni protoka vazduha kroz njega. Ako ima protoka vazduha ide i plin, nemože samo vazduh da ide.

              Jednostavno čim ide vazduh stvara se potpritisak a to povlači plin za sobom.

              Probaj ovako, odvrneš malo više oba šrafa na slavini dok motor radi, ako padaju obrtaji zavrći onaj šraf na isparivaču. Kad postigneš da radi normalno na leru onda zavrći sekundarno grlo skoro do kraja, ne bi trebalo da utiče na ler ništa. Zatim daj gas pa ono na 3000 za prvo grlo. Onda odvrći malo ono sekundarno dok ne osetiš promenu (na 3000 naravno) zatim ga malo zavrni pa probaj auto. Normalno ako se usput ler pokvari koriguješ ga na isparivaču. I tako nekoliko puta dok ne dobiješ ono što želiš.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Yvan
                CBC Veteran
                • 01.03.2008
                • 195
                • Kragujevac

                #8
                Očigledno nemaš sliku u glavi kako to sve radi.
                Ako je grlo zatvoreno, dihtuje kao frižider, nema onda ni protoka vazduha kroz njega. Ako ima protoka vazduha ide i plin, nemože samo vazduh da ide.
                Mislio sam ovako:



                Hvala za postupak podešavanja. Probaću.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Pa opet nema veze, ako i tako radi kako si nacrtao, opet će doći u cev koja ide u prvogrlo i opet će ići zajedno sa plinom, neće ići sam vazduh nikako. Jednostavno to nije moguće.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • torlak
                    CBC Veteran
                    • 10.11.2007
                    • 100
                    • knjazevac

                    #10
                    da li bi ga onda ugusila plinom moja 'teorija' ?

                    Comment

                    • Yvan
                      CBC Veteran
                      • 01.03.2008
                      • 195
                      • Kragujevac

                      #11
                      Nisam ni mislio da ide čist vazduh.

                      Recimo da je ventil ka cevčici drugog grla zatvoren. Podpritisak u prvom grlu vuče određenu količinu plina potrebnu za pravilnu smešu (ako je sve podešeno kako treba).

                      Sada otvorimo ventil ka drugom grlu, a situacija je kao na slici gore, podpritisak u prvom grlu vuče smešu plina iz raspršivača i vazduha iz drugog grla. Znači imamo siromašnu smešu.

                      @ torlak : Nisam u toku, kakva teorija?

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Ti očigledno ne vidiš sliku u glavi ili očekuješ odgovor koji si zamislio

                        Čemu inače sluši podešavanje ako ne tome da bude pravilna smeša. Jedna stvar, vazduh koji je ušao u filter je ušao, kojim putem će ići u motor nije bitno, bilo kojim putem da ide uzimaće plin, da li će ga biti dovoljno ili ne, zavisi od podešavanja. Vazduh iz drugog grla nije neki dodatni vazduh nego isti onaj koji je već ušao u filter. Ovo o čemu ti pričaš je minorna stvar u raspodeli vazduha koji ulazi u motor. Radno grlo je otvoreno i vlada potpritisak, drugo grlo je zatvoreno i nema ništa, ok vuče malo "falš vazduha" iz drugog ali usput i uzima plin iz prve slavine. Ako je dobro podešeno (prva slavina) sve je ok. Kad se otvori drugo grlo i tu vlada potpritisak ali onda ide i mešavina iz druge slavine.
                        Zato je podešavano da bude tako.

                        Pojenta priče i onog što te muči, vazduh ulazi na prvo grlo i pravi smešu, usput vuče i nešto iz drugog grla (ne vuče ništa ali ajde) i opet se vraća u prvo grlo ali ovaj put kroz diznu ne odgore.
                        Napravi se odgovarajuća smeša prvom slavinom i to je ok. Ako i sad nije jasno odustajem
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Yvan
                          CBC Veteran
                          • 01.03.2008
                          • 195
                          • Kragujevac

                          #13
                          Vidim ja sliku, i samo sam čekao da kažeš da postoji mogućnost ovoga o čemu sam ja pisao

                          Po meni definitivno postoji mogućnost za tako nešto (da primarno grlo vuče malo "falš" vazduha iz sekundarnog grla). E sad možda smo se džaba petljali oko toga, verovatno je trebalo da pitam dešava li se to.

                          Zaključak: priznao si da mož' se desi, ali da se ne dešava. Znači i ti i ja u pravu.

                          Probaču danas malo da podešavam prema tvom uputstvu. Javljam šta sam uradio.

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #14
                            Po meni definitivno postoji mogućnost za tako nešto
                            Ne postoji mogućnost, i dalje ti nije jasno.
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Zar toliko pisanje da bi svi mi citali "ko je u pravu"?
                              Koliko ja vidim neces ga ti podesiti nikad da budes "zadovoljan" jerbo to ne moze onako kako bi svi mi hteli da te zalepi za sediste kad se otvori sekundarno grlo.
                              Ako tako nesto hoces kupi radije auto sa turbom ali on i trosi da bi ozbiljno isao.
                              Ipak se teorija veoma razlikuje od prakse iako jedno bez drugog nikako ne moze. Realno je negde izmedju a to drugim recima znaci kilav rezultat u praksi sto je dovoljno da ne budemo sto posto zadovoljni kome je to bitno i nije spreman na odredjene psiholoske ili tehnicke kompromise koji su prisutni svuda oko nas i skoro uvek neophodni da bi bilo sta bilo dovoljno prakticno, ponovljivo i jevtino (dostupno) sirokim narodnim masama.

                              Comment

                              Working...
                              X