Toyota corolla 1.6 EFI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KMaRKo
    CBC Član
    • 25.03.2008
    • 13
    • Beograd

    Toyota corolla 1.6 EFI

    Prvo, pozdrav svim cannonovcima!
    Moj problem je sledeci: posedujem corollu DX za americko trziste sa 1.6 EFI motorom oznake 4A-FE (inace, taj motor se ugradjuje i u celica-e za nase trziste). Auto na benzinu radi ok, ali na plinu imam problem za koji nikako da nadjem resenje, a problem je sa servom volana i AC klimom. Naime, na benzinu kada smotam volan ili upalim klimu obrtaji motora se malo podignu dok na plinu pocne motor da radi kao na 3 cilindra. Auto normalno radi na leru, vuce ok, potrosnja ok. To mi se inace desava od prvog dana ugradnje. Mislim da je ugradjen venturi sistem sa nekim emulatorom i automatskim prebacivanjem na gas na odredjenom broju obrtaja. Da li je neko od gas experata imao takav problem i kako se to moze resiti?
    Pozdrav.

    Slika motora :
    Koliko idemo? 96, a tek smo u trecoj!
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    #2
    Pojacaj malo ler u radu na plin, inace taj motor podnosi plin i radi na njega kao i na benzin, ja nisam cuo nikoga da se zalio....

    Jos da je GE.........
    3SG(T)E EXPERT

    MAN service

    Comment

    • KMaRKo
      CBC Član
      • 25.03.2008
      • 13
      • Beograd

      #3
      Probao sam i to ali opet trokira. Postoji nesto sto regulise obrtaje kada opteretis motor ali ne znam sta je to i sto ne reaguje kada je na plinu...
      Koliko idemo? 96, a tek smo u trecoj!

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        sve zavisi gde je "to nesto" postavljeno, i da li vuce vec formiranu smesu ili samo pusta fals vazduh. lici mi da je kod tebe ovo drugo u pitanju, i ako je tako onda je losa montaza.
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • Type_R
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2007
          • 900
          • Valjevo

          #5
          Nemam trenutno FE motor "pri ruci" da pogledam ali kod GE motora step motor ler gasa uzima vazduh tacno ispred leptira, tako da i u slucaju rada na plin uzima smesu vazduha i plina.....
          3SG(T)E EXPERT

          MAN service

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            ako je tako, onda je najverovatnije lose podesen ili nespravan isparivac/neodgovoarajuci mixer
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Postoji nesto sto regulise obrtaje kada opteretis motor ali ne znam sta je to i sto ne reaguje kada je na plinu
              da postoji, zove se sistem ubrizgavanja goriva a osnovni element regulacije je ECU sa citavim nizom senzora koji prate opterecenje motora i servo motora koji reaguju kompenzacijom snage motora na ta dodatna opterecenja.

              kako navodis da imas Venturi plinski sistem, tu ne postoji nista od toga i ne postoji nikakav sistem regulacije te stoga nije ni moguce resenje koje navodis kao zeljeno sa takvim sistemom.

              resenje je ugradnja plinskog sistema ubrizgavanja sa svojim ECU i svojim setom senzora koji se integrise (povezuje) sa postojecim benzinskim ECU i tada se uspostavlja regulacija opterecenja motora isto kao na benzinu.

              posto imas klimu, i mali motor po zapremini (male snage na leru) svako ukljucivanje klime je osetan dodatni napor stoga mora da postoji sistem kompenzacije.
              na benzinu imas, na plinu nemas i stoga mislim da resenje ne postoji u slucaju upotrebe Venturi (sto je karburator efektivno) nacina rada.

              ili da se pomiris sa ovim stanjem (sistem plina je pogresno odabran prema zahtevima koje si postavio) kakvo je ili da ugradis plinski sistem ubrizgavanja- po meni.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #8
                Potpuno si u pravu, jeste motor male zapremine i slabasan, kod mene je na 2000ccm igrala obrtaljka milimetar gore dole kada dam migavac, takodje kada ga opteretim servom ali ne bi se slozio da je sequent jedino resenje, ja obozavam toyotine motore i znam mnogo ljudi koji ih voze i konkretno njegov motor znam dvojicu, obojica imaju venturi i nemaju nikakvih zamerki, jeste da nemaju klimu ali taj auto ekstra podnosi plin, bez problema ide 200km/h na plin.

                Samo na stelovanje kod dobrog majstora, a bar ovde na forumu ih imas da biras
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ma ne kazem ja da bilo sta lose o motoru ili o autu ili o Venturiju....prosto generalno klima + servo u krajnjem polozaju trose oko 15-20 KS a sam motor daje mozda 25KS na tim obrtajima.

                  i naravno, kada se odjednom sruci opterecenje a nema povratne sprege regulacije protoka vazduha mora da se dogodi opadanje obrtaja.

                  imao sam Venturi na autu sa klimom od 2000 kubika i nije nikada do kraja reseno pitanje "peglanja" obrtaja da ostanu stabilni cak iako je ECU benzina prepozanavao pad obrtaja pa dodatno otvarao motorce za ler gas.

                  jednostavno Venturi je prespor i previse neprecizan i tu po mom misljenju nema leka ako se zeli da se odrzi potpuna stabilnost obrtaja bez obzira na opterecenje.

                  kako kazes da se ti ljudi koje poznajes ne zale, ne cudi me zato sto ce vecina ljudi smatrati nebitnim to sto opadnu obrtaji, ili sto motor malo zatrese, ili prosto im se kaze da je tako dobro i oni to prihvate zdravo za gotovo.

                  naravno, i ovako kako je sada nista se nece pokvariti u radu motora, radice i dalje jos jako dugo samo tu stabilnost obrtaja uz promenljivo otperecenje pri pogonu na gas mislim da je jaaako tesko postici i uz milion stelbanja.

                  ubrizgavanje benzina je mnogo precizniji sistem od Venturija i tu mislim da nema dileme da se ta razlika u radu motora oseti u svim rezimima ali najvise na leru.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • KMaRKo
                    CBC Član
                    • 25.03.2008
                    • 13
                    • Beograd

                    #10
                    I dalje sam u nedoumici i mislim da ste obojica u pravu. Sto se tice stelovanja plina mislim da je uzaludan posao jer auto lepo radi na leru, lepo ide, ok potrosnja tako da ne znam sta bi se moglo dobiti bilo kakvim stelovanjem. Samo da napomenem da vas ne buni klima jer obrtaji padaju kad smotam volan i sa ugasenom klimom cak sta vise cini mi se da servo pravi mnogo vece opterecenje od klime.
                    @Type_R
                    Ajd pogledaj ako ti naleti neki FE motor kako je to reseno i ako vidis neki sa ugradjenim plinom vidi kako se ponasa na leru pri motanju volana.

                    Jos jedno pitanjce nevezano bas za ovu temu: Da li sa ove slike koju sam okacio mozes tacno da utvrdis da li je ovo 4A-FE motor jer mi u saobracajnoj pise da je motor od 1800ccm i 83KW, a koliko sam video 4A motor postoji samo u 1.6 verziji. Auto je uvezen iz Ukrajine i verovatno su samo prepisani ti pogresni podaci iz te saobracajne pa da pokusam da ispravim tu gresku.
                    Koliko idemo? 96, a tek smo u trecoj!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Samo da napomenem da vas ne buni klima jer obrtaji padaju kad smotam volan i sa ugasenom klimom cak sta vise cini mi se da servo pravi mnogo vece opterecenje od klime.
                      ne buni, motoru je potpuno svejedno odakle potice opterecenje.

                      problem je sto motor sa datim protokom gorive smese nema dovoljnu snagu da nadoknadi gubitke- opterecenje i stoga obrtaji padaju.

                      ti mozes i da pritiskom na pedalu gasa izadjes iz lera i da imas vise obrtaja motora, vecu snagu, kada zelis da okreces volan ili kada koristis klimu.

                      u tom slucaju ti si senzor koji konstatuje (ocima na obrtomeru npr) opadanje obrtaja i svojom nogom kojim postupkom kao povratnu informaciju naredjujes motoru da poveca snagu radi kompenzacije opterecenja do nivoa da se zadrze obrtaji.

                      kod sistema ubrizgavanja umesto tebe, to radi ECU tj automatika se brine o tome.

                      automatika je brza, osetljivija, preciznija, ne umara se itd, jednom recju oslobadja coveka te zamorne operacije brige o opterecenju motora koja postoji kod karburatorskih mehanickih sistema (steluju se na jednu fiksnu radnu tacku u ti dobro rade a promenljivo opterecenje vise nije ta jedna fiksna pozicija).


                      prednost karburacije je cena, stoga se i Venturi sistem odabire kod ugradnje gasa zbog cene prevashodno.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Type_R
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2007
                        • 900
                        • Valjevo

                        #12
                        Originally posted by KMaRKo
                        I dalje sam u nedoumici i mislim da ste obojica u pravu. Sto se tice stelovanja plina mislim da je uzaludan posao jer auto lepo radi na leru, lepo ide, ok potrosnja tako da ne znam sta bi se moglo dobiti bilo kakvim stelovanjem. Samo da napomenem da vas ne buni klima jer obrtaji padaju kad smotam volan i sa ugasenom klimom cak sta vise cini mi se da servo pravi mnogo vece opterecenje od klime.
                        @Type_R
                        Ajd pogledaj ako ti naleti neki FE motor kako je to reseno i ako vidis neki sa ugradjenim plinom vidi kako se ponasa na leru pri motanju volana.

                        Jos jedno pitanjce nevezano bas za ovu temu: Da li sa ove slike koju sam okacio mozes tacno da utvrdis da li je ovo 4A-FE motor jer mi u saobracajnoj pise da je motor od 1800ccm i 83KW, a koliko sam video 4A motor postoji samo u 1.6 verziji. Auto je uvezen iz Ukrajine i verovatno su samo prepisani ti pogresni podaci iz te saobracajne pa da pokusam da ispravim tu gresku.
                        Ima drugar u celici taj motor sa plinom pa kada ga vidim pogledacu kako je reseno. mada je i dalje mislim da ce dobar majstor to brzo da sredi ako ima greski pri montazi i usteluje.

                        Da to sa slike je 4a-fe motor, a taj koji pominjes 1800ccm je 85kw i nosi oznaku 7a-fe, na prvi pogled se razlikuje po malo vecoj usisnoj grani i poklopac ventila mu prelazi i preko remenica bregaste i zupcastog kaisa... a broj motora ti pocinje sa 4A ili 7A.......
                        3SG(T)E EXPERT

                        MAN service

                        Comment

                        • KMaRKo
                          CBC Član
                          • 25.03.2008
                          • 13
                          • Beograd

                          #13
                          Ima drugar u celici taj motor sa plinom pa kada ga vidim pogledacu kako je reseno. mada je i dalje mislim da ce dobar majstor to brzo da sredi ako ima greski pri montazi i usteluje.

                          Da to sa slike je 4a-fe motor, a taj koji pominjes 1800ccm je 85kw i nosi oznaku 7a-fe, na prvi pogled se razlikuje po malo vecoj usisnoj grani i poklopac ventila mu prelazi i preko remenica bregaste i zupcastog kaisa... a broj motora ti pocinje sa 4A ili 7A.......
                          Ajde pogledaj kako se ponasa kod njega i da li ima neke razlike (mogu da ti uslikam sve sto te zanima pa da uporedis). Broj ovog motora pocinje sa 4A ali mi i dalje nije jasno sto u saobracajnoj pise 1800 ccm i kako se to moze ispraviti?
                          Koliko idemo? 96, a tek smo u trecoj!

                          Comment

                          Working...
                          X