Prečnik otvora mešača

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #31
    Leptir sauha na karburatoru nije kruto vezan sa mehanizmom sauha. Kod vecine karb imas membranu koja otvara leptir sauha u zavisnosti od jacine vakuma u usisu.
    Kod starih karb je leptir na oprugicu.
    Za plin je mnogo vazno da ti ova membrana radi.
    Klapna na sauhu samo smeta plinu. Probaj da nekom oprugom otvoris leptir sauha i vidi kako ce se ponasati dok je hladan.
    Mana plina na autu je ta sto dok je hladan auto radi sa viskom plina.
    Koliki ti je ler na benzinu kad je aktiviran sauh tj dok je motor hladan?
    Ako je manje od 1500 obr. tesko da ces uspeti da nastelujes plin dok je hladan.
    Takvi simtomi se na plinu javljaju i kad nisu nastelovani ventili.
    Proveri i njih ako nisu hidraulicki.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #32
      Originally posted by zoranbg
      sta znam..nemam ja iskustva ni 1 posto,kao ovi nasi majstori na forumu...ali meni lici da sa tim automatskim saukom..da ces tesko da napravis nesto...
      jednostavno jedan motor,drugi karb...,automatski sauk....ZAPLET !

      JA bi tu isao na manuelni sauk...
      Automatski saug se isto podešava, nije on automatski po rodjenju
      Podešava se vreme koliko će biti uključen i na kojim obrtajima će raditi.
      I tvoj ručni bi radio na punom saugu ali bi morao da digneš obrtaje (i to se šteluje) što normalno ne treba da radiš nego pravilno kao i do sada što si opisao.

      Znači malo se igrati sa podešavanjem automstskog sauga i dobiješ baš ono što želiš.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Yvan
        CBC Veteran
        • 01.03.2008
        • 195
        • Kragujevac

        #33
        @ b_samardzic: Kod ovog karburatora nema te membranice (koja mislim da služi da malo otvori leptir ako zvekneš po gasu), i to je jedan od razloga zašto sam se i opredelio za njega. Ima ono samo što je neophodno, što znači manje sr*anja za podešavanje.

        Palo mi je na pamet da otvorim leptir (i probao sam), ali sam uvideo da onda moram da rastavim vezu sa ostatkom mehanizma, jer ako ga zaglavim otvorenog on pomera (preko nazubljenog limčića) i leptir gasa, pa imam (vrlo) visok ler.

        Interesantno, ovaj post sam video tek sada, ali sam sinoć prišrafio šraf koji podiže hladan ler za 1.5 krug i - pozitivni rezultati.

        Prvo se jutros nije odmah ugasio kada sam ga upalio, samo je imao nizak broj obrtaja (možda bi se i ugasio ali sam mu malo pomogao gasom). Tokom vožnje je radio solidno, na jednom semaforu je hteo da se ugasi kao i pre, na sledećem je podigao obrtaje na oko 1400, a zatim ih lagano smanjivao.

        Još je rano da pričam, ali ovako može da se živi. Izgleda da nazubljeni lim koji reguliše hladan ler se ne slaže sa plinom baš najbolje. Doduše za benzin je OK.

        Još ću malo da ga istestiram, javiću rezultate.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #34
          Sve to MOZE da se podesi, a ako ne, moze da se modifikuje.
          Jaka stvar da sam napravis taj lim ili bilo sta sto ti odgovara da bi to solidno radilo na gasu.
          Koliko si se do sada "mucio" ni jos malo posla sada kad se vide pozitivni rezultati ne znaci nista.
          Samo pazi. Ostavi mogucnost za podesavanje kao kad bi bila jaka zima (bar -10C°) sto sada vise ne mozes lako da simuliras jer je otoplilo.

          Comment

          • Yvan
            CBC Veteran
            • 01.03.2008
            • 195
            • Kragujevac

            #35
            Ma samo ako radi dobro, ima da napravim zimski i letnji lim ako treba.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #36
              Originally posted by Yvan
              ali sam sinoć prišrafio šraf koji podiže hladan ler za 1.5 krug i - pozitivni rezultati.
              NHF .. nemogu da verujem da ovako nesto prosto nisi probao jos na pocetku "epopeje" .. pozdrav.
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • Yvan
                CBC Veteran
                • 01.03.2008
                • 195
                • Kragujevac

                #37
                Nisam jer sam smatrao da treba prvo podesiti rad motora na benzinu kako treba, pa tek onda plin. To sam pročitao na više mesta Pitaj boga koliko je hladan ler sada na benzinu.

                Zavrnuo sam još jedan krug, opet se gasi kad se malo zagreje. Videćemo sutra ujutru. Nadamo se najboljem!

                Comment

                • Yvan
                  CBC Veteran
                  • 01.03.2008
                  • 195
                  • Kragujevac

                  #38
                  Jutros sam probao i sa restrikcijom u****, ništa nisam postigao.

                  Moram malo da razmislim šta dalje da radim...

                  Comment

                  • rrapaic
                    CBC Senator
                    • 13.02.2008
                    • 225
                    • Beograd
                    • Fiat Stilo 1.9 JTD

                    #39
                    Yvane,

                    ja sam nedavno petljao sa usisom, i mislim, resio problem niskog lera (gasenja) sa zagrejanim motorom.
                    Da li ti imas posebne ulaze/creva za topao odnosno hladan vazduh? I klapnu koja prebacuje sa toplog na hladno, a nalazi se pre filtera za vazduh?
                    Ako da, evo sta ja mislim da se desava kod tebe (bar je tako bilo sa mnom). Sledi scenario sa mojim autom (pre intervencije):

                    1) Paljenje auta, povucen rucni saug. Treba neko vreme da se auto ugreje.
                    2) Temperatura motora se podigla, saug vracen skroz, ler stabilan, malo ispod 1000 obrtaja. U ovom trenutku, klapna jos drzi topao vazduh (gde je cev manjeg precnika).
                    3) Auto se DOBRO ugrejao, klapna je prebacila skroz na hladan vazduh. Cev je bar duplo sira, i vazduha ima previse; motor trza, hoce da se ugasi.

                    Sta sam uradio? Stavio busnu kesu na cev hladnog vazduha, i eksperimentisao, dok nisam dobio solidan ler i na hladnom.
                    Sa tako smanjenim otvorom za usis, dovoljno je da stavim prst na isti, da broj obrtaja smesta skoci na 1500-2000. Ako skroz zatvorim otvor, auto hoce da se ugasi k'o sveca.
                    Kazes da se kod tebe ovo ne desava. Zakljucak je da ti negde na putanji hladnog vazduha vuce fals; jer nemoguce je da ler ne reaguje na smanjen dotok vazduha.
                    I jos nesto, probaj i ovo. Dok ti je motor hladan, odnosno ler radi dobro, zavrci sraf za ler dok ne pocne da se gasi motor. Tada ga polako odvrci, dok ne nadjes stabilnu tacku (stani sa odvrtanjem cim se stabilizuje). Tako osiguravas da ti ne ide previse gasa u motor. Tek kad to uradis, pokusaj sa redukcijom u****. Ako ne pomogne, nema druge: negde si busan sa hladnim vazduhom.
                    Pozdrav

                    Rajko

                    P.S. Zaboravih, opisanim postupkom sam sredio i potrosnju. Caka je u tome da se auto cudno ponasa kad je ler tockic previse odvrnut, odnosno smesa prebogata. Kad se to iskombinuje sa prejakim usisom, potrosnja je bas velika (jeziva )
                    Fiat Stilo 1.9 JTD

                    Comment

                    • Yvan
                      CBC Veteran
                      • 01.03.2008
                      • 195
                      • Kragujevac

                      #40
                      Klapnu za hladan/topao vazduh zam u startu izbacio (još pre nego što sam namotirao kutiju filtera). Ulaz toplog vazduha sam zapušio (a inače je sličnog preseka kao i za hladni, ali kao što rekoh - nebitno).

                      Mislim da ako je sve podešeno kako treba, odnosno podešen dotok plina na leru za dobro zagrejan motor, ne bi trebalo da obrtaju rastu kada mu smanjiš dotok vazduha. Samo da spadnu. Bar je kod mene tako. Ako polako rukom zatvaram otvor vazduha na kutiji filtera (motor dobro zagrejan) bude ništa, ništa... padaju obrtaji sa tendencijom da se ugasi.

                      Ja sam probo drugačije. Zalepio sam traku preko 2/3 orvora, podesio ler i probao kada se motor ohladio. I nisam ništa uradio. Tvoj metod je drugačiji. Ali treba raditi brzo. Jer je već otoplilo pa se motor brže greje.

                      Znači misliš da podesim ler na hladno, da sačekam da se ugreje, pa da tada reduciram usis? Jer ako podesim ler na hladno, pa odmah reduciram nisam ništa uradio. OK, probaću i to, hvala na savetu.

                      Što se tiče potrošnje ne bi trebalo da toliko ovaj ler utiče na nju. Ler šrafčetom samo podesiš konstantan dotok plina potreban za rad na leru, a ostatak zavisi od onog ventila na crvu (za max. protok). U svim ostalim režimima rada (sem lera), količina plina koja se troši je određena podpritiskom, znači motor vuče plina koliko mu treba, a ti ga podesiš šrafčetom na crevu. Ali nebitno, važno je da si sredio stvar.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        na leru je najveci potpritisak.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • rrapaic
                          CBC Senator
                          • 13.02.2008
                          • 225
                          • Beograd
                          • Fiat Stilo 1.9 JTD

                          #42
                          Originally posted by Yvan
                          Znači misliš da podesim ler na hladno, da sačekam da se ugreje, pa da tada reduciram usis? Jer ako podesim ler na hladno, pa odmah reduciram nisam ništa uradio. OK, probaću i to, hvala na savetu.
                          Da, upravo tako. Prvo podesi na hladno, pa kad se motor dobro ugreje, onda probaj sa otvorom u****.

                          Što se tiče potrošnje ne bi trebalo da toliko ovaj ler utiče na nju. Ler šrafčetom samo podesiš konstantan dotok plina potreban za rad na leru, a ostatak zavisi od onog ventila na crvu (za max. protok).
                          E, nije bas tako. Dora je negde napisao, da taj sraf za ler podesava i elasticnost membrane (odziv na potpritisak). Pogotovo sam siguran da to vazi za LandiRenzo isparivac (koji i ja imam). Pa sad treba naci neku sredinu izmedju solidnog lera i "dobrog gasa u voznji". A sem toga, bar kod mene, kad sam smanjio dotok/otvor vazduha, smanjio sam i potrosnju plina, jer je manji potpritisak na membranu pri dodavanju gasa. Auto ide za mrvu slabije (pri niskim obrtajima), ali je potrosnja OK.
                          Javi sta si uradio.

                          Rajko
                          Fiat Stilo 1.9 JTD

                          Comment

                          • Yvan
                            CBC Veteran
                            • 01.03.2008
                            • 195
                            • Kragujevac

                            #43
                            @ sw.brick

                            Na leru je najveći podpritisak ISPOD leptira gasa. A plin se ubacuje iznad.

                            rrapaic
                            E, nije bas tako. Dora je negde napisao, da taj sraf za ler podesava i elasticnost membrane (odziv na potpritisak). Pogotovo sam siguran da to vazi za LandiRenzo isparivac (koji i ja imam).
                            Hmmmm možda... Baš bih voleo da vidim "eksplodiranu" sliku isparivača. Nisam svoj (još) rasturao pa nemam pojma kako radi. Na mom isparivaču ima jedan otvor koji mislim da bi trebalo da crevom povežem sa kućištem filtera, i koja na osnovu pririska u kućištu dodatno reguliše dotur plina. Možda je to to o čemu ti pričaš, a možda i nije... Ja imam LandiRenzo SE-81 a ti?

                            Comment

                            • rrapaic
                              CBC Senator
                              • 13.02.2008
                              • 225
                              • Beograd
                              • Fiat Stilo 1.9 JTD

                              #44
                              Au, pa kako ti to radi uopste?

                              Taj otvor o kome pricas, to je kao istureni klin na tanjiru, blizu centra, je l' da? To MORA biti povezano sa kucistem filtera; preko creva potpritisak "vuce" membranu i ona pusta manje ili vise gasa.

                              Sad mozda i kapiram sta se kod tebe desava. Ti si podesio ler tockic, i pustio da motor vuce kako vuce, sa pasivnom membranom. Posto ti je tockic PREVISE odvrnut (drzi non-stop otvorenu membranu, da bi auto uopste isao u voznji), motor konstantno dobija previse gasa (prebogata smesa). To se ne primecuje dok je motor hladan, ali cim se ugreje, auto se gusi zbog PREMALO (u odnosu na kolicinu plina) vazduha.
                              Ovo se slaze sa onim sto si napisao: poklapanjem otvora za vazduh, smesta se gasi (pa gde ces manje) jer ionako radi na minimumu vazduha (a previse gasa).
                              Ne znam koliko si me razumeo, ali sam skoro siguran da sam pogodio.

                              Kod mene, sa ispravnim lerom, ponasa se ovako: poklapam polako delimicno otvor, i obrtaji rastu, sve do jedne granice; posle toga, oce se ugasi smesta. Ti si vec na TOJ granici, konstantno (pricam za ler u mirovanju).
                              Imas da kupis crevo za ovo u Rekord-u, u Gavrila Principa, zaboravih broj, cim sidjes Balkanskom nizbrdo, pa prekoputa. Prodaju razna creva za naftu, potpuno ce odgovarati.
                              Pozdrav

                              Rajko

                              P.S. Pravo da ti kazem, ne znam koji mi je tacan model isparivaca; pogledacu...
                              Fiat Stilo 1.9 JTD

                              Comment

                              • Yvan
                                CBC Veteran
                                • 01.03.2008
                                • 195
                                • Kragujevac

                                #45
                                O ovome pričam:



                                Na nekom australijskom forumu sam se raspitivao, i rekli su mi da je pametno povezati ovo sa kućištem filtera, ali da nije baš neophodno, pa nisam žurio. Majstor koji mi je prebacio komplet sistem sa prethodnog auta rekao je da to ne treba, i da treba da bude otvoreno ka atmosferskom pritisku.

                                Ovaj drugi deo te i nisam baš razumeo. Kažeš ne primećuje se dok je motor hladan, a guši se kad je topao. NE - nego obrnuto. Kada je topao radi super, jedino kada je hladan ima previše plina (ovo sam zaključio tako što kada zavrnem dva kruga šrafče za štelovanje lera u tom trenutku motor se ne gasi).

                                A i ne gasi smesta, nego lagano padaju obrtaji, i to tek kada zatvorim oko 2-3 otvora za usis vazduha.

                                Inače sam iz Kragujevca, a nabavka creva nije problem. Evo još par sličica mog raspršivača, a ako nije problem, uslikaj i postavi ovde kako to kod tebe izgleda (a posebno kako je prikačen ovaj "balance port").









                                Nisam stigao da isprobam tvoj predlog štelovanja, vozao sam se celo popodne, a moram da sačekam da se prvo motor dobro ohladi. Ništa do sutra.

                                Comment

                                Working...
                                X