F1 Tehnicki detalji

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16
    Reno na svom sajtu daje uživo telemetriju svojih bolida tokom trke!
    RENO

    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • cuore sportivo
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2005
      • 954
      • Bezanijska Kosa
      • Alfa Romeo 147 1.6

      #17
      F1 Tehnika - Perfektna kaciga za F1



      Schuberth Engineering AG iz Braunschweiga, Njemačka, usavršava i proizvodi high-tech kacige koje koriste nekoliko vozača Formule1. Vozači Ferrarija, M.Schumacher i R.Barrichello, R.Schumacher (Toyota) i N.Heidfeld (Williams BMW) su vozači za koje je specijalno pravljena kaciga. Ovo naglašqavanje ??specijalno?? nije slučajno, već njihove kacige su jedinstvene i mogu ih koristiti samo oni.

      Da bi se dizajnirala kaciga isključivo za jednog čovijeka potrebno je skenirati njegovu glavu, odnosno oblik njegove glave. Skeniranje se vrši pomoću 3D digitaliziranog sistema ATOS II, proizvođača GOM, koji precizno i brzo snima oblik glave.

      Tokom trke, sile koje djeluju na vozača su i preko 4G. Da bi se obezbjedila što veća sigurnost od udara a pri tom smanjila težina i unutrašnja potrošnja kacige, potrebno je da unutrašnjost idealno naleže na glavu. Da bi se to postiglo koristi se specijalna struktura od visoko perfomansnog carbon fibera.

      Da bi se optimizirao oblik kacige, smanjujući težinu i poboljšavajući učinak aerodinamike, neophodno je precizno i kompletno snimiti oblik glave.

      Radi što boljih rezultata snimanja, kosa je pokrivena gumenom navlakom kako bi se simulirala sila pritiska kacige na glavu. Zatim ATOS snima oblik glave iz različitih pravaca dok ne kompletira cijeli oblik glave.

      U predjelima lica i očiju, snimanje se vrši dok je kaciga na glavi. Za to se koristi specijalna kaciga koja snima oblik lica.

      Rezultat ovog skeniranja je polygonal mreža koja kompletno označava oblik glave u detalje. Zatim, koristeći CAD (softver), kaciga se konstruiše oko glave. Nakon toga, vrši se optimalizacija spoljašnjeg oblika kacige kako bi se dobilo i na aerodinamičkom efektu.

      Zahvaljujući Schuberthovoj tehnologiji i GOM sistemu skeniranja, ova četri vozača su dobila kacigu tešku svega 1050grama, odnosno 500 grama lakšu od predhodne. To je ogromno olakšanje za mišiće vrata koji su jako napregnuti tokom trke. Takođe, aerodinamička optimizacija poboljšava ulaza vazduha u air box što povećava snagu motora do 10ks.

      Čvrstoća ovakve kacige toliko je velika da je Schumacherovu čak vojno oklopno vozilo pregazilo a da je nije oštetilo.

      Comment

      • RS-6
        CBC Senator XXL
        • 24.07.2005
        • 581
        • Montenegro-Bar
        • 2x AR I BMW 330XI

        #18
        Evo jos jedne korisne informacije u vezi F1 u pitanju su retrovizori.


        Kao kod putničkih vozila tako i u Formuli 1 retrovozori imaju jednostavnu ali značajnu ulogu ? pokazati zbivanje iza sebe. Ipak u Formuli 1 njihov značaj je velik jer vozač može vidjeti kada ga neko napada ali i stanje zadnjih pneumatika što je vrlo često od ključnog značaja prilikom donošenja odluke.

        Dizajn retrovizora je od velikog značaja jer se nalaze na mjestu gdje ih aerodinamički niko ne želi. S toga, posvećuje se velika pažnja obliku retrovizora i poziciji. Ipak, dimenzije retrovizora propisana su pravilima i dizajneri ih se moraju pridržavati. Širina retrovozora mora biti minimum 150mm a visina 50mm, ali moraju biti i podešeni prema uputama FIA-inim.

        Retrovizori imaju aerodinamički optimiziran oblik, rađen pomoću CFD (Computational Fluid Dynamics) softwarom i testiran u zračni tunel. Sljedeći bitni faktor je težina zato što se retrovizori nalaze visoko na autu a težina je vitalna u pogledu centra gravitacije koja mora biti što je moguće niže.

        Da bi se smanjila težina kućište i osnova izrađeni su od carbon fibera, dok je prostor ogledala napravljen od Perspex materijala zbog sigurnosti i izdržljivosti. Kućište je pričvršćeno za auto titanijumskim zavrtnjima. Pošto je retrovizor lagan podleže vibracijama zbog strujanja vazduha, međutim ogledalo nije direktno pričvršćeno za kućište već preko antivibracionog mehanizma te slika nije mutna.

        Podešavanje retrovizora tokom trke je nezamisljivo te sistem mora biti izuzetno precizan i stabilan tako da vozač može podesiti retrovizor prije trke što se radi u saradnji sa inžinjerima.

        Od 2002 timovi su počeli koristi duplo ogledalo u retrovizoru kako bi vozač imao veći ugao posmatranja. Međutim, retrovizori nisu isti na svim stazama. Primjera radi u Monako, vozaču je potrebno da jasno vidi prednje točkove kako ne bi udario u zaštitnu ogradu. U tom slučaju radi se redizajn i promjena pozicija retrovizora.

        Težina: 160g
        Dimenzije: 150mm x 50mm ogledalo, dubina oko 80mm.
        Materijal: Perspex za ogledalo, carbon fiber za kućište i nosač, titanijumski zavrtnji
        Tokom sezone koristi se 12 kompleta u zavisnosti od oštećenja.

        http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

        Comment

        • RS-6
          CBC Senator XXL
          • 24.07.2005
          • 581
          • Montenegro-Bar
          • 2x AR I BMW 330XI

          #19
          Fizička spremnost F1 vozača


          Tokom trke vozač mora biti hladan, fokusiran, konstantno u kontaktu sa timom, perfektna preciznost pokreta ruku, borba protiv rivala na stazi i sve to pri prosječnoj brzini od 200km/h otprilike jedan i po sat. Bilo šta od ovoga da krene lošim putem život vozača, ali i publike, je ugrožen što nas dovodi do zaključka da je F1 vozač sklop fizičke i psihičke perfektnosti. Da bi se to postiglo, potrebni su redovni naporni treninzi.

          Prije malo više od petnaest godina vozači su išli svega dva puta nedjeljno u teretanu i to im je bilo dovoljno. Međutim, tehnološkim napredkom Formule 1, od vozača je svi više i više zahtjevano da budu snažniji. Danas, vozač Formule 1, provodi više sati dnevno trenirajući na fizičkoj spremnosti gotovo svaki dan u nedjelji, sem vikenda kada je trka. Sedmostruki šampion, M.Schumacher, poznat je po izuzetno velikoj fizičkoj spremnosti što i ne čudi kad se uzme u obzir da trenira čak šest sati dnevno i da čak ima svoju pokretnu teretanu koju odvoze na stazama gdje testira bolid.


          Srce
          Ljudsko srce otkucava, otprilike, 60-70 puta u minuti. Srce vozača Formule 1 otkucava svega 40-50 puta u minuti, ali prilikom trke taj broj se poveća do čak skoro 200 otkucaja. Odprilike kao srce maratonca nakon što prođe cilj poslije 45km pretrčanih. Razlika je u tome što je na vozača veliki mentalni stres. Nema sporta koji je toliko fizički iscrpljujući kao koncentracija. Velika količina adrenalina je ispumpana i zbog toga se izaziva psihički stres te broj otkucaja srca naglo raste.

          Da bi se ovakva situacija što bolje podnijela, vozač F1 bolida mora intezivno raditi na kardiovaskularnom stanju a to podrazumjeva četri sata dnevno: trčanja, vožnje bicikla i sličnih treninga.

          Mnogi stručnjaci tvrde da superiornost Schumachera i svi njegovi uspjesi su stvoreni zaslugom niskog broja otkucaja srca. Šampionsko srce njemca, tokom najkritičnijih trenutaka trke, ne prelazi preko 120 otkucaja u minuti.


          Vrat
          Ni jedan drugi sport ne iscrpljuje vratnu muskulaturu kao Formula 1. Glava vozača, zajedno sa kacigom, teška je oko šest kilograma. Kad se na to doda 4G sila koju osjeti vozač kroz krivine, vrat mora da izdrži težinu od čak 24kg.

          Vrat je vozačev najbitniji muskulatorni dio. Tokom treninga, vozači koriste specijalne tehnike i pomagala za ojačavanje vratnih mišića. M.Schumacher ima specijalno dizajniranu mašinu koja simulira 4G sile. Međutim, vozači moraju paziti da ne dobijaju previše na veličini i masi mišića jer je F1 cockpit veoma mali.


          Ishrana
          Formula 1 vozači se hrane poput atletičara ? sprintera. Vodi se velika pažnja na regulisanje karbohidrata i proteina. Prije trke oni se uglavnom hrane tjesteninom i hlebom kako bi imali što više energije. Svakako tu je i unos velike količine vode prije trke kako ne bi došlo do dehidracije tijela zbog obilnog znojenja.

          Mentalno zdravlje

          F1 vozači pored fizičke spremnosti moraju voditi računa i o mentalnom zdravlju. Većina F1 timova ima psihoterapeute koji rade na vozačima kako bi mogli iskontrolisati cijelu trku. Metode su različite ali uglavnom sadrže pregledavanje mapa staze, vizuelna vožnja po stazi perfektnog kruga, kako bi vozači imali ugrađen osjećaj da su na stazi gotovo svaki dan a ne samo jednom godipšnje ili tokom testiranja. Vozači takođe rade razne testove kako bi ostajali smireni tokom kritičnih situacija u trci.

          http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #20
            Mclaren Mp4 tehnicki detalji

            MP4-21 Technical Specifications
            Chassis - McLaren moulded carbon fibre/aluminium honeycomb composite incorporating front and side impact structures. Contains integral safety fuel cell
            Front Suspension - Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
            Rear Suspension - Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
            Suspension Dampers - McLaren
            Electronics - McLaren Electronic Systems control units incorporating electronics for chassis, engine and data acquisition. McLaren Electronic Systems also supplies the electronic dash board, alternator voltage control, sensors, data analysis and telemetry systems
            Bodywork Construction Construction - One-piece sidepod and engine cover. Separate floor section, structural nose with integral front wing.
            Tyres - Michelin
            Radios - Kenwood
            Race Wheels - Enkei
            Batteries - GS Yuasa Corporation
            Steering - McLaren power-assisted
            Instruments - McLaren Electronic Systems
            Adhesives - Henkel Technologies

            Transmission
            Gearbox Speeds - Seven forward and one reverse
            Semi-auto - Yes
            Driveshafts - McLaren
            Clutch - Hand-operated

            FO 108S Engine Specifications
            Type - Mercedes-Benz FO 108S
            No. of cylinders - 8
            Fuel - Mobil 1 Unleaded
            Lubricants - Mobil 1 products
            Engine - 95kg
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • *Egon*
              CBC Senator XXL
              • 31.12.2004
              • 1232
              • Beograd, Dorcol, N 44

              #21








              Garaza
              1996 SAAB 900 NG Cabrio

              Comment

              • *Egon*
                CBC Senator XXL
                • 31.12.2004
                • 1232
                • Beograd, Dorcol, N 44

                #22
                FERARI 248 F1

                248 F1 Technical Specifications
                Constructoion - Monocoque construction carbon fibre and honeycomb composite structure
                Ferrari longitudinal gearbox - Limited slip differential, semiautomatic sequential electronically controlled gearbox
                Number of gears - 7 + reverse
                Ventilated carbon - Fibre disc brakes
                Suspension - Independent suspension, push rod activated torsion springs, front and rear

                Dimensions
                Length - 4545 mm
                Width - 1796 mm
                Height - 959 mm
                Wheelbase - 50 mm
                Front track - 1470 mm
                Rear track - 1405 mm
                Weight with water lubricant and driver - 600 kg
                Wheels, front and rear - 13"

                056 Engine Specifications
                Type - 056
                Number of cylinders - 8
                Cylinder block in cast aluminium - V90
                Number of valves - 32, pneumatic distribution
                Total displacement - 2398 cm3
                Piston bore - 98 mm
                Weight - > 95 kg
                Magneti Marelli digital electronic injection
                Magneti Marelli static electronic ingnition
                Fuel - Shell V-Power ULG 59
                Lubricant - Shell SL 0932
                Garaza
                1996 SAAB 900 NG Cabrio

                Comment

                • *Egon*
                  CBC Senator XXL
                  • 31.12.2004
                  • 1232
                  • Beograd, Dorcol, N 44

                  #23





                  Garaza
                  1996 SAAB 900 NG Cabrio

                  Comment

                  • *Egon*
                    CBC Senator XXL
                    • 31.12.2004
                    • 1232
                    • Beograd, Dorcol, N 44

                    #24
                    honda ra 106

                    RA106 Technical Specifications

                    Construction: Moulded carbon fibre and honeycomb composite structure that surpasses latest FIA impact and strength regulations

                    Front suspension: Wishbone and pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar

                    Rear suspension: Wishbone and pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar

                    Dampers: Showa

                    Wheels: BBS forged magnesium
                    Front: 312mm wide
                    Rear: 340mm wide
                    Tyres: Michelin

                    Brakes: Alcon
                    Front: 2 x 6-piston calipers
                    Back: 2 x 6-piston calipers
                    Brake discs/pads: Carbon/Carbon

                    Steering: Honda F1 power assisted Rack and Pinion
                    Steering wheel: Honda F1 carbon fibre construction

                    Driver?s seat: Anatomically formed carbon composite
                    Seat belts: Six-point harness (75mm shoulder straps with HANS system)

                    Fuel cell: ATL kevlar-reinforced rubber bladder
                    Fuel capacity: 150 litre
                    Battery: 3Ah Lead Acid
                    Instrumentation: Honda F1 steering wheel dash display
                    Gearbox: Carbon composite maincase: 7-speed unit, Honda internals
                    Gear selection: Sequential, semi-automatic, hydraulic activation
                    Clutch: Carbon plate

                    Dimensions
                    Front track: 1460mm
                    Rear track: 1420mm
                    Wheel base: 3140mm
                    Overall length: 4675mm
                    Overall height: 950mm
                    Overall width: 1800mm

                    Honda RA806E Engine Specifications
                    Name: Honda RA806E
                    Displacement: 2.4 litres
                    Configuration: V8, naturally aspirated
                    Vee angle: 90 degrees
                    Maximum power: Over 700 ps
                    Maximum revs: Over 18,500 rpm
                    Valve train: 4 valves per cylinder; pneumatic valve system
                    Injection system: Honda PGM-FI
                    Throttle system: Electronic hydraulically-operated system
                    Ignition system: Honda PGM-IG
                    Garaza
                    1996 SAAB 900 NG Cabrio

                    Comment

                    • *Egon*
                      CBC Senator XXL
                      • 31.12.2004
                      • 1232
                      • Beograd, Dorcol, N 44

                      #25




                      Garaza
                      1996 SAAB 900 NG Cabrio

                      Comment

                      • brera
                        CBC Senator
                        • 27.04.2005
                        • 253
                        • Rusija

                        #26
                        Gorivo

                        Iznenađujuće, ali istinito - bez obzira na činjenicu da se u razvoj modernih bolida Formule 1 troše astronomske svote novca, gorivo koje troše njihovi motori po kemijskome sastavu jako je slično komercijalno dostupnim proizvodima.

                        No, nije uvijek tako bilo, Prvi Grand Prix automobili imali su motore koji su koristili mješavine jakih kemikalja i aditiva koji su često sadržavali velike količine benzena, alkohola i zrakoplovnih goriva. Neka su goriva bila toliko potentna da su na kraju svake utrke mehaničari morali ispirati motor u običnome benzinu kako pod utjecajem mješavine ne bi korodirao !

                        Tijekom godina bilo je donošeno sve više i više pravila koja su određivala sastav goriva, dijelom i pod utjecajem velikih naftnih kompanija koje su imale jasnu želju približiti sastav trkaćih goriva sastavu komercijalno dostupnih proizvoda.

                        Moderna goriva smiju imati tek neznatne količine 'ne - hidrogenkarbonskih' spojeva, čime su ujedno zabranjeni i najefikasniji aditivi koji povećavaju snagu motora. Svaka specifikacija goriva mora biti poslana FIA-i na uvid i odobrenje njegova sastava i fizikalnih svojstava. Tako se uzima takozvani 'otisak prsta' svakoga goriva koji se onda u FIA-inom pokretnom laboratoriju uspoređuje s onim gorivima koje momčadi donesu na utrke.

                        Tijekom tipične sezone, momčad Formule 1 upotrijebi i do 200 000 litara goriva za testiranja i utrke, a radi se o više od 50 različitih specifikacija posebno prilagođenih zahtjevima različitih staza - ili čak posebnim vremenskim uvjetima. Potentnija goriva daju osjetno više snage, no uzrokuje povećanu potrošnju ili pojačanjo habanje motora. Svi proizvođači goriva u Formuli 1 vrše opsežna testiranja kako bi povećali performanse svojih proizvoda, baš kao što se i sve druge komponente bolida razvijaju kako bi se iz njih izvuklo ono najbolje.

                        Nadolijevanje goriva za vrijeme zaustavljanja u boksu vitalan je dio Formule 1, ali i sastavni dio strategije svake momčadi. Crijeva za nadolijevanje konstruirana se kako bi nadolijevanje bilo što brže i sigurnije. U sekundi se u bolid nadolije oko 12 litara goriva. Sistem je jako težak i zahtjeva jednoga mehaničara koji će pridržavati njegovu težinu dok drugi stavlja i vadi cijev iz bolida. Curenja goriva izuzetno su rijetka, no ipak se događaju što zbog visokih temperatura na pokrovu motora uzrokuje plamen, kao što smo imali prilike vidjeti u Austriji 2003. na bolidu Michaela Schumachera. bbf1s.com

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #27
                          Re: F1 Tehnicki detalji

                          Gorivo koje koristi F1 je obicno gorivo od 100 oktana...verovao ili ne.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            Re: F1 Tehnicki detalji

                            U osnovi da...
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #29
                              Odg: F1 Tehnicki detalji

                              Gospodo, da malo probudimo ovu temu.Mislim da je vreme.
                              Za malo jace od mesec dana pocinje F1.

                              Sta vi kazete o svemu tome?
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • BMWM5
                                CBC Član
                                • 23.09.2009
                                • 81
                                • Beograd
                                • Trenutno prazna

                                #30
                                Postovani forumasi,

                                sta mislite o ovim novim pravilima u sezoni, kako ce timovi koristiti svoje tokene i da li su neki iskoristili svoj veci deo..?
                                BMW GPower

                                Comment

                                Working...
                                X