F1 Tehnicki detalji
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
F1 Tehnika - Perfektna kaciga za F1
Schuberth Engineering AG iz Braunschweiga, Njemačka, usavršava i proizvodi high-tech kacige koje koriste nekoliko vozača Formule1. Vozači Ferrarija, M.Schumacher i R.Barrichello, R.Schumacher (Toyota) i N.Heidfeld (Williams BMW) su vozači za koje je specijalno pravljena kaciga. Ovo naglašqavanje ??specijalno?? nije slučajno, već njihove kacige su jedinstvene i mogu ih koristiti samo oni.
Da bi se dizajnirala kaciga isključivo za jednog čovijeka potrebno je skenirati njegovu glavu, odnosno oblik njegove glave. Skeniranje se vrši pomoću 3D digitaliziranog sistema ATOS II, proizvođača GOM, koji precizno i brzo snima oblik glave.
Tokom trke, sile koje djeluju na vozača su i preko 4G. Da bi se obezbjedila što veća sigurnost od udara a pri tom smanjila težina i unutrašnja potrošnja kacige, potrebno je da unutrašnjost idealno naleže na glavu. Da bi se to postiglo koristi se specijalna struktura od visoko perfomansnog carbon fibera.
Da bi se optimizirao oblik kacige, smanjujući težinu i poboljšavajući učinak aerodinamike, neophodno je precizno i kompletno snimiti oblik glave.
Radi što boljih rezultata snimanja, kosa je pokrivena gumenom navlakom kako bi se simulirala sila pritiska kacige na glavu. Zatim ATOS snima oblik glave iz različitih pravaca dok ne kompletira cijeli oblik glave.
U predjelima lica i očiju, snimanje se vrši dok je kaciga na glavi. Za to se koristi specijalna kaciga koja snima oblik lica.
Rezultat ovog skeniranja je polygonal mreža koja kompletno označava oblik glave u detalje. Zatim, koristeći CAD (softver), kaciga se konstruiše oko glave. Nakon toga, vrši se optimalizacija spoljašnjeg oblika kacige kako bi se dobilo i na aerodinamičkom efektu.
Zahvaljujući Schuberthovoj tehnologiji i GOM sistemu skeniranja, ova četri vozača su dobila kacigu tešku svega 1050grama, odnosno 500 grama lakšu od predhodne. To je ogromno olakšanje za mišiće vrata koji su jako napregnuti tokom trke. Takođe, aerodinamička optimizacija poboljšava ulaza vazduha u air box što povećava snagu motora do 10ks.
Čvrstoća ovakve kacige toliko je velika da je Schumacherovu čak vojno oklopno vozilo pregazilo a da je nije oštetilo.
Comment
-
-
Evo jos jedne korisne informacije u vezi F1 u pitanju su retrovizori.
Kao kod putničkih vozila tako i u Formuli 1 retrovozori imaju jednostavnu ali značajnu ulogu ? pokazati zbivanje iza sebe. Ipak u Formuli 1 njihov značaj je velik jer vozač može vidjeti kada ga neko napada ali i stanje zadnjih pneumatika što je vrlo često od ključnog značaja prilikom donošenja odluke.
Dizajn retrovizora je od velikog značaja jer se nalaze na mjestu gdje ih aerodinamički niko ne želi. S toga, posvećuje se velika pažnja obliku retrovizora i poziciji. Ipak, dimenzije retrovizora propisana su pravilima i dizajneri ih se moraju pridržavati. Širina retrovozora mora biti minimum 150mm a visina 50mm, ali moraju biti i podešeni prema uputama FIA-inim.
Retrovizori imaju aerodinamički optimiziran oblik, rađen pomoću CFD (Computational Fluid Dynamics) softwarom i testiran u zračni tunel. Sljedeći bitni faktor je težina zato što se retrovizori nalaze visoko na autu a težina je vitalna u pogledu centra gravitacije koja mora biti što je moguće niže.
Da bi se smanjila težina kućište i osnova izrađeni su od carbon fibera, dok je prostor ogledala napravljen od Perspex materijala zbog sigurnosti i izdržljivosti. Kućište je pričvršćeno za auto titanijumskim zavrtnjima. Pošto je retrovizor lagan podleže vibracijama zbog strujanja vazduha, međutim ogledalo nije direktno pričvršćeno za kućište već preko antivibracionog mehanizma te slika nije mutna.
Podešavanje retrovizora tokom trke je nezamisljivo te sistem mora biti izuzetno precizan i stabilan tako da vozač može podesiti retrovizor prije trke što se radi u saradnji sa inžinjerima.
Od 2002 timovi su počeli koristi duplo ogledalo u retrovizoru kako bi vozač imao veći ugao posmatranja. Međutim, retrovizori nisu isti na svim stazama. Primjera radi u Monako, vozaču je potrebno da jasno vidi prednje točkove kako ne bi udario u zaštitnu ogradu. U tom slučaju radi se redizajn i promjena pozicija retrovizora.
Težina: 160g
Dimenzije: 150mm x 50mm ogledalo, dubina oko 80mm.
Materijal: Perspex za ogledalo, carbon fiber za kućište i nosač, titanijumski zavrtnji
Tokom sezone koristi se 12 kompleta u zavisnosti od oštećenja.
Comment
-
-
Fizička spremnost F1 vozača
Tokom trke vozač mora biti hladan, fokusiran, konstantno u kontaktu sa timom, perfektna preciznost pokreta ruku, borba protiv rivala na stazi i sve to pri prosječnoj brzini od 200km/h otprilike jedan i po sat. Bilo šta od ovoga da krene lošim putem život vozača, ali i publike, je ugrožen što nas dovodi do zaključka da je F1 vozač sklop fizičke i psihičke perfektnosti. Da bi se to postiglo, potrebni su redovni naporni treninzi.
Prije malo više od petnaest godina vozači su išli svega dva puta nedjeljno u teretanu i to im je bilo dovoljno. Međutim, tehnološkim napredkom Formule 1, od vozača je svi više i više zahtjevano da budu snažniji. Danas, vozač Formule 1, provodi više sati dnevno trenirajući na fizičkoj spremnosti gotovo svaki dan u nedjelji, sem vikenda kada je trka. Sedmostruki šampion, M.Schumacher, poznat je po izuzetno velikoj fizičkoj spremnosti što i ne čudi kad se uzme u obzir da trenira čak šest sati dnevno i da čak ima svoju pokretnu teretanu koju odvoze na stazama gdje testira bolid.
Srce
Ljudsko srce otkucava, otprilike, 60-70 puta u minuti. Srce vozača Formule 1 otkucava svega 40-50 puta u minuti, ali prilikom trke taj broj se poveća do čak skoro 200 otkucaja. Odprilike kao srce maratonca nakon što prođe cilj poslije 45km pretrčanih. Razlika je u tome što je na vozača veliki mentalni stres. Nema sporta koji je toliko fizički iscrpljujući kao koncentracija. Velika količina adrenalina je ispumpana i zbog toga se izaziva psihički stres te broj otkucaja srca naglo raste.
Da bi se ovakva situacija što bolje podnijela, vozač F1 bolida mora intezivno raditi na kardiovaskularnom stanju a to podrazumjeva četri sata dnevno: trčanja, vožnje bicikla i sličnih treninga.
Mnogi stručnjaci tvrde da superiornost Schumachera i svi njegovi uspjesi su stvoreni zaslugom niskog broja otkucaja srca. Šampionsko srce njemca, tokom najkritičnijih trenutaka trke, ne prelazi preko 120 otkucaja u minuti.
Vrat
Ni jedan drugi sport ne iscrpljuje vratnu muskulaturu kao Formula 1. Glava vozača, zajedno sa kacigom, teška je oko šest kilograma. Kad se na to doda 4G sila koju osjeti vozač kroz krivine, vrat mora da izdrži težinu od čak 24kg.
Vrat je vozačev najbitniji muskulatorni dio. Tokom treninga, vozači koriste specijalne tehnike i pomagala za ojačavanje vratnih mišića. M.Schumacher ima specijalno dizajniranu mašinu koja simulira 4G sile. Međutim, vozači moraju paziti da ne dobijaju previše na veličini i masi mišića jer je F1 cockpit veoma mali.
Ishrana
Formula 1 vozači se hrane poput atletičara ? sprintera. Vodi se velika pažnja na regulisanje karbohidrata i proteina. Prije trke oni se uglavnom hrane tjesteninom i hlebom kako bi imali što više energije. Svakako tu je i unos velike količine vode prije trke kako ne bi došlo do dehidracije tijela zbog obilnog znojenja.
Mentalno zdravlje
F1 vozači pored fizičke spremnosti moraju voditi računa i o mentalnom zdravlju. Većina F1 timova ima psihoterapeute koji rade na vozačima kako bi mogli iskontrolisati cijelu trku. Metode su različite ali uglavnom sadrže pregledavanje mapa staze, vizuelna vožnja po stazi perfektnog kruga, kako bi vozači imali ugrađen osjećaj da su na stazi gotovo svaki dan a ne samo jednom godipšnje ili tokom testiranja. Vozači takođe rade razne testove kako bi ostajali smireni tokom kritičnih situacija u trci.
Comment
-
-
Mclaren Mp4 tehnicki detalji
MP4-21 Technical Specifications
Chassis - McLaren moulded carbon fibre/aluminium honeycomb composite incorporating front and side impact structures. Contains integral safety fuel cell
Front Suspension - Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Rear Suspension - Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Suspension Dampers - McLaren
Electronics - McLaren Electronic Systems control units incorporating electronics for chassis, engine and data acquisition. McLaren Electronic Systems also supplies the electronic dash board, alternator voltage control, sensors, data analysis and telemetry systems
Bodywork Construction Construction - One-piece sidepod and engine cover. Separate floor section, structural nose with integral front wing.
Tyres - Michelin
Radios - Kenwood
Race Wheels - Enkei
Batteries - GS Yuasa Corporation
Steering - McLaren power-assisted
Instruments - McLaren Electronic Systems
Adhesives - Henkel Technologies
Transmission
Gearbox Speeds - Seven forward and one reverse
Semi-auto - Yes
Driveshafts - McLaren
Clutch - Hand-operated
FO 108S Engine Specifications
Type - Mercedes-Benz FO 108S
No. of cylinders - 8
Fuel - Mobil 1 Unleaded
Lubricants - Mobil 1 products
Engine - 95kgGaraza
1996 SAAB 900 NG Cabrio
Comment
-
-
FERARI 248 F1
248 F1 Technical Specifications
Constructoion - Monocoque construction carbon fibre and honeycomb composite structure
Ferrari longitudinal gearbox - Limited slip differential, semiautomatic sequential electronically controlled gearbox
Number of gears - 7 + reverse
Ventilated carbon - Fibre disc brakes
Suspension - Independent suspension, push rod activated torsion springs, front and rear
Dimensions
Length - 4545 mm
Width - 1796 mm
Height - 959 mm
Wheelbase - 50 mm
Front track - 1470 mm
Rear track - 1405 mm
Weight with water lubricant and driver - 600 kg
Wheels, front and rear - 13"
056 Engine Specifications
Type - 056
Number of cylinders - 8
Cylinder block in cast aluminium - V90
Number of valves - 32, pneumatic distribution
Total displacement - 2398 cm3
Piston bore - 98 mm
Weight - > 95 kg
Magneti Marelli digital electronic injection
Magneti Marelli static electronic ingnition
Fuel - Shell V-Power ULG 59
Lubricant - Shell SL 0932Garaza
1996 SAAB 900 NG Cabrio
Comment
-
-
honda ra 106
RA106 Technical Specifications
Construction: Moulded carbon fibre and honeycomb composite structure that surpasses latest FIA impact and strength regulations
Front suspension: Wishbone and pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar
Rear suspension: Wishbone and pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar
Dampers: Showa
Wheels: BBS forged magnesium
Front: 312mm wide
Rear: 340mm wide
Tyres: Michelin
Brakes: Alcon
Front: 2 x 6-piston calipers
Back: 2 x 6-piston calipers
Brake discs/pads: Carbon/Carbon
Steering: Honda F1 power assisted Rack and Pinion
Steering wheel: Honda F1 carbon fibre construction
Driver?s seat: Anatomically formed carbon composite
Seat belts: Six-point harness (75mm shoulder straps with HANS system)
Fuel cell: ATL kevlar-reinforced rubber bladder
Fuel capacity: 150 litre
Battery: 3Ah Lead Acid
Instrumentation: Honda F1 steering wheel dash display
Gearbox: Carbon composite maincase: 7-speed unit, Honda internals
Gear selection: Sequential, semi-automatic, hydraulic activation
Clutch: Carbon plate
Dimensions
Front track: 1460mm
Rear track: 1420mm
Wheel base: 3140mm
Overall length: 4675mm
Overall height: 950mm
Overall width: 1800mm
Honda RA806E Engine Specifications
Name: Honda RA806E
Displacement: 2.4 litres
Configuration: V8, naturally aspirated
Vee angle: 90 degrees
Maximum power: Over 700 ps
Maximum revs: Over 18,500 rpm
Valve train: 4 valves per cylinder; pneumatic valve system
Injection system: Honda PGM-FI
Throttle system: Electronic hydraulically-operated system
Ignition system: Honda PGM-IGGaraza
1996 SAAB 900 NG Cabrio
Comment
-
-
Gorivo
Iznenađujuće, ali istinito - bez obzira na činjenicu da se u razvoj modernih bolida Formule 1 troše astronomske svote novca, gorivo koje troše njihovi motori po kemijskome sastavu jako je slično komercijalno dostupnim proizvodima.
No, nije uvijek tako bilo, Prvi Grand Prix automobili imali su motore koji su koristili mješavine jakih kemikalja i aditiva koji su često sadržavali velike količine benzena, alkohola i zrakoplovnih goriva. Neka su goriva bila toliko potentna da su na kraju svake utrke mehaničari morali ispirati motor u običnome benzinu kako pod utjecajem mješavine ne bi korodirao !
Tijekom godina bilo je donošeno sve više i više pravila koja su određivala sastav goriva, dijelom i pod utjecajem velikih naftnih kompanija koje su imale jasnu želju približiti sastav trkaćih goriva sastavu komercijalno dostupnih proizvoda.
Moderna goriva smiju imati tek neznatne količine 'ne - hidrogenkarbonskih' spojeva, čime su ujedno zabranjeni i najefikasniji aditivi koji povećavaju snagu motora. Svaka specifikacija goriva mora biti poslana FIA-i na uvid i odobrenje njegova sastava i fizikalnih svojstava. Tako se uzima takozvani 'otisak prsta' svakoga goriva koji se onda u FIA-inom pokretnom laboratoriju uspoređuje s onim gorivima koje momčadi donesu na utrke.
Tijekom tipične sezone, momčad Formule 1 upotrijebi i do 200 000 litara goriva za testiranja i utrke, a radi se o više od 50 različitih specifikacija posebno prilagođenih zahtjevima različitih staza - ili čak posebnim vremenskim uvjetima. Potentnija goriva daju osjetno više snage, no uzrokuje povećanu potrošnju ili pojačanjo habanje motora. Svi proizvođači goriva u Formuli 1 vrše opsežna testiranja kako bi povećali performanse svojih proizvoda, baš kao što se i sve druge komponente bolida razvijaju kako bi se iz njih izvuklo ono najbolje.
Nadolijevanje goriva za vrijeme zaustavljanja u boksu vitalan je dio Formule 1, ali i sastavni dio strategije svake momčadi. Crijeva za nadolijevanje konstruirana se kako bi nadolijevanje bilo što brže i sigurnije. U sekundi se u bolid nadolije oko 12 litara goriva. Sistem je jako težak i zahtjeva jednoga mehaničara koji će pridržavati njegovu težinu dok drugi stavlja i vadi cijev iz bolida. Curenja goriva izuzetno su rijetka, no ipak se događaju što zbog visokih temperatura na pokrovu motora uzrokuje plamen, kao što smo imali prilike vidjeti u Austriji 2003. na bolidu Michaela Schumachera. bbf1s.com
Comment
-
Comment