Američki tim uspeo je da svoju prvu godinu završi na osmom mestu.
“Imali smo odličnu sezonu, gde smo oduševili mnoge pa čak i sami sebe. Nismo danas uspeli da zabeležimo poene, ali smo zadovoljni prikazanim tempom. Možemo puno stavri da popravimo tokom zime. Danas smo imali trenutke kada smo beležili odlične krugove, ali to je kratko trajalo. Ostaje nam sada da se na što bolji način pripremimo za narednu godinu.” izjavio je Romain Grosjean. “Veoma sam srećan što sam radio sa ovim timom. Dao sam sve od sebe. Sve ovo ostaće mi u lepom sećanju. Lepo je bilo raditi sa Geneom Haasom i Guentherom Steinerom. Ponosan sam na tim i drago mi je što sam bio deo ovog projekta. Želim da se svima zahvalim na svemu.” dodao je Esteban Gutierrez.
Berger: Ferrari ima problema zbog manjka kvalitetnih šefova
Ovo je mišljenje Gerhada Bergera koji je Ferrari uporedio sa Mercedesom i Red Bullom.
“Vi pre svega morate da pogledate u upravljačku strukturu tima. Kod Mercedesa imate Toto Wolffa, Niki Laudu, Paddya Lowa, Andya Cowela i Alda Costu, kod Red Bulla su Christian Horner, Helmut Marko, Adrian Newey i Ditrih Mateschitz. Samo ova dva tima imaju ljude koji mogu da održe visok ritam, a kod Ferrarija to nije slučaj.” kazao je Berger. Ipak, on je dodao da ovo svakako ne ukazuje da je Vettel napravio loš izbor prelaskom u Maranelo. “Kada je Sebastian prešao u Ferrari, on je znao da mora da izgradi tim oko sebe. Tako je bilo i za vreme Micheal Schumachera, a to sada rade Mercedes i Red Bull. U svojim redovima morate da imate vrhunske ljude a Sebastian još nije uspeo da to uradi.” dodao je on.
Šef Mercedesa priznao je da je ova trka skoro pa direktno odlučila novog šampiona.
Lewis Hamilton je tokom jednog dela dominirao na trci za VN Malezije, sve dok nije došlo do defekta na Mercedesovom motoru. Britanac je tada morao da odustane od trke, dok je Rosberg na ovaj način trećim mestom na trci povećao prednost u šamponatu za dodatnih 13 poena. Još ranije u Kini i Rusiji je Hamilton takođe morao da trku završi ranije, dok je Nemac uspeo da na baš tim trkama zabeleži nove pobede.
“Ja mislim da trebate da pobeđujete i gubite sa dostojanstvom. Ovo je mehanički sport. Tim je uspeo da napravi najbolji bolid koji je pobeđivao u poslednje tri godine, ali i mi smo imali određene probleme i padove. Jedno od njih desilo se u Maleziji, što je Lewisa koštalo šampionata. Sa druge strane pričali smo sa Hamiltonom, koji ima našu punu podršku. Nico je odradio odličan posao, jedan je od najtaletovanijih vozača i potpuno zasluženo je osvojio titulu. ” dodao je Wolff.
Nekoliko britanskih medija prenelo je informaciju da bi nemački tim možda mogao da pokrene disciplinski postupak protiv svog vozača.
Lewis Hamilton je tokom VN Abu Dabija odbio da posluša direktna naređenja od strane svoga tima. Naime, Britanac nije poslušao nnaredbu svojih inženjera pa čak i Paddya Lowa da ubrza ritam na trci, kako bi pokušao da ostale vozače približi Nico Rosbergu i na taj način dođe do nove vozačke titule. The Daily Mirror piše kako zbog ovih poteza Hamiltona očekuje suspenzija od strane tima, mada se pominje da bi Mercedes mogao ranije da okonča ugovor sa svojim vozačem koji ističe na kraju 2018. a kao mogući razlog navodi se neposlušnost i ugražavanje kompanijskih interesa. Takođe, po padoku se špekuliše da bi Mercedes mogao da Lewisa i novčano kazni pa kao i da propusti nekoliko trka na početku sezone.
Hamilton se povukao sa Pirellijevog testa u Abu Dabiju
Britanski vozač je posle samo nekoliko krugova napustio testiranje na stazi Yas Marina.
Britanac koji je samo pre nekoliko dana izgubio titulu od svog timskog kolege, na trci u kojoj je zabeležio svoju novu pobedu. Ipak, baš ovaj finalni okršaj ostavio je Hamiltonu gorak ukus pošto je imao određenih preprika vezanih za neposlušnost određenih naređenja. Mercedes je danas testirao Pirellijeve pneumatike za narednu sezonu, gde je britanski vozač izvezao samo nekoliko krugova posle čega je dužnost preuzeo Pascal Wehrlein. “Pascal je bio pripravan. Lewis se nije osećao dobro pa je preuzeo bolid.” kazao je izvor iz Mercedesa.
VN Italije ostaće u hramu auto sporta i naredne tri godine.
Nacionalni autodrom u Monci biće domaćin VN Italije i naredne tri sezone, pošto su organizatori i FOM potpisali novi ugovor. Bernie Ecclestone je još za vreme ove trke potvrdio najavio ovu mogućnost, ali zvanične potvrde još nije bilo sve do današnjeg dana. BBC prenosi da je sklopljen ugvoor vredan 68 miliona evra za naredne tri godine, što znači da na kalendaru neće biti mesta za VN Nemačke. Svetski savet motor sporta bi trebalo da sutra da svoj konačan predlog kalendara za narednu sezonu a ovaj sastanak održaće se u Beču.
Španski vozač pohvalio je svoj tim i njegovog partnera za izuzetan napredak u ovoj sezoni.
Dvostruki šampion uspeo je da trku u Abu Dabiju završi na 10. mestu, što mu je na završnom kontu donelo 54 bodova i takođe 10. mesto u šampionatu vozača.
“Trka je bila zabavna, ali i veoma teška. Nisam mogao ništa mnogo da uradim protiv vozača Force Indije i Williamsa, ali sam se borio da poslednjeg kruga. Zadovoljan sam plasamnom.” kazao je Alonso. McLaren je na ovaj način zauzeo 6. poziciju u šampionatu konstruktora sa 76 poena, što je puno više u odnosu na 2015. kada su oba vozača tima sakupila samo 26 bodova. “Sve u svemu, sezona je bila pozitivna. Napravili smo veliki pomak u odnosu na prošlu sezonu, ali nas čeka dug put do uspeha. Ispred nas je duga zima i moramo da radimo naporno kako bi što spremniji stigli u Australiju.” dodao je Španac.
Jedna od velikih promena jeste da na spisku trka više nema VN Nemačke.
Još jedna od razlika u odnosu na ovogodišnji kalendar jeste da se VN Evrope i trka 24 časa Le Mana neće podudarati. Na zahtev organizatora trke u Bakuu, ona više neće nositi dosadašnje ime je preimenovana u VN Azerbejdžana. VN Austraije, VN Britanije i VN Mađarske su zadržale dosadašnje pozicije, pa će izostankom VN Nemačke trka na Hungaroringu biti poslednje pred letnju pauzu.
Kao i do sada VN Singapura biće prva posle kraja evropskog dela a zadržana je i dvonedeljna pauza između trka u Maleziji i Japanu. VN SAD i VN Meksika deliće samo sedam dana dok se finale sezone održati u Abu Dabiju 26. novembra.
VN Asutralije – 26. mart VN Kine – 9. april VN Bahreina – 16. april VN Rusije – 30. april VN Španije – 14. maj VN Monaka – 28. maj VN Kanade – 11. jun VN Azerbejdžana – 25. jun VN Austrije – 9. jul VN Velike Britanije – 16. jul VN Mađarske – 30. jul VN Belgije – 27. avgust VN Italije – 3. septembar VN Singapura – 17. septembar VN Malezije – 2. oktobar VN Japana – 9. oktobar VN SAD – 22. oktobar VN Meksika – 29. oktobar VN Brazila – 12. novembar VN Abu Dabija26. novembar
Nemac je danas iznenadio sportsku javnost nakon što je objavio da se povlači iz Formule 1.
On je najavio svoje povlačenje na pres konferenciji Međunarodne Automobilističke Federacije uoči gala večeri koja će se održati u Beču, a potom je izdao i poduže saopštenje za javnost.
„Auto trkama se bavim 25 godina i moj san je uvek bio da postanem svetski šampion Formule 1. Teškim radom, bolom i žrtvovanjem sam pokušavao da dođem do ovog cilja. I sada sam uspeo. Popeo sam se uz ovu planinu, na vrhu sam i zato osećam da je ovo ispravna odluka. Moja najveća zahvalnost ide onima koji su me podržavali i stalno bili uz mene. Moram reći da je ova sezona bila strašno teška. Pokušavao sam da budem što bolji u svim aspektima nakon dve godine razočarenja. Ali te dve godine su samo doprinele boljoj motivaciji i bio sam na nivou na kome nikada ranije nisam bio. To je naravno imalo uticaja i na moje najbliže. Cela porodica se žrtvovala za mene i sve je bilo usmereno ostvarenju mog cilja.
Ne mogu da nađem prave reči kojima bih se zahvalio svojoj supruzi Vivian. Ona je bila neverovatna. Ona je od početka razumela da je ovo prelomna godina za mene. Davala mi je puno prostora da se oporavim nakon svake trke, svake noći je bila uz našu kćerku i stalno je šampionsku trku stavljala u prvi plan. Pojavio se ogroman pritisak nakon trke u Suzuki pošto je sve bilo u mojim rukama. Tada sam počeo da razmišljam o povlačenju ukoliko postanem svetski šampion. Na dan trke u Abu Dabiju sam znao da bi to mogla da bude moja poslednja vožnja u bolidu Formule 1. Želeo sam da uživam u svakom trenutku, a onda je trka počela i to je bilo najnapetijih 55 krugova u mojoj karijeri. Odluku sam doneo u ponedeljak. Prvi ljudi kojima sam rekao su bili Vivian, moj menadžer i Toto. Jedina stvar koja ovu odluku čini teškom je to što znam da i Mercedes stavljam u nezgodnu poziciju. Međutim, Toto je imao razumevanja. Odmah je znao da sam potpuno siguran u svoju odluku i to je malo olakšalo stvari. Moj najdraži momenat karijere će uvek biti ova titula koju sam osvojio sa Srebrnim strelama. Sada uživam u ovom trenutku. Biće vremena da sednem i razmislim o ovoj sezoni. Nakon toga ću proći sledeću krivinu i videti šta me čeka u budućnosti.“
Comment