Punto Natural Power Van

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjov
    CBC Član
    • 23.09.2007
    • 52
    • Bgd

    Punto Natural Power Van

    Posle duzeg trazenja konacno sam uspeo da nadjem ono sto sam trazio - Punta na metan.

    U pitanju je 2006. (po eper-u 2. meseca 2006. izasao iz fabrike, znaci efektivno 3.5 godine star) Punto Natural Power Van .. Da, posto nisam uspeo da nadjem putnickog punta na fabricki metan koji nije presao gazilion kilometara, a uspeo sam da nadjem Van-a u SAVRSENOM stanju, odlucio sam se da kupim istog. Auto je presao 90950km kad sam ga uzeo, i da me je neko pitao da ga "ocenim" dao bih mu licno 20 000km. U kilometrazu verujem ne jer sam naivcina, nego jer prosto vidim stanje vozila koje je neverovatno (na sitnicama gde se to gleda).. Sve na kolima je jos uvek bilo fabricko kad sam ga uzeo, i jedino sam morao da zamenim akumulator.. Kupljen je na jednom od veleprodajnih placeva.. Auto je naravno beo, sa celicnim (srebrnim) felnama i crnim branicima (nema potrebe da kacim slike, osim bedza, izgleda kao i svaki drugi putno van benzinac).. Posto je auto prodavan po sistemu na kolicinu a ne na profit, cak ni nalepnice sa vrata nisu posteno skinute..

    Auto ima dosta opreme (za punta), tj ABS, klimu, muziku, maglenke, elektro paket..

    Evo par iskustava posle 1500km voznje sto po gradu, sto po otvorenom.

    Za one koje interesuje metan:
    Trazio sam iskuljucivo fabricki metan, jer je u pitanju tako osetljiva rabota, i cuo sam puno puno toga loseg o naknadnoj ugradnji (pre svega da to nikad ne radi kako bi trebalo i to cesto na novim automobilima (znam taksistu koji se sa 407icom u koji su mu ugradili metan natezao sa servisom mesecima, i na kraju su mu na metanske dizne (po njegovim recima) vezali plinski kompjuter i tek to kako tako radi).

    Odlucio sam se za Fiat-a iz 2 razloga - fiat ima najvise iskustva sa fabrickim metan-om i automobili se zapravo prave u Italiji (za razliku od recimo Peugeot-a koji se pravi u Iranu).. Takodje licno volim fiat-e i prilicno ih dobro poznajem..

    Motor je 1.2 8v prilagodjen za rad na metan. O izmenama na unutrasnjosti motora ne mogu puno da kazem jer ne znam. Ono sto se spolja vidi - auto ima LIVENU aluminijumsku usisnu granu sa LIVENIM fabrickim portovima za metanske dizne koje stoje horiznotalno sa spoljasnje strane krivine ("pucaju" direktno u glavu), znaci blize glavi od benzinskih dizni (koje su sa unutrasnje strane grane/luka). Ovo je meni bio jedan od znakova vrlo ozbiljnog pristupa fiat-a izvedbi ugradnje metana (isto vazi i za Multiplu, samo sto su njoj dizne dalje od benzinskih - tj "odozgo")..

    Punjenje metana je pored cepa za rezervoar, a boce su iza vozacevog i suvozacevog sedista (3 kom - 1 velika i 2 male). Ova (van) verzija ima veci kapacitet boca od putnicke. Meni je stajalo nesto preko 15kg, a obzirom da se ljudi zale na nizi pritisak na pumpama kod nas, moguce da staje i vise.

    Licno ne osecam razliku u ponasanju vozila na metan i benzin, osim malo manje snage. Specifikacija kaze cak 8ks manje., ali meni se cini da je to mnogo manja razlika. Pri nizim brojevima obrtaja se odlicno ponasa (mozda cak i bolje nego na benzin) i vrlo je elsatican. Gas do daske - nesto losije nego na benzin, mada 1.2 8v je prilicno anemican na visim obrtajima.

    Kada je prekidac u polozaju metan, auto samo pali na beznin (prvih 10-15 sekundi), i odamh prebacuje na metan nezavisno od temperature. Cuje se pritom iz boce jedno neprijatno CAK koje verovatno dolazi od nekog elektroventila (tako zvuci). Na leru radi na metan, i na benzin jedino prelazi pri nestanku metana. Indikacija kolicine metana je u 5 podeoka (LED) i prilicno je ravnomerna, osim kada je "pun" - valjda zbog nizeg pritiska na pumpama kod nas, vrlo brzo se ugasi prva diodica (posle 10-20km).. Ostale su po grubo 80-90km otvorenog puta svaka.

    Metanske dizne su prilicno bucne i na leru daju utisak da se cuje neki "zvuk" iz motora, ali po prebacivanju na benzin, zvuk naravno nestaje. Caktanje je vrlo slicno caktanju dizni kod sekvencijalnih LPG uredjaja.

    Prebacivanje sa benzina na metan i obrnuto moze da se uradi u bilo kom trenutku, ukljucujuci i ler, ali se ne desava trenutno, vec kompjuter sam zakljucuje kada ce to da uradi (od 1-2 sek kasnije, pa i do 30 sek, npr ako je auto pod optrecenjem).

    Ono sto me je odusevilo (i jos uvek ne mogu da verujem), a precizno je izmereno (kao referenca nije koriscen "pun" rezervoar, vec trenutak kada kompjuter prebaci na benzin), je potrosnja. Ona je dosta niza od onoga sto sam nasao kao fabricki podatak kada sam radio research (4.3kg/100km sam nalazio kao fabricki podatak, mada se ovo mozda odnosilo na kombinovani ciklus - u tom slucaju je ista kao deklarisan podatak). U gradu mi je trosio 5.0kg metana (za 1000din 305km iliti 326din/100km), a na otvorenom neverovatnih 3.5kg/100km (za 920din 402km iliti 229din/100km)! Zavisno od pritiska na pumpi, autonomija na otvorenom mi je bila 402 i 425km respektivno. Za "putnicki" model je delkari
    sana autonomija od 255km..
    Napomene:
    Grad je cinio nesto centra, ali uglavnom potez Nbgd-Banjica, znaci ne najgore sto se moze videti ali i radovi na gazeli...
    Otvoreno je cinilo 20km u Bgd-u, Ibarska, Kopaonik uz/niz, opet Ibarska do nestanka (znaci cist otvoren put bi bio i bolji rezultat za malo).
    Vozio sam razumno (oko 20km/h preko ogranicenja, bez nekog preteranog divljanja, ali se u 1.2 8v i ne moze divljati preterano).. Posto sam vec ranije vozio punta (z10), nisam ga preterano "isprobavao", ali se nisam libio da ga zgazim..

    Ono gde sam se "opekao" - u Cacku na pumpi za metan, nisu imali adapter za fabricki metan (ili nisu znali koji/kako da upotrebe), ili bar za "ovaj moj" konektor. Na NBgd-u (kryogas) najnormalnije imaju adapter.. Ovo mu moze biti mana, jer i od onih pumpi koje se mogu nabrojati na prste, ocigledno nemaju svi adapter.. Tu postoji vise standarda, ali ocigledno je standardniji onaj za naknadnu ugradnju.. Ne znam da li sam pomenuo - u BGD-u je metan 65din/kg a u Cacku 70din/kg...

    Sam punto - utisci:
    Zastavu 10 sam vec vozio, ali ukratko par utisaka
    - Licno mi se ne svidja polozaj sedenja - suvise visoko/uspravljeno/malo prostora za noge (ideali po ovom pitanju su mi mb190, dodge neon i s2000 od automobila koje sam vozio)..
    - VRLO je neudoban za duzi put i to zbog:
    - Sedista (pre svega visokog polozaja)
    - Plasticnog naslona za glavu na koji ne mogu da oslonim glavu
    - Premekanih pedala (pre svega gasa), tako da se noga brzo umori (u istom danu sam vozio Kop-BGD-Kop - nije mi prijalo - to vece sam imao grceve u listu desne noge)
    - Auto je zivahan i vrlo zgodan i udoban za grad (sve ove mane u vezi "mekoce" celog dozivljaja u gradu postaju prednost)
    - Ocajna preglednost, posebno mrtvi uglovi (posebno kupe tj van + resetka koju jos nisam skinuo i fabricki zatamnjena zadnja stakla (valjda da se ne bi videlo sta je pozadi))
    - Fenomenalni farovi
    - OK ABS
    - Beskorisni farovi za maglu (barem nisam video ozbiljniju razliku sa i bez njih)
    - OK kocnice
    - Premeko lezanje za otvoren put
    - Tih motor, odlicno izolovan motorni prostor
    - VRLO puno buke od tockova pri odredjenim podlogama (moguce da je do konkretnog modela guma)
    - Udoban i precizan menjac
    - City servo nepotreban, i bez njega volan prilicno mek/mozda i premek za moj ukus
    - Ostali simptomi malog automobila:
    - Losa ventilacija (sindrom ili duva jako/bucno ili ne postize zeljen efekat dovoljno brzo)
    - Neudoban na duzim uzduznim neravninama
    - Iako je "van", zapravo iza boca i nema tako puno prostora. Boce su oklopljene i upakovane tako da je na njima polica - to je pristojno/lepo uradjeno..
    - Prekidaci podizaca prozora na centralnoj konzoli (meni posebno smeta)
    - Nepostojanje "pametnih" podizaca prozora (tj. samo podize/spusta koliko drzis, a nema "otvori/zatvori" komandu)
    - Kvacilo je hidraulicko, i meni licno jako ne odgovara - volim da mogu da nastelujem kvacilo da mi bude "nisko" sto ovde nije moguce. Ovo je verovatno mnogima prednost.
    - Kocnicama i "jacinom" serva sam zadovoljan (nije overboosted, mada bi po mom ukusu mogle biti jos tvrdje)
    - Prilicno kratak menjac, sto po meni ovom motoru i odgovara, tj idealan je raspored brzina..
    - Za mene licno cudno/neprijatno ponasanje pri vrlo ostrim zaokretima (tj polukruznom). Mozda mi trap nije nastelovan doduse, ali mi lici da je pre u pitanju dizajn trapa/fabrickog zatura..

    Sve u svemu, prezadovoljan sam - nasao sam sebi idealan gradski autic, a posto radim na nbgd-u, vozicu se jeftinije nego na skuteru.. Naravno ova "van" varijanta ima smisla samo ako u kuci imate neko drugo vozilo u kome se mozete prevesti sa porodicom do mora itd...
  • mrki
    CBC Senator XXL
    • 08.11.2006
    • 550
    • nis, serbia

    #2
    Re: Punto Natural Power Van

    Postavi makar slike da vidimo kako je sve upakovano pozadi, moze i slika motornog prostora.
    Pozz i srecno!

    Comment

    • bjov
      CBC Član
      • 23.09.2007
      • 52
      • Bgd

      #3
      Re: Punto Natural Power Van

      Evo par slika od interesa (lanci su od puta na Kop, a i sve je prljavo, no dobro):



      ^ dizne su svetlo plave boje sa donje strane grane - tu je metanski rail

      ^metanski rail krece sa ove strane



      Bio sam ubedjen da sam slikao jos i znak i jos par detalja instalacije, ali mi je telefon pojeo slike

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        #4
        Re: Punto Natural Power Van

        Deluje lepo i ocuvano tovarni prostor,a prekidac elegantno ugradjen...ali ovo ti je klasican dvosed bez mogucnosti nadogradnje...iskreno ovaj rail i dizne prvi put vidim...ugradi tablu sa obrtomerom...nego koliko kosta ovo zadovoljstvo

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          Re: Punto Natural Power Van

          @bjov hvala ti na detaljnoj i iz prve ruke prezentaciji automobila sa pogonom na metan.
          Interesuje me ,koliko si ga platio ... jer sto bi se reklo..sve je u ceni (parama).
          s'obzirom da ti trosi kako kazes 5 kg metana sto je u parama oko 300 dinara to jest 3 litra dizela,plus nesto malo benzina.to jeste najjeftiniji prevoz..ali i sa nekim 1300ccm multijetom..potrosnja bi se kretala verovatno do 5 litara,a moglo bi da se preveze 5 putnika..to jest potpuno funkcionalno vozilo,dovoljno i za porodicne potrebe.A i dizela ima svuda ,za razliku od metana.
          Zato me najvise i intresuje cena..koliko je placen ?

          i da dodam,interesuje me koliko vremenski traje punjenje praznih boca,hvala.
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • gogi11
            CBC Senator XXL
            • 26.10.2009
            • 790
            • Sever Srbije - Novi Sad

            #6
            Re: Punto Natural Power Van

            Cestitam na kupovini, i da sluzi dobro i jeftino

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #7
              Re: Punto Natural Power Van

              Pa kome treba auto za servisiranje - firmu, ovde se odbija PDV... Tako da je i to bitno. Plus odbija se PDV koji je placen prilikom nabavke.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • mrki
                CBC Senator XXL
                • 08.11.2006
                • 550
                • nis, serbia

                #8
                Re: Punto Natural Power Van

                @bjov:
                tebi je auto registrovan kao van, tj teretno vozilo.

                sva teretna vozila bez obzira da li su vlasnici fizicka ili pravna lica imaju ogranicenja pocev od brzine, pa do cescih tehnickih pregleda, pa u krajnjoj liniji i vecim kaznama po novom ZOBS-u.

                skoro sam slusao kako se zale vlasnici toyota hylux, jer su ograniceni sada na 80kmh i plus moraju da imaju putne naloge iako su fizicka lica.

                jel si se raspitivao kakva je situacija?

                Comment

                • CLD
                  CBC Senator XXL
                  • 08.02.2005
                  • 1225
                  • Belgija - ranije Luna-Chico

                  #9
                  Re: Punto Natural Power Van

                  kako moze da ima putni nalog ako je fizicko lice, ko mu izdaje putni nalog???

                  Comment

                  • bjov
                    CBC Član
                    • 23.09.2007
                    • 52
                    • Bgd

                    #10
                    Re: Punto Natural Power Van

                    Nisam se raspitivao za sve.. Ali mislim da je to sa putnim nalogom netacno, kao i za tehnicke preglede.. Auto mi je registrovan godinu dana, i znam da svi sa pandama takodje registruju na godinu dana. Jedino sto znam da je ozbiljnija nepogodnost je razlika od 5000din godisnje u registraciji.. Obzirom na ustedu u gorivu, ovo me i ne boli preterano.. Zaustavljali su me vec 3 puta, i niko nikakav putni nalog nije pominjao.. Za kazne ne znam, ali to bi moglo da boli

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      Re: Punto Natural Power Van

                      Ako ti je auto registrovan kao teretni, onda treba da znaš da za tebe važi ograničenje brzine od 80 km/h osim na autoputu gde ti je dozvoljena maksimalna brzina od 100 km/h. Sem toga auto registrovan kao teretni ne sme biti vučen sajlom/kanapom nego samo krutom vezom. Ako se ne varam, u zimskom periodu obavezne su i prave zimske gume dakle ne važi opcija letnje sa lancima a mislim da deo opreme mora biti i lopata. Ne zezam se
                      Sve u svemu razlike itekako postoje i mora da si svestan da sa tim autom podležeš poprilično drugačijim i obavezama ali i sankcijama prema novom ZOBS-u, tako da bih ti savetovao da pre nego se oslobodiš u saobraćaju dobro proučiš članove novog ZOBS-a koji se odnose na teretna motorna vozila. Tim pre što su zaprećene kazne poprilično veće u poredjenju sa onima kod "klasičnih" motornih vozila, naročito po pitanju prekoračenja ukupne nosivosti i opterećenja vozila, gde su zaprećene kazne mogu slobodno reći drakonske. Dakle, ZOBS u ruke i pamet u glavu
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • Chubbs
                        Everybody lies
                        • 29.01.2006
                        • 5807
                        • Novi Sad
                        • Audi A6 1.8T

                        #12
                        Re: Punto Natural Power Van

                        dozvoljena maksimalna brzina od 100 km/h
                        ovo vazi samo ako je prazan.

                        a sto se tice putnih naloga za hiluxe, ljudi lupetaju, po dobrom starom obicaju. kupovali su ih na firme, registrovali kao teretne, odbili pdv, odbijaju pdv i od nafte koju potrose, registracija ispod 20 hiljada dinara i sad im smeta sto moraju imati nalepnicu 80 nazad, naziv firme od 10cm visine na vratima, natpis da je vozilo za sopstvene potrebe i putne naloge, itd.
                        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Punto Natural Power Van

                          Vozim "teretni" vec godinama. Nije bas tako strogo tj. nemaju obicaj da streljaju. Putni nalog uvek imam ali mi ga vec 10 god. niko nije trazio. Firma od 10cm na vratima je potrebna ako si prevoznik. Ako je vozilo za sopstvene potrebe, mora imati jasnu oznaku i tako ispisan putni nalog.
                          Sve u svemu, odbijam PDV sa velikim zadovoljstvom. Registraciju placam sa jos vecim zadovoljstvom. Delove takodje nabavljam sa PDVom koji je odbitna stavka
                          Sve ovo gore vazi samo ako je firma u sistemu PDV-a (osim registracije). Hiluksa bi sutra uzeo samo da odobre neke bespovratne kredite
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • mrki
                            CBC Senator XXL
                            • 08.11.2006
                            • 550
                            • nis, serbia

                            #14
                            Re: Punto Natural Power Van

                            Nisam rekao da sada treba putni nalog za fizicko lice, vec da ce se to promeniti sa novim pravilnikom. Iako si fizicko lice, vozis svakog meseca auto na tehn. Tamo odgovorna osoba potpisuje tehn.ispravnost vozila. Znaci ne treba ti firma, tj. sef voznog parka.
                            Nasa sluzbena kola (vanovi) idu svakog meseca na tehnicki.
                            Ponovo kazem, ne primenjuje se trenutno, vec je u najavi, sto ne znaci da ce to i usvojiti.
                            I mislim da je vanovima i na auto putu ogranicenje 80, plus sto za vecinu gradova u srbiji treba nalepnica plava zona za voznju kroz centar grada(oko 5000,oo).

                            Comment

                            Working...
                            X