SAAB 9-3ss 1.8t vector JZW (švedja)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAD SERB
    CBC Član
    • 14.12.2014
    • 24
    • Bor
    • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

    SAAB 9-3ss 1.8t vector JZW (švedja)

    SAAB 9-3 SS

    Takozvana 2 generacija modela 9-3 koja je i dan danas uz par nekoliko redizajnova, aktuelna, donela je pravu pometnju u segmentu.Posebna prednost je to što je uz novu generaciju došlo i dosta SAAB-ovih novih inovacija vezanih za bezbednost i udobnost. SAAB 9-3 druge generacije baziran je na GM ipsilon platformi i koristio je nove GM Eco-tec motore.Verzija o kojoj ovde pricamo jeste model 9-3 SS.Oznaka SS jeste skracenica Sport Sedan,što ukratko opisuje narav ovog SAAB-a.Posle Aero modela jedna od najbogatijih oprema koja je dolazila uz 9-3 jeste Vector.Uz tu opremu, što se tice perfomansi, su u pocetku bili dostupni manuelni 5-stepeni,a kasnije 6-stepeni menjaci,a u ponudi je bio i automatski menjac,sa tim što je Vector imao komande za menjanje brzina na volanu(automatik).Pod haubom je bio turbo motor B207E sa 4 cilindra koji je u modelu 9-3 ss 1.8t Vector razvijao 150ks.Pogon je bio tradicinalno na prednjim tockovima.Automobil je krasio fantastican izgled uz nove felne,a uz Vector SS je išlo i neznatno tvrdje oslanjanje.Kako je ovo bio sedan,SAAB se u ovoj drugoj generaciji oprostio od hecbek dizajna i krenuo u novu sferu.Što se tice perfomansi 9-3 SS se u mnogim testovima lako borio protiv konkurencije,pošto B207E Turbo sa 150ks ume dobro da povuce.Iako je bio sportski nastrojen šasija je više bila podešena za udobnu voznju nego za sportsku.Ova data verzija je takoreci osnovna,pocetna uz Vektor opremu,oznaka 1.8t,gde je motor uparen sa punjacem koji radi na malom pritisku(Lpt- low pressure) i maksimalna snaga je 150ks.

    Dimenzije i izgled sasije: (d/š/v :4635mm/1762mm/1466mm;medjuosovinsko rastojanje iznosi 2675mm)











    Tehnicke karakteristike:

    Motor:

    B207E(GM eco-tec)redni 4-cilindara
    zapremina 2,0L(1998cm3)
    turbo punjac sa niskim pritiskom(Lpt- low pressure)
    2 bregasta vratila u glavi motora(DOHC)
    16 ventila
    MPFi ubrizgavanje goriva u više tacaka(multipoint)
    kompresija 9.5:1
    precnik cilindra/hod klipa(86mm/86mm)
    vodeno hladjenje motora
    motor postavljen napred,poprecno,iznad osovine





    Transmisija:
    Manelni 5-stepeni menjac koji snagu prenosi na prednju osovinu

    Ogibljenje:
    Napred nezavisno šema Mekferson,pozadi takodje nezavisno multilink







    Snaga:
    148ks(110kw) pri 5.500 obrtaja u minutu i 240Nm pri 2.000 obrtaja

    Perfomanse:
    Maksimalna brzina iznosi 210km/h,ubrzanje do 100km/h za 9,5s

    Zivot je 1, SAAB je 2.0T !
  • MAD SERB
    CBC Član
    • 14.12.2014
    • 24
    • Bor
    • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

    #2
    slike kada je auto kupljen, doduse neplanirano jer sam trazio japanca, imprezu wrx sti pa zbog skromnog budzeta presao na lexus is 200 i na kraju skroz neplanirano nasao ovaj saab u Italiji i kupio.

















    Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

    Comment

    • MAD SERB
      CBC Član
      • 14.12.2014
      • 24
      • Bor
      • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

      #3
      Onda je krenula kupovina materijala i delova za sredjivanje






























      Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

      Comment

      • MAD SERB
        CBC Član
        • 14.12.2014
        • 24
        • Bor
        • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

        #4















        Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

        Comment

        • MAD SERB
          CBC Član
          • 14.12.2014
          • 24
          • Bor
          • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

          #5
          Posle zamene delova (pored navedenih zamenjen i filter klime,filter vazuha i kupljene 4 nove gume good year vector m+s 225/55 R17) doslo je vreme da se auto malo sredi pa sam krenuo od farova

          pre poliranja





          posle poliranja



          i na kraju odradjeno 'voskiranje' kao zastita.

          I kad sam vec 'radio' oko farova rekoh da zamenim i sijalice za kratka svetla(narucene pre par nedelja iz Nemacke), u pitanju su OSRAM night breaker plus H7 sijalice 12V,55W




          Ovako izgledaju nocu posle poliranja i ugradnje novih sijalica




          Onda su na red dosle felne













          Obavezna 'stvar' koju je dobro imati kada radite oko auta kako vam nesto 'ludo' ne bi palo na pamet





          SAAB dokumentacija (zlu ne trebalo )






          Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

          Comment

          • MAD SERB
            CBC Član
            • 14.12.2014
            • 24
            • Bor
            • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

            #6
            jos slika od prosle godine





























            Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

            Comment

            • MAD SERB
              CBC Član
              • 14.12.2014
              • 24
              • Bor
              • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

              #7





























              Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

              Comment

              • MAD SERB
                CBC Član
                • 14.12.2014
                • 24
                • Bor
                • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                #8





                mala dorada slika


























                Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                Comment

                • MAD SERB
                  CBC Član
                  • 14.12.2014
                  • 24
                  • Bor
                  • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                  #9




























                  Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                  Comment

                  • MAD SERB
                    CBC Član
                    • 14.12.2014
                    • 24
                    • Bor
                    • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                    #10













                    Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                    Comment

                    • MAD SERB
                      CBC Član
                      • 14.12.2014
                      • 24
                      • Bor
                      • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                      #11
                      Posto nisam bas bio zadovoljan onim sto pruza ovaj 1.8t (B207E) motor resio da ga malo sredim tj pojacam kako bi uzivao u njemu dok ne prodje kriza i dodju bolji dani, pa je usledila opet kupovina delova

                      stabilizatori,krajevi spona i gumice balans stangle


                      posle provere automobila i zamene delova, slucajno upoznao naseg coveka koji je rodjen u Svedskoj a trenutno zivi i radi u Americi (neki od vas ga sigurno poznaju pod nickom satperformance sa nekih drugih foruma) uz ciju pomoc krece nabavka delova i pripreme za mali tuning ove moje pracke


                      Silikonsko vakum crevo SAMCO (4/9mm)




                      Paket



                      A u njemu delovi (ECU+JZW stage 4 , SIEMENS deka green injectors 465ccm (I2790827) i Glow Shift performance boost/vacuum gauge )



                      Glow Shift performance boost/vacuum gauge od -30 in hg do + 30 psi





                      ECU i JZW stage 4







                      SIEMENS deka green injectors 465ccm (I2790827)



                      dizne oprane, proverene i spremne za ugradnju 8)




                      iskoristio slobodno vreme i ugradio merac vakuma i pritiska turbine






                      K&N filteri




                      K&N filter vazduha zatvorenog tipa (ulozak) 33-2337







                      K&N filter ulja HS-7000



                      Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                      Comment

                      • MAD SERB
                        CBC Član
                        • 14.12.2014
                        • 24
                        • Bor
                        • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                        #12
                        stvari koje sam mogao i znao menjao naravno sam










                        Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                        Comment

                        • MAD SERB
                          CBC Član
                          • 14.12.2014
                          • 24
                          • Bor
                          • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                          #13
                          kupljeno jos 10m silikonskog vakum creva SAMCO 4/10mm (unutrasnji/spoljasnji precnik)



                          Zatamnjena stakla Llumar folijom 50%, par slika onako na brzinu









                          Stigli APC meraci pritiska i temperature ulja















                          Zalepljeni stikeri






                          Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                          Comment

                          • MAD SERB
                            CBC Član
                            • 14.12.2014
                            • 24
                            • Bor
                            • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                            #14
                            Kupljen stubni nosac za cajgere




                            Kupljena tablica za klubske skupove(kad se nema za pravu i ova ce biti dobra)



                            Filter klime




                            Gumice balans stangle (posto ce se skidati most resio da ih zamenim po zavrsetku radova)





                            Kupljen nov slave cilindar





                            Onda smo svedja i ja krenuli za BG na terapiju

                            Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                            Comment

                            • MAD SERB
                              CBC Član
                              • 14.12.2014
                              • 24
                              • Bor
                              • SAAB 9-3ss 1.8t JZW

                              #15
                              U Saaboteru krenulo rasturanje svedje





                              Skinuti menjac, kompletan izduv, turbina, dizne, ECU i onda krecu problemi. MHI TD04 sa B235R(9-5 AERO) ima flansnu koja pasuje na T25 izduvne grane(srafi se na 4 srafa) dok se moja fabricka GARRETT srafi na 3 srafa.TAZZ donosi izduvnu granu sa B235R motora ali ona ne pasuje na B207E.Obilazimo pola BGa neki majstori nisu hteli da seku flansnu sa jedne i vare na drugu(moju fabricku) izduvnu granu.Odlazimo kod Pirketa koji pristaje da napravi drugu izduvnu granu ali je problem vreme treba mu 7 dana (koje mi nismo imali a i cena je bila jaka).Odlazimo kod Malinica koji proverava korpu (gura oko 25 bara) i dolazi do zakljucka da nema potrebe da se pojacava i prenitujemo samo lamelu sa nekim kvalitetnijim materijalom od fabrickog.Kad smo vec izgubili ceo dan trazeci resenje za turbinu ja odustajem od svega i polazimo u Saaboter da vratimo fabricke delove i odradimo remap- ubacimo MAP TUNE mapu 225hp i 319 Nm.Medjutim TAZZ i Kiki dolaze na ideju da od moje fabricke turbine napravimo hibrid tj da se odnese turbina u turbo servis kako bi oni povecali turbinsko i kompresorsko kolo da bi GARRETT mogao da gura 1.5 bar kao MHI.






                              Dok se sredjivala turbina menjaju se dizne,ECU,sklapa menjac i trazi resenje za sonde koje mere pritisak i temperaturu ulja.I tu je bilo malih poteskoca ali je na kraju pronadjen nacin kako da se i to sredi





                              Kada je sve sklopljeno opet problem kod prvog paljenja, jedna dizna je zapekla i ne radi, Kiki se zainatio i proveo par sati kako bi se simensova dizna resila i na kraju uspeva da je otpusi i kalibrise na 465ccm.

                              Odradjen i kompletan izduv na 3" kod Pirketa(downpipe i lonci od inoxa dok su cevi koje spajaju downpipe i srednji lonac kao i srednji lonac i zadnja 2 odradjene od alumiziranog lima













                              Zivot je 1, SAAB je 2.0T !

                              Comment

                              Working...
                              X