Jako dugo sam na ovom forumu, ali uvek sam se libio da postavim slike svog auta.

Znaci, u pitanju je Yugo 55, kupljen 1991. godine. Moj cale je prvi vlasnik, auto je navodno radjen za USA trziste (imao je i cajger u miljama, mada to nista ne znaci), prica kaze da ima i pocinkovanu limariju, cale ga je vozio svega do `95. i presao oko 23000km i onda ga ostavio u dvoristu kod moje tetke na Senjaku, posto je imao jos jedan auto a nije imao mogucnosti da izdrzava sa dva, a nije mu bilo do prodaje ovog.
Tamo se auto i nije bas proslavio, neki narkomani su porazbijali stakla, skinuli dva tocka, isekli gume, pocupali kablove u kabini (pokusavali da upale valjda), i sta ti ja znam sve jos. Jednostavno, nikoga nije bilo briga, u porodici je bilo dovoljno drugih problema da se brine o jednom Yugu.
Kada sam bio prva ili druga godina gimnazije (sada sam zavrsio), preuzeo sam taj auto pod svoje i doslepao ga ovde na Dorcol (gde ga i sada gledam kroz prozor). Kao da ga sada gledam na onom kamionu. Bilo je jedno 5mm prljavstine na njemu i smole od nekog bora ispod koga je bio, sav jadan, nikakav, neko satorsko krilo na njemu, isecene gume, nema farova, maska razbijena...
Imao sam 15-16 godina, nesto ustedjevine, gomilu procitanih TopSpeed-ova i Vrelih Guma, dve godine do polaganja vozackog ispita i jako malo prakticnog znanja o automobilima. Cale je na srecu bio voljan da mi pomogne. Za pocetak sam ga oprao, i nisam mogao da verujem koliko je boja ocuvana ispod svog tog sranja... Ispolirao sam ga i boja je bila neverovatna, komsije prilaze i pitaju "kad sam ga ofarbao?".
Prva stvar koju sam uradio po pitanju popravki je bila da stavim stakla koja su bila polupana. Sada vidim da sam bio glup, jer sam pozvao odmah Glass Service i platio im dolazak, a mogao sam isto to da kupim duplo jeftinije... Zatim, kupio sam akumulator (koji su mi isto bili ukrali), zamenio svecice, posle nekog vremena i kablove, neka od creva itd. Auto je lose kocio, pa sam promenio kocione plocice i diskove malo obradio. Enterijer je komplet poskidan, opran (mada i nije bio prljav) i stavljena je nova polica pozadi, jer su mi i nju ukrali. Snasao sam se nekako za tockove (nisam ih ukrao, naravno
), kupio sam i nove gume, 145/80/13 TG621, tada mi nije ni palo na pamet da stavim bolju dimenziju. Auto nije vozio niko dok nisam polozio, samo je paljen i vozen jako malo, tipa po 200-300 metara jednom nedeljno. Kada se polaganje priblizilo, uradio sam osnovni servis, kaisevi, filteri, tecnosti. Kada se ispostavilo da imam auto koji je u svakom pogledu postao OK, i da je sve na njemu sredjeno i pouzdano, mogao sam da se upustim u menjanje standardnih stvari.
Auto je bio uzasno visok, stajao je na nekim klocnama i gibanj se istegao a i opruge, i bio je kao Lada Niva.... Cim sa polozio, sutradan, otisao sam kod trapadzije da mi sabije prednje opruge (tri kruga) i ubaci trecu platnu u gibanji i da izravna to. Po pitanju trapa, verovatno cu staviti jos ramena sa unibolom na pracki i neki jos tvrdji gibanj.

Stavio sam 4-2 izduvnu granu od keca, fi45 cev, izbacio srednji u stavio Dynomax zadnji lonac. Osetila se razlika na gasu, stvarno, nista spektakularno, ali se osetila. Sto se motora tice, sem servsa i postavljanja filtera goriva, nisam nista radio, sem experimentisanja sa raznim verzijama otvorenih filtera. Verovatno cu ubaciti 1.6 motor iz Tipa/Tempre, ali otom-potom, prioritet su mi trap i kocnice.

Skoljka je ojacana malo u vidu koske izmedju tornjeva i uzduznih stabilizatora od balans stangle do pracke (nosaca ramena), a razmisljam da napravim i kosku za zadnje koseve. Skoljka je inace sama po sebi cvrsta, nigde nije popustila.

Sa kocnicama nista nisam radio sem promene plocica, ali cu najverovatnije na leto staviti prednje diskove i celjusti sa floride novi tip, ili eventualno sa Una Turba, ako bude vise para.
Auto je malo vizuelno doteran i spolja i unutra, nisam stavljao plastike i ta cuda jer to bas i ne volim preterano...


Zatamnjena stakla, ofarban spojler ispod branika, magnezijum felne 5J ET24, retrovizori kao sa Opel Mante (veliko hvala Darko_NS koji mi ih je poslao iz NS), osiguraci haube Sparco. Beli bocni i prednji migavci i stop svetla, novi farovi, ofarbane kocione celjusti i dobosi.
Unutra je malo sredjivan, beli cajgeri (skinuti sa kola jer su se pokvarili pa vraceni standardni), komplet instrumenti od Lade Specijal (imam sve samo treba da ugradim), aluminijske patosnice, presvlake (sedista ce biti promenjena nekim sportskijim, mada za sada su i ova dobra jer su kao nova), sportski trokraki volan, sportske papucice i rucice menjaca i rucne, tapacirunzi malo preradjeni, VDO obromer do 8000rpm, rucice podizaca stakala sa Koral IN-a, gomila nekih gluposti.




Od muzike imam Daewoo MP3, Pioneer TSE136 sa odvojenim tviterima i skretnicama i Pioneer TSA2510 u nekakvoj kutiju u gepeku, mada treba da napravim policu lepu za to.

Znaci, u pitanju je Yugo 55, kupljen 1991. godine. Moj cale je prvi vlasnik, auto je navodno radjen za USA trziste (imao je i cajger u miljama, mada to nista ne znaci), prica kaze da ima i pocinkovanu limariju, cale ga je vozio svega do `95. i presao oko 23000km i onda ga ostavio u dvoristu kod moje tetke na Senjaku, posto je imao jos jedan auto a nije imao mogucnosti da izdrzava sa dva, a nije mu bilo do prodaje ovog.
Tamo se auto i nije bas proslavio, neki narkomani su porazbijali stakla, skinuli dva tocka, isekli gume, pocupali kablove u kabini (pokusavali da upale valjda), i sta ti ja znam sve jos. Jednostavno, nikoga nije bilo briga, u porodici je bilo dovoljno drugih problema da se brine o jednom Yugu.
Kada sam bio prva ili druga godina gimnazije (sada sam zavrsio), preuzeo sam taj auto pod svoje i doslepao ga ovde na Dorcol (gde ga i sada gledam kroz prozor). Kao da ga sada gledam na onom kamionu. Bilo je jedno 5mm prljavstine na njemu i smole od nekog bora ispod koga je bio, sav jadan, nikakav, neko satorsko krilo na njemu, isecene gume, nema farova, maska razbijena...
Imao sam 15-16 godina, nesto ustedjevine, gomilu procitanih TopSpeed-ova i Vrelih Guma, dve godine do polaganja vozackog ispita i jako malo prakticnog znanja o automobilima. Cale je na srecu bio voljan da mi pomogne. Za pocetak sam ga oprao, i nisam mogao da verujem koliko je boja ocuvana ispod svog tog sranja... Ispolirao sam ga i boja je bila neverovatna, komsije prilaze i pitaju "kad sam ga ofarbao?".
Prva stvar koju sam uradio po pitanju popravki je bila da stavim stakla koja su bila polupana. Sada vidim da sam bio glup, jer sam pozvao odmah Glass Service i platio im dolazak, a mogao sam isto to da kupim duplo jeftinije... Zatim, kupio sam akumulator (koji su mi isto bili ukrali), zamenio svecice, posle nekog vremena i kablove, neka od creva itd. Auto je lose kocio, pa sam promenio kocione plocice i diskove malo obradio. Enterijer je komplet poskidan, opran (mada i nije bio prljav) i stavljena je nova polica pozadi, jer su mi i nju ukrali. Snasao sam se nekako za tockove (nisam ih ukrao, naravno

Auto je bio uzasno visok, stajao je na nekim klocnama i gibanj se istegao a i opruge, i bio je kao Lada Niva.... Cim sa polozio, sutradan, otisao sam kod trapadzije da mi sabije prednje opruge (tri kruga) i ubaci trecu platnu u gibanji i da izravna to. Po pitanju trapa, verovatno cu staviti jos ramena sa unibolom na pracki i neki jos tvrdji gibanj.

Stavio sam 4-2 izduvnu granu od keca, fi45 cev, izbacio srednji u stavio Dynomax zadnji lonac. Osetila se razlika na gasu, stvarno, nista spektakularno, ali se osetila. Sto se motora tice, sem servsa i postavljanja filtera goriva, nisam nista radio, sem experimentisanja sa raznim verzijama otvorenih filtera. Verovatno cu ubaciti 1.6 motor iz Tipa/Tempre, ali otom-potom, prioritet su mi trap i kocnice.

Skoljka je ojacana malo u vidu koske izmedju tornjeva i uzduznih stabilizatora od balans stangle do pracke (nosaca ramena), a razmisljam da napravim i kosku za zadnje koseve. Skoljka je inace sama po sebi cvrsta, nigde nije popustila.

Sa kocnicama nista nisam radio sem promene plocica, ali cu najverovatnije na leto staviti prednje diskove i celjusti sa floride novi tip, ili eventualno sa Una Turba, ako bude vise para.
Auto je malo vizuelno doteran i spolja i unutra, nisam stavljao plastike i ta cuda jer to bas i ne volim preterano...


Zatamnjena stakla, ofarban spojler ispod branika, magnezijum felne 5J ET24, retrovizori kao sa Opel Mante (veliko hvala Darko_NS koji mi ih je poslao iz NS), osiguraci haube Sparco. Beli bocni i prednji migavci i stop svetla, novi farovi, ofarbane kocione celjusti i dobosi.
Unutra je malo sredjivan, beli cajgeri (skinuti sa kola jer su se pokvarili pa vraceni standardni), komplet instrumenti od Lade Specijal (imam sve samo treba da ugradim), aluminijske patosnice, presvlake (sedista ce biti promenjena nekim sportskijim, mada za sada su i ova dobra jer su kao nova), sportski trokraki volan, sportske papucice i rucice menjaca i rucne, tapacirunzi malo preradjeni, VDO obromer do 8000rpm, rucice podizaca stakala sa Koral IN-a, gomila nekih gluposti.




Od muzike imam Daewoo MP3, Pioneer TSE136 sa odvojenim tviterima i skretnicama i Pioneer TSA2510 u nekakvoj kutiju u gepeku, mada treba da napravim policu lepu za to.
Comment