Miretov auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    Slusaj sad kad uzmes visoko-protocni filter i kad obradis usisnu granu jel ne dobijas veci protok vazduha.
    definitivno NE dobijas dulo veci protok vazduha, i NE dobijas u motoru iste zapremine umesto 55 celih 120 konja pri istim obrtajima.

    Probaj da uzmes visoko-protocni filter i da obradis usisnu pa ces da vidis da li ti auto bolje vuce ili ne
    probao, ukines potpuno bilo koji filter i auto LOSIJE vuce, nikako bolje. bas tacno onako kako kaze i teorija a to je da je bez efekta rezonanse podesenog u**** sa filterom kolicina vazduha manja, kolicina kiseonika manja, kolicina energije nastale sagorevanjem manja, manji pritisak eksplozije na klip i posledicno manjeg obrtnog momenta i na kraju manji efekat motora, dakle merena snaga.

    tu nema trikova, jer filter nije nikakva smetnja u****vanju vazduha (osim ako nije totalno zapusen) i ucestvuje u usisu sa svega 1 (jedan) do 2 (dva) milibara pada pritiska sto je totalno zanemarljivo.

    jedino BITNA promena srukture glave, zamene ventila sa 2 po cilindru na 4 po cilindru, i druge veoma obimne prerade zaista omogucavaju bolje disanje i vecu kolicinu u****nog vazduha.

    a ako se to radi onda se to MORA navesti kao izmena kada se prica o perfomansama nekog motora u odnosu na fabricki.

    upravo zbog tih fizickih ogranicenja u**** turbo ima posebnu primenu kod tuninga i sportske pripreme auta jer on zaobilaznim metodom resava problem disanja motora i u**** putem potpritiska.

    a i kod turbo motora opet problem nije filter nisko ili visoko protocni vec otpor koji stvara interkuler kao najvece usko grlo u komplet usisnom sistemu.

    ja imam merenja izvrsena sa obicnim papirnim fabrikcim filterom vazduha, sa KN visoko protocnim i bez ikakvog filtera vazduha i razlike su u okviru greske merenja- totalno zanemarive sto se snage motora tice.

    merenja vrsena na vise auta, od vise autora, u raznim delovima SAD, ukljucujuci i merne laboratorije i uvek isti, mkonzistentni rezultati koji definitivno pokazuju da je filter potpuno nebitna stvar i nije usko grlo za razvoj snage motora.

    cak, pokazalo se da vrlo cesto KN filter daje MANJE snage, isto kao i neodstatk bilo kakvog filtera jer se remeti fabricki proracunat efekat volumetrickog punjenja.

    ja tu bajku oko filtera ne mogu da progutam, sorry
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #62
      Ako mislite na dijagram koji je prikazan u TS, onda je to ovo:
      ako je to od tog motora o kome se prica onda na to ja mislim.
      i koliko vidim iz dijagrama, motor razvija snagu od 83,76KS pri 5.500 obrtaja.

      fabricki motor razvija 54,40 KS pri 5.600 obrtaja.

      to je sasvim ok dobitak iz te zapremine motora, i realno je toliko sasvim dostizno po mojoj laickoj proceni na bazi iskustva.

      danasnji fabricki motori iz te zapremine od 1360 kubika redovno postizu 75 do 90 konja bez ikakvog tuninga, na serijskim vozilima.

      to je jos uvek jako daleko od cifre od 120 konja koja je pomenuta, za iste uslove merenja.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #63
        Imam ja jedan predlog. Dyno kosta "samo" 30-tak evrica. Isplati se da se poloze neke pare za opkladu pa svi na kontrolu da se vidi koliko ima KS. Ko izgubi izgubi Neozbiljni ste bre. Nema tajni u tehnici. To sto bi neko iz ko zna kojih razloga hteo da napravi neku veliku famu od obicnih stvari nesto je drugo. Motor od Juga je toliko los samo po sebi da se u njega ne isplati uloziti ni zuta banka. Nije cak ni za edukativne svrhe. Nije valjda svrha tuninga da se pravi sve novo. Ako neko misli da je tako neka odmah kupi drugi auto a neka zalepi na njega nalepnicu YUGO. Tako je najjevtinije.

        Comment

        • Danilo
          CBC Senator XXL
          • 02.10.2004
          • 908
          • Beograd, Dorcol

          #64
          Once upon a time, on once upon a forum, one wise man sed:

          Nemojte da Vam pada na pamet da menjate filter za vazduh za neku otvorenu varijantu. Znam da zvuci lepo, i da mislite da (ovi koji Vas cuju spolja) ima bar 100KS vise u motoru. Jedina stvar cemu je otvoreni filter dobar je da donosi pare proizvodjacu i prodavcu. Vi kao vlasnik auta u koji ga ugradjujete, dobijate cist niz negativnih posledica. Pod broj 1 , znate da svaka jedinica ECU (Elektronska konrolna jedinica za navodjenje motora) je dugim nizom sati u labaratoriji na probnom stolu u fabrici kalibrirana programski da daje vasem motoru goriva u odnosu na izeti vazduh. Dakle jedna LAMBDA vrednost je zagarantovana i nece vam se desiti da imate problema sa merenjem vazduha koji motor uzima. Isto kao sto jedan prljav filter izaziva za posledice preveliku potrosnju goriva tako jedan otvorene konstrukcije daje manje goriva, sto ca automatski naterati sistem da preko feed osnove povratne sprege kroz lambda sondu pokusa da nadoknadi nedostatak goriva, i na taj nacin PRVENSTVENO napravi smesu prebogatom da bi je postepeno skidala na normalnu. Svaki put kad LAMBDA regulise dobicete kao produkt CADJ u komori za sagorevanje koja je pre samog sagorevanja bila prebogata smesa i prodirace pored karika i razbijati ulje u vasem motoru. O tome malo kasnije, sad nazad u cilindar. Kako ce gasovi sadrzati i cadj koja ce se lepiti po sondi, ona ce imati problema da ocitava korektne vrednosti, te se sistem vise nalazi u zabuni i pravi takozvani SWEEP, jureci uprogramirane vrednosti , i na taj nacin uvesti motor u zao krug gde sistem vise neradi kako treba. Potrosnja goriva ce neminovano porasti, i motor ce pored toga sto ce u izvesnim trenutcima raditi sa presiromasnom smesom , biti u fazi gde je moguce da gorivo samozapaljenjem (obicno u tacki vadjenja najveceg obrtnog momenta ili otprilike oko 3500 +/- 500 obrt/min za danasnje motore) kada je pritisak u cilindru najveci, osteti, klip, karike i slicno, jer u pitanju je eksplozija , vrlo kratka, sa pritiscima od 40-110 Bara. Motor nije konstruisan za takve pritiske, vec normalne radne sa top vrednostima do 20ak Bara. Imate li nesrecu da dozivite red uzastopnih detonacija u gornjoj mrtvoj tacki GMT zbog preuzarenog klipa itd. sance da lezaj klipnjave bude ostecen, su VELIKE. Sva cadj koju je motor navukao, cini je perfektnim absorbentom za gorivo koje se nalazi u smesi. Dakle jedan ZAO KRUG je odpoceo sa unistavanjem vaseg motora. O mehanickom precicavanju jednog takvog filtera neci ni govoriti. Uslovi rada u ekoloskoj okolini gde se nalazimo (Balkan) i prasina su smrtni neprijatelji karikama i stublinama motora. Dakle, nadam se da smo se razumeli. Papirni filter je najsigurniji i najoptimalniji za vas motor. Nemojte gledati na trkacke motore, koji se posle svake trka otvaraju i mere se habanja, pa se delovi menjaju, Vi to niti mozete niti hocete.
          That man is Dr. Boost.

          Motor od Juga je toliko los samo po sebi da se u njega ne isplati uloziti ni zuta banka. Nije cak ni za edukativne svrhe. Nije valjda svrha tuninga da se pravi sve novo.
          Da li sa sigurnoscu mozes da tvrdis da nema motora koji je ugradjivan u Yuga, a da je zadovoljavajuceg kvaliteta?
          www.blindmanmotorsport.com

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #65
            Ja samo znam da se u Zastavi niti u Rakovici nikada nije proizvodio motor zadovoljavajuceg kvaliteta. Ne znam sta sve pase i sta je sve ugradjivala Zastava. Ako mislis na motor Fire 1000 ili njegove derivate to je onda druga stvar a to nema nikakve veze sa bivsom YU industrijom. Jugo kao auto je u svakom slucaju djubre i nema ama bas nikave osnove da se na njegovoj bazi bilo sta pametno radi. Sve je moguce ali nema nikakvog finansijskog osnova za to. Rekoh, ako trebas sve novo da pravis onda je to nov auto jer Jugo nema bukvalno NISTA sta valja. Auto nije samo motor to prvo treba da bude svima jasno. Kad bi tako bilo posao bi bio mnogo laksi. Stavis dobar motor i teraj, ali nazalost nije sve bas tako jednostavno. Ja znam coveka koji je vozio jedan kechev motor na tri nove karoserije koje su jedna po jedana istrulele a on menjao lim a nije motor ni pipnut. Samo, u to vreme nije bilo ni Y od YUGO. Ako na to mislis onda ima nekih osnova samo sto je i taj motor, gle chuda, bio italijanski

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #66
              Da li sa sigurnoscu mozes da tvrdis da nema motora koji je ugradjivan u Yuga, a da je zadovoljavajuceg kvaliteta?
              evo ja mogu i to po dva osnova-

              prvo ta Fiatova konstrukcija motora je vrlo losa i puna konstrukcionih gresaka koje su prenete i na licencnu proizvodnju u Rakovici za Zastavu.
              pocevsi od pogresne geometrije motora (otuda i tako mala snaga motora i jos mizerniji obrtni momenat a motor tako mlitav) .
              inace tu koncepciju motora su italijani napustili sa pojavom Crome i Fiatovog CHT koncepta polovinom 80tih (Croma 2.0 IE CHT).

              drugo, u Srbiji ne postoji materijal odgovarajuceg kvaliteta od koga bi se napravio kvalitetni motor. a poznato je da tehnoloska disciplina obrade motora nikada nije bila na visokom nivou.

              u praksi, ja znam za samo jedan Jugov motor koji je presao preko 150.000km a da nije bio zreo za generalku.

              i ne znam nijedan sa preko 500.000km, niti sam ikada igde cuo da postoji.

              meni je to dovoljan pokazatelj da kvalitet nije nesto sto je karakteristika zastavine produkcije.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • pitatore
                CBC Senator
                • 11.01.2005
                • 242
                • Beograd

                #67
                Jeste taj dijagram je od mog Yuga,sto se potrosnje po gradu tice oba Yuga ne prelazi 10 l (uz povremeno gazenje).
                Evo da navedem primer:isao sam proslog leta u Crnu Goru na more i sipao sam na Cukarickoj padini pun rezervoar i vozio do Prijepolja(306km) 80-120km/h (j... ga mnogo mi je tvrd auto pa sam morao na prvo grlo da vozim) i u Prijepolju sam sipao do cepa i stalo je 16.5 l.
                Znaci podaci su navedeni od najmanje do najvece potrosnje.
                Klip od GTI-a koliko se ja secam ima precnik 81.5mm toliko je i blok razbusen x veci hod od radilice~1360ccm (opet palamudjenje urednika ili koga vec).Mekse opruge se stavljaju da bi dobio vece obrtaje to znam a za sesirice sam ga pitao jednom prilikom i nije hteo da mi kaze.
                Pleh Hirurgija

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  #68
                  I onda je mrmot zapakovao cokoladu.....
                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #69
                    Mekse opruge se stavljaju da bi dobio vece obrtaje to znam
                    ovo je za mene novost. fabrike kazu da sa porastom obrtaja bregaste se obavezno montiraju tvrdje opruge ventila ili se cak stavljaju i po dve koaksijalne opruge. razlog je sto ventili imaju svoju masu, inerciju koja ometa njihov brz rad i potebna je veca sila kao reakcija na inerciju da bi se na vreme zatvorili i ne dogodi bliski susret sa klipom, odnosno ventili predju u stanje oscilovanja i time nastane havarija motora.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment


                    • #70
                      Problem sa oprugama ventila je stvarno problem .
                      Ako su slabije nevalja iz vec navedenog , a ako su jace izduzuju ventil i dolazi do ceste havarije .
                      Resenje se izgleda trazi u broju ventila po jednom cilindru, kako bi se dobilo ono sto se ocekuje .

                      Comment

                      • Boki Ar
                        CBC Senator XXL
                        • 11.11.2004
                        • 2827
                        • Aranđelovac
                        • Vektra

                        #71
                        Yugo

                        Trenutak,momci ...
                        Vidim "Capricornus" nalepnicu - znači Živan iz KGa...Da li još neko koristi
                        isti pseudonim? No i to ne znači ništa,KG ima i jačih "motorista" ...
                        Pozdrav svima!
                        BP
                        **************

                        Comment

                        • Danilo
                          CBC Senator XXL
                          • 02.10.2004
                          • 908
                          • Beograd, Dorcol

                          #72
                          Da, zivan iz KG, on mu je radio skoljku.
                          www.blindmanmotorsport.com

                          Comment

                          • mire
                            CBC Veteran
                            • 15.12.2004
                            • 127
                            • Beograd

                            #73
                            a motor je radio bumbar

                            ne zivan...
                            Mail in function again

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              #74
                              Yugo

                              Dobro,fino...
                              Pozdrav!
                              BP
                              ***********

                              Comment

                              • Dutchman
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 741
                                • Vracar centar sveta

                                #75
                                e sad malo da se ukljuchim sa par informacija

                                u rakovici se testira svaki motor koji sidje sa trake na kochnici i po rechima jedno inzenjera koji je tamo radio , kaze da motor za juga 55 se deshavalo da sidje sa trake , sa 45 konja ali isto tako i sa 65ks to jest sve je zavisilo od bozije volje i koliko se koji majstor potrudio odnosno nije zato vi kad stavite dva Yugena iz fabrike na crtu moze da se desi da ce jedan odleprshati a drugi dogegati do cilja.

                                18% - 20% kod dynojet-a je gubitak na prenosu snage na tochkove ... u saobracajnoj pishe koliko ima motor konja a to se radi na zateznoj kochnici izvadi se motor napravi adapter za kochnicu izmeri i nema lazi nema prevare ali nemate pojma koliko se prenese na asfalt .... a dyno meri snagu na tochkovima i dodash 20% koliko vecina fabrika tvrdi da je gubitak i to je to...

                                I da nezaboravim ako posetite www.dutchman.itgo.com videcete da su fice 750le ljudi abartovali 120ks tj izvukli 400% iz motora koji je izashao iz zastave... zashto onda to isto ne bi moglo i sa jugom koji je u startu duplo jachi i veci motor....
                                Prevelika slika u potpisu!

                                Comment

                                Working...
                                X