BMW M3 E30 - Fotografije
Collapse
X
-
jedan slicni iz Podgorice...
http://www.oltretutto-arcg.com Alfa Klub CG
Alfa Romeo's GTV V6TB, 164 Q4 & 75 V6
-
-
-
Comment
-
-
Original motor. Dobri stari S14
S14
Redni 4 DOHC 16V Solid Lifter Valvetrain and Individual Throttle Bodies. 1987-1991. 106kg
Koristen u E30 M3 i E30 320is za portugalsko i italijansko trziste. Blok motora je bio od M10 a glava od M88/S38 DOHC manje dva cilindra.
2.0L (195bhp) 2.3L (192-200bhp), 2.5L (215-238bhp)
Comment
-
-
BMWE30M3sportEVOIII
Razlikovao se od ostlih M3 modela pre svega po motoru od 2.5l (s14b25) koji je razvijao 238ks. Prednji branik se razlikuje od modela EVO 2, EVO 3 gubi Cecotto lip i na obican M3 branik se dodaje evo 3 lip spoiler. Takodje rep automobila se menja i dobija crni EVO3 wing. Na svaki EVO 3 model su isli dark hella farovi a stop lampe su ostale nepromenjene. Enterijer se takodje menja, M3 dobija EVO3 sportski profilirana sedista (kadice) a volan je presvucen alcantarom. Svaki je imao full OBC ( 13 dugmica sa kodom) sa stelovanjem na rucici migavca. Menjac ostaje standardan tzv "Z-getribe".
Nosio je alu BBS mrezaste felne sa srebrnim obodom i crnim srcem. Od decembra 1989 do maja 1990, napravljeno je svega 600 primeraka. Svaki je dobijao plocicu sa serijskim brojem (npr. 55/600) koja je bila locirana na zidu ispred pepeljare.
Comment
-
-
Aj malo detalja oko M3jke E30
"Ulicni" model BMW e30 M3 je napravljen zbog homologacije ucestvovanja na
Evropskom prvenstvu turistickih automobila (ETCC). Za homologaciju automobila u sampionatu, BMW je morao da napravi prvih 5000 "ulicnih" M3-jki. ETTC je u mnogome uticao na definisanje izgleda E30 M3. Trkacki model je morao da bude 100% slican obicnom, ulicnom modelu. Tako da su prosirena krila, gepek, veliki zadnji i prednji spojler takodje krasili i ulicni M3.
U vremenskom periodu od 5 godina napravljeno je 21.222 kom. BMW-a E30 M3. Otprilike 100 automobila je koristeno za kruzne i reli trke. 4.996 M3-jki je izvezeno na trziste Amerike. Ostali su ostali u Evropi.
1989 godine, dve limitirane serije M3 E30 su dozivele svetlo dana. Imena su dobile po prekaljenim BMW m vozacima Ceccoto i Ravaglia.
Ceccoto model je napravljen u 505 primeraka za evropsko trziste a Ravaglia u 25 primeraka za trziste Velike Britanije. Obe verzije su dolazile s tada najjacim motorima iz m3 i full opremom.
Tehnicki podaci
Four cylinder in-line engine, DOHC, 16 valves
(type S14 B23 M-power)
cylinder capacity: 2302 cc.
Bosch ML Motronic injection system
capacity: 215 DIN bhp. at 6750 rpm.
torque: 230 Nm at 4600 rpm.
gearbox: 5-speed, manual, close ratio
rear wheel drive, 25% limited slip differential
brakes: disk brakes all round, vented at the front
weight: 1200 kg.
Ceccoto plocica
Ravglia plocica
Comment
-
-
Jos jedan interesantan M3, ovaj put Gruppe A
Evo jos nekh referentnih magazina i literature vezane za temaiku M3
# BMW M Power - M3 Sport Evolution, Owner's Handbook, 1990
# Henry, A., "BMW M-SERIES, The Complete Story", Crowood Press Ltd., 1992
# Cohen, J., "BMW M-SERIES AND PERFORMANCE SPECIALS", Motorbooks International, 1996
# Rees, C., "BMW M-SERIES, Including M1, M3, M5, M635 and M Roadster", Motor Racing Publications Ltd., 1997
# Clarke, R.M., "BMW M Series Gold Portfolio 1976 - 1997", Brooklands Books, 1998
# Clarke, R.M., "BMW M Series Performance Portfolio 1993", Brooklands Books
# Road & Track magazine, January 1991
Comment
-
Comment