I tako dalje i tako blize, musterije su takve kakve jesu, majstori isto tako, situacija u okruzenju svima znana, nema ljutnje, lov u mutnom, pa ko kako prodje.
CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by clico View Post... Ja te razumem sta si hteo za shodno tome da izneses ali ne uporedjuj Lampase i Hibridnu tehniku kola gde cak u nekima moras imati i antistaticku narukvicu i strogo???? uzemljenu lemilicu sa toliko niskim naponom da ga ne napucas. jer sreca pa ECU ima u vecini slucajeva Mosfet-e pa nebi trebalo da dodje do havarije ali zato kontroleri u periferijama nisu svi osigurani tako da propustom generisanih signala tipa Signal generator...lemilice koje se koriste za oluke i za finu elektroniku nemaju napon, jedino ako ste na nivou takozvane pistolj lemilice, onda... uzemljenu?
unimer, osciloskop odgovarajuceg opsega i signal generator i mozes da popravis sta god zamislis, ako znas kako...Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Originally posted by TECA View PostKako objasniti da je drugi auto radio ispravno sa neispravnom klapnom?Kako objasniti da je sam odmah obrisao gresku a do sada si je morao brisati.Da si je opravio flomasterom,za vecinu ozbiljnih majstora deluje neozbiljno.A sta reci ako treba dati dijagnozu neispravnosti u****,ako lupa varijabilna remenica bregaste...
Nisam opravio flomasterom, vec sam koristio princip kao kada se tusiraju lezajevi. Zacrnis flomasterom celo polje naleganja, pa kad promrdas, on ostruze crno i pokaze gde zadire. Onda malim saberom skines "visak metala". Jednom, dva, tri puta, dok ne ostane boja svuda, onda znas da nigde ne zakacinje. Kod lezajeva je obrnuto, treba svuda ravnomerno da naleze i tamo se radi sa indigo papirom, indigo na radilicu, lezaj preko, pa kad mrdnes, on ostavi trag na lezaju koji treba skidati, i tako dok ne dobijes uniformni trag celom povrsinom.
Gresku nije obrisao, samo je ugasio lampicu na tabli. Probaj, otkaci MAP senzor, upali auto i prijavice gresku. Zakaci senzor, ostavi ga neko vreme (ne znam tacno koliko, recimo sat vremena) i upali, posle par sekundi od paljenja lampica se sama ugasi. (Sagem 6LP3)
Ta remenica treba skroz da se razvali, da bi toliko izgubio fazu i da pocne da pravi toliki problem, a onda ne bi ni radio kako treba. Cak i da ostane skroz razlokana, i bez ulja, i da se seta slobodno od normalne do korigovane faze, imali bi situaciju da (na malim brojevima obrtaja) kasnije pocne a na vreme zavrsi da u****va. To na malim brojevima obrtaja i sa skoro zatvorenim leptirom gde vec ima velikog potpritiska u grani ne moze da poremeti ama bas nista. Ovde mislim na poremecenu kolicinu u****nog vazduha, a ne na lom koji moze da kosta debelo ako se skroz polome oslonci. Tek na velikim brojevima obrtaja i pri punom opterecenju bi se na instrumentima pokazao manjak snage.
Comment
-
-
Originally posted by uglavnom.bezopasni View Postlemilice koje se koriste za oluke i za finu elektroniku nemaju napon, jedino ako ste na nivou takozvane pistolj lemilice, onda... uzemljenu?
unimer, osciloskop odgovarajuceg opsega i signal generator i mozes da popravis sta god zamislis, ako znas kako...
Comment
-
-
Prosto. Dok sam ja montirao njegovo kuciste, on i brat su zagledali moje, brat oprao i verovatno da su malo (na silu) razradili leptir.
Drago mi je sto si resio problem,relativno brzo i sa mnogo srece.
Comment
-
-
E ovo sad je pogodak u sred mete, svaka cast:
Originally posted by TECA View PostAko je bas toliko glavio,morali ste primetili da zaostaje sa spustanjem lera.
Inace, nisam uvek zurio sa brisanjem greske, u ovom naletu, kad sam se zainatio da resim, tako sam isao na zimovanje, presao oko 1000Km sa lampicom (kad svetli, kad ne svetli) i posle toga iscitavao i greske i freeze frame, nikad nista sem P0105. Steta je sto nigde ne mogu da se nadju bas svi servisni podaci, pitanje je kakav je uopste algoritam tih auto-pilota za leptir, koji su "samoadaptirajuci"... Mozda bas tu i jeste zamka, propust programera ili sta vec.
Comment
-
-
Originally posted by clico View PostPoslacuti Opelov ECU od Astre 1.7cdti da ga ispitas Signal generatorom sa lemilom poletuj (ako mozes) u samom racunaru izvode, ECU je ispravan da vidimo sta mozes da odradis i propratis a da pritom ne upucas Hibrid????
Mogu da ti zalemim izvode, a da fizicki ne dodirnem ECU, oprema za lemljenje je jako napredovala od doba jure i pistolj lemilica.
Mozda vas zeza i ako su aluminijumski izvodi, e to se radi malo drugacije, a oprema kosta. (ili uzmes lepak pa zalepis)
Zanima me sta je toliki problem sa signal generatorom, podesis tip signala, ucestalost i napon. ECU ne zna da li je tamo original deo, emulator ili generator. Ako su zice ispravne i nema preslusavanja, kratkog spoja...Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Originally posted by uglavnom.bezopasni View PostZanima me sta je toliki problem sa signal generatorom, podesis tip signala, ucestalost i napon. ECU ne zna da li je tamo original deo, emulator ili generator. Ako su zice ispravne i nema preslusavanja, kratkog spoja...
Ne bi` da zvucim tamo nekako, ali skoro da bi smeo da se opkladim da ni u PSA fabrici nemaju takve dijagnosticke uredjaje. Verovatno u Bosch - u, Sagemu i kod drugih proizvodjaca racunara za automobile, ali u auto servisima... Mislim da bi bilo suludo i posedovati ih a o isplativosti da i ne pricamo.
Kada crkne ECU ili neki drugi, BSI npr, malo je kvarova koji se mogu popraviti. (sreca pa je to malo popravljivih cesto, pa opet dobro bude) Skoro sva kola su "masked", nema datasheetova, cesto ni objasnjenja sta su. Iskusni ce prepoznati gde je E2, moze da se vidi sta je FET, dioda i tako nesto. Ni jedan od inputa ni autputa ne ide direktno na procesor, a pratiti kroz viseslojnu stampu je Sizifov posao, i pitanje je dokle bi se stiglo. Konkretno, BSI, koji nisam mogao da popravim nisu popravili ni u dva naj servisa na ovim prostorima i objasnjenje je ovo koje sam i ja dao.
Neke stvari se jednostavno i ne isplati popravljati.
Situacija koju je drugar imao u praksi: Majstor dijagnostikovao da je crkao ECU. I sve je na to i ukazivalo. Kupi drugi, polovan, u broj i slovo se slaze, ne radi ni on, ponasa se drugacije, ali ne radi. Vrati ga i krene u potragu za trecim. U medjuvremenu nadje drugog coveka sa istim automobilom, kod majstora i pocnu ono sto sam ja radio. Zameni, tj. ubaci njegov ECU kod sebe. Ne radi. Vrati ga coveku, ne radi ni kod njega!!!
"Nesto" je crklo, sto sa neispravnim ECU, ili bez njega ne moze da se otkrije. Kad prikaci ispravan ECU, on to "nesto" napoji strujom, a to mu vrati ko zna sta i ko zna gde, i ubije ga ponovo. Samo da se ubijes. Nema generatora i lemilice koja ce toga da te spasi, OSIM, ako taj neko, kada nadje resenje problema, (ako ga nadje) podeli ovako sa svima, da znaju na sta da obrate paznju u takvom slucaju.
Comment
-
-
Osnovni problem je što se na balkanu nikada nisu cenile usluge, a sa druge strane ili nisu postojala esnafska udruženja ili su bila slaba i korumpirana. Dijagnostika treba uvek da ima izraženu cenu kroz sate rada ili fiksno, a uklanjanje kvara drugu cenu. Kombo paket može da bude specijalna ponuda i kraj.
Nemogućnost nalaženja problema daje jedan rezultat, a to je da nema plaćanja. Pogrešna dijagnostika takođe zahteva povraćaj sredstava. Vreme je da se naviknemo na tržišna pravila.
I majstor i klijent moraju da preuzmu određeni rizik, koji može da bude u stvari trošak izgubljenog vremena, pa u neku ruku i novca.Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Originally posted by Igor_sd View PostIsto je kao sa racunarskom mrezom, moze da se proveri kabl, konektori, impedansa, kapacitivnost, ali ne moze da se proveri da li ima saobracaja. (uspesnog saobracaja)Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
CANCapture: Advanced CAN Diagnostic and Analyzer Software
Nije problem,postoji svašta.
Znači,ovde daš 1300 dolara za nešto što ćeš koristiti ne mnogo puta.
Problem u ovom poslu je što treba uložiti mnooogo u alate i znanje,a jako malo će se vratiti (bar ovde gde smo).
Mercedesova fabrička dijagnoza ima mogućnost da se SD Connect podesi tako da ostane nakačen na auto preko noći i osluškuje CAN da vidi šta se neplanirano aktivira,na pr.
Elem,Teca je u pravu,mnogo je lakše zaobići potencijalne nezgodne situacije.
Comment
-
-
Silom prilika sam proucavao psihologiju potrosaca na nasim prostorima, da bi objasnio zasto su trzisni, ekonomski i markentinski principi iz udzbenika koji su radjeni po modelu razvijenih zemalja neprimenljivi kod nas.
Podjimo od zamisljene situacije, gde imamo kompleksan visestruki kvar i gde nam treba puno znanja i skupe opreme da dijagnostikujemo i otklonimo. Logika nalaze da to treba i skupo da naplatimo. Medjutim, kada se musteriji kaze da ce to da kosta cca 400-500 eur, (ili vise) preko 90% njih ce otici kod drugoga. Taj drugi (osim ako nije istih shvatanja i principa kao i prvi) ce da krene nesto da nagadja i metodom "pokusaj-promasaj" da dijagnostikuje. Ako ne uspe, musterija ide kod treceg, cetvrtog, i neki petnaesti "ubode" sta je problem, resi i naplati cca 50-100eur. (I corava koka kljucne neko zrno)
Onda imamo musteriju koja ide redom i prica kako je onaj tamo prvi hteo da ga zavrne i odere ga za 500€, svi ostali nemaju pojma, a ovaj poslednji, covek resio za 50€!
I to pije vodu u Srbiji i nama slicnim zemljama.
Tek kada mi sami shvatimo stvarnu upotrebnu vrednost automobila, STEPEN RIZIKA i cenu VREMENA, pocecemo drugacije da razmisljamo. Sta ako se recimo radi o sluzbenom vozilu, ili taxi vozilu, koje je jos pod kreditom ili lizingom, i treba samo sebe da otplacuje? Koliko onda imamo izgubljene zarade spram dangube i setkanja od jednog do drugog majstora? I sta ako taj koji je resio problem, dok je "dijagnostikovao" ostetio nesto trece?
Dalje, imamo situaciju da vecina musterija moze da izostaje sa posla kad im je volja. (najnormalnija je stvar da se javis nadredjenom i kazes da imas zakazano kod majstora, i on te "pusti" da ides u radno vreme) Onda moze sebi da priusti da se danima setka i zamajava majstore.
I poslednja, ali jako bitna stvar, danas svako sebi moze da nadene majstorsku titulu! I kad imamo njih 10 koji su neuki al' su procenili da je to isplativ posao, i njih 1 ili 2 koji znaju znanje, cela bransa trpi.
I naravno, zakonska nedorecenost i neistrajnost. Ranije je za zanatsku radnju moralo da se prilozi ili diploma ili majstorsko pismo, od 2005 na ovamo, dovoljna je osnovna skola i mozes da se bavis cime hoces. Mozes lekarsku ordinaciju da otvoris!!! Da, upravo tako. Jer se (prema tumacenju zakona) smatra da neces sam da obavljas ono za sta nisi osposobljen, nego imas pravo da angazujes trece lice itd, itd...
Bilo je pokusaja (ne znam za automehaniku) da se osnuju udruzenja, koja ce na svom nivou da izdaju licence i da se formira mreza licenciranih, gde bi sami clanovi vodili racuna koga hoce a koga nece da puste da plovi pod njihovom zastavom, ali je jako brzo i tu doslo do poremecaja vrednosti...
Comment
-
-
Dalje, imamo situaciju da vecina musterija moze da izostaje sa posla kad im je volja. (najnormalnija je stvar da se javis nadredjenom i kazes da imas zakazano kod majstora, i on te "pusti" da ides u radno vreme) Onda moze sebi da priusti da se danima setka i zamajava majstore.
I naravno, zakonska nedorecenost i neistrajnost. Ranije je za zanatsku radnju moralo da se prilozi ili diploma ili majstorsko pismo, od 2005 na ovamo, dovoljna je osnovna skola i mozes da se bavis cime hoces. Mozes lekarsku ordinaciju da otvoris!!! Da, upravo tako. Jer se (prema tumacenju zakona) smatra da neces sam da obavljas ono za sta nisi osposobljen, nego imas pravo da angazujes trece lice itd, itd...Uglavnom supruga je bila poslovodja a na mene je prebacila ovlašćenja
Comment
-
-
Originally posted by Dora View Post... Nijam odgovora da se radi od 5 popodne pa nadalje i naročito nedeljom, Tražiće majstora koji to ispunjava bez obzira na stručnost.
Comment
-
-
Ja sam se jedno vreme ozbiljno razmišljao da radim samo od Petka popodne do Nedelje uveče a preko nedelje lepo na pecanje... No to je bilo vreme ovo koje ti opisuješ, nije bio nikakav problem da se izadje sa posla i ode do majstora, ali je počinjalo vreme da mnogi pitaju jel radite vikendom.. Danas već jeste problem izaći sa posla.
Sa druge strane ti koji rade u nevreme se negde smatraju nelojalna konkurencija i zabranjeno je kao što i na praznik onda NIKO ne radi jer plaća baš dobre kazne ako ga uhvate da radi na praznik.
Trenutno je vreme da kod nas ništa ne važi, nismo nigde da se stasamo, nismo do kraja propali jer nas drže na malo ladovine a da gledamo unapred nema gde da se gleda...
Svi žele da voze bembaru ali da se popravlja kao Jugo ili malo jeftinije, to neće da može na duže staze...
Comment
-
Comment