CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAPANX
    CBC Senator XXL
    • 10.08.2006
    • 2159
    • Beograd

    #91
    u redu,na to nisam obratio paznju...

    nije ni bitno, ne drzim se ja toga nego onog, kad odes kod majstora pa ti taj nista ne zavrsi, naravno da mu neces nista platiti

    onaj ko popravi kvar, dobija pare... ti si se nasao sa svojim "aparatom" procitao si neke kodeve i svojim znanjem i iskustvom otklonio kvar... stvar je resena, i treba ti platiti ALI ne treba preterivati jer smo mi ipak smrtnici koji radimo za smesne pare... glupo je da se bogatis na meni... +ko ce tebi da dodje da mu popravljas auto i otklanjas kvarove, samo sirotinja koja je jedva skrpila za auto i registraciju i trudi se da popravi ono sto je pokvareno jer po nepisanom pravilu najsiromasniji ljudi su i najveci dzekovi za placanje i cascenje(zato i nemaju)...

    moj stav je popravi i zaradi ili uradi lose pa ti nikada vise necu doci...

    dobar glas se daleko cuje a los jos dalje...

    ajd sad ogovori na ovu temu http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=16758

    hvala

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #92
      @Bane
      masina za masinsko gletovanje kosta 5500? i zirafa za smirglanje zidova 1200? sto je znaci 6700? posao mi je unapredjen brze se radi vise posla obavi ali u principu to je gletovanje isto kao i kad radimo gletericom i spahtlom(samo je brze). Dali onda i ja trebam da stavim cenu od 100? za unosenje masine u kucu?
      Toliko primera;masina za masinsko malterisanje,laserska vaservaga i raznih masina koje meni olaksavaju posao a ni malo nisu jeftine
      Pobrkao si lon?i?e, pravilan zaklju?ak iz tvog citata bi bio da li ti sad treba da SMANJIŠ cenu jer brže uradiš posao od drugih, ili lakše. Mislim nije dobro poredjenje sa temom.

      Poje4nta cele pri?e je u slede?em sli?no kao kod tebe pa ?e biti lakše.
      Postoje majstori i zidari. Neki majstori i neki zidari imaju alate koji im olakšavaju posao ili ubrzavaju a nekad su ti alati neophodni da bi se uradio posao. Iz mehanike znam a ti ?eš ve? na?i analogiju sa zidarima.
      Neko od tih majstora nemaju pojma da rade sa tim alatima a imaju ih a neki ih opet nemaju pa nagadjaju šta je kvar ili zašto se zid srušio, krov elegao itd...
      Nagradno pitanje je glasilo da li treba odmah platiti više u startu i odraditi posao kako treba ili i?i više puta kod "onih" majstora i pla?ati pomalo za ništa a voda curi li curi i dalje.

      Svrha pitanja je da li ?e majstor mo?i da kupi dragocen (skup) alat i da plati obuku na bilo koji na?in (seminar, pokušaj-popušaj, vreme) ili ?e odustati jer nema šanse da se izbori sa "dijagnosti?arima" koji napla?uju 10 evra o?itavanje kodova i pokušajima-popušajima menjaju sve na kolima dok ne promene i kola pa ako to nije dovoljno, promene i mušteriju. Normalno mušterija pri tome ostane malo bez ga?a...

      Ne razumem stvarno što je teško u našem mozgu razdvojiti šta je dijagnostika a šta je puko uklju?ivanje laptopa u struju i blejanje u ekran, a pri tome ne mislim da ne zna koristiti softver jer se to podrazumeva.

      Dijagnostika zna?i da dodješ kod majstora, požališ se na problem a on upotrebi sve neophodne alate i znanje da otkrije uzrok problema i navede ta?no rešenje problema sa najmanjom mogu?om štetom po nov?anik vlasnika.
      Onaj što posle sve to i odradi se zove mehani?ar.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #93
        Meri se napon izmedju mase i mase
        da.
        ako je vrednost 0 zna?i da imaš masu.
        ako je vrednost >0 zna?i da tvoja ta neka masa koju ispituješ je plivaju?a, floating, i da je problemati?an spoj negde tj visi u vazduhu.

        daluje šašavo ali radi
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #94
          Pa nije baš ali tako nekako, objasni?e to onaj kad bude hteo
          Meni je lako kad imam besplatnog instruktora
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #95
            U praksi ce napon na masi biti uvijek veci od nule. Na masi kompjutera
            normalno je imati 20-30mv, masa motora i sasije do 100mV. Vazno je da se mjeri dinamicki, pod opterecenjem.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #96
              Dali kod nas jos uvek nema kulture poslovanja
              nema, po mom iskustvu, dovoljno.

              ima dijagnostike i pokušaj dijagnostike.
              ovo prvo je rešenje problema, ta?no jednozna?no rešenje.
              da zanemarimo koji je alat koriš?en, recimo da nikakav elektronski aparata nije upoterbljen a uradjena dijagnostika.

              drugi slu?aj je neizvršena tražena usluga, nije pronadjen uzrok i nema pouzdanog rešenja. na primer upotrebljen elektronski aparat koji je o?itao postojanje posledice neke greške.

              ovo prvo je o ?emu pri?amo, ovo drugo je bezvredno ili skoro pa bezvredno.

              prevedeno na gradjevinu-
              imaš ku?u iz koje "curi" napolje toplota, i zoveš da ti dijagnostikuju gde je problem.

              varijanta A, dodje ?eta fasadera i predlaže kompletnu novu fasadu jer ne znaju gde je problem a ako urade celu nadaju se da slu?ajno ubosti i gde je.

              varijanta B, dodje jedan dijagnosti?ar sa termovizijskim merenjem spektra zra?enja.
              izmeri gubljenje toplote i nacrta prstom tu i tu uradi to i to, i termi?ki si rešio taj problem.

              ovi prvi, košta?e daleko skuplje i verovatno?a je da ne?e rešiti problem trajno jer ne?e ni znati šta je uzrok.

              ovaj drugi ?e sanirati samo potrebno mesto, i pri tome uz prethodno znanje nacrtati i kako treba sanirati i koji materijal (kombinaciju) sa kojom obradom upotrebiti.

              aparat samo pomaže u brzini i preciznosti, ali bez znanja kako tuma?iti slike sa aparata termovizija ostaje bez efekta, ne?e se razumeti poreklo problema.

              sli?no je sa traženjem prekida nekog kabla kroz koji prolazi neki signal.
              ja ga nadjem za 2-5 minuta i sa 99,999% verovatno?e to je ta?no.
              da li treba da naplatim 5 minuta rada ili da naplatim vrednost posla.

              može i bez dijagnostike, krene štemanje i razvaljivanje zidova pa ?e se valjda i na?i gde je prekid. ali to u zbiru sa radovima na sanaciji ?e koštati više, daleko više.

              sve se može i bez alata ali je mukotrpnije, duže, zahteva više veštine itd.
              aparati samo pove?avaju produktivnost, sami za sebe ne rešavaju problem.

              tu je i faktor vremena, da li je isto da auto provede 5 sati na komplet popravci od dijagnoze kao prvog koraka do zamene dela i funkcionalngo testa ili da se presko?i (trošak) dijagnoza i auto popravlja 3 dana.

              jednom taxisti nije nimalo svejedno koliko je sati bez auta, svako stajanje u servisu je ?ist gubitak novca.

              itd...
              ako bi se napla?ivali samo rezultati rada, pa i dijagnoze, kao deo poslovne kulture mislim da ne bi ni bilo ovih dilema.

              po meni problem je napla?ivanje ne?ega bez rezultata koji prate napla?eno.
              u bilo kojoj oblasti.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #97
                masa motora i sasije do 100mV. Vazno je da se mjeri dinamicki, pod opterecenjem.
                da, ra?unaj da je to nula prakti?no.

                kada napon mase je nešto tipa 3V ili 7V jasnije je direktno gde je problem.
                struja, i pad napona se uvek meri pod optere?enjem, to sam podrazumevao kao osnovno pravilo merenja.

                naravno tu je i iskustvo o?ekivanih vrednosti, ne?e biti isti iznos pada napona na recimo greja?u ili na pobudnom namotaju releja.

                ?im se uo?e nepravilne vrednosti pri merenju fokusira se na taj elektri?ni krug.

                umesto merenja struje takodje je jako dobra alatka za proveru mase obi?na sijalica.

                elektri?ari tzv jake struje ina?e više koriste sijalicu nego voltmetar pri dijagnozi strujnih krugova..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #98
                  elektri?ari tzv jake struje ina?e više koriste sijalicu nego voltmetar pri dijagnozi strujnih krugova..
                  Nije zabranjeno ni u dijagnostici auta. Najvise se koristi za provjeru drivera i releja.

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    #99
                    valante nisam pobegao,već ne mogu da se konektujem celo veče,i to baš sad .pošto sam hteo da se pojedem od muke što neke stvari nisam znao,taman mi je danas došao na servis pred more moj drug sale vrhunski elektroinženjer.ja sam ga naravno odmah obasuo pitanjima u vezi mase.on se samo nasmešio i rekao da si u pravu i rekao mi da postoji još par načina za ispitivanje,ali će mi reći koji su kada se vrati iz grčke za 10 dana.za cele temu mi je rekao:"gorane,nije bitno da li dijagnostika košta5,50 ili 500 eura već je bitno poverenje i sigurnost,da ja sutra kupim boing ja bih opet hteo da mi ti kažeš da je u redu pre nego uzletim,zadnjih 12 godina ti brineš o sigurnosti moje porodice na putu,a to je mnogo bitnije od toga koliko košta."kad malo bolje razmislim,ne znam kako drugi,ali ja recimo imam svog doktora,svog zubara,svog električara,svog prodavca novina...,i mnogo spokojno živim ne razmišljajući kojim metodama oni rade jer sam jednostavno siguran da će mi rešiti problem,o ceni nikad nisam ni razmišljao jer znam da će biti onakva kakva treba,ni veća ni manja

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      i to baš sad .pošto sam hteo da se pojedem od muke što neke stvari nisam znao
                      Bit ce od tebe pravi dijagnosticar za nekih 10
                      godina.
                      nasmešio i rekao da si u pravu
                      Odma' mi je lakse, ja bas i ne poznajem struju toliko dobro.

                      Comment

                      • shadow
                        CBC Senator XXL
                        • 23.09.2005
                        • 555
                        • Beograd

                        Ja sam glasao da bih platio odmah 50-60e...sto u praksi zaista i radim...samo malo drugacije...

                        @Valent V.
                        Masa sagovornika kolko vidim te nije razumela. Ovde kad ides na "dijagnostiku", prikljuce auto na aparat/laptop i ocitaju kodove za 15-20e i to je sve sto urade. Negde malo i savetuju sta moze da bude, ali je na principu "moze da bude, al ne mora da znaci". Kolko vidim jako tesko ces objasniti ljudima da kad ti kazes dijagnostika, to nije samo citanje kodova, to je da ljudima kazes sta je tacno problem, i da je zato skuplje od "dijagnostike" kod svih ostalih.

                        Ja tih 50-60e placam malo drugacije...ja odem kod mehanicara sa problemom, sa zahtevom da ga resi...kako ce da uradi dijagnostiku, to je njegov problem. Da li ce on da otera auto do nekog da ocita kodove, da li ce da menja delove dok ne ubode sta je problem, to ne placam ja. On plati 15e ocitavanje kodova, pa ce tih 15e da refundira od mene. A delove koje je isprobavao, to on ima dogovor sa prodavnicom delova, da moze da vrati deo ako je pogresio u proceni. Na kraju ja platim 50-60e, ali nisam se cimao od jednog do drugog, to je mehanicar obavio.
                        My crew is all fired up
                        Y'all better just wise up

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          Ovdje je jos peesetih i sezdesetih godina razvijen sistem Zvani "tune up".
                          Postojala je jedna masina, ogroman ormar s dosta razlicitih instrumenata.
                          bilo je dovoljno prikljuciti se i vidjeti osnovne parametre. Sistemi su bili jednostavni, obican distributor s platinama. Zamijenili su se kablovi, svjecice, platine itd. i u 95% slucajeva je motor dobro radio. Dakle usluga je prodavana u paketu pod odredjenim imenom.

                          Tehnologija je odavno podignuta na svemirski nivo, no stare navike nikako da odumru. Svaki put kad nesto pocne stucati zahtjevaju tune up. Onda ja kao papagaj pocnem staru pjesmicu: MOGUCE JA DA TUNE UP NECE RIJESITI ..........bla, bla, bla. Treba ti pumpa, ne tune up. Zapravo su garaze krive za poimanje dijagnostike kao kopcanje skenera i citanje kodova. Na garazama ce biti i da promijene tu percepciju.

                          Mozemo koristiti i neku drugaciju nomenklaturu, no cinjenica ii dalje ostaje da je potrebno vise od onoga sto se musteriji pruza i da ce morati kostati vise da bi se to postiglo. Alati su skupi a moraju biti popraceni i odredjenim nivoom obrazovanja koje nece doci samo tako, dzabe.

                          Comment

                          • SPEDITER
                            CBC Član
                            • 04.05.2007
                            • 25
                            • BEOGRAD

                            Ne mogu da verujem da se pojedini diskutanti uporedjuju sa lekarima ili čak specijalizantima i naplaćuju više za kraće vreme.
                            Kao pa šta ja sam kvar popravio za 15 min i uzeo 50 EUR a psihijatar za pola sata uzme isto toliko.
                            Prvo specijalistički pregled u bolnici košta 6-7 Eura ako čovek nema osiguranje zdravstveno. ili ti 30-tak eura kod privatnika.
                            Psihijatar mora da završi srednju školu, fakultet, specijalizaciju, eventualno supspevcijalizaciju. Mehaničar može da ima eventualno srednju školu i pri tome da "realno" je da zaradi 5-10 puta više.
                            Pa ni hirurzi ne zaradjuju toliko, mada je to slično. dijagnostičar hirurg.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              Za i protiv, nije lose.

                              Tesko se razbolis i odes kod doktora. Ovaj ti prepise plavu pilulu. Odes kuci i nakon odredjenog vremena ne osjecas se bolje. Zatim odes kod drugog doktora koji ti prepise zelenu pilulu. Opet nista.

                              Sada si ponesto zabrinut i pocnes se raspitivati za boljeg doktora. Odes kod istog koji kaze 200E molim. Ali doktore, svi naplacuju izmedju 7 i 30 eura. Doktor kaze, pa idi kod njih.

                              Pitanje dana je sto si ti uradio u tom momentu. Nastavio s plavom pilulom, ili prosljedio s doktorom koji ima provjerene rezultate.

                              Osim toga, kakve si garancije dobio od onih sto su ti prepisali lilule.
                              Ove usporedbe s ostalim profesijama su diskutabilne.

                              Pogledaj anketu. Ja kao mehanicar imam dostupno 75% trzista koje nema problema platiti 50e; sve sto trebam napraviti je opravdati tu cijenu kvalitetnom uslugom. Pogledaj zalopojke o losoj uslugi na CB-u.

                              Koliko sam upoznat, auti se voze u inozemstvo na popravku isto kao sto se ide na ljecenje. Sto radis tamo? Kazes izvolite 7e.

                              7 eura po pregledu za sirotinju???? Dali hoces reci da je to realna cijena usluge, ili da se zdravstvena sluzba naplacuje iz fonda osiguranih kojima naplacuje vise nego treba da bi pokrili sirotinju.

                              Dali bi ti osobno volio da ti naplatim duplu cijenu kod zamjene kocnica da bih nekome drugom mogao pruziti uslugu po "njihovoj" cijeni.
                              Sto rece brick, i ja imam biznis, zasto svi novci idu u Kragujevac.

                              Comment

                              • JAPANX
                                CBC Senator XXL
                                • 10.08.2006
                                • 2159
                                • Beograd

                                odnos nase plate i zapadne nije isti

                                oni za jednu platu mogu da kupe auto i da plate dazbine

                                a mi samo dazbine da platimo treba nam 1 plata i neki dodatni rad(muljanje)

                                tako da ne mozes to da poredis... sat rada u usa za limara(ujak mi je tamo) se naplacuje 25 dolara(toliko on prima, a njegov gazda naplacuje koliko hoces) pa nema ko da se buni jer je jednostavno velik "dzeparac"

                                ja prvi ne bih pristao da gladujem i popravim auto, slazes se...

                                znaci treba sve svesti na OVO trziste i pored zakona o ponudi i potraznji i ako si jedini koji moze da popravi, ako sevas cene niko ti nece doci na "aparat"

                                Comment

                                Working...
                                X