CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    Dosad nisam ali sad ne "mogadoh" da se ne umešam...

    @zoranbg mnogo puta smo rekli da prava dijagnostika NIJE samo "ka?enje" i "?itanje"...

    @Nadzorni?e...pa zar 5 paklica dnevno.. , preterano je, majstore...

    Pozdrav svima,
    BP
    ***************

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      Pa nisam sam, ima nas troje za paklice
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        alo majstori ... @Dora,@DRBoca...etc..
        nisam ni rekao da je kacenje na komp,osim figurativno...
        ja jos nisam cuo da postoji servis kod kojih:
        1. odete i kazete: Dobar dan auto mi trza u voznji.
        2.oni urade dijagnostiku(kompjuterom,,pomocu viska) ,,znaci nije vazno i neinteresuje me sa cime.
        3.kazu : ako vam mi otklonimo kvar sa nasim delom to kosta 150 evra garancija racun.
        ako necete da vam mi popravljamo platicete 50 evra DA VAM KAZEMO,NAPISEMO sta je kvar..i DAJEMO GARANCIJU da TO JESTE kvar..ako se ispostavi da nije placamo bacene pare za deo koji nije trebao da se menja,taj deo dajete nama a mi vam vracamo pare i od DIJAGNOSTIKE.
        e to je to...

        A dobro je sto ste uzeli primer LEKARA..jer jedino kod LEKARA i AUTOMEHANICARA,mozes jednu istu bolest da lecis na sto nacina i sa sto lekova i nikom nista ako na kraju crknes "ti" ili auto.
        ZATO je skupo platiti "dijagnostiku"

        Evo jos jedan primer..da nebude samo da su ljudi koji rade sa"kompjuterima" na tapetu...
        Na primer centriranje trapa...na svim mestim gde se sentrira radi se i kotrola trapa koja se uglavnom naplacuje , i to je OK...
        ti kazes vuce mi auto u desno..on kaze otisla desna kugla naprimer
        kupis kuglu promeni ti neko drugi auto i dalje vuce...sta ce mo sad??
        mislim ima primera koliko volis...nemogu vise da kucam.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          3.kazu : ako vam mi otklonimo kvar sa nasim delom to kosta 150 evra garancija racun.
          ako necete da vam mi popravljamo platicete 50 evra DA VAM KAZEMO,NAPISEMO sta je kvar..i DAJEMO GARANCIJU da TO JESTE kvar..ako se ispostavi da nije placamo bacene pare za deo koji nije trebao da se menja,taj deo dajete nama a mi vam vracamo pare i od DIJAGNOSTIKE.
          e to je to...

          A dobro je sto ste uzeli primer LEKARA..jer jedino kod LEKARA i AUTOMEHANICARA,mozes jednu istu bolest da lecis na sto nacina i sa sto lekova i nikom nista ako na kraju crknes "ti" ili auto.
          ZATO je skupo platiti "dijagnostiku"
          Upravo je to poenta što si napisao i tema ove pri?e. Kako odrediti ko je "dijagnosti?ar" a ko je dijagnosti?ar. Kako vrednovati kvalitetnu uslugu a kako "kvalitetnu".
          Pitanje je jako komplesno da bi se samo reklo to je previše para ili nije.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            ja mislim ,da na kraju mora da se zasniva na poverenju...
            jer jednostavno sadasnje metode nisu 99% pouzdane da se utvrdi kvar..a delovi su sve skuplji i skuplji(realno za sve ljude)
            pre je bilo covek(automehanicar) radi ,,pa se desi da zameni deo dva viska nista strasno...nije skup deo, a i nov je pa sta sad...sad je "djavo odneo shalu" kod novijih automobila 2000- pa na ovamo...ajd promeni par delova "Viska" to KOSTA...u tome je stvar.
            Po meni i nema nekog resenja za sad...kad ta dijagnostika bude izbacivala " krvnu sliku" automobila na stampacu ... pa platis tu " krvnu sliku" s'kojom mozes da se "lecis" tu ili negde drugde(nemoras ponovo odma da je vadis,bar ne odma ) e to je nesto...
            sad je prelazni period,,vozi se svasta po godistima,vozice se i kasnije ..ali eto neznam
            Iskreno razumem i " jedne i druge" i majstore i musterije...stvarno zahebano podrucje delovanja...za sad.
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • gorky
              CBC Senator XXL
              • 08.06.2007
              • 860
              • Vojvodina,Kikinda

              opet smo se dotakli poverenja.ja sam već napisao i mislim da je to ključna reč.ja vam garantujem da bi iskusan psiholog prema karakteru majstora mogao da odredi profil mušterija koji mu dolaze,i obrnuto.imali smo prilike ovde da vidimo svakakva mišljenja,osnovno je da oni koji kupuju njima je skupo a oni koji prodaju njima je jeftino.najveći je problem što oni što kupuju ne znaju šta dobijaju za uloženi novac,tako da oni koji prodaju treba mečku da rode da im to objasne.kod nas intelektualna svojina nikad nije bila na ceni,to je više kao prodavanje magle.automobili se i dalje popravljaju "na kilo" ,radilica to je kvar ima 5+ kila to može i da se naplati,a jedan senzor koji ima 50 grama i drži ga samo jedan ili ni jedan šraf pa ne može valjda to da košta.dora je recimo spomenuo recimo stare lade ili neki sličan automobil,pa na njima je za 20+ godina svaki majstor,komšija ili kum dodao po neku umotvorinu.tu ima delova iz celokupnog istočnog programa plus poneki deo od keca da se zna gde se vozi i još verovatno delova iz T-55.svako je dodao po neku žičicu tako da instalacija raznih ima kao na svemirskoj stanici mir,i onda neko hoće da otklonite kvar brzo kvalitetno i jeftino,a to je već nemoguća misija.zato ja kažem da je na majstoru da seodredi šta radi ,kako radi i pošto radi,a tržište će sve drugo iskristalisati

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                Valent Vudrigaijagnostika moze biti veliko sivo podrucje.

                Brick rece da nema problem s placanjem pozitivnih rezultata. Problem moze biti da se ponekad do rezultata nemoze doci u jednom koraku, a ponekad je potrebna i zamjena dijela ili dijelova prije nego se moze nastaviti s dijagnostikom. Poznavaocu se to moze predociti, laik ce lako misliti da ga se vara, narocito ako je prvi puta u garazi.
                Napisano na prvoj stranici posta. Kad se vec koristimo medicinskim usporedbama, dali je iko cuo za istraznu operaciju. Exploratory surgery!!!

                U pravu si zoranbg da se puno toga zasniva na povjerenju. Napisah vec ranije isto to. No kako serviser osvaja tvoje povjerenje? Pozitivnom praksom, koju opet nemoze postici bez investicije u alat, informatiku, znanje, i nebrojene sate lupanja glavom o zid da bi se savladala struka.

                zoranbg:ti kazes vuce mi auto u desno..on kaze otisla desna kugla naprimer
                kupis kuglu promeni ti neko drugi auto i dalje vuce...sta ce mo sad??
                mislim ima primera koliko volis...nemogu vise da kucam.
                Dobar (nemedicinski uzorak).
                Recimo da se to dogadja u servisu C.
                U servisu A se prije podizanja auta napravi intervju s vlasnikom. Na primjer pita ga se koliko dugo vozilo vuce na stranu. Zatim se napravi napravi kratka test voznja u svrhu dobivanja generalnog uvida u situaciju. Zatim se auto podigne i napravi podrobna inspekcija komponenti i utvrdi da je kugla poderana. Zatim se obavijesti musteriju o situaciji i takodjer joj se kaze
                mozemo vasu kuglu zamijeniti za xxx, no moramo vas istovremeno obavijestiti da to nece odkloniti simptom 100%, razlog je u tome da se nakon izvjesnog vremena voznje s poderanom kuglom guma
                podere na nacin da sama vuce na istu stranu na koju je isla s poderanom
                kuglom..
                Pojava se zove "tire memory pull", nije izmisljotina u funkciji prodaje bespotrebnih dijelova.

                Sto bi ti uradio u servisu A? Vjerojatno bi rekao da su preskupi s obzirom da servis C radi centriranje trapa za manju cijenu, a osim toga bi bio sumnjicav da ti hoce prodati gumu koja po tvojoj procjeni ima dovoljno "mesa" za daljnju uporebu.

                Mozda ti je sada jasnije s kakvim se predrasudama susrece serviser koji se zeli podici na sljedeci nivo. Mora toliko energije potrositi da bi pokazao da nije C servis.
                zoranbg:ja jos nisam cuo da postoji servis kod kojih:
                1. odete i kazete: Dobar dan auto mi trza u voznji.
                Ima i takvih, bez obzira sto nisi cuo. Neki vlasnici kazu upravo to.
                A nakon toga kazu fix it.
                Drugi pak kazu trokira, treba mi tune up. Garaza C zamijeni svjecice, kablove itd. nakon cega motor i dalje trokira zato jer su previdili zacepljen ubrizgavac ili pumpu.
                Garaza A obavi informacioni razgovor s musterijom kojim se nagovjesti da postoji mogucnost da automatska zamjena svjecica i kablova moze biti promasaj i da bi bilo preporucljivo da se utvrdi tocno stanje.

                Sad ti opet kazes............................................. .....?????????????????

                Koliki je tvoj prosjecni mjesecni trosak na servis auta, ne samo dijagnostiku vec cjelokupan servis, odrzavanje i kvarovi? I kako se to poredi s nekim ostalim "stvarima"?
                zoranbg:
                Iskreno razumem i " jedne i druge" i majstore i musterije...stvarno zahebano podrucje delovanja
                Valent Vudriga: Ja pokusavam ravnomjerno zastupati obadvije strane. Potrosacima je potreban adekvatan servis, serviserima adekvatna motivacija da se popnu na taj nivo. Ili bar onima koji imaju zelju da napreduju.
                Napisano na prvoj stranici posta. Mozda nebi bilo lose procitati od pocetka jos jednom.
                [/b]

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  gorky:,pa na njima je za 20+ godina svaki majstor,komšija ili kum dodao po neku umotvorinu.tu ima delova iz celokupnog istočnog programa plus poneki deo od keca da se zna gde se vozi i još verovatno delova iz T-55.svako je dodao po neku žičicu tako da instalacija raznih ima kao na svemirskoj stanici mir,i onda neko hoće da otklonite kvar brzo kvalitetno i jeftino,a to je već nemoguća misija

                  Mission imposible 7.

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    gorky:,pa na njima je za 20+ godina svaki majstor,komšija ili kum dodao po neku umotvorinu.tu ima delova iz celokupnog istočnog programa plus poneki deo od keca da se zna gde se vozi i još verovatno delova iz T-55.svako je dodao po neku žičicu tako da instalacija raznih ima kao na svemirskoj stanici mir,i onda neko hoće da otklonite kvar brzo kvalitetno i jeftino,a to je već nemoguća misija
                    Ma nema problema, samo prikacis dijagnostiku.

                    Skoro hocu zakljucati temu na ovu notu, no jos uvijek moramo nauciti vise o troskovnicima.

                    Comment

                    • stopa
                      CBC Član
                      • 17.10.2006
                      • 46
                      • BG - Vozdovac

                      mali off ali videcete da bas i nije

                      moj drugar koji radi u velikoj drzavnoj firmi krenuo u wc (ogroman sa 15tak kabina). tamo dva vodoinstalatera sa sajlom idu od kabine do kabine i vrte sajlu, hukcu, stekcu i psuju.
                      na kraju se mladji iznervira i kaze: "uh jbm.. ti zivot, i za ovo treba skola"

                      dakle gospodo, zao mi je sto automobili nemaju vise mehaniku kao lada (bogu hvala ni izgled). mora nesto da se zna

                      opet da kazem, vazno je znanje i poverenje. to da nece biti "dranja" se podrazumeva ali sa druge strane treba znanje i rad i da se plati

                      Comment

                      • SPEDITER
                        CBC Član
                        • 04.05.2007
                        • 25
                        • BEOGRAD

                        Da proverimo cifru od 50 EUR. Jedan od dijagnostičara se žalio da ne može da nadje uzrok svoje vrtoglavice. Ja mu garantujem da za cifru od 150 EUR ( tolika je razlika u školi) naći će mo uzrok kod proverenog psihijatra.

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          SPEDITER, dali tebi odgovara trenutacni status u servisnoj industriji?
                          Ako ne, imas li predlog kako bi stvari trebale krenuti napred. Sto ti ocekujes od servisera i sto si spreman ponuditi.

                          Na stranu medicinske usporedbe i salu. Dali treba imati neko obostrano razumijevanje, ili svako svakog treba cekati dok mu ne "zaglavi" pa da se onda obracuna za sve prijasnje "dugove".

                          Ako pazljivo citas vidjet ces da ja nisam predlozio da se citanje kodova / gresaka naplacuje 40, 50 ili 60. Onaj tko nema nece platiti ni 20, vozit ce bicikl.

                          Predlozio sam da servis podigne kvalitetu usluge, te da ista mora kostati vise. Priroda situacije je takva i to se nece promijeniti.

                          Pogledaj gore moj odgovor o mijenjanju kugle. A i C servisi ne rade isti posao iako ga zovemo istim imenom - stelanje spura.

                          Trzisni odnos ponude i potraznje ce dati svoju rijec o cijeni takodjer. Moja namjera nije bila da odredim cijenu, vec da potaknem svih na razmisljanje i servisere i vlasnike auta. Trenutacna situacija ne vodi nikuda.

                          Da ti pomognem, ja odrzavam aute (cjelokupno odrzavanje) ispod cijene jedne kutije duhana dnevno. Sad kad se ti pojavis kod mene s duhanom u ustima i pocnes se zaliti da ti je mala placa i da sam ja preskup............................
                          Sto da se ja mislim, nisam ja preskup nego si ti prejeftin. Ti mozda ne pusis duhan, ovo je samo primjer.

                          Nedavno jedna zenska prica istu pricu. Pukim slucajem naletim u salon u kojem radi jedna druga zenska, moja musterija. Kad tamo sjedi ona prva, natapa noge u toploj kupci i ceka masazu i manikiranje nokata.
                          Vidio sam crvene nokte i prije, no mislio sam da to radi sama kuci. Zacrvenila se od stida.

                          Ne radi se toliko o tome koliko je apsolutna cijena servisa, nego o tome da vozaci pocnu shvatati da ako zele bolji servis moraju podrzati bar one servisere koji se zele podici na nivo A servisa, podrzati ih financijski, moralno itd. Kad musterije promjene svoju predodzbu, a serviseri podignu
                          svoj nivo usluge necemo imati ovaj dijalog.

                          Dali je ovo dovoljno neutralan stav za tebe?

                          Comment

                          • dieselman
                            CBC Senator XXL
                            • 14.11.2005
                            • 833
                            • tt

                            @SPEDITER:
                            ...ja nudim 300E iz odma'...na nevidjeno...sasvim sam ozbiljan...

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Originally posted by dieselman
                              ...ja bih samo napravio paralelu sa lekarima...pre par godina sam dobio neobjasnjive vrtoglavice...pune dve godine samobilazio razne strucnjake iz ove oblasti po Bg-u...nijedan mi nije pronasao uzrok problema,a svaki je posteno naplatio svoj rad...a ja i dalje imam vertigo...
                              Evo, meni netreba 300?, moze na veceru

                              Pazi sad, sta se tebi desava je da je tvoj centar za ravnotezu prepobudjen iz profesionalnih razloga od talasa niskih vrekvencija.

                              Nalazes se cesto u zoni zracenja frekvencija oko 12 Hz na koje je mozak extremno osetljiv.

                              Niti sam psihijatar niti doktor ali neke stvari shto znam , znam, naprimer fiziku i anatomiju masnih tkiva, kao i frekvenciju kohezionih sila istih.

                              Ovo je direktno relatirano sa poslom sa kojim se bavish, nazalost u tvojoj okolini nepostoje neke zdrave studije stetnih posledica za svako radno mesto kroz studije tipa 50+ godina unazad.

                              Sacekaj dok dodjem ponecu mikrofon od 5+ Hz pa cemo premeriti tvoju radnu okolinu.

                              (12Hz je 12 pulseva u sekundi, dakle po obrtaju diesel motora 2 pulsa u sekundi daje na 4 cilindrashu 6 obrtaja u sekundi, ili ti 360 rpm )
                              Jedan diesel motor sa 4 cilindra daje na 720 rpm rezonanciju od 12 Hz kroz lim od auta takodje (prva donja oktava).

                              Elem, neleci se zdrav, smanji dozivljaje i neskakuci , vozi na benzin

                              Ovo zadnje je shala, nevazi za sve , vozaci starih kamiona koji nisu nikad pili su kod nas bolovali od vrtoglavice.

                              Secam se prica dok sam bio kao dete i slusao kako se zale a nisu znali od chega. Sad sam porasto

                              Izvinite svi na OT.

                              Ja mu garantujem da za cifru od 150 EUR ( tolika je razlika u školi) na?i ?e mo uzrok kod proverenog psihijatra.
                              Provereni psihijatri, ima ih puno vishe nego provereno dobrih mehanicara, sa 3 puta manje skole te odatle provereno dobar mehanichar u ima 3 puta vecu zaradu od psihijatra.

                              Izvor- zapad

                              Edit: Malo sam googlao da prodjem kroz SVINDEL i Hz samo na Scandinavskom delu jer su ovde medju najjacim po tim pitanjima, posebna paznja se kod scandinavskih proizvodjaca automobila posvecuje nivou vibracija, prigusenjimma istih za odredjene frekventne zone). Rezultat za pocetak vrtoglavica + frekvencija
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • dieselman
                                CBC Senator XXL
                                • 14.11.2005
                                • 833
                                • tt

                                ...svrati na 'ladno pivo...

                                Comment

                                Working...
                                X