CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

    Originally posted by neshaoct
    ...pročitah prvu i poslednju stranu...i jedino što vidim je da čovek od juna prošle godine, do marta ove godine imao problem i onda ga je konačno rešio.
    ..problem je resio zlaja01 koji se ubacio u tudju temu,redbull jos nije resio.....
    A ako smatras da je u redu da bude kod majstora skoro godinu dana zbog 1 problema onda si definitivno promasio temu......
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

      Bio ja jednom kod drugara mehanicara kad naidje jedan sa nekim opelom trokira i ocajno radi.
      Majstore pomagaj secka mi auto. Bio sam na servis karburatora i opet trokira jedan majstor mi stelovao ventile i nista.
      Onako ispred servisa drugar rece ajde otvori haubu. Cim je video motor znao je da ima gumeno crevo od karburatora do usisne grane i poce da napipava rukom posto ne moze da se vidi.
      Ajde upali sad auto!
      Upali ga covek auto prede. Ugasi auto.
      Majstore sta mu je bilo?
      Treba da se zameni gumeno crevo od karburatora do usisne.
      Kaze covek a ja dao tolike majstorima a ono tako glup kvar!
      Majstor izgubio 20min. Covek se lepo zahvali i meni i njemu hvala ti majstore a ovi me odrali i ode bez dinara.
      Od tada uteraj auto u garazu pa da pogledamo!

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

        Originally posted by Dora
        ...Jednog dan kad budeš shvatio da je dijagnostika, mozak, znanje i tek onda alat koji je usput skup ili preskup, znaćeš o čemu se ovde priča.
        Originally posted by neshaoct
        ...majstor uzeo dijagnostički uređaj. Koristeći podatke dobijene od uređaja, koristeći i svoje znanje, majstor dođe do uzroka kvara...
        Razumem da čitaš gomilu postova dnevno i da se može propustiti nešto u tom čitanju, pa ti zato sada dajem ovako...lakše se vidi...


        Originally posted by Dora
        Sat putara košta 50 evra, kupiš mašinu od 2 miliona evra, radiš sa njom 15 minuta i naplatiš 13 evra i po majstorskom zaokružiš na 15.
        Sledeću mašinu i volju će kupiti tvoj daleki unuk u budućnosti.
        Ovaj primer nema veze sa realnošću. Za 15 minuta ta mašina ne može ni da se zagreje... takvi poslovi se pogađaju u radnim nedeljama ili mesecima...kakvi sad minuti...
        Ozbiljno, u čemu je svrha ovakvog primera ? Da mi objasniš šta je amortizacija ? Znam ja to... i to ulazi u cenu sata koju formiraš u servisu...

        Originally posted by Dora
        I ono najvažnijem dijagnostika nema normu, da li to možeš da shvatiš?
        Nisi ti mene shvatio.

        Npr. 1 sat u nekom servisu košta npr. 2.000 dinara.
        U jednom slučaju za otkrivanje uzroka kvara trebalo je majstoru 30 minuta = naplatiće 1.000 dinara
        U drugom slučaju trebalo mu je 2 sata za otkrivanje uzroka = naplatiće 4.000 dinara
        U nekom trećem slučaju mu je trebalo sat vremena = naplatiće 2.000 dinara

        Šta je problem sa ovom računicom ?

        Ili, možda misliš da majstor treba da naplati uvek 5.000 dinara ( 50 eura ) čim priključi dijagnostiku i koristeći podatke dobijene od nje, plus svoje znanje, otkrije uzrok kvara...bez obzira koliko mu je vremena trebalo za to...

        Nisi valjda pomislio da treba da mi objašnjavaš da eto...neće se uvek isto vremena potrošiti da se otkrije kvar...nego da to zavisi...da ima manje ili više komplikovanih slučajeva, itd...itd...pa, kao ja to onda ne shvatam već mislim da uvek treba isto vremena, i onda mi ti otvaraš oči sa tim da ''dijagnostika nema normu ?''
        Verovatno je Forum kao nesavršen način komunikacije uzrok tome da se neke stvari pogrešno shvate, ali...

        Originally posted by Gavra
        ...A ako smatras da je u redu da bude kod majstora skoro godinu dana zbog 1 problema onda si definitivno promasio temu......
        Promašio si ti odgovor...
        GDE sam napisao to što ti zaključuješ...a, daaaa..napisao si :
        Originally posted by Gavra
        ...A ako smatras...
        Ae više nemoj pretpostavljati šta ja smatram, nego me pitaj...

        Originally posted by Valent Vudriga
        ...Servisi vecinom imaju istu cijenu satnice za sve vrste servisa i velika vecina procedura je vremenski standardizirana. Sedam sati za ovaj posao, dva zata za onaj posao itd. Fizicku zamjenu dijelova je daleko lakse normirati od analize problema prije zamjene dijelova. Norme potjecu od tvornica i dilera i svrha im je maksimalna efikasnost. Rad je podjeljen u kategorije, usko je specijaliziran i normiran je na novim modelima do tri godine starosti. Mala radiona, ako zeli koristiti iste norme na starim automobilima automatski gubi poziciju u trci zbog rdje, ugradjenih plinskih instalacija, neadekvatnih dijelova itd...
        A, kako se ovo kosi sa onim što sam pisao ?
        Čini mi se da si i ti pogrešno zaključio da ja mislim da se dijagnostika može normirati i da ona npr. uvek, u svakom slučaju, bez izuzetka, treba da bude npr. 1 radni sat. A, onda u praksi dođu slučajevi gde se potroši ko zna koliko puta više vremena dok se ne otkrije uzrok problema...Pa, neka se potroši...neka se potroši 5 sati...Koliko si potrošio, toliko naplatiš.

        Ali...mislim da nije dobra priča da se za ''dobar dan-dobar dan'' u servisu treba naplatiti 50 eura jer eto...majstor je iskeširao hiljade i hiljade eura za dijagnostiku...i, mora to da obnavlja...pa, zato treba uvesti neki paušal od 50 eura čim se dijagnostika priključi na auto...
        Ne...neka majstor naplati onoliko koliko je radio...3 sata...- ok, 3 sata dok nije otkrio kvar...U nekom drugom slučaju je za pola sata provalio u čemu je kvar...- ok, neka naplati pola svog radnog sata...itd...itd...

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

          [[quote:2ogldhvt]quote="Valent Vudriga"]...Servisi vecinom imaju istu cijenu satnice za sve vrste servisa i velika vecina procedura je vremenski standardizirana. Sedam sati za ovaj posao, dva zata za onaj posao itd. Fizicku zamjenu dijelova je daleko lakse normirati od analize problema prije zamjene dijelova. Norme potjecu od tvornica i dilera i svrha im je maksimalna efikasnost. Rad je podjeljen u kategorije, usko je specijaliziran i normiran je na novim modelima do tri godine starosti. Mala radiona, ako zeli koristiti iste norme na starim automobilima automatski gubi poziciju u trci zbog rdje, ugradjenih plinskih instalacija, neadekvatnih dijelova itd...
          A, kako se ovo kosi sa onim što sam pisao ?
          Čini mi se da si i ti pogrešno zaključio da ja mislim da se dijagnostika može normirati i da ona npr. uvek, u svakom slučaju, bez izuzetka, treba da bude npr. 1 radni sat. A, onda u praksi dođu slučajevi gde se potroši ko zna koliko puta više vremena dok se ne otkrije uzrok problema...Pa, neka se potroši...neka se potroši 5 sati...Koliko si potrošio, toliko naplatiš.

          Ali...mislim da nije dobra priča da se za ''dobar dan-dobar dan'' u servisu treba naplatiti 50 eura jer eto...majstor je iskeširao hiljade i hiljade eura za dijagnostiku...i, mora to da obnavlja...pa, zato treba uvesti neki paušal od 50 eura čim se dijagnostika priključi na auto...
          Ne...neka majstor naplati onoliko koliko je radio...3 sata...- ok, 3 sata dok nije otkrio kvar...U nekom drugom slučaju je za pola sata provalio u čemu je kvar...- ok, neka naplati pola svog radnog sata...itd...itd..[/quote:2ogldhvt]
          Neshaoct, moj upitni naslov i ideja o jednoj fiksnoj cijeni nije pokusaj da se nametne neki apsolut nacina poslovanja i formiranja cjenika. Vise da se pokrene diskusija i nadje relativno opceprihvatljiv i adekvatan nacin. Ti recimo ne zelis pausalni pristup. S druge strane, ako mehanicar nije dovoljno vjest i treba mu tri sata da rijesi posao od pola sata ti ces biti ostecen. Pausal i nije tako los ako si korisnik obadva extrema tog sistema. Servisu bi se tvoj predlog dobro svidio, no musteriji vjerovatno nece. Nakon visegodisnje rasprave na ovu temu, ocigledno da se radi o kompliciranoj situaciji.
          Moj post je pokusaj da se udje u dijalog te da svi kroz isti dodju do novih spoznaja i nacina poslovanja. Ako svi zauzmu stav posten servis za postenu placu bit ce puno bolje. Jeste da ce svaki stav biti izlozen interpretacijama i lkjudi ce biti
          ljudi, no neke norme se mogu uspostaviti.
          Ali...mislim da nije dobra priča da se za ''dobar dan-dobar dan'' u servisu treba naplatiti 50 eura jer eto...majstor je iskeširao hiljade i hiljade eura za dijagnostiku...i, mora to da obnavlja...pa, zato treba uvesti neki paušal od 50 eura čim se dijagnostika priključi na auto...
          Ako se vratis na prvu stranicu, vidjet ces da pogresno predstavljas moj originalni prijedlog, a i ideju da su cijena automobila i cijena servisa neminovno povezani.
          Da ponovim, kopcanje skenera nije kompletna dijagnostika. 50-60 E za kompletnu analizu i dijagnozu. I zasto Srpski majstor mora kupiti opremu po svjetskoj cijeni i raditi posao po nekoj domacoj cijeni? (Retoricko pitanje)

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

            Nešo i pored primera koje si naveo a i ja, ti očigledno ne shvataš kako to funkcioniše i zato poznajući tebe nemam šta dalje da raspravljam.
            Jedna stvar samo, dosta mi je uravnilovke, lažnog komunizma ili socijalizma gde će drugi vrednovati moje znanje i trud prema opštem sivilu mase da se masa ne bi uvredila ili osećala podredjenom. To što ti uporno govoriš od majstor je potrošio toliko minuta i treba toliko da naplati kad se vodi reč o dijagnostici je jednako kao kad bi mi rekao da svaka čokolada koja ima 100 grama mora imati istu cenu ili kao kad ti kao budući pravnik jednog dana stisneš ono čuveno F1 i na gotovom formularu upišeš samo moje ime i naplatiš za 1 minuta posla 5000 dinara jer toliko košta žalba.
            Mislim da u tom slučaju nećeš reći pa eto ja imam komp koji mi omogućava da to napišem za 1 minut a ne kao onaj slepac peške što piše i ja to naplatim pošteno 300 dinara. Kupovinom alata (kompa) ja sam sebi omogućio da radim brzo i efikasno, time ću imati više posla pa ću naplaćivati manje a zaraditi isto i imaću platu kao i svi u ovoj držvai oko 300 evra (lupam, ne znam koji je prosek) jer nije uredu da ja imam veću platu iako sam se školovao 10 godina za pravnika, pročitao brdo knjiga, znam da sastavim žalbu koja prolazi a ne kao kolege koji rade ako prodje prodje i sl....

            Uporno porediš apstraktno (nemerljivo) sa empirijom, dokazanim i merljivim. To što je to vezano oko automobila nema veze sa načinom kako se monterski popravlja automobil gde se tačno zna koliko sati ili minuta je potrebno nekom prosečnom radniku da odšrafi i zašrafi neki deo. Dijagnostičar nije radi tebe kupio alat, učio 10 godina, plaćao pogreške da bi ti prošao jeftino nego da sebi zaradi pare zato što si TI kupio takav auto koji ne znaš da popraviš sam i možeš da se otresaš koliko hoćeš ali to će biti sve skuplje i skuplje kako automobili idu napred.
            Nekad je trebalo kupiti par alata gvozdenjaka, posle malo više alata, pa posle malo i nekih električnih alata pa onda i nekih dijagnostičkih alata.

            Školovanje jednog dijagnostičara traje godinama i nikad se ne završava, školovanje jednog montera traje 3 godine i gotovo je zauvek. Alat jednog dijagnostičara košta maltene koliko alat celog servisa ako ne i više.
            Vi odredite da nije korektno da se za ispravnu dijagnostiku koja uštedi muku, vreme i novac plaća posebna tarifa a ne radni sat servisa nego paušalno 3oo dinara. Za nekih mesec dva ima da idete u inostranstvo za kvar koji monter ne zna da reši.

            Da palim osciloskop ili skener i utvrdim za 5 minuta da ti je crkla 3. bobina i spasem te izmene kablova, svećica, čišćenja leptira, dizni, zamene lambda sonde i ko zna šta sve neće pasti na pamet monterima i to naplatim 20 evra podeljeno sa 60 puta 5, ne pada mi na pamet. Sačekaću da to sve odradiš u servisim koji naplaćuju baš kako ti želiš, da se dobro iznerviraš, potrošiš nekoliko dana na odlaske u servise, platiš jedno 200 evra delove i ostane ti i dalje problem. Onda ti lepo naplatim 50 do 60 evra i rešim problem, ti me voleš do neba... Naš čovek uvek shvata otpozadi, teško odnapred.

            Svi se kunete u svoje ljubimce a želite da se kod ozbiljnog problema neko prema njemu ponaša kao na traci, a onda punim ustima njateke kako niko nema volje da pogleda malo dublje u srž problema nego otklanja samo ono na šta se žalite a posle par dana vam otpadne spona jer se na to niste žalili već samo na ležaj točka. TO je traka.
            U ovoj državi ima na hiljade montera a dijagnostičara možda 50, možda je otprilike veličine Fruške Gore.

            Vudriga se par godina trudi da objasni da dijagnostika nije prikopčati skener, očitati grešku i obrisati je. Taj način dijagnostike dovodi do izmene lambda sonde jer je prijavljena kao kvar a prepun je forum primera gde je izmenjena bespotrebno jer nisu vljale dizne, svak idan se srećem sa ovim problemom i to najviše rade ovlašćeni servisi jer oni upravo tako rade, prikopčaju skener i ode sonda a posle par minuta il isati kad se ponovo upali MIL lampica, uupppssss... E sad ćemo probati i katalizator, verovatno je on. I tako redom....
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

              Originally posted by Valent Vudriga
              ...Ti recimo ne zelis pausalni pristup. S druge strane, ako mehanicar nije dovoljno vjest i treba mu tri sata da rijesi posao od pola sata ti ces biti ostecen. Pausal i nije tako los ako si korisnik obadva extrema tog sistema. Servisu bi se tvoj predlog dobro svidio, no musteriji vjerovatno nece. Nakon visegodisnje rasprave na ovu temu, ocigledno da se radi o kompliciranoj situaciji...
              Ako ''mehanicar nije dovoljno vjest i treba mu tri sata da rijesi posao od pola sata'', onda će on za taj dan uraditi 2 auta, umesto da uradi 4. Zbog toga će ona dvojica koja su zvala taj dan morati da zakažu za neki drugi dan. A, onda se tako stvori po 20 dana zakazivanja, što mali broj ljudi želi da istrpi i zato traži drugog majstora. Epilog je da takav majstor ne može da poveća broj mušterija...i odradi mnogo manje auta nego što bi inače mogao.

              Ako ''mehanicar nije dovoljno vjest i treba mu tri sata da rijesi posao od pola sata ti ces biti ostecen'' je naravno tačno. Sve dok ta oštećena mušterija ne sazna pre svega iz razgovora sa drugim ljudima, pa onda i iz pisanja po ovakim Forumima da za taj problem nikako nije trebalo 3 sata i da je to sitnica od pola sata u nekoliko drugih servisa...Tada ta mušterija postaje ljuta i nikada više neće otići u taj servis. Epilog je da takav majstor gubi postojeće mušterije.

              Originally posted by Dora
              ...dosta mi je uravnilovke, lažnog komunizma ili socijalizma gde će drugi vrednovati moje znanje i trud prema opštem sivilu mase da se masa ne bi uvredila ili osećala podredjenom.
              A, otkud to da ja jesam za to ? Ko brani majstorima da različito formiraju cenu svog radnog sata...

              Originally posted by Dora
              ...Da palim osciloskop ili skener i utvrdim za 5 minuta da ti je crkla 3. bobina i spasem te izmene kablova, svećica, čišćenja leptira, dizni, zamene lambda sonde i ko zna šta sve neće pasti na pamet monterima i to naplatim 20 evra podeljeno sa 60 puta 5, ne pada mi na pamet.
              A, zašto bi bukvalno merio i sekunde ?
              Prosto, ne može da se naplati manje od 30 minuta i eto...Dakle, u tvom slučaju bi bilo 10 eura za 5 minuta posla...malo li je ? Ljudima u Srbiji je tolika zarada za pola radnog vremena, odnosno za 4 sata...
              Ti za 5 minuta, a prosečan radnik u Srbiji za 240 minuta, i zaradite iste pare...To je uranilovka ?
              I da ne bi sada opet, kada pominjem dnevnicu u Srbiji išla priča ''gde će drugi vrednovati moje znanje i trud prema opštem sivilu mase da se masa ne bi uvredila ili osećala podredjenom''...ukazujem da to i nije uranilovka jer sa 10 eura za, kako kažeš 5 minuta posla, zaradiš neuporedivo više, ali neuporedivo više nego prosečan radnik u Srbiji za 5 minuta njegovog posla...

              Naravno, taj prosečan radnik u Srbiji ne mora da misli o bilo kom drugom trošku vezanom za posao osim prevoza, dok svi majstori imaju sve one troškove koje je već Vudriga pominjao dosta puta.
              Ali...ova razlika je već dovoljna ne samo da se to ne zove uranilovkom, već i da se pokriju svi ti troškovi. Nivo poreza, mogućnost da se isti nekažnjeno izbegne, komunalije...sve su to neuporedivo niže stavke kod nas nego u USA, Kanadi, ili Nemačkoj.

              Mislim da se ne može posmatrati okruženje na taj način...ne može se majstor toliko izolovati od okruženja u kome živi i radi sa tezom ''neću ja da mi drugi drugi vrednuju moje znanje i trud prema opštem sivilu mase da se masa ne bi uvredila ili osećala podredjenom''...
              I Mercedes ne prodaje za iste pare svoj auto u USA, Japanu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, ili u Brazilu, Slovačkoj, Albaniji...a, isti je Mercedes.
              Kao što majstori koji imaju znanje poput Vudrige ne mogu u Srbiji to znanje naplaćivati kao što on to radi...jer on živi u drugačijem okruženju...u okruženju gde godišnja primanja prosečnog stanovnika nisu 5.000$, nego su 40.000$-50.000$..pa je tako i odredio svoje cene. Plus što ni u Srbiji majstori ne uzimaju iste pare za ruke ako rade LADU ili rade BMW...što je normalno.

              Većina drugih majstora koji pišete na ovoj temi živite i radite u okruženju gde prosečan radnik ima godišnje 5.000$ primanja i morate tako obrazovati svoje cene. Sad ćete vi reći da dijagnostika košta hiljade eura u oba slučaja, ali...koliko se plaća poreza u tim bogatijim društvima, a koliko vi plaćate u Srbiji...ili koliko vi možete da uradite na crno, a koliko se to može u svetu u kome živi i radi Vudriga...ili koliko vi treba da platite dodatnog radnika, a koliko treba Vudriga da ga plati...ili...da li ćete uopšte prijaviti tog dodatnog radnika, a ako ga prijavite da li ćete onda to uraditi na minimalac, a ostatak preko minimalca mu davati na ruke...ili koliko je zdravstveno osiguranje u USA, a koliko u Srbiji, ili koliko je školovanje majstorovog deteta u USA, a koliko u Srbiji, itd, itd...
              Onaj isti trošak oko dijagnostike a nemogućnosti da naplaćujete iste novce kao što radi Vudriga, kompezujete nižim ostalim troškovima baš u tom okruženu u kome živite...lečite se, školujete svoje dete, plaćate porez, zapošljavate dodatnog radnika, itd...itd...

              I, bilo bi dobro da se još neko uključi u ovu temu od ljudi koji nemaju servise...jer ovako ispada da majstori otvore temu i pitaju da li treba da košta toliko i toliko...a, onda isti majstori i odgovaraju da treba da košta toliko i toliko...

              p.s. A, onaj tvoj primer oko dugmeta F1, žalbe i 5.000 dinara za to...pa, i tih 50 eura je ko zna koliko puta manje nego kada advokat u USA pritisne na istom kompjuteru F1 za žalbu koju će uložiti za interes svog klijenta kod njih na Sudu...

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                Originally posted by neshaoct
                Većina drugih majstora koji pišete na ovoj temi živite i radite u okruženju gde prosečan radnik ima godišnje 5.000$ primanja i morate tako obrazovati svoje cene.
                Zasto ?Ako prosecan radnik sa 5000$ godisnje moze da vozi auto koji vredi koliko njegov 18 mesecni dohodak,sto bi platio 1$ jeftinije nego nemac koji vozi isti taj auto a ima 10X vecu platu?!?

                Samo kad treba da se plati deo i majstor se stedi,kada se kupuje onda nece niko ni da gleda auto bez klime,dok se ne pokvari a onda krece oglas sa onim poznatim treba samo da se dopuni.
                Ako trazis odredjen kvalitet od automobila i ocekujes da koristis sve pogodnosti koje pruza evropski auto onda budi faca i plati evropsku cenu popravke.
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                  Duzan mi tip $400 i place moze li platiti u dvije rate. Donosi prvu ratu na novom Harley-Davidson motociklu vrijednom
                  $17.000.

                  Dodje jedan nas i prica mi kako je uplatio sedmodnevni izlet na brodu u vrijednosti $1.200. Zali se na racun od $120.

                  Jedan nas dovezao sleper kod jednog naseg koji popravlja slepere. Popravljeno...........place vlasnik da nema puni iznos.
                  Iste veceri vidjen je u lokalu gdje je potrosio ovecu sumu.

                  Dodje musterija i zali se na cijenu. Ja mu statisticki izracunam da je odrzavanje njegovog vozila u prosjeku jeftinije od jedne kutije duhana koju on pusi svaki dan.

                  Zasto se puno ljudi ponasa na taj nacin? Mozda zato jer servisi ostavljaju otvorena vrata, nastoje biti i bankari i socijalna sluzba i dobar susjed i tko zna sto jos. Ako su prihodi mali onda je red da se koriste autobus i bicikl ili kupi stara stojka.
                  Ako su cijene odredjene slobodnim trzistem potrazne i ponude onda bi cijene usluga za dijagnostiku trebale biti vece nego ovdje. Izgleda da je potraznja daleko veca od ponude, a cijene su modificirane cudnim ponasanjem vlasnika koji zele izbjeci neminovno.
                  Narocito je to izrazeno kad se auto moze uzeti na kredit. Ljudi se zaduze preko grse i ne ostave rezervu za odredjene situacije.
                  Odiseja se n astavlja.

                  Comment

                  • MN026
                    CBC Senator XXL
                    • 18.01.2009
                    • 348
                    • SMEDEREVO

                    Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                    ja kolko znam automobili su kod nas skuplji nego u inostranstvu pa bi po toj logici i odrzavanje,servisiranje,dijagnostika trebala biti isto tako skuplja--ali nije tako.ko je kriv ljudima sto sa 200-300 e plate kupuju POLPVNA vozila koja nemogu da odrzavaju jer su presla po najmanje 250-300k km . uzgred kad se meni neko pozali na cenu dijagnostike ja okrenem fon ovvvlascenih servisa i pred njim pitam sta i koliko i za koliko.posle toga sve bude mirnije.a dalja prica o ovome je uzaludna jer pocetno pitanje ne odgovara OVOM PODNEVLJU i njegovim ljudima i nacinu razmisljanja-shvatanja.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                      Originally posted by neshaoct
                      Originally posted by Dora
                      ...dosta mi je uravnilovke, lažnog komunizma ili socijalizma gde će drugi vrednovati moje znanje i trud prema opštem sivilu mase da se masa ne bi uvredila ili osećala podredjenom.
                      A, otkud to da ja jesam za to ? Ko brani majstorima da različito formiraju cenu svog radnog sata...

                      Originally posted by Dora
                      ...Da palim osciloskop ili skener i utvrdim za 5 minuta da ti je crkla 3. bobina i spasem te izmene kablova, svećica, čišćenja leptira, dizni, zamene lambda sonde i ko zna šta sve neće pasti na pamet monterima i to naplatim 20 evra podeljeno sa 60 puta 5, ne pada mi na pamet.
                      A, zašto bi bukvalno merio i sekunde ?
                      Prosto, ne može da se naplati manje od 30 minuta i eto...Dakle, u tvom slučaju bi bilo 10 eura za 5 minuta posla...malo li je ? Ljudima u Srbiji je tolika zarada za pola radnog vremena, odnosno za 4 sata...
                      Ti za 5 minuta, a prosečan radnik u Srbiji za 240 minuta, i zaradite iste pare...To je uranilovka ?
                      Eto zato neću dalje sa tobom, nema smisla, niko ne brani majstorima da sami formiraju senu sata a onda opet po socijali i prosečnom radniku. Nemoj da me vredjaš ja NISAM prosečan radnik a time ne važe ni cene primerene njemu. Dijagnostičar je 5 koraka ispred mene. I nije uvek tako da se za 5 minuta... Mnogo češće je da se upotrebi bagterija "alata" i traje duže. Ali cilj je na kraju zaraditi 300 evra jer je to prosek.

                      Ja ne naplaćujem podešavanje plina (ubiće me VV) ali da sam do sada rekao samo 1 evro za to, imao bih bar 10.000 evra. Operacija je trivijalna i traje 2 minuta najviše ali drugima to traje mnogo više vremena i nikad nije dobro i odražava se na džep njih samih. To je samo primer šta znanje i imanje može da uradi, sad ti dodješ da mi pametuješ i da me kazniš što to radim samo dva minuta jer znam a ne radim 20 minuta jer ne znam i treba da naplatim samo dva minuta a uredu je što onaj naplati 20 minuta i nije uradio posao kako treba. Ti živiš u nekom čudnom svetu.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                        Originally posted by neshaoct
                        p.s. A, onaj tvoj primer oko dugmeta F1, žalbe i 5.000 dinara za to...pa, i tih 50 eura je ko zna koliko puta manje nego kada advokat u USA pritisne na istom kompjuteru F1 za žalbu koju će uložiti za interes svog klijenta kod njih na Sudu...
                        Nešo ti polako postaješ drugi Brick, ne izvlači iz konteksta, uporedio sam ovdašnje uslove i moj i tvoj posao, zato ne.... Niko ovde ne traži da zaradjuje kao Švedjanin ili Englez ali neće niko ko sve to ulaže u sebe da se poistovećuje sa prosečnom radničkom platom, što bi onda bio privatnik. Ode na posao odradi svoje i ode kući, kraj priče za njega. Za vlasnika nije baš tako jednostavno.
                        Sa druge strane ne trpaj sve u isti koš i apriori izjednačavati sve da rade na crno bez ovoga i onoga. Naveo sam ti prostu i bolnu računicu koliko košta servis sa samo jednim radnikom pa makar i prijavljenim na minimalac i plaćanje ostatka na crno što čini samo razliku od stotinak evra crno-belo, bez zarade. Prvo to zaradiš pa onda ideš dalje.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                          Originally posted by Gavra
                          Originally posted by neshaoct
                          Većina drugih majstora koji pišete na ovoj temi živite i radite u okruženju gde prosečan radnik ima godišnje 5.000$ primanja i morate tako obrazovati svoje cene.
                          Zasto ?Ako prosecan radnik sa 5000$ godisnje moze da vozi auto koji vredi koliko njegov 18 mesecni dohodak,sto bi platio 1$ jeftinije nego nemac koji vozi isti taj auto a ima 10X vecu platu?!?
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, plati mnogo veći porez od tebe kao vlasnika servisa u Srbiji. ( naravno, ti plaćaš samo na onaj deo prometa koji prijaviš...a, nemoj mi samo pričati da prijaviš realni promet i platiš porez na to. )
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, mora da plati svog dodatnog radnika u servisu mnogo više nego što ti moraš u Srbiji.
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, ima mnogo veći trošak komunalija nego što ti imaš.
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, mora mnogo više da izdvoji za zdravstveno osiguranje nego što ti moraš.
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, mora da plati školarinu svom detetu na Fakultetu mnogo više nego ti u Srbiji.
                          - Zato što taj Nemac majstor, vlasnik servisa, mora da plati veću kiriju u npr. Minhenu nego ti u Srbiji, u Beogradu, na 15 minuta od centra...itd, itd...

                          Te sve stavke utiču da njegov rad bude skuplji, a tvoj jeftiniji...iako radite isti auto.
                          Zato ti nikada u Srbiji ne možeš imati cenu rada kao Nemac majstor, i bilo bi dobro da što pre prestaneš da maštaš o tome.

                          Originally posted by Dora
                          ...Eto zato neću dalje sa tobom, nema smisla, niko ne brani majstorima da sami formiraju senu sata a onda opet po socijali i prosečnom radniku. Nemoj da me vredjaš ja NISAM prosečan radnik a time ne važe ni cene primerene njemu.
                          Pa, već i ne važe. U onom primeru koji si naveo da je nešto posao od 5 minuta...šta je problem da za to servis naplati 10 eura....tj. da za 5 minuta svog rada naplati onoliko koliko radnik u Srbiji zaradi za 4 sata ?
                          Ovaj tvoj komentar bi bio na mestu da mu npr. servis naplati 50 dinara za tih 5 minuta posla...to bi onda bilo ''primereno prosečnom radniku i njegovoj zaradi...''
                          Prosečnog radnika i njegovu platu sam pomenuo samo da se lakše vidi da i po sadašnjim cenama je to neuporedivo veća zarada od njega. Već i po sadašnjim cenama nema uranilovke. Već i po npr. tih 10 eura zarade majstora za 5 minuta je ono što radnik u Srbiji zaradi za 4 sata...Navodeći taj primer i upoređujući sa platom radnika ne kažem da sada to treba da se smanji...već ističem da ta razlika u ceni rada već postoji. Ona je već danas stvarnost.

                          Originally posted by Dora
                          I nije uvek tako da se za 5 minuta... Mnogo češće je da se upotrebi bagterija "alata" i traje duže.
                          5 minuta sam pomenuo jer si ti upravo naveo taj primer.
                          Ok, neka traje 90 minuta....servis mu onda naplati 30 eura.
                          3.000 dinara za 90 minuta...a, to prosečan radnik u Srbiji zaradi za 2 radna dana po 8 sati, tj. 960 minuta. Ta razlika u ceni rada je malo ? Treba da bude još skuplje ?
                          Nemam ja problem što postoji razlika u ceni rada. Razlika u ceni rada mora da postoji jer nije svaki rad isti.
                          Ono što je sporno je što izgleda majstori koji ovde uglavnom pišu misle da je to nedovoljno velika razlika...da nije dovoljno velika razlika da on za 90 minuta rada zaradi ono što prosečan radnik u Srbiji zaradi za 960 minuta ?
                          Gospodo majstori...to vam je dovoljna razlika...

                          Problem je što se npr. Gavra zanosi sa tim da on treba da naplati servis Srbinu na njegovom VW isto kao što bi neki Nemac na svom VW platio servis za isti auto u Minhenu. Obrazloženje za to mu je da eto...i on kao majstor u Srbiji ima isto trošak kupovine dijagnostičćkog uređaja kao što ima i taj kolega majstor u Nemačkoj...Jedino što se nekako usput zaboravi da ostale troškove ima manje nego taj kolega majstor u Nemačkoj...

                          Originally posted by Dora
                          Operacija je trivijalna i traje 2 minuta najviše ali drugima to traje mnogo više vremena i nikad nije dobro i odražava se na džep njih samih. To je samo primer šta znanje i imanje može da uradi, sad ti dodješ da mi pametuješ i da me kazniš što to radim samo dva minuta jer znam a ne radim 20 minuta jer ne znam i treba da naplatim samo dva minuta a uredu je što onaj naplati 20 minuta i nije uradio posao kako treba. Ti živiš u nekom čudnom svetu.
                          Rekoh ti gore...kada si prvi put pomenuo primer tih intervencija od po 5 minuta...ili u ovom slučaju od 2 minuta...
                          Neka bude da ne može da se naplati manje od 30 minuta rada, odnosno pola radnog sata, i to je to. Trajalo 5 minuta ili 25 minuta, cena je ista. Ali, samo do prvih pola sata.
                          Zašto to ne može ?
                          Zato što je to nedovoljno velika razlika u ceni rada ako se za 5 minuta uzme onoliko novca koliko i radnik u Srbiji zaradi za 240 minuta ?
                          Razlika u ceni rada već postoji. To se opet vidi iz ovog primera sa prosečnim radnikom i njegovom zaradom u Srbiji. Primer nije tu da bi pokazalo kako treba da se smanje ili izjednače cene rada ( uranilovka ), nego je taj primer tu upravo da pokaže da ta razlika u ceni rada već postoji.

                          Nemojte shvatati ovo lično, kao što primećujem da postoji razlika u stavu Dore i Gavre ( koji to shvataju više lično pa pominju neko ''vređanje'' i sl ) sa jedne strane, i VV sa druge.
                          Prosto pričamo o tome...
                          Otvorili ste temu...sada čitajte odgovore i nemojte ih shvatati kao neko vređanje ili bilo šta slično...

                          p.s. Ako smatrate da npr. za 6 sati rada treba da dobijete u Srbiji koliko...300 eura...ili 400 eura... ( 90$ na sat kao VV u dalekom i bogatom svetu ) onda je, što bi rekao Dora, svet u kome to zamišljate veoma čudan.
                          Koliko bi onda u tom svetu dobijali hirurzi...za operaciju koja traje 6 sati..i obavi 5 takvih operacija nedeljno...20 mesečno ? A, sigurno je njegov rad neuporedivo vredniji od rada bilo kog majstora za automobile...
                          Gospodo majstori, živite u Srbiji.
                          Kao što hirurzi u Srbiji mogu da maštaju o platama svojih kolega u Američkim bolnicama ( a za isti posao ) tako i vi možete samo da maštate o 90$ na sat...

                          Comment

                          • Vidan KV
                            CBC Senator XXL
                            • 24.10.2007
                            • 432
                            • Kraljevo
                            • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

                            Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                            Izvini al si ti neki jako nadrkan tip..........ne razumem prvo zašto je uopšte tema otvorena za ovako širok krug ljudi i dali uopšte ima smisla više raspravljati na ovu temu s obzirom da je od pokretanja teme prošlo toliko vremena?........ne može mušterija da kroji cenu usluge......ako si(kao majstor) bistar brzo ukapiraš u kom se smeru kreću stvari i na osnovu toga napraviš cenu.......pa ne može svaki nadrkanko da uđe u servis i kaže "ja mislim da taj posao košta toliko i toliko"...to šta on misli to je njegov problem.... .....ako ti je skupo idi u AMS,njima je radni sat 400din............pa šta treba reći kad dovedem doktora jer klinca boli grlo?...."kaži čiki AAAAA" i uzme 1000din....i šta ja treba da mu kažem?Da to vredi cca 200din.........

                            Comment

                            • neshaoct
                              Banovan
                              • 18.08.2007
                              • 1754
                              • Beograd, Rakovica

                              Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                              ..Vidan KV, ja kao da ne pišem na Srpskom...jer ti nisi ni reč razumeo.
                              Nije problem da bude različita cena rada. Kao što napisah gore nije svaki rad isti i ne može isto ni da košta.
                              Nije problem da majstor uzima za svoj sat mnogo više nego prosečan radnik u Srbiji za svoj sat. Jedina priča ovde je gde je ta granica...koliko je to više...Dokle treba ići sa tom razlikom u Srbiji. Zato je i stavljena u naslov teme cifra...

                              Kakve sad priče da mušterije određuju cenu rada ? Ko je to spomenuo ?
                              Kakvih sad 400 dinara na sat, kada nijedan ozbiljni servis ne uzima toliko...već znatno više jer sa tom cenom od 400 dinara ne bi ni mogao da opstane, itd...itd...

                              Originally posted by Vidan KV
                              ...ako si(kao majstor) bistar brzo ukapiraš u kom se smeru kreću stvari i na osnovu toga napraviš cenu...
                              Znači, bez cenovnika ? Onako...kako ''ukapiraš'' ?

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                                Ja se ne bih ovdje uhvatio za neku tvrdu cifru, ja sam nabacio 50-60 E okvirno. Moze biti i 40 E. Naglasak je bio na pruzanju kvalitetene jednokratne usluge za vecu sumu od one koja se trenutacno naplacivala. Ja nemam problema ni s predlogom da se pocetno naplacuje pola sata, a potom da se ide dalje ako treba. Za pola sata se moze zaprimiti auto, uzeti sve podatke, skopcati skener, ocitati kodove i zapisati sve na radni nalog.
                                I ovdje se nasi ljudi ponasaju na isti nacin. Ajde majstore pogledaj na brzaka. Kao onaj s usisnim crijevom sto nije znao ni za kavu ostaviti.
                                Auto se zaprimi, uzmu se svi podaci, napise se radni nalog u kojem musterija odobri pocetnih popola sata rada, zatim auto ide u radionu gdje mehanicar pocne dijagnostiku. Mehanicar nadje nekoliko kodova / gresaka u memoriji kompjutera, provjeri stanje radnih parametara i napise izvjestaj na radni nalog. Zatim napravi vizuelnu inspekciju motornog prostora i a osnovu svega toga napravi nekakvu radnu hipotezu. Prava dijagnostika pocinje tek sada, a pola sata je vec davno utroseno.
                                Na osnovu radne hipoteze musteriji se ponudi cijena za dijagnostiku komponenti i ozicenja koji bi mogli biti potencijalni dio problema. Kad se ustanovi tacan problem. obracuna se utroseno vrijeme na dijagnostiku, projecira se vrijeme za zamijenu dijelova i doda 15 minuta za verifikaciju popravke, malu test voznju ili slicno. Ako musterija ne zeli zavrsiti popravak a neki dijelovi motora su izvadjeni, naplacuje se vracanje dijelova u prvobitno stanje. Na instalirane dijelove naplacuje se marza u iznosu od 100%. Uprkos svemu tome tesko je ostvariti profit.


                                Konkurencija, troskovi poslovanja i nedostatak kupovne moci potrosacha i nedostatak strucne radne snage su ubitacni.
                                Redovno odrzavanje smanjuje prosjecni trosak odrzavanja, no malo tko slijedi taj rezim. Mnogi misle da je predlog za odrzavanje pokusaj da se uzmu novci od strane servisa.
                                Nastavak sljedi.

                                Comment

                                Working...
                                X