slazem se sa eonom u potpunosti na miskov prethodni post!ali u zemlji srbiji ima uvek ali,kod miska je dosao covek sa problemom i verovatno je to misko odradio kako treba i za 5 min,ali nije naplatio punu cenu!i ja bi ga razumeo da nije,jer takvih imam svaki dan.teska je situacija ,nema se,skupi delovi,daj majstore vidi ovo ako moze da ne boli mnogo!!
primer od danas,lik je moja stara musterija,cak sam mu ponudio kad je pitao za cenu sekventa nizu od uobicajene jer mu odavno odrzavam auto.on je otisao,mozda i kod majstor pere,ugradio za kao dosta jeftinije uredjaj koji je vec bio ugradjivan na drugi auto.jbg,izvini ali nisam mogao to da propustim,znaci mi,znam da nemam ni garanciju ni papire za atest,pa sam cuo da ti to mozes da mi napravis i sredis da bih dobio resenje i uput za ates.naravno,sredio sam mu sve samo zato jer je stara musterija i to bez dinara. a da je bio neko sa strane,za takve imam tarifu,pristupacnu naravno,ali moze da se zavrsi i kad dodju do tog koraka tj do papirologije,retko ko pita koliko ce da kosta nego samo kad pre moze da se zavrsi.zemlja srbija i mi svi sa njom!
Šta bi ovo trebalo da znači? Kako se to klijent (mušterija, stranka- kako god) "ophodi" prema davaocu usluga kada od istog, za novčanu nadoknadu u visini određenoj od strane davaoca usluga, traži rešenje problema? Serviser zna da mu ulje i paknove menja Mile, pa se nađe uvređen kad kod njega dođe da reši veći kvar? I šta bi to "padobranac" trebalo da predstavlja? Diverziju na zanatski ponos?
Znači da je u cenu nekog radnog sata uračunato trnje i gloginje a i torta, što bi reklo kupus i meso čine sarmu. Kad dodlaziš stalno to je sarma, kad dolaziš samo kad ti treba nešto psoebno (obično je zeznuto) onda je kupus, niko ne voli stalno da jede kupus bez mesa. Svaki posao se zasniva na obostranom poverenju i koristi, zato stalne mušterije imaju popust u mnogim trgovinama, majstori u mnogim veleprodajama itd...
Recimo Djoka, taj što je rešio stvar za 5 minuta ima neki komjuter ili program za rešenje problema, onaj što je kalapačisao nema, Djoku ne zanima što se onaj mučio, on treba da uradi finalni deo za sitne pare jer je to samo 5 minuta. On to većinom uradi jer zna da narod nema para ali ostaje gorak ukus u ustima...
Jel smem da pomenem kuvare? Nisam doktore i neću više majkemi
Sad je gotovo. Očekujem oštru reakciju kuvarskog udruženja.
U suštini,kako pomiriti Životu i Anđelka u jednom majstoru?
Epilog ste videli na kraju serije.Ko je gledao, a ko nije, odma´ na gledanje!
Ima li ovo veze sa temom
Šta bi ovo trebalo da znači? Kako se to klijent (mušterija, stranka- kako god) "ophodi" prema davaocu usluga kada od istog, za novčanu nadoknadu u visini određenoj od strane davaoca usluga, traži rešenje problema? Serviser zna da mu ulje i paknove menja Mile, pa se nađe uvređen kad kod njega dođe da reši veći kvar? I šta bi to "padobranac" trebalo da predstavlja? Diverziju na zanatski ponos?
...cim vidim da je dosao od Mila,odmah mi je jasno da se trazi jeftina usluga,a za to stvarno nemam vremena.U stvari imam,ali po tarifiranoj satnici
Malo su stvari izbrkane.Ja kao serviser sa zadovoljstvom ustupam tu uslugu zamene ulja drugome, jer gledano sa ekonomske strane u opste nije isplativa.Iole ozbiljniji servis ne moze opstati ako bi menjao samo ulje. Za zamenu ulja nije potreban nikakav servis,dve fosne i par kljuceva i eto biznisa ako je neko zainteresovan
Koliko god vama zamena ulja izgledala jednostavno,sa moje strane gledano cesto ume da nam zagorca dan.Ako mislite da je sve u novcu,moj vam je servis na raspolaganju da zamenite ulje,ali pod uslovom da vi sami radite.Tih pola sata vas nece kostati nista.
Prolaznik kod mene ne moze zameniti ulje jer ne zelim da razmisljam o tome da li je onaj sa fosnama previse stegao filter ili mu je navoj na karteru vec na ziletu.
Redovne ili povremene musterije nikada ne pitaju za cenu zamene ulja,jer znaju da uvek dobiju vise od placenog.Zamislite ,molim vas,da udjete u kafanu i pitate posto je kafa?E sad ako u tu cenu ocekujete i parce torte,izvini kume,ali mnogo si bezobrazan.
Znači da je u cenu nekog radnog sata uračunato trnje i gloginje a i torta, što bi reklo kupus i meso čine sarmu. Kad dodlaziš stalno to je sarma, kad dolaziš samo kad ti treba nešto psoebno (obično je zeznuto) onda je kupus, niko ne voli stalno da jede kupus bez mesa. Svaki posao se zasniva na obostranom poverenju i koristi, zato stalne mušterije imaju popust u mnogim trgovinama, majstori u mnogim veleprodajama itd...
Niko (bar ja) ne spori odnose između davaoce usluga i stalnih klijenata, niti naplaćivanja po punoj ceni za posao koji nije mogao da reši Mile ili problema koji je Mile dodatno zakomplikovao, stvar je u tretiranju i nazivanju takvih mušterija "padobrancima" te primeni poštapalice "ovce su za šišanje".
Ne znam da li me razumete, nikada nisam pitao "majstore, koliko će to da košta?", ali ako me majstor Žilijen odere k'o mačku za stvar koju drugome naplati skoro DUPLO manje, drži moj auto na placu dok raznim Flojdovima menja đuntu, kako bi ste to nazvali, da li je i to kupus ili popara ili... da ne lajem.
okreni, obrni, pare u prvom planu. dok je tako tu srece nema i promasuje se poenta teme.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Malo su stvari izbrkane.Ja kao serviser sa zadovoljstvom ustupam tu uslugu zamene ulja drugome, jer gledano sa ekonomske strane u opste nije isplativa.Iole ozbiljniji servis ne moze opstati ako bi menjao samo ulje. Za zamenu ulja nije potreban nikakav servis,dve fosne i par kljuceva i eto biznisa ako je neko zainteresovan
Koliko god vama zamena ulja izgledala jednostavno,sa moje strane gledano cesto ume da nam zagorca dan.Ako mislite da je sve u novcu,moj vam je servis na raspolaganju da zamenite ulje,ali pod uslovom da vi sami radite.Tih pola sata vas nece kostati nista.
Kod nas se zamjena mineralnog ulja moze dobiti za $30 u prosjeku, a na rasprodsaji i za $20. Sintetska ulja za $60-$80.
Zarada je nikakva ili minimalna. Jedan sitni previd u obliku nezategnutog cepa ili duple brtve na filteru moze garazu kostati po principu "j...a i kajgana". Koliko zamjena treba napraviti da bi se platio jedan motor od $5K? Cak i kad se naplacuje, taj servis ne donosi nista, samo ometa profitabilne radnje.
S druge strane, zamjene ulja se mogu koristiti za kontinuirano nadgledanje stanja auta. Dobar servis bi trebao koristiti zamjene ulja za stalnu kontrolu opceg stanja vozila i preventivni pristup odrzavanju.
Ako curi antifriz, vlasniku se predlaze provjera u iznosa od 18 min. Ako curi ulje, predlaze se pranje motora u iznosu od 30 min. Ako curi ispusni sistem, naznaci se na radnom nalogu i musteriju se upucuje na neku drugu radnju zato sto mi to ne radimo. Ako se vidi ekser u gumi, naznaci se i musteriju posalje vulkanizeru zato jer mi to ne radimo.
Preventivno odrzavanje smanjuje sveukupnu cijenu odrzavanja i pogoduje musteriji s jedne strane, a servisu omogucuje da pravi bolji raspored posla i optimizira poslovanje.
S druge strane, zamjene ulja se mogu koristiti za kontinuirano nadgledanje stanja auta. Dobar servis bi trebao koristiti zamjene ulja za stalnu kontrolu opceg stanja vozila i preventivni pristup odrzavanju.
Ako curi antifriz, vlasniku se predlaze provjera u iznosa od 18 min. Ako curi ulje, predlaze se pranje motora u iznosu od 30 min. Ako curi ispusni sistem, naznaci se na radnom nalogu i musteriju se upucuje na neku drugu radnju zato sto mi to ne radimo. Ako se vidi ekser u gumi, naznaci se i musteriju posalje vulkanizeru zato jer mi to ne radimo.
Obadvoje na jednom mestu. Naravno da mi ne bi smetalo da pronađem dobru uslugu za male pare, ali to teško biva.
Nisam znao za taj statistički podatak, ali u praksi ja nisam bio uspešan u pronalaženju takvog servisa. A bio sam kod raznoraznih, od "majstora" do ovlašćenih servisera. Takvu uslugu (preventivan pregled) nisam doživeo. Već sam srećan kada otklone problem zbog kojeg sam došao.
Trenutno idem kod svog starog mehaničara, upravo zato jer mi on ukaže na druge probleme koje potencijalno otkrije. A striktno za kompjutersku dijagnostiku idem kod drugog lika, što naravno nije dobro.
Takvu uslugu (preventivan pregled) nisam doživeo. Već sam srećan kada otklone problem zbog kojeg sam došao.
Na mnogim mjestima u ovoj temi govori se o potraznji kao vecoj od kvalitetne ponude, sto bi onima koji su u stanju ponuditi kvalitetniju ponudu trebalo omoguciti da rade po vecoj cijeni. Sad se mozemo pitati dali je taj princip primjenjiv kod vas i dali oni koji bi i mogli poboljsati svoj kvalitet usluge odustaju zato sto ne mogu postici adekvatnu cijenu.
Trenutno idem kod svog starog mehaničara, upravo zato jer mi on ukaže na druge probleme koje potencijalno otkrije. A striktno za kompjutersku dijagnostiku idem kod drugog lika, što naravno nije dobro.
Nije to tako negativna praksa, narocito ako ne postoji radnja koja moze pruziti siri dijapazon usluga. Ako imas Alfu i BMW, ima smisla da ides u odvojene radnje. Preventiva bi trebala biti standard ove industrije. Ja sam nudio consulting usluge, no kazu da je puno 120E godisnje. Mozda i znaju kako to sve treba, samo nece iz nekih visih kozmickih razloga.
Comment