Ma znam o cemu pisem...uzimali su mi sto puta 2 400din za dijagnostiku,a nikad nista nisu napravili...ovom coveku sto je rasturao instalaciju,svaka cast...ne moze se danas bez dijagnostike,ali sto je nekad bio francuski kljuc,to je sad lap-top...opet to ne znaci da treba da mi uzme 50e
Svi su ovde u raspravi u pravu ,ali je @Zverko najbolje prikazao i moje misljenje.
Neko ceo dan pregleda pacijente za 30evra , neko ide kao policajac da privede u kafanu pijanu budalu naoruzanu nozem za 20 evra dnevno ,neko **** nemirno dete ostrim makazama za 3 evra . sve nosi svoje i svako misli da nije adekvatno placen.
i vrlo malo je suvisnih zanimanja,tako da bi mogao svako na svoj nacin da ucenjuje.
Sakolima kao i sto znate majstori,kao i dosada..nekada ce te da uzmete "lake pare" i musterija srecan,nekada se oznojite i jedva naplatite svoj trud. dijagnostika (potpuna i kopjuter i majstorsko znaje) je nerazdvojna od same popravke..a one koji su dosli kod vas u radnju da se "informisu" mozete sa kilometar da poznate. i verovatno svaka prava radionica ima dosta stalnih musterija,pa je ponekad neka "dijagnostika" i uopsteno vidjenje kvara i stvar ljudskog a ne samo majstorskog ponasanja,ali naglasavam samo ponekad.
I posto se majstori zalite da mnogo puta niste uspeli da naplatite svoju dijagnostiku ,kazite mi posteno koliko su puta musterije saznale za vase greske sa njihovim automobilima i koliko su puta uspele da naplate vase greske od vas ?
Ili su kao sto je i istina,mnogo puta precutale i progutale vase greske koje se desavaju i udaraju musterije po dzepu.
nisu musterije ovce i nisu svi majstori vukovi ..ali smo potrebni jedni drugima. Akruna svega je poverenje.
A ova anketa je nista drugo nego pokusaj da se shvati kako bi to funkcionisao odnos majstor-musterija BEZ IKAKVOG MEDJUSOBNOG POVERENJA ..!
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Kad srce počne da trokira, nemaš izbora ili platiš ili umreš. Kad auto počne da trokira, ili platiš ili ideš GSP-om, velik izbor
Ja ću se ovim odjaviti iz ove teme pošto vidim da su svi visokoškolovani uvredjeni.
Fama o masnim rukama i kanalu je davna prošlost. Školovani dijagnostičar mora imati visoko znanje iz elektronike, mehanike, mašinstva, hemije, tehnologije materijla, znanje engleskog jezika. Školovanje do nekog nivoa da zna znanje traje bar 5 godina.
Juga možeš popraviti sa desetak kljućeva, par klješta neki šrafciger, jedna mala dizalica, pomaže i kanal ako se ima ali ne mora i još neki sitni alat, zato i jeste popularan. Takav je 40 godina. savremen auto se menja iz godine u godinu i sve je komplikovaniji. Mehanika je ista, relativno prostačka ka oi Jugova, sve je to isto manje više, i zato svi tu greše, izmena pločica na jednom i drugom je većinom sličan posao. Utvrdjivanje kvara na motoru je nebo i zemlja.
Ovde se radi o par destina evra a doktori ili recimo arhitekte uzimaju pare za ne znaju ni oni šta, svako se uhvati odmah za kardiologa koji život spašava, hiljade lekara koji su ljudi u crnom, vračevi, sekta, mistifikuju znanje da bi sakrili neznanje uzima daleko više novca (nepotrebno) od ostalih profesija. Farmaceutsku industriju neću da pominjem. Nije za ovu temu i nije za ovaj forum pa neću dalje jer ako nastavim da branim dalje svoju poluprofesiju moraću da se svadjam ili opanjkavam druge profesije koje vi navodite a to nije cilj ove teme.
Svaki siroti doktor vozi bolja kola, ne baš svaki jer svugde ima dobrih i loših a pogledajte majstore koje pluckate. One što ne pljuckate voze još bolja kola od tih "doktora" ali zato vama uzimaju po 5 evra kao pijavice za ništa. Pijavice to rade da bi produžile opstanak vrste a vi svesno podržavate opstanak takve vrste pijavica.
Olakšavajuća okolnost za doktore je što čovek nije napravio čoveka i nema uputstva a ni svih potrebnih aparata za pravilno dijagnostikovanje bolesti, domene je snalažljivosti. Majstorima je olakšano jer postoje uputstva ali auto ne zna da priča, ne zna da kaže šta ga boli, neko mora da sazna šta ga boli preko aparata. Za to mora da ima aparate i znanje. Dok savlada jedno ili drugo izbaci se treće, nov aparat i nova škola. Čovek je isti hiljadama godina.
Izvinjavam se svim doktorima koji se tako osećaju u duši a rade u sistemu takav kakav je kao i svim školovanim ljudima koji su voleli to što za šta su se školovali i nastavljaju da unapredjuju svoje znanje.
Gore napisano važi za "doktore" kojima je tata ili mama bio doktor pa i oni moraju biti doktori mada bi radije svirali u nekom bendu.
Rekoh da neću više ali Zverko napisa romana to se ne propušta
Vi jednostavno ne kapirate da je dijagnostika UTVRDJIVANJE I OTKLANJANJE KVARA SA GARANCIJOM POPRAVKE.
Uporno govorite o kačenju laptopa na kompjuter i čitanje grešaka koje se naplaćuju tih 10-20 evra kako ko i koje naravno ne rešava problem. Pa plaćajte i dalje ko vam brani...
Zverko,
ja toga imam svakodnevno, pravim ili kupujem alate koji mi olakšavaju ili ubrzavaju posao. Sad ja treba da radim sve jeftinije i jeftinije što brže uradim posao? Znači mesto da napredujem ja treba da crknem zato što ej tebi sumnjivo da ti uzmem 10 evra za 3 minuta a drugi će uzeti 10 evra za sat vremena i napraviti ili ne napraviti posao.
O čemu vi pričate? Eto sutra popijem otvoreno pivo u KG kaže Laza 150 dinara, ja ga smlatim za 3 minuta i odem na kiosk da mi vrate pola para pa ne mogu za 3 minuta da mi uzmu 150 dinara.
I sda stvarno za kraj, što god se više opirete ovoj temi umesto da je podržite i izdvojite one koji stvarno poprave i naplate vi podržavajte i dalje te što vam "izlaze u susret" i kad se dobro nanervirate, pitate ovde sve i svašta onda odete kod nekog pravog i kaže vam cifru unapred ima da se smejete oko glave kad uradi i date mu pare.
A policajci, vatrogasci, pekari, lekari i svi ostali, nikom niej svejedno, svi bi bolje samo što ovde niej forum za te profesije nego auto forum, ko im brani da se bune, udružuju i traže bolje uslove. Ja neću ići tamo i pričati kako nije lepo da oni imaju a ja nemam ali ću podržati akciju da se izbace loši policajci da bi dobri imali bolju platu i ugled, da se izbace loši lekari da bi itd...
postoji razlika izmedju dijagnostike i "dijagnostike".
"dijagnostikom" se bave bisvi dorini kovaci i naplacuju 10-20 eura to sto ustekaju prazan laptop i gajtan od pegle u uticnicu od upaljaca, potom uporede dobijene kodove sa auto datom i eto resenja kvara.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Ovaj lik nije električar.Kvar može da se traži i na taj način i to je dobro poznat Srpski način pokušaja i popušaja.Pre neki dan sam mnogo teži kvar provalio unimerom sa pijace i lap topom od 50e.Ne hvalim sebe nego govorim da postoje metode kojima se locira kratak spoj,čak i taj povremeni, uz korišćenje minimuma jeftine opreme.
Nije dijagnostika bauk ni neka extra nauka,ali je u eri složenih sistema to i savremeni automobil postao pa sa recimo minimum 5 upravljačkih jednica koje treba umrežiti u datim uslovima distorzija i dilatacija što mehaničkih što električno-elektronskih što temperaturnih jedan običan loš spoj zna da pravi ogromne probleme.
Dodajte na to još i povremeni mehanički zastoj i eto "neulovljivog" problema.
I ne držim ničiju stranu,samo mi se čini da sa ovakvim razmimoilaženjima u stavovima neće imati ko da popravlja automobile sledeće generacije.
A već sada automobile ne popravljaju mehaničari.Mislite o tome.
Čini mi se da mašimo temu pa evo opet pitanja : da je auto iz primera Vaš koliko biste platili popravku na prikazani način a koliko biste platili da je majstor u pola sata locirao problem.Isto je pitanje i za majstore koji bi uslugu pružali.
@Chubbs Kako ja da znam ko su bivsi kovaci,koji ustekaju kabal od pegle,a ko su pravi strucnjaci...da li je dovoljno sto sam otisao u ovlasceni servis i otvorio radni nalog
Comment