Povracaj PDV-a iz inostranstva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    jedna sitnica- roba za koju se trazi povracaj PDV-a ne bi smela da se otpakuje (koristi na bilo koji nacin) pre izlaska iz doticnog carinskog podrucja.

    to znaci, ako ste kupili neku robu u npr Austriji, onda tu robu u fabrickom pakovanju ne smete da otvorite u celoj Austriji i (npr) Madjarskoj i to sve dok vam carinik ne overi ICD (izlaznu carinsku deklaraciju) i vi efektivno napustite carinsku teritoriju EU.

    tako da nema nikakve montaze guma ili sta vec na "nicijoj" zemlji i slicno.

    cisto formalno pravno.

    e sad, kako ce biti u praksi i koliki je stepen tolerancije carine doticne zemlje iz koje se izvozi je druga prica.

    takodje, posto ste overili ICD u nekoj zemlji, onda prilazete tu ICD kada dodjete na nasu granicu i prijavljujete robu nasoj carini za uvoz/ licni unos. (i to je uvoz ali pravno drugacije regulisana procedura).

    na bazi toga se formira UCD srpske carine, plati carina i PDV.

    tada ste legalno uvezli/ uneli robu.

    i to je jedina realno pouzdana racunica uvek ostvariva.

    varijanta sa neprijavljivanjem carini, i izbegavanje placanja carine i poreza nije zapravo nista drugo do sverc, i to je neka druga prica.

    sa druge strane nasi trenutni propisi oko carinjenja su prilicno rigidni u smislu iznosa od tek 20evra koji ne podleze carini pa je sverc uobicajena i gotovo jedina forma koja gradjanima omogucava koliko toliko normalnu nabavku posto robe koja sa transportom kosta manje od 20 evra je zaista malo.

    sve to se odnosi slicno i na srpski PDV kada se odavde izvozi roba, pa se trazi povracaj PDVa.

    e kako tu funkcionise u praksi nemam iskustava, i koliko je uopste nasa drzava azurna sa rokovima oko vracanja PDVa.

    u principu, pecat carine pri izvozu robe je kljucan element za ostvarivanje prava na povracaj PDVa a sam nacin isplacivanja novca je vise pitanje tehnikalije.
    i naravno postovanja odredjenih rokova koji su pomenuti.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • panto
      CBC Veteran
      • 04.11.2007
      • 148
      • ljubic

      #17
      Jedan moj prijatejl je vozio robu kamionom iz Nemacke za Italiu. Vozac u zurbi, a neozbiljno shvatajuci carinske propise, preda robu firmi u Italiji, a ne odradi carinsku proceduru. Talijanu to dobro dodje da odradi neku mućku, za šta su inače vrlo talentovani, a mom prijatelju dođe da plati kaznu od 7800e . Potraga za robom zastereva za 4 godine, to jest za par meseci, a mom prijatelju ostaje kazna, i samo ga čekaju da pomoli nos od kamiona u granice Evropske Unije, pa da se pozdravi od njega. Toliko o tolerantnosti unutar EU.

      Comment

      • Joker
        CBC Veteran
        • 09.05.2005
        • 116
        • Subotica

        #18
        Originally posted by sw.brick
        sa druge strane nasi trenutni propisi oko carinjenja su prilicno rigidni u smislu iznosa od tek 20evra koji ne podleze carini pa je sverc uobicajena i gotovo jedina forma koja gradjanima omogucava koliko toliko normalnu nabavku posto robe koja sa transportom kosta manje od 20 evra je zaista malo.
        Ako dobro znam 20e se odnosi samo ako se roba iz inostranstva prima u paketu, ako se donosi lično mislim da je ostao iznos od 100e koji se može uneti bez plaćanja carine.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          da.
          ali mnogo je lakse nesto kao paket uvoziti nego licno unositi- vrsiti ulogu speditera, trositi vreme i novac na put i ostalo radi nabavke necega.

          ovako kupovina maltne bilo cega iz fotelje putem kataloga/ neta kao procedura uvoza do 20E je gotovo nemoguca misija.

          nas carinski zakon jos nosi neka od nasledja iz socijalizma sa raznim ogranicenjima po gradjane, a i formalno postoji procedura uvoza (putem spedicije, poste, kurir sluzbe) i unosa (licno) koje su razlicitih vrednosnih limita.

          meni se cini da je li 20 i 100E smesno mali limit danas, pogotovu za robu poreklom iz EU (puna su usta o zeljama ka carinskoj integraciji, slobodnoj trgovini sa EU, potpisivanjem raznih sporazuma, a na drugoj strani i dalje vrlo rigidna ogranicenja gradjana i maskimalni trud oko ometanja slobode trgovine- kupovine)

          valjda se i za taj domaci zadatak ceka da neko iz Brisela silom potpisa ugovora "obavesti" domace zakonodavce koja je godina, gde se nalazimo, sa kime trgujemo,....jednom recju da je besmislena odrzivost postojecih zestokih ogranicenja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Cherokee_NS
            CBC Senator XXL
            • 08.02.2009
            • 802
            • Novi Sad

            #20
            Re: Povracaj PDV-a iz inostranstva

            Malo da ozivim temu

            Interesuje me da li neko zna kakva je situacija sa povratom PDV-a iz Republike Srpske?

            Hteo bih da odem do Bijeljine da kupim gume tamo... Cena sve 4 gume bez njihovog PDV-a bi iznosilo 250 eura.

            Ovi su mi sugerisali da dodje jos neko sa mnom i da napravim 2 racuna, dakle svako po 125 eura.

            Interesuje me koja je procedura?

            Takodje sam nasao da je dozvoljeno robu do max 100 eura vrednosti da pojedinac unese. Da li tolerisu blago prekoracenje? U suprotnom, kako se racuna carina?
            Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

            Comment

            Working...
            X