Garancija zatvorene firme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Re: Garancija zatvorene firme

    Hajde sad uzmi i skeniraj uvoznicke deklaracije, zalepljene ili prilozene na ambalazu proizvoda, da vidimo ko je tu naveden, uvoznik ili trgovac?

    Mislim, naravno da krajnji kupac nema sta da trazi kod uvoznika ili proizvodjaca, trgovacka i dilerska mreza zato i postoji - pod uslovom da POSTOJI trgovac ili diler kod koga su robu kupili. Ako vise ne postoji, idu u ovlasteni servis, ili ako NISTA od toga ne postoji (ili ako je ovlasteni servis u sastavu firme uvoznika, na primer) - direktno uvozniku. Desava se i da su uvoznik, trgovac i serviser jedna te ista firma.

    Uglavnom poenta je da nestanak trgovca nikako ne znaci i gubitak garancije na kupljenu robu - na deklaraciji fino pisu adrese servisa ili uvoznika kao krajnjeg resenja, zovnes pa pitas sta dalje i resenje mora da postoji da kako god okrenes ostvaris svoje pravo na reklamaciju.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • *Egon*
      CBC Senator XXL
      • 31.12.2004
      • 1232
      • Beograd, Dorcol, N 44

      #17
      Re: Garancija zatvorene firme

      Meni uopste nije jasna ova diskusija, pokvari se nesto, procitas garanciju, nadjes servis i ides tamo.
      Kakve veze ima prodavac?
      Garaza
      1996 SAAB 900 NG Cabrio

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        #18
        Re: Garancija zatvorene firme

        Kako mislis Egone kakve veze ima prodavac?u normalnoj situaciji ti ides kod prodavca i njemu reklamiras robu,on tu istu robu predaje ili servisu ili salje uvozniku ilichak proizvodjacu..e sada da bi se to malo ubrzalo mozes i direktno kod servisera ili uvoznika da reklamiras robu.zamisli sada ja kupio Tv ,platio par hiljada eura,na primer preko nekog elektronskog shopa,i taj shop vise ne postoji...normalno da cu da se obratim direktnom serviseru ili bilo kojem serviseru koji to radi ili zastupnistvu te firme u mojoj zemlji ...apsolutno je nebitno gde je proizvod kupljen,chak je bilo slucajeva da je nesto kupljeno u Nemackoj a korisceno u Austriji i tu ostvarena prava na servisiranje ili zamenu.
        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #19
          Re: Garancija zatvorene firme



          a ovde moram da se vadim
          Vidi, svaka cast sto ste vi uspeli da se izvucete od tih prijava, ali niste u pravu
          Postoji roba (jako skupa) koja ima garanciju 1 god. ako je sam montiras, a ako montira ovlasceni serviser onda je garantni rok 10 god. Kad neki motel kupi 15 komada pa mu je skupo da plati ovlascenog servisera (50 eur po komadu), onda ima garanciju samo 1 god. Ovlasceni serviser stavlja svoj pecat na posebno mesto za produzenu garanciju. To je popularno kod stolarije, kod ugradnih kotlica...

          Dakle ne radim ja u firmi koja je lopovska banda, nego je fora da ako nesto curi i ne dihtuje onda nije dobro namesteno.
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #20
            Re: Garancija zatvorene firme

            Znaci, razumeli smo se
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • cvrle
              CBC Senator XXL
              • 11.06.2006
              • 1008
              • Beograd,Banovo brdo

              #21
              Re: Garancija zatvorene firme

              Uvoznik bi po ugovoru sa proizvodjacem trebao da ima servisnu mrezu svog proizvoda koji prodaje mada nije obavezno, zavisi sta valja. U konktretnom slucaju kartica je kupljena u firmi koja sad ne postoji ali je postojala i bila na spisku uvoznika koji joj je dozvolio da daje garancije. Garancije realizuje ovlasceni servis ili uvoznik a to nije prodavac ( u ovom slucaju) niti njemu ima potrebe da nosis karticu vec ili u servis ili uvozniku koji dalje prosledjuje proizvodjacu a ti svakako dobijas novu ako se utvrdi da je crkla sama od sebe ( zasta je opet potreban neki servis).
              Samo moras imati jedno u vidu, taj garantni list sa pecatom tog Eurolinka vazi samo pod uslovom da ti na toj garanciji pise ko je uvoznik, servisi i sl.. Ako je interna garancija Eurolinka, koji je tu robu primera kupio na crno i garancija nema izgled uvoznikove (koji je inace u obavezi da je daje svojim dilerima) onda ti je uvoznik nece ni prihvatiti jer to nije kupljeno od njega legalnim putem. Mozda je Eurolink izdavao i duple garancije tj. prave i lazne, te je za onu robu koju je uzeo od uvoznika( primer 10 kartica koje bleje u magacinu) i za njih ima prave a ostalih 100 nabavio na crno te je iste prodavao sa internom garancijom pa ako i neka crkne on od ovih 10 vazecih zameni i posalje na reklamaciju. Sve je moguce s obzirom da firma vise ne postoji te je verovatno u apsu

              @ X9 , Nije obicno da reklamiras u radnji u kojoj si kupio vec u ovlascenom servisu koji ti pise na garanciji ili uvozniku koji te upucuje na servis, a garancija ti je dokaz da si ga kupio u radnji koja je u toj mrezi Uvoznik-maloprodaja-servis i svaki servis je u obavezi da to prihvati. Uhvatio si se za TV al zamisli kupis dupli frizider pa plus na sprat onaj najveci sto ima displeje i cuda, koji moraju da ti dostave, i on crkne u garantnom roku . Sta ces da uradis? Da ga vratis u radnju ( na gepeku od kola sa 5 fizikalaca ) ili da zoves ovlasceni servis?
              Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #22
                Re: Garancija zatvorene firme

                Sve je OK.

                Samo da dodam da postoje kvarovi koji se resavaju u servisu, a postoji i zamena koja se obavlja u trgovini. Npr. kupite slavinu, ako popusti telo slavine u garantnom roku onda je servis nemocan i trgovina odmah daje drugu. Ako je nesto oko mesaca, gumica i sl. onda - servis.

                Zato uvek treba proctati ona sitna slova na garantnom listu
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • X9
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2005
                  • 3179
                  • Wien-Sabac
                  • RX-8 i X-9

                  #23
                  Re: Garancija zatvorene firme

                  cvrle prochitaj jos jednom moj post-nigde ne pise da cu da ga nosim igde,vec da se obratim kome vec i to sam napisao...normalno da za vece stvari zoves ili servis ili zastupnistvo te firme,pa ga onda oni nose na servis ili ti dobijes zamenu za njega.uostalom ovo u temi ne bi trebalo da predstavlja problem,samo treba pronaci gde se obratiti..
                  "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                  No ROTOR no MOTOR...

                  Comment

                  • Delija
                    CBC Senator XXL
                    • 29.08.2005
                    • 310
                    • NS
                    • plavi auto

                    #24
                    Re: Garancija zatvorene firme

                    Tolika prica oko kartice koja trenutno vredi 20-ak evrica...
                    Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                    Comment

                    • cvrle
                      CBC Senator XXL
                      • 11.06.2006
                      • 1008
                      • Beograd,Banovo brdo

                      #25
                      Re: Garancija zatvorene firme

                      Ma sve je ok X-e, ono jes nisi rekao da se nosi ali sam tako razumeo "...odes kod prodavca i njemu reklamiras robu...", pa mi nekako logicno i da je poneses pa ako je malko gabaritno onda je jebada . Slazem se da se treba informisati kome i gde se nosi i ko resava problem zato eto je i tema, i ne samo za karticu vec moze da posluzi i za druge stvari jer danas se uglavnom prodaje roba slabijeg kvaliteta te su i reklamacije cesce.
                      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                      Comment

                      • bakara
                        CBC Senator XXL
                        • 29.01.2005
                        • 977
                        • nBGd

                        #26
                        Re: Garancija zatvorene firme

                        Originally posted by X9
                        u normalnoj situaciji ti ides kod prodavca i njemu reklamiras robu,on tu istu robu predaje ili servisu ili salje uvozniku ilichak proizvodjacu..
                        A zasto bi u opste isao kod prodavca/trgovca, na koji nacin misilis da mogu da ti pomognu u prodavnici?
                        U prodavnici niti mogu da dijagnostikuju kvar niti mogu da prime na servis!

                        Pokvarena roba se nosi u ovlasceni servis, a ako ne moze da se popravi prosledjuje se uvozniku i on je menja novom a ovu pokvarenu naplacuje od inostranog dobavljaca po unapred dogovorenoj proceduri.

                        Kljucno pitanje je sta pise na deklaraciji te graf. karte, ko je uvoznik?
                        pozdrav

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #27
                          Re: Garancija zatvorene firme

                          Ovo je izgleda maler tema, jer mi je kucni racunar sinoc izgleda skiknuo... Normalno radio, onda odjednom krenuo da se koci u XP-u, ali TOTALNO, pa je pri restartu krenuo da izbacuje greske da je "pogresno overklokovan" (iako uopste nije), i onda vise uopste nece da se upali. Radi napajanje, ali nema slike i ne pokrece se. Resetovao BIOS, menjao slotove video karte, cupao i premestao memoriju - nista. Nema cak ni zvucnog signala kao sifra sta mu fali, odnosno one serije BIP-ova iz bipera na ploci koja bi indicirala memoriju, procesor, graficku...no nebitno, u pitanju je ili ploca ili graficka.

                          E sad, racunar jeste kupljen pre 2 godine, ali i dalje je daleko od slabog, tako da ni ploca (Asus P5K DeLuxe) ni graficka (Asus EN8800GTX) nisu jeftine, i trebalo bi ih zameniti u firmi gde je kupljen - sto je nemoguce jer je u pitanju propali Eurolunk Team 2000. A posto sam okrenuo par telefona i dogovorio kako da sredim problem, cisto da razjasnim par nedoumica koje se, vidim, i dalje provlace ovde.

                          Garancija je Eurolinkova, i NE GLASI na kompletan racunar, tipa 12 meseci na kompletan racunar, jer to je najobicnija glupost - takva garancija se daje recimo na brand name racunare koji dolaze sklopljeni, ili laptopove. Kumulativna garancija na racunar koji se sklopi od komponenti koje se kupe u 10 razlicitih firmi je, po meni, prevara i izigravanje garancije. Svaka komponenta je kupljena posebno pa onda ugradjivana u racunar, i svaka za sebe ima trajanje garancije u odredjenom roku, tako da je potpuno nebitno ako vam u racunaru koji ima kumulativnu garanciju 12 meseci crkne graficka koja ima 3 godine garancije - dobicete zamenu graficke i kraj.

                          Elem, u garanciji koju imam su taksativno navedene komponente koje su ugradjene u racunar, sa serijskim brojevima i trajanjem pojedinacne garancije, odnosno po 3 godine na komkretnu plocu i graficku koje prave problem. Naravno, slaba sansa da ja sad Eurolinku odnesem ceo racunar pa da ga oni raskantaju i gledaju sta je crklo, pa da jure onog od koga su kupili taj deo. Sto znaci:

                          Originally posted by cvrle
                          U konktretnom slucaju kartica je kupljena u firmi koja sad ne postoji ali je postojala i bila na spisku uvoznika koji joj je dozvolio da daje garancije. Garancije realizuje ovlasceni servis ili uvoznik a to nije prodavac ( u ovom slucaju) niti njemu ima potrebe da nosis karticu vec ili u servis ili uvozniku koji dalje prosledjuje proizvodjacu a ti svakako dobijas novu ako se utvrdi da je crkla sama od sebe ( zasta je opet potreban neki servis).
                          Delimicno tacno. Da firma jos postoji, lepo uzmem racunar, odnesem u Eurolink i kazem ne radi, pa vi trazite sta mu fali - sklopljen je iz 10 komponenti koje ja ne pipam, pronadjite sta ne valja pa se zezajte s time i jurite uvoznika. Znaci kupio sam njihov racunar koji je sastavljen iz vise delova, i ne mogu da me salju kod uvoznika jer ne znaju sta je crklo - meni ne radi RACUNAR, pojma nemam da li je graficka ili ploca ili nesto trece, ne interesuje me, to je do Vaseg servisa da ustanovi. Uostalom u garanciji lepo i pise "...da ce garantni zahtev otkloniti u njihovom servisu...". A kada ustanove, onda se gleda trajanje pojedinacne garancije ugradjenih delova i da li cu dobiti novi ili ne, i OPET ce ga oni zameniti, i to je napisano u garanciji, da se Eurolink obavezuje da deo zameni, i isto pise u svakoj garanciji za kupljeni kompletan racunar. Naravno, sve ovo vazi, opet naglasavam, za kupljen komplet racunar - za pojedinacne komponente, npr. da sam kupio samo graficku upakovanu u kutiju, dobijem uvoznikovu garanciju i jurim njega direktno ako crkne.

                          Drugim recima, ako je u pitanju komplet racunar, garanciju ostvarujete kod firme gde ste kupili. Pojedinacne komponente, kod onog ciji je pecat na garanciji. Ako ni on ne postoji, trazite ko je uvoznik, pa kod njega. Garancije na pojedinacne komponente realizuje ovlasteni uvoznik ili njegov servis, to iz citata je tacno - ali garanciju na te komponente kupljene unutar racunara kod prodavca kao Eurolink, ostvarujete kod Eurolinka, koji dalje juri uvoznika za reklamaciju crknutog dela.

                          U slucaju kao sto je ovaj, kada firma koja je prodala ceo racunar ne postoji, problem (odnono teskoca ostvarivanja garancije zbog cinjenice da je firma pukla) se sastoji samo u tome sto ne znam STA je tacno crklo (sto bi mi inace rekli u Eurolinkovom servisu i sami to zamenili), tako da cu morati da to zakljucim ili sam, ili da platim nekom trecem servisu da to ustanovi za mene, pa da onda crknuti deo zamenim kod uvoznika. Sto opet znaci da je ovo:

                          Originally posted by cvrle
                          Samo moras imati jedno u vidu, taj garantni list sa pecatom tog Eurolinka vazi samo pod uslovom da ti na toj garanciji pise ko je uvoznik, servisi i sl..
                          ...potpuno pogresno. Nigde na garanciji koju imam ne pise ko je uvoznik pojedinacnih komponenti, niti imam originalne kutije od graficke i ploce na kojima bi bila zalepljena deklaracija. Pa ipak, to ne znaci sad da na te delove nemam garanciju - imam, i to u trajanju za svaki pojedinacni deo koliko je napisano u zbirnoj garanciji, a to je po 36 meseci na svaki od ova dva dela. Posto su oba dela Asusova, zvao sam njihovo predstavnistvo za Srbiju - Asus Srbija. Oni NE uvoze komponente ali sluze kao customer support i imaju evidenciju ko JESTE uvoznik svakog dela, tako da se po serijskom broju vidi da je uvoznik ploce KimTec, a graficke Pakom.

                          Zovem prvo KimTec, javlja se gospodjica iz prodaje, objasnjavam celu situaciju oko racunara, kazu zovite Eurolink Vazi, ali oni ne postoje, a ja imam Asusovu plocu koju ste vi uvezli. A kako znate da smo mi? Pa po serijskom broju, izvolite, proverite. Mrmlja ona nesto pored slusalice, i na kraju kaze u redu, donesite plocu, ako ne valja zamenicemo. Pored toga, garanciju i racun mogu ali i ne moram da donesem, jer je Eurolinkova - kartica je kod mene, u evidenciji znaju do kada vazi garancija po serijskom broju, i to je to, nema sta dalje da gleda...Dakle, ako ZNATE ko je uvoznik, a nije problem saznati, on MORA da prihvati garanciju, gde god i u kojoj god varijanti da ste kupili taj deo.

                          Posle njih zovem Pakom, prica jos bolja - nisu uopste pravili problem oko zamene graficke, po broju vide da je njihova, dodjite, zamenicemo. Onda im objasnim ceo problem, kazem da je malo zeznuto sad ja da radim dijagnostiku sta je crklo, i da im donosim - otkud znam da li je graficka crkla ili ne, mozda vam donesem deo koji je ispravan, a problem pravi neki drugi...? OK, kazu, donesite ceo racunar, videcemo sta ne valja, pa ako je u pitanju komponenta ciji smo mi uvoznik zamenicemo je, ako nije makar cete znati sta je crklo pa da mozete traziti od njih.

                          Dakle, daleko od toga da ce vas neko zavrnuti za garanciju, jer za deo koji kupite MORATE imati pokrice, ako znate kod koga da trazite ostvarenje svojih prava kao potrosaca i kako da se postavite.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          Working...
                          X