Garancija zatvorene firme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gatti.Gatozza
    CBC Senator XXL
    • 26.09.2006
    • 411
    • Zemun
    • Lybra 1.9 / XJ600S

    Garancija zatvorene firme

    Pre nekih godinu ipo dana sam kupio Palit 8600 grafičku karticu, koja je danas ispustila dušu.
    Našao sam njenu kutiju, i u njoj garanciju koja bi trebalo da važi do novembra ove godine. Međutim, firma koja mi je izdala garanciju i prodala karticu, zatvorena je sredinom ili krajem prošle godine.
    Da li je neko od Vas bio u sličnoj situaciji? Da li garanciju koju izdaje distributer, u ovom slučaju sada nepostojeći Eurolink, mora da prihvati zastupnik Palita u Srbiji, ako zvanični zastupnik uopšte postoji? Poslao sam mail direktno Palitu sa molbom da mi dostave kontakte generalnog zastupnika, videću da li će mi stići ikakav odgovor.
    MAZDA
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    #2
    Re: Garancija zatvorene firme

    Na benchmark forumu imas opsirne rasprave o tome. Mozda si i u toku...
    Ti i nemas vise kome da reklamiras tu karticu osim uvozniku, koliko ja to shvatam.

    Comment

    • vujke
      Admin
      • 29.09.2004
      • 1673
      • Mladenovac
      • Daewoo Lanos 1.5SX

      #3
      Re: Garancija zatvorene firme

      Samo kod uvoznika, neki su uspeli da reklamiraju koliko se secam. Pokusaj.
      while(!asleep()) {sheep++;}

      Comment

      • ToNcA
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2006
        • 868
        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
        • Mazda 6 2.0d

        #4
        Re: Garancija zatvorene firme

        Po zakonu je uvoznik a i svaki prodavac duzan da prihvati reklamaciju tako da nema veze da li je firma u kojoj si kupio karticu zatvorena ili nije. Slobodno pomeni trzisnu ako rese da se prave ludi.

        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

        Comment

        • Gatti.Gatozza
          CBC Senator XXL
          • 26.09.2006
          • 411
          • Zemun
          • Lybra 1.9 / XJ600S

          #5
          Re: Garancija zatvorene firme

          To sam i planirao, stvarno mi se ne daje ponovo 100 evra za nešto što je u garanciji.
          Upravo sam dobio mail od Palita u kome su mi tražili P/N i S/N kartice, kako bi me uputili na pravog uvoznika. E sad, pitanje je da li je kartica legalno ušla u zemlju. Bićete obavešteni o razvoju događaja.
          MAZDA

          Comment

          • ToNcA
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2006
            • 868
            • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
            • Mazda 6 2.0d

            #6
            Re: Garancija zatvorene firme

            Ma kako da je usla. Garanciju daje proizvodjac a ne uvoznik...

            Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Re: Garancija zatvorene firme

              ...tacno, a za realizaciju te garancije se obracas UVOZNIKU, kao predstavniku proizvodjaca, a ne proizvodjacu direktno.

              I automobili se servisiraju u ovlastenim servisima a ne u fabrikama gde su pravljeni.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #8
                Re: Garancija zatvorene firme

                Po zakonu je uvoznik a i svaki prodavac duzan da prihvati reklamaciju tako da nema veze da li je firma u kojoj si kupio karticu zatvorena ili nije
                Ovo za prodavca nisam bas razumeo, mislim da prodavca nema, posto je radnja zatvorena.

                A sad glavno : ne postoji zakon koji regulise reklamaciju, nego je obaveza prodavca (trgovine) da postupa po dokumentu "Pravilnik o postupanju po reklamacijama potrošača " . To je interni dokument svake trgovine, koji naravno ima sve tacke po kojima je kupac zasticen u slucaju reklamacije : naznaceni servisi, rokovi, nacini montaze i dr. Moze trgovina da ima vise takvih pravilnika posto nije sva roba podjednako tretirana u slucaju reklamacije. Npr., postoji roba koju tretira servis u garantnom roku, postoji roba koja se prosto menja, a reklamirani artikal se vraca proizvodjacu/uvozniku, ili se cak otpisuje (ne vraca se uvozniku), ako je npr. ugovorom reseno da se kasnije to refundira rabatom. Ima raznih varijanti.

                Nije isto dzak cementa i graficka kartica. Zato i postoje razliciti pravilnici, zavisno od situacije ili robe.

                Mislim da ce 99,99% uvoznik dati nasem drugu novu graf.karticu , ali bih ja to za svaki slucaj na lep nacin potrazio takvu uslugu, posto uvoznik nije ni u kakvoj obavezi da to uradi.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Re: Garancija zatvorene firme

                  Nego ko je u obavezi to da uradi? Uvoznik, uvek, naravno da je obavezan.

                  Dilerska garancija, fakticki ne znaci nista. Diler ce garanciju koju pokupi od tebe proslediti uvozniku, znaci dodje mu isto kao posrednik. Pa i diler je za robu koju je tebi prodao dobio garanciju od uvoznika, sto znaci da garancija za robu koju ti je prodata i dalje postoji bez obzira sto je diler koji je robu prodao zatvoren.

                  Sta bi to znacilo, da dileri "nose" garanciju - uvezem 100 televizora, otvorim firmu-dilera koja rasproda te televizore uz izdavanje svoje garancije - i onda zatvorim firmu dilera. I sta onda, garancije propadnu? Pa svi bi to radili. Da neka roba, pogotov tehnicka, udje u zemlju, mora da postoji uvoznik, i koliko god "ruku" roba prosla od uvoznika, i koju god garanciju dobio, uvoznik je na kraju uvek odgovoran da ispostuje PROIZVODJACKU garanciju prema krajnjem kupcu.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #10
                    Re: Garancija zatvorene firme

                    Radim u trgovini sa oko 6000 artikala, od ~ 200 dobavljaca, otprilike 1/2 svega uvozimo (dakle proizvodjaci su u Italiji,Spaniji, Sloveniji, Svajcarskoj..). Imam cesto posla sa reklamacijama i poznajem razlicite uslove garancije za razlicitu robu. Od nove godine smo bar 3x bili meta trzisne po prijavi kupaca (mahom pravna lica). Nikad nismo "izgubili", tj. uvek je argumentacija bila na nasoj strani. Doduse, uvek se tu skrivala zelja firmi/kupaca da se nekako ovajde (dokopaju nove robe).

                    Na deklaracijama koje prate robu postoje proizvodjacke generalije, ali te deklaracije posedujemo mi (kao i ateste), a krajnji kupac ima samo od nas overen garantni listic i za tu robu u garantnom roku odgovaramo samo mi. Desava se da nam stigne od dobavljaca nesto neispravno , ali je ugovorom definisano da ako je to ispod npr. 3% onda to ulazi u nas otpis, mi dajemo novu robu i to je to. Preko toga bi mi vratili robu dobavljacu, ali je i to opet stvar izmedju trgovine i proizvodjaca.

                    Mogu da skeniram nekoliko garantnih listica na kojima se uvek nalazi servisna mreza , a te listice overava samo trgovina. Krajnjeg kupca (s pravom) zanima samo trgovina koja je robu prodala. Ponekad na garantnom listicu moze da bude i pecat prozvodjaca ali se to uglavnom tice kontrole kvaliteta ili klasifikacije robe ( u smislu A, B ili 1. klasa) . Dakle nema veze sa garancijom.

                    Dakle ja i dalje mislim da samo i skljucivo trgovina pokriva robu u garantnom roku (zajedno sa servisnom mrezom). Cak servis ne prima robu ako nema na gar.listicu pecata trgovine.

                    Svejedno, tu smo da razmenjujemo misljenja i iskustva, a to ne moze da skodi ...
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • JaMaL
                      CBC Senator XXL
                      • 14.04.2007
                      • 448
                      • JaMaL

                      #11
                      Re: Garancija zatvorene firme

                      Nije tacno bas sve sto pricas...

                      postoji zakon o zastiti potrosaca, kao sto je 206 napisao... po zakonu si duzan da u roku od 8 dana doneses odluku o daljem toku reklamacije i da je izvrsis...

                      5. Garantni list
                      Član 21.
                      Proizvod za koji se izdaje garantni list, u skladu sa zakonom , prodaje se uz obavezno popunjen i overen garantni list.
                      Garantni list sadrži naziv i sedište davaoca garancije, podatke kojima se identifikuje proizvod, garantni rok, izjavu o garanciji i uslovima garancije uz odgovornost prodavca i proizvođača za ispravnost kupljenog proizvoda u garantnom roku, spisak servisa, naziv i sedište prodavca, datum prodaje, pečat i potpis ovlašćenog prodavca i druge podatke, u skladu sa zakonom.
                      Davalac garancije je dužan da potrošaču obezbedi servisiranje proizvoda, u skladu sa zakonom ili ugovorom.
                      Prodavac, odnosno proizvođač, ne može kupca dovoditi u zabludu o postojanju, sadržini i trajanju garancije.
                      Dakle bez obzira gde je kupljeno garancija je popunjena od strane uvoznika i on je odgovoran za to u toku trajanja garancije...

                      Član 34.
                      Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
                      Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
                      Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
                      Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
                      Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
                      Član 35.
                      Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
                      1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
                      2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
                      3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
                      Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka u izvršenju usluge, potrošač ima pravo na:
                      1) otklanjanje nedostatka ili
                      2) vraćanje plaćenog iznosa ili na smanjenje cene srazmerno nedostatku izvršene usluge.
                      Ako potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom može da zahteva naknadu štete.
                      Prava iz stava 1 do 3. ovog člana potrošač može da ostvari pod uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.
                      tako da...

                      vrlo je prosto...

                      ja sam mnogo puta zaobilazio prodavnice u kojima je kupljena roba i isao direktno kod uvoznika za servis... lakse je, brze i oni bi to uradili iz prodavnice... niko mi nikada nije nista rekao... probali su jednom u pakomu... ali posle trazenja nekoga nadleznog a ne henchmena iz servisa i to se sredilo za 5 min...

                      inace postoje 3 firme u srbiji koje se bave uvozom racunarskih komponenti... bar onih bitnih, ne mislim na miseve i kablove i krpice i gluposti... tako da uvek moze da se reklamira nesto za sta imas garanciju i racun...

                      Comment

                      • deki-ascona
                        Bio nam je drug! RIP
                        • 10.04.2007
                        • 2118
                        • NI , Trosharina

                        #12
                        Re: Garancija zatvorene firme

                        cl.34
                        Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena,
                        to pokusavam da kazem sve vreme.


                        Dakle bez obzira gde je kupljeno garancija je popunjena od strane uvoznika
                        nadjite neki garantni listic od bilo cega i dobro pogledajte ciji pecat stoji : pecat trgovine ili pecat uvoznika.


                        edit: evo 2 komada


                        Originally posted by Valent Vudriga
                        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Re: Garancija zatvorene firme

                          Originally posted by deki-ascona
                          Radim u trgovini sa oko 6000 artikala, od ~ 200 dobavljaca, otprilike 1/2 svega uvozimo (dakle proizvodjaci su u Italiji,Spaniji, Sloveniji, Svajcarskoj..). Imam cesto posla sa reklamacijama i poznajem razlicite uslove garancije za razlicitu robu. Od nove godine smo bar 3x bili meta trzisne po prijavi kupaca (mahom pravna lica). Nikad nismo "izgubili", tj. uvek je argumentacija bila na nasoj strani. Doduse, uvek se tu skrivala zelja firmi/kupaca da se nekako ovajde (dokopaju nove robe).

                          Na deklaracijama koje prate robu postoje proizvodjacke generalije, ali te deklaracije posedujemo mi (kao i ateste), a krajnji kupac ima samo od nas overen garantni listic i za tu robu u garantnom roku odgovaramo samo mi. Desava se da nam stigne od dobavljaca nesto neispravno , ali je ugovorom definisano da ako je to ispod npr. 3% onda to ulazi u nas otpis, mi dajemo novu robu i to je to. Preko toga bi mi vratili robu dobavljacu, ali je i to opet stvar izmedju trgovine i proizvodjaca.

                          Mogu da skeniram nekoliko garantnih listica na kojima se uvek nalazi servisna mreza , a te listice overava samo trgovina. Krajnjeg kupca (s pravom) zanima samo trgovina koja je robu prodala. Ponekad na garantnom listicu moze da bude i pecat prozvodjaca ali se to uglavnom tice kontrole kvaliteta ili klasifikacije robe ( u smislu A, B ili 1. klasa) . Dakle nema veze sa garancijom.

                          Dakle ja i dalje mislim da samo i skljucivo trgovina pokriva robu u garantnom roku (zajedno sa servisnom mrezom). Cak servis ne prima robu ako nema na gar.listicu pecata trgovine.

                          Svejedno, tu smo da razmenjujemo misljenja i iskustva, a to ne moze da skodi ...
                          Vidi, svaka cast sto ste vi uspeli da se izvucete od tih prijava, ali niste u pravu

                          Krajnjeg kupca zanima trgovina koja je robu prodala - dok god moze njoj da se obrati. U slucaju da trgovina ne postoji, uvoznik MORA da pokrije svojom garancijom - pa pogledaj sta vam pise u uvoznickom ugovoru, ako imate ekskluzivno pravo uvoza za neku robu? Da li ste duzni da obezbedite servis i garanciju, vi kao uvoznik ili trgovina?

                          Servis i ne treba da prima robu ako na garantnom listicu nema pecata tgrovine - ali iskljucivo iz razloga da se ne muva sa blanko garancijama, mora da se vidi gde je roba prodata. Ali, servis ne treba i ne sme da interesuje da li ta trgovina i dalje radi. Servis ce svoje usluge u okviru garancije da obracuna - kome? Pa uvozniku, koji ga je i ubacio u ovlastenu servisnu mrezu, i time je i prihvatio uslove poslovanja sa robom sa garancijom.

                          Pecat trgovine NE ZNACI da je trgovina ta koja je na kraju krajeva odgovorna za postovanje garancije, troskove garancije NE SNOSI TRGOVINA i njihov pecat na garanciji NE ZNACI da su oni odgovorni za njeno postovanje. Znaci samo da je roba kupljena tad i tad, kod OVLASTENOG PRODAVCA (da je kupljena kod neovlastenog garancija ne bi vazila), i da se za garanciju obracas tom prodavcu, koji u zavisnosti od svoje organizacije posla, moze da primi robu u garanciju, ili te posalje u servis, ili jednostavno kaze da nema nista sa garancijom, evo vam broj uvoznika pa se obratite njemu.

                          Uostalom, svi jako dobro znaju da su uvoznici po pravilu veletrgovci, pa se roba u maloprodaji i ne moze kupiti kod njih, pa ne postoji bilo kakav pecat koji bi oni mogli da lupe krajnjem kupcu. Ali, uz popunjen garantni listic dolazi i spisak ovlastenih servisera, a na deklaraciji je OBAVEZNO napisano KO je uvoznik robe - dakle, i koga hvatati za vrat ako trgovac nestane. Zar ne? Pa da...

                          Znaci, kao prvo, da bi roba uopste bila postena u prodaju i da se na nju uopste moze dati garancija, mora da bude legalno uvezena. A cim je legalno uvezena, uvoznik je taj koji daje garanciju na nju. Ne mislis valjda da trgovinske radnje snose troskove garancije? Naravno da ne, salju reklamiranu robu onome od koga su je kupili. A zasto bi to radili da su trgovci odgovorni za garanciju?

                          Sama cinjenica, dakle, da trgovci ne snose troskove garancije sami, nego reklamiraju uvozniku za naknadu troskova (nacin kako se to radi je vec druga prica), govori ko je u stvari kad se sve sabere i oduzme, odgovoran pred kupcem.

                          Pa zamisli da se odgovornost za garanciju zavrsava kod trgovca/dilera - pa uvoznici bi sami osnivali takve tuturutu radnje za prodaju robe, takve radnje izdaju garanciju i za mesec dana ih zatvore - ihaj, veselje, nema reklamacije, nicega Nepostovanje garancije od strane Uvoznika, pod uslovom da je roba prodata od strane ovlastenog trgovca bez obzira da li on jos posluje ili ne - je cist privredni prekrsaj.

                          Mislim, ne ide bas tako. I ja se malo bavim uvozom i zastupanjem kojecega, pa eto, znam ponesto...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #14
                            Re: Garancija zatvorene firme

                            pa tu se slazemo, ako trgovac nestane - tu su servisi, to je jasno. a servisi su povezani sa uvoznikom/proizvodjacem.

                            htedoh da kazem da je garancija naslonjena na trgovinu (maloprodaju, kakogod) , a da proizvodjac i uvoznik imaju posla samo sa tom trgovinom. krajnji kupac nema sta da trazi kod uvoznika ili proizvodjaca.
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • Antoaster
                              CBC Senator XXL
                              • 07.12.2007
                              • 343
                              • Beograd, Voždovac

                              #15
                              Re: Garancija zatvorene firme

                              Najverovatnije je uvoznik RHS oni se nalaze u Vodovodskoj u krivini posle fabrike vode.

                              Comment

                              Working...
                              X