dvojno drzavljanstvo i voznja kola na strane table

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Sta tu ima da nije jasno? Nema nikakve potrebe da se sebi komplikuje zivot i uvozi auto ako se provodi i izvesno duze vreme u Srbiji a normalno zivi u inostranstvu
    sta izgleda nije jasno- pa uopste nije tema neko ko zivi normalno u inostranstvu da uvozi auto u Srbiju. niti za time ima potrebe.

    pricamo o nekome ko zivi stalno u Srbiji, nikada ne ide u inostranstvo ili jako jako retko i zeli da izbegne placanje carine poreza i drugih vazecih dazbina koje se odnose na legalan uvoz auta.

    takvom gradjaninu Srbije nije dozvoljeno da poseduje, da vozi auto stranih tablica po zakonu.
    i vazi za sve koji zive u Srbiji bez obzira na pasos, drzavljanstvo, poreklo ovo ili ono. (osim diplomata naravno i tacno navedenih kategorija/slucajeva izuzetaka).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      jer se ne mora uzimati formular jos na granici nego moze bilo kada kasnije u unutrasnjosti zemlje ako padne odluka da se normalno registrovan auto na strane table na svoje ime carini i proda
      ma ne moze, samo treba citati zakonsku proceduru i nece biti ovakvog lutanja.
      iskljucivo na granici moze da se uzme formular, iskljucivo na granici zapocinje procedura carinskog nadzora, i ne moze kako kome padne odluka da strani auto uvozi na svoje ime i proda.

      postoje tacni uslovi, tacna procedura i tacan redosled placanja obaveza drzavi.
      zasto izmisljati toplu vodu i nagadjati sta bi moglo da bude kada bi bilo kada postoji realnost definisana vazecim zakonima.
      mnogo smo se udaljili, zakoni su takvi kakvi jesu i o njima se ne diskutuje da li treba da vaze ili ne treba da vaze jer oni vaze ma kakvo da je nase privatno misljenje dokle god su na snazi.

      mozemo da mastamo sta bi bilo kada bi bilo, ali stvarnost je nesto drugo.

      prosto, automobil u Srbiji nije na liberalnom rezimu i to je cinjenica.
      postoje odredjena ogranicenja trgovine i to je cinjenica.
      postovanje ili nepostovanje tih ogranicenja je licni izbor svakog pojedinca, isto kao i postovanje ili nepostovanje bilo kog zakona.

      negirati cinjenice makar bile i neprijatne nema bas neku svrhu.
      stvar izbora, kao i o ukusima ne vredi trositi reci...

      Na kraju krajeva auto moze da se proda bilo gde i bilo kome a sta ce taj neko dalje da radi sa njim njegova stvar. Zar mora da ga carini? Moze da ga koristi i za delove koji ne nose broj (sasija, blok motora, ). Ih bre, odakle ste vi? Ja znam da su senici puni stranih automobila koji eto tako stoje
      opet, ne moze auto da se proda niti bilo gde niti bilo kome- legalno.
      da, mora da ga carini.
      ne moze da ga koristi ni za delove niti sa bilo sta-opet legalno.

      sta se sve ilegalno radi svuda po svetu je beskrajna tema mogucnosti.
      da nema toga cemu postojanje policije, carine, prekrsajnih sudova,...

      to sto neko nesto ilegalno radi ne oznacava da je zakonom apriori dozvoljeno, obrnuto zakoni definisu domet licne incijative koja ne ugrozava interese drugih pojedinaca/ gradjana.

      pa poreske utaje su poznate u celom svetu od Brisela do Aljaske i Antarktika, to jest nekih ostrva na Karibima.

      da li prelazimo na temu kako se sve moze krsiti zakon, ili kako mirno spavati uz svoj legalno posedovan auto
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        Mene zaista cudi zasto ne bi moglo da se placa eurom. Znam da ne moze ali to NIJE normalno. Ovde mislim na pumpe recimo a ne na normalnu kupovinu. Madjari su sigurno bili glupi kad je to kod njih moglo. Jos vracaju i kusur u euro. U Svajcarskoj isto, samo se kusur vraca u SFr ili tocis za okruglu cifru. Sto se privatnika tice znam da je uvek moglo i za devize. Za vreme inflacije nisi mogao da kupis nista na pijaci za dinare. Vi to ne znate ali ja znam da sam jedno jaje placao JEDNU DEM. Ne ponovilo se nikome. Ebiga ja nisam iz BGD. Tamo su se ranije nosile i preprodavale devize po znatno vecoj ceni a zna se ko ima devize. Da se razumemo Sviceri imaju opciju u samoj registar kasi za tako nesto. Nije to samo tek tako odluka prodavca hoce li da prihvati euro ili nece. Znaci potpuno legalno. Ustvari, sta tamo moze da se radi a da drzava ne umesa prste? Hocu da kazem da su neke stvari kad su zakonom predvidjene korisne za drzavu i potrosace. Jedina losa stvar je to sto Srbija ne moze da stampa euro. E kad bi to moglo ne bi ni trebala ona nafta kod Pozarevca .... Kad ovo pisem ne mislim uopste ni na kakve malverzacije cemu je populacija u Srbiji iz moranja veoma sklona a time sama sebi pravi stetu. Meni je lakse da plivam kad postoji neki red i unapred poznata pravila. Iskreno da kazem. Zaista mi je zao sto sam morao da zvanicno menjam novac u zelenaskim bankama od cega narod u Srbiji nema nikakve koristi. Znate, ja sam otisao kad je bilo jako lose i nikada necu da zaboravim niti da verujem u bajke. Vi ste se vremenom navikli i uspavali sto ne znaci da je nekome postojece stanje dobro ili lose. Zavisi sta ko hoce i sta smatra u kvalitet zivota. Kad mi neko bude rekao gde su zavrsili oni silni cekovi za koje je kupljena ROBA a nikada nisu realizovani onda mozemo da pricamo dalje o sjajnim ekonomskim pravilima u Srbiji. Bilo pa proslo, jel da?

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          i da prijavi bez zurbe auto na carinu negde gde mu to odgovara a ne odmah na granici
          vidi, po svemu poznatom to sto navodis nije moguce, odnosno ako uradis to sto si napisao izvrsio si carinski prekrsaj i auto se (moze po obavljenom postupku) oduzima.

          ako hoces da uvozis auto, znaci auto ostaje u Srbiji, postoji samo jedan jedini nacin- procedura koja se odvija neposredno i jedino na granici.

          ako si stranac u tranzitu, onda imas ta 3 meseca koja pominjes i vaze sasvim druga pravila upotrebe auta.

          Ovako kako pisete ispada da svi mi trebamo da ostavimo automobile u Madjarskoj i da se vozimo autobusom da bi bili isti kao vi bez papira. Zao mi je. I srpski drzavljanin se komotno vozi po Evropi ili bilo gde u svom autu dok mu traje viza.
          srpski drzavljanin je u Evropi stranac i naravno komotno moze da se vozi bilo gde u tranzitu.

          isto tako i u Srbiji stranac moze komotno da se vozi bilo gde dok je u tranzitu.

          srpski gradjanin u Srbiji nije stranac, i za njega ne vazi to pravilo tranzita niti se moze pozivati na prava (i obaveze) koje imaju stranci.

          vezano za tvoju dilemu oko autobusa konkretno-ti trebas da odredis u kom svojstvu se nalazis, Srbin ili Belgijanac i koja dokumenta koje drzave su ti domicilna.
          pa prema toj cinjenici sleduju i prava ali i obaveze.

          ako si Srbin a u autu si sa stranim tablicama, mozes da ga vozis komotno bilo gde u Evropi (tacnije bilo gde van Srbije) a kada dodjes na granicu imas izbor-
          1) procedura uvoza posto imas nameru da auto koristis/ posedujes/ uvezes za upotrebu na teritoriji Srbije
          2) predjes na autobus a auto ostavis u inostranstvu i ovlastis neku osobu/ firmu da za tebe zapocne proceduru uvoza

          imas i opciju 3)- probas da svercujes (tj ilegalno) auto pa ako te uhvate u svercu zeznuo si se, ako te ne uhvate nisi ni ucinio prekrsaj a imas benefit da si utajio carinu, porez.

          ako si Belgijanac, pokazes svoja belgijska dokumenta i kao i svaki drugi Belgijanac, Irac, Brazilac, any, koristis kako ti volja svoj auto (ili tudji) u tranzitu- potpuno identicno kao onaj Srbin iz tvog citata koji komotno vozi po Evropi.
          identicna pravna regulativa, opste vazeci medjunarodni ugovor o saobracaju.

          postoji bitna razlika auta u tranzitu i auta koji se uvozi sa jednog na drugo carinsko podrucje, jednostavno tako je i to se ne moze promeniti negiranjem odredbi zakona/pravila.

          nema tu sta da ti bude zao, tako je svuda u svetu svaka drzava regulisala svoj carinski prostor i svaka drzava zahteva da se njeni zakoni na njenoj teritoriji postuju od strane svih.

          u ovom konkretnom slucaju tako je regulisana tematika vezana za automobile u Srbiji, i to je cinjenica da auto nije roba koja se moze slobodno bez ogranicenja kupovati ili prodavati a ni voziti -za gradjane Srbije nezavisno od pasosa.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Madjari su sigurno bili glupi kad je to kod njih moglo. Jos vracaju i kusur u euro. U Svajcarskoj isto, samo se kusur vraca u SFr ili tocis za okruglu cifru.
            kada je to moglo kod Madjara. koliko god da sam puta bio, i pre za vreme komunizma i posle nikada nije moglo nicim drugim da se plati osim iskljucivo forintama.
            samo u specijalnim free shop prodavnicama za strance je moglo u stranoj valuti. tek u Svajcarskoj se jeze na pomisao na bilo sta sem Sfr.
            nema sanse da metro u Cirihu platis Evrima, posto automat prima samo SFr. barem kada sam ja tamo bio.

            ali u Svajcarskoj je bila menjacnica na svakom cosku i svuda si mogao da zamenis, i naravno kusur se vraca u Chf (pa to moze da zbuni na prvi pogled).

            opste vazece svetsko pravilo je da se u jednog drzavi sve placa samo jednom jedinom domicilnom valutom.
            tako se u SAD sve placa dolarom a Evro, Funtu ili Sfr nimalo niko ne zarezuje.

            uvek je tu banka, menjacnica i opste je pravilo da se pri ulasku u neku zemlju odmah promeni strana valuta u lokalnu prema ocekivanim potrebama.

            cak i kada se placa karticama uvek se placa u lokalnoj valuti a ne stranoj, i onda se to konvertuje (menja zapravo) za valutu koju poseduje vlasnik kartice. tako je u Belgiji kada sam bio tamo moglo da se plati iskljucivo francima i niti jednom drugom valutom.

            osim naravno free shop prodavnica, koja se exteritorijalna carinska podrucja.

            sve je na istim osnovama regulisano i u Srbiji, dinar je jedino regularno sredstvo placanja.

            Znate, ja sam otisao kad je bilo jako lose i nikada necu da zaboravim
            davno je to bilo, ta drzava i taj sistem se ugasio...ostale lose emocije.

            pricamo o godini 2006.toj, sasvim drugacija situacija.

            kada budes posle toliko vremena dosao mozda se (prijatno) iznenadis sta se sve promenilo, bitno promenilo.

            DEM je daleka istorija iza nas

            bazna ekonomska pravila u Srbiji su identicna ekonomskim pravilima u Belgiji, danasnje stanje

            razlike su u nijansama, tamo gde ih ima.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              Originally posted by dranix
              Mene zaista cudi zasto ne bi moglo da se placa eurom. Znam da ne moze ali to NIJE normalno.
              Ajd' objasni mi zasto sam ja u sred UK morao da posecujem menjacnice i nisam mogao da placam u evrima, zasto u USA mozes da placas samo u $, zasto u Tunisu samo u njihovim dinarima, zasto u CG nije moguce placanje u dinarima???? Norveska, Svedska, Rusija.....

              Da li to znaci da svi oni nisu normalni i da ceo svet mora da uvazava valutu EU?

              Koliko zemalja, toliko propisa, toliko valuta.....
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                Sto se malverzacija oko delova tice to ce prestati kad poskupi radna snaga u Srbiji i kad se smanje porezi i carina ili skroz ukinu. Ja vozim auto od 800 eura legalno kupljen i prolazi bez problema rigoroznu tehnicku kontrolu. Zasto bi neko u Srbiji placao vise za gori auto? Nije ni problem platiti kad se ima cime a svako bi da se vozi samo jos pare da se nabave. Svako zna da ode u salon automobila i da kupi nov auto i mirna Backa. Pitanje je koliko to procenata ukupne evropske populacije realno moze. Ovde je nadjeno resenje za to. Tamo nije jer je preskupo za istu stvar. Ko uopste mirno spava u Srbiji a da nije pijan? Ocigledno nisu svi spremni da vecno placaju danak zbog domace auto industrije pa se ljudi snalaze kako znaju i gledaju da ih kosta sto manje. Svako bi ako misli da to nije suvise komplikovano. Dok neko prlja ruke u svojoj garazi oni drugi samo plate carinu i poreze i opet ih kad-tad ceka garaza i cesto isti ti polovni delovi. Svuda je tako. Ne znam opet. Mozda se vama "legalistima" vise svidja da vam auto bude ukraden i da se preko noci pretvori u rezervne delove a da vam osiguranje plati stetu. Koliko sam cuo to je sasvim uobicajena praksa. Naravno da ne treba gledati samo nenormalne situacije ali je i to svakodnevna realnost. Ovde je opet jos gore jer nestaju skupi noviji automobili. Hteo sam da kazem da srpski gradjani ne zasluzuju takve zakone koji sada vladaju a da je preko potrebna rigoroznija tehnicka kontrola a ne samo limit godista koji sme da se uveze. Pa vi cete kako je pocelo postati drzava sa najboljim (najmladjim) automobilima na svetu. Koji standard, ebote... Daj da docekam i ja taj dan pa da se vratim sa trulog zapada.

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  Sri,
                  Ja sam mislio samo na neke izuzetke koji su zgodni za turiste. Naravno da se normalno placa u domacoj valuti posto te prvo banke oderu prilikom menjanja. Ne uvek i svuda ali svako uzme svoje to je sigurno. Ne znam sada ali je pre bila sasvim normalna praksa da kad krenes na put kupis (narucis) izvesnu sumu novca u svojoj banci u valuti u koju zemlju putujes po znatno povoljnijem kursu nego da te tamo deru po njihovom. Valjda se secas kako je bilo. Kupovali su se ovde na zapadu svojevremeno i dinari i isplatilo se dok nije krenulo na lose pa je bilo bolje prodavati (menjati) na ulici, na crno. U Vojvodini je cak svojevremeno bio razlicit kurs na crno u zavisnosti da li su mali ili veliki apoeni deviza. Idi begaj.
                  Daleko od toga da je sve to normalno. Uvek se pitam ko je tu ustvari izgubio ako je vec neko zaradio (a jesu) na trgovini devizama.
                  I danas se isplati vise kupiti ovde britanske funte u banci i poneti nego skidati na bank automatima u Engleskoj. Ko postuje svoj novac i nece da se razbacuje to je sasvim legalan nacin.
                  Evo jos jednog zanimljivog primera za to. Nekada (pre 30 godina jos) kad nije bilo eura se moglo u pogranicnim zonama placati u valuti susedne zemlje DIREKTNO u supermarketu recimo. Sve se radi zbog boljeg poslovanja i da se ucini da bude lakse njegovom velicanstvu kupcu. Daleko su razmisljanja u Srbiji drugacija od onoga sto je na zapadu odavno bilo i proslo. Ne secam se da sam ikada cuo za nesto originalno i pozitivno u vezi ekonomije a da je krenulo sa balkanskih prostora. Uvek je bilo po sistemu "to se ne isplati". E pa Kinezima SE isplati sve. Zivi bili pa videli ko ce postati oni a ko ce ostati ili postati jos gori nego sto je sada.
                  Pre neki dan cujem na tv da bi realno cena rada u zapadnoj Evropi trebala da padne za 50% da bi uopste bili konkurentni. Sindikati naravno uvek traze povisicu i socijalne ustupke. Za razmisljanje, a?

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    Jedno pitanje za Brick-a.
                    Da li srpski drzavljanin sa stranim papirima moze da vozi svoj auto legalno sa stranim tablama u Srbiji dok je na odmoru? Ako moze, koliko je to dugo? Postoje li ogranicenja? Koja? Pusti taj nesretni neuki izraz TRANZIT koji se pominje u zakonu. To traje 24 sata cak i za kamione koji se sporo krecu. Ako u Srbiji tranzit traje 3 meseca mozda to je nesto drugo. Ako stvarno tako doslovce pise u zakonu taj neko je prilicno bio neozbiljan.

                    Jos jedno pitanje. Dodjem na odmor i slucajno neplanirano odlucim posle dve nedelje da prodam auto. Hocu da ga licno carinim. Znaci li to da moram na granicni prelaz a ne mogu u bilo kojoj ispostavi carine da prijavim auto i da zapocnem proceduru? Ako ne mogu, kakav sam to ja prekrsaj napravio? Na osnovu cega?

                    I trece. Moze li uopste stranac u Srbiji da carini auto? Mislim na "cistog" stranca, bez srpskog drzavljanstva.

                    Mislim da ste shvatili da mene to licno uopste ne zanima samo pokusavam da iscrpim sve legalne mogucnosti koje nekome mogu da budu korisne i da nesvesno ne pogresi i napravi sebi probleme i stetu. Posto vi vidim znate carinske propise i zakone. Napred.

                    Comment

                    • sri98
                      Admin od Trpeze
                      • 24.10.2004
                      • 7262
                      • Republic of Konjarnik
                      • Toyota Corolla E 210

                      Moze i to do 90 ili 180 dana. Detalje zna carina.

                      Morao bi da se vratis do granice, van teritorije Srbije da sacinis neki kupoprodajni ugovor i onda nazada, prijava auta na granici, UCD, spediter..... Ako napravis kupoprodajni ugovor unutar Srbije, pa se pojavis sa zahtevom za uvoz cinis carinski prekrsaj jer je to promet robe (unutra teritorije) na koji nije placena carina i pdv, a to je zabranjeno.

                      Moze da carini auto, ali samo ako ima regulisan status (odobren privemeni boravak ili stalno nastanjenje). U stvari, nije da moze, tada mora.
                      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                      Comment

                      • ada
                        CBC Senator XXL
                        • 04.06.2005
                        • 2375
                        • Novi Sad
                        • Svasta nesto

                        ajde da ne otvaram novu temu!
                        Dogovorio sam se sa bratom i idem za keln u petak po auto! Nazvao sam speditera i objasnio mi je sta mi treba od papura, a jos me zanima ima li neko nemacku listu euro 3 motora! spediter mi rece da se zove nesto kao svacke list!!! (ako se tako pise!)
                        Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                        Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                        Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                        Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          kao da je u pitanju igra gluvih telefona...
                          Schwacke je preduzece/firma koja se bavi procenom trzisne vrednosti vozila i izdaje periodicno (u redovnim razmacima) katalog vrednosti vozila.
                          isto ono sto izdaje i AMSS CMV kod nas.

                          sluzi za odredjivanje osnovice odnosno cene na koju se placaju takse tipa carina ili porez.

                          da li je auto Euro 3 i kao takav podoban za uvoz u Srbiju odredju Carina Srbije i to nema ama bas nikakve veze sa Schwacke-om.
                          za to pitanje prava adresa je (upuceni) spediter ili sama Carina.


                          da li si siguran da si odabrao pravog speditera za zeljeni posao ? (ako je bas tako njegovo uputstvo).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Zasto bi neko u Srbiji placao vise za gori auto?
                            druga drzava, drugo carinsko podrucje, drugo trziste.

                            najnormalnija pojava koja postoji i u svetu. pa i u EU.

                            primer- 1 litar alkoholnog pica kosta za iste pare je goreg kvaliteta u EU nego u Srbiji.

                            ili kutija cigareta.
                            zasto bi neko u npr Belgiji placao vise za gore pice ?

                            isto obrazlozenje- drugacije carinsko podrucje, drugacije trziste.

                            a moze i jeftinije- ilegalno nabavljeno svercom ce sigurno kostati manje.

                            ista prica kao sa ilegalnim autom.

                            poenta je zasto je drzavna politika takva kakva je.
                            mozemo da tupimo do sutra o tome, ako cemo da prihvatimo da su zakoni takvi kakvi jesu preostaje da li cemo ih postovati ili necemo.

                            ne postoje drzave i drustva koja ne mogu bolje da se organizuju, koja nemaju probleme.

                            nije ni Belgija neki poseban izuzetak- Flandrija i Valonija bas i nisu u nekoj ljubavi... a taj sukob vec dugo tinja potisnut zasada silom.

                            da kod nas auto ne treba da bude posebna roba sa ogranicenjima u trgovini nije tesko da se slozimo, ali to za sada nije tako.

                            kada bude, tada ce i cena auta biti drugacija, ali opet vazice isti uslovi za sve gradjane pa ce i cena poreza i carine (ako je bude) biti ista za sve.

                            sve drzave vode nekakvu politiku, tako da ni Srbija nije izuzetak od tog pravila.

                            vec je napravljen veliki napredak (i probijen led) da je postojao bezcarinski sistem sa Rumunijom oko trgovine vozilima.
                            sa resavanjem problema Zastave koja ce morati da prestane da bude pod zastitom drzave (i na drzavnoj sisi tj porezu gradjana) u dogledno vreme stvara se i novi ambijent za inovirana pravila trgovanja.

                            nije ni EU odjednom preko noci nastala niti su se sa nastankom EU ukinule carine i dozvolila slobodna trgovina automobilima.
                            pa decenijama je auto bilo zabranjeno da se privatno kupuje i prenosi iz jedne u drugu zemlju unutar EU, dok se nije promenilo ne tako davno.

                            automobil je jedna od retkih preostalih roba kod nas koja nije na LB rezimu. dok je tako regulisano vaze takva pravila uvoza i takve posledicno cene kako novih tako i polovnih.

                            i na nove se placa carina, takodje.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              Pre neki dan cujem na tv da bi realno cena rada u zapadnoj Evropi trebala da padne za 50% da bi uopste bili konkurentni. Sindikati naravno uvek traze povisicu i socijalne ustupke. Za razmisljanje, a
                              blago receno. naravno da ce i morati da padne cena rada u skladu sa opstim (citati globalnim) trzisnim odnosima.

                              nista nije vecito, pa ni visoka cena rada nigde na svetu pa se to odnosi i na EU.

                              deo zapadne Evrope je zaspao, svet otisao dalje i sada mora da sprovede tranziciju.
                              nije tranzicija rezervisana samo za bivsi istocni blok, to je opsta pojava i zakonomernost koja negde brze ili sporije ide, vise ili manje boli a tesko ili nikako se ne moze izbeci.

                              sindikati mogu da traze sta hoce, zakoni ekonomije i trzista su neumoljivo realni.

                              ako je produktivnost za datu zaradu koju proizvede rad premala plate idu nadole ili radno mesto nestaje.
                              sindikati mogu da biraju, propast firme (firmi) ili realniju zaradu prema trzistu.

                              IGM u Nemackoj je odustao od trazenja povisica i slicnih zahteva, novo proklamovani cilj je da se makar zadrzi obim radnih mesta i da se ne zatvaraju firme (tacnije iseljavaju).

                              zapad je godinama unazada trazio od ostatka sveta da se otvori za slobodnu utakmicu u trgovini i industrijskim proizvodima.
                              istovremeno zapad je jos uvek zatvoren i nema slobode u poljpoprivredi (koja u EU pociva za zestokim dotacijama iz budzeta, Francuska, Poljska, Italija itd).

                              danas svet trazi od zapada da primeni principe slobodne trgovine, a zatim i slobode kretanja kapitala, radne snage.

                              jednom recju globalizacija ima 2 strane medalje.

                              to vazi i za Evropu i posebno za njen zapadni deo danas.

                              mi smo prosli kroz tu fazu, imali teske gubitke i sada smo u fazi razvoja i uspona (na datom nivou odnosa kapitala, robe i radne snage).

                              za 5 godina ko zna koji ce biti nasi problemi i koji ce odnosi vladati u Evropi po pitanju cene radne snage.

                              po meni, to sto si cuo na TV je (tek blagi) pocetak budjenja iz sna, i spoznaja realnosti globalne ekonomije danas.

                              neki ce se prilagoditi, neki ce propasti- kao i decenijama unazad sto se desavalo sirom planete.
                              nezgoda je sto su se pravila globalizacije koja su nametana trecem svetu (tzv) sada postala vazeca i u razvijenom svetu.
                              to ima svoju univerzalnu cenu kostanja takodje
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                Pa cekaj malo Brick. Uopste ti ne stima logika. Ako u Srbiji jedna kutija licencnih cigareta kosta 1 euro ili tako nesto a ovde 5 ili kao sto kazes pice je daleko skuplje ovde nego tamo (na stranu kvalitet koji je za diskusiju). Zar ne izgleda glupo da su automobili skuplji? Pa auto je manji luksuz nego pice i cigare ako je to izgovor vlasti za zaista los zakon. Ako je vec standard kakav je sto i to nije u skladu? Hiljadu pitanja bez odgovora.
                                Ne mislim nikako da od Srbije treba napraviti groblje i otpad olupina koje niko nece. Uvedite lepo evropsku tehnicku kontrolu pa neka uvozi ko sta hoce a da li ce da se vozi i kako i koliko to neka vidi posle.
                                Vi bolje znate sta se krece po putevima u Srbiji nego ja sta sam video za dve nedelje posle vise od deset godina odsustva. Sto bi se reklo nekadasnjim recnikom: "To nema ni u Rumuniji".
                                Ima nacina za sve samo su neciji interesi drugaciji. Cisto sumnjam da ce carina skupiti na taj nacin toliko para za tolika gladna usta. Ko misli da je to resenje pre ili kasnije ce se uveriti da je pogresio ali ce izgubiti dragoceno vreme nizasta.
                                Kad se raspadala bivsa Juga pomalo sam se i radovao da ce se konacno promeniti nesto od tih gluposti. Medjutim, koliko vidim ni Srbija ni Hrvatska nisu bolje nego iste ili gore nego pre po mnogim diskutabilnim pitanjima. Ostale republike i ne racunam jer su sitna riba. Slovenija je ostala ista samo ima manje koga da palamudi i prodaje "pamet" jer vise ne mora da se kupuje od njih nego ko od koga hoce.

                                Comment

                                Working...
                                X