Svedjani a kamoli drugi Skandinavci su navikli na lagani saobracaj sa malo prometa, dugacke trase koje se mere hiljadama kilometara i gde se zahteva opusteniji stil voznje. a i zive van tranzitnih tokova i gradovi su uglavnom manji a teritorija retko nastanjena.
ako bih mogao da uporedim kao neka nasa provincija (nista negativno) gde ima 2 -3 ulice, kruzni tok ne postoji a saobracaj je jako redak.
i onda vozac koji se duze vremena na to navikavao izadje na autobahn sto je drugo ime za pistu, i pocne da vozi svojim ritmom oko 100-120 ili 130km/h a sto je jaaako sporo za nemacke uslove.
za ukljucenje na auto put ocekuje se da se vozi bar 100 a ni 150km/h pri ukljucenju nije retko, odnosno svakodnevna je pojava.
kako glavni nemacki autobanovi imaju po 4 odnosno 8 traka obicno je desna za spora vozila tipa 80km/h, u srednje 2 se vozi 120-150 u kolonama ili oko 180 solo a u najbrzoj za obilazenje se uopste ne ulazi sa manje od 200km/h a vozi se koliko moze auto- 250km/h je sasvim normalna pojava.
e sad, onih americkih 55 ili 75 ili 80 milja je nemacka srednja desna traka za spora putnicka vozila ili za vozace pocetnike...
osecaj autobana bi AMeri mogli da zamisle kada bi vozili 100-120 milja na sat ili tacno 2 puta brze od njihove prosecne voznje ( i to naravno u proseku).
da se vratim na vozaca iz provincije, kada naidje na kruzni tok na Slaviji uhvati ga panika jer ima sa svih strana saobracaj koji aktivno menja pravac kretanja a pri brzini 40-50km/h gde nema zasutavljanja i razmatranja da li bi levo ili bi desno, a mozda bi i pravo ma ne ipak poludesno...
za takav luskuz sporog odlucivanja i prakticno gusenja saobracaja nema vremena i otuda i onaj utisak o nervoznim BG vozacima koji trube kada neko stane ili skoro stane i natenane se razmislja da li bi vozio i gde bi vozio.
tako i na autobanu ne samo u Nemackoj, isto je i u Italiji ili AUstriji, ko ne zna tacno kako i zasto ne treba da razmiljsa o levoj traci i nece se naci iznenadjen ako se drzi desne trake i kulira lagano sa 100-130km/h i pusti druge da normalno voze.
autoban je predvidjen za _brzi_ transport pa to podrazumeva i odgovarajuci stil voznje, sposobnosti i narocito vozila.
za prosecnog Amera evropski zivi saobracaj je u proseku enigma i dozivljavaju ga ( po njihovim objasnjenjima) kao suludo brz jer su oni navikli na lagano kotrljanje po pravcu i sirokim freeway putevima.
u SAD prakticno i nema autobana, u punom smislu organizacije saobracaja (zatvoren tok, nema ukrstanja, nema zaustavljanja, nema voznje levom trakom, nema pijenja Coca Cole, sminkanja i ostaloga...
ali, i statistike pokazuju da najvise stradaju stranci vozaci koji su neobuceni i nedovoljno vesti za tako gust saobracaj, veliku aktivnost saobracaja pri velikim prosecnim brzinama i na duge kolone.
a u Nemackoj znaju kolone da budu duge i po 300km i to se redovno ponavlja odredjenih vikenda, vec se prave i kalendari Stau prognoza...
a gde smo mi, wanna be vozaci ekstra jakih auta sa ekstra visokim brzinama po uglavnom prosecnim putevima koji nisu predvidjeni za vise od 150-180km/h jos pri projektovanju.
ok, ima nekih deonica gde je jurcanje postpuno bezbedno i gde preko 200 nije nikakav problem, nezgoda je sto se kod nas ocekuje da je svaki pa i lokalni put pista.. a nije i eto nama crnih hronika.
(a jruca se i preko 150 u naseljenim mestima gde je ulica siroka samo 5 metara sa bezbroj bocnih ukljucenja, nedavno je bila jedna takva tragedija sa tragicnim posledicama iako stradali nisu bili direktno odgovorni za nesrecu )
nama nedostaje nekoliko pista /autodroma pa ko voli i zeli da se tu moze bezbedno izduvati i bez rizika testirati svoj auto koliko god pozeli.
a svakome posel nekoga vremena dosadi..
ako bih mogao da uporedim kao neka nasa provincija (nista negativno) gde ima 2 -3 ulice, kruzni tok ne postoji a saobracaj je jako redak.
i onda vozac koji se duze vremena na to navikavao izadje na autobahn sto je drugo ime za pistu, i pocne da vozi svojim ritmom oko 100-120 ili 130km/h a sto je jaaako sporo za nemacke uslove.
za ukljucenje na auto put ocekuje se da se vozi bar 100 a ni 150km/h pri ukljucenju nije retko, odnosno svakodnevna je pojava.
kako glavni nemacki autobanovi imaju po 4 odnosno 8 traka obicno je desna za spora vozila tipa 80km/h, u srednje 2 se vozi 120-150 u kolonama ili oko 180 solo a u najbrzoj za obilazenje se uopste ne ulazi sa manje od 200km/h a vozi se koliko moze auto- 250km/h je sasvim normalna pojava.
e sad, onih americkih 55 ili 75 ili 80 milja je nemacka srednja desna traka za spora putnicka vozila ili za vozace pocetnike...
osecaj autobana bi AMeri mogli da zamisle kada bi vozili 100-120 milja na sat ili tacno 2 puta brze od njihove prosecne voznje ( i to naravno u proseku).
da se vratim na vozaca iz provincije, kada naidje na kruzni tok na Slaviji uhvati ga panika jer ima sa svih strana saobracaj koji aktivno menja pravac kretanja a pri brzini 40-50km/h gde nema zasutavljanja i razmatranja da li bi levo ili bi desno, a mozda bi i pravo ma ne ipak poludesno...
za takav luskuz sporog odlucivanja i prakticno gusenja saobracaja nema vremena i otuda i onaj utisak o nervoznim BG vozacima koji trube kada neko stane ili skoro stane i natenane se razmislja da li bi vozio i gde bi vozio.
tako i na autobanu ne samo u Nemackoj, isto je i u Italiji ili AUstriji, ko ne zna tacno kako i zasto ne treba da razmiljsa o levoj traci i nece se naci iznenadjen ako se drzi desne trake i kulira lagano sa 100-130km/h i pusti druge da normalno voze.
autoban je predvidjen za _brzi_ transport pa to podrazumeva i odgovarajuci stil voznje, sposobnosti i narocito vozila.
za prosecnog Amera evropski zivi saobracaj je u proseku enigma i dozivljavaju ga ( po njihovim objasnjenjima) kao suludo brz jer su oni navikli na lagano kotrljanje po pravcu i sirokim freeway putevima.
u SAD prakticno i nema autobana, u punom smislu organizacije saobracaja (zatvoren tok, nema ukrstanja, nema zaustavljanja, nema voznje levom trakom, nema pijenja Coca Cole, sminkanja i ostaloga...
ali, i statistike pokazuju da najvise stradaju stranci vozaci koji su neobuceni i nedovoljno vesti za tako gust saobracaj, veliku aktivnost saobracaja pri velikim prosecnim brzinama i na duge kolone.
a u Nemackoj znaju kolone da budu duge i po 300km i to se redovno ponavlja odredjenih vikenda, vec se prave i kalendari Stau prognoza...
a gde smo mi, wanna be vozaci ekstra jakih auta sa ekstra visokim brzinama po uglavnom prosecnim putevima koji nisu predvidjeni za vise od 150-180km/h jos pri projektovanju.
ok, ima nekih deonica gde je jurcanje postpuno bezbedno i gde preko 200 nije nikakav problem, nezgoda je sto se kod nas ocekuje da je svaki pa i lokalni put pista.. a nije i eto nama crnih hronika.
(a jruca se i preko 150 u naseljenim mestima gde je ulica siroka samo 5 metara sa bezbroj bocnih ukljucenja, nedavno je bila jedna takva tragedija sa tragicnim posledicama iako stradali nisu bili direktno odgovorni za nesrecu )
nama nedostaje nekoliko pista /autodroma pa ko voli i zeli da se tu moze bezbedno izduvati i bez rizika testirati svoj auto koliko god pozeli.
a svakome posel nekoga vremena dosadi..
Comment